Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sh*t VLOOIEN en TEKEN (help)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Sh*t VLOOIEN en TEKEN (help)

Ongelezen bericht door Ianthe »

De pret begint weer, Xena had gisteren 2 ienimienie teekjes. Te klein om er zelf uit te halen, even een retourtje DA. :roll: en ze bleek ook een soort exeem op haar neusje te hebben.
KOSTEN € 30,-

We gingen haar om half zes ophalen bij haar opvangadres. Zeggen ze dat ze 3 vlooien gedood hebben die op haar zaten :eek:. Thuis hebben we haar nog even nagakeken, maar we zagen niets. Ze heeft meteen vlooien druppels van ADVANTAGE gekregen.

Maak het vreemde is dat de DA en wij haar gisteren nog heeel noukeurig hebben nagekeken op teken, dus ook op vlooien. (de teken waren zo klein dat je er de tekenpincet er bijna niet op kreeg)

Wat nu ons hondje heeft vlooien! We hebben haar bench al meteen uitgekookt (alles wat er inzat) maar nu zeker nog het hele huis.
Hoe kom je erachter dat in huis ook vlooien zitten (duimen van niet)
Of dat ze het daar opgelopen heeft (ze schiet daar nogwel eens in de schuur)

PLEASE HELP!
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Je hoeft toch niet in de paniek te schieten van een paar vlooien?
Bijna alle dieren hebben weleens vlooien. Gewoon goed stofzuigen en je hond behandelen met een vlooienmiddel, zoals je al gedaan hebt.
En de vlooien zullen niet zo snel op jou springen hoor, die blijven liever op de hond. Wordt pas lastig als je een paar weken op vakantie gaat en er geen huisdier in huis is. Dan heb je kans dat de uitgekomen vlooien je een warme ontvangst geven bij thuiskomst.
Ik heb al zo vaak vlooien op de katten meegemaakt en ik ben zelf nog nooit gebeten :mrgreen:
Afbeelding
Fardau
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fardau »

Bij ons op het werk gebruiken we Frontline dit werkt nog steeds het beste(ook tegen teken)
En omdat een puppie heel snel groeid moet je hem wat vaker in de vlooien middel zetten.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

sorry dat ik zo paniekerig doe, maar mijn moeder in ik zijn nog al vies van vlooien.

Ik zal tegen haar zeggen dat ze zich geen zorgen hoeven te maken.

Maar ik heb wel eens iets gehoord over een vlooienval, iets met een lamp en een schoteltje?

Overigens wat zijn preventieve beschermings middelen tegen vlooien en teken, (natuurlijke) Ik heb wel eens iets gehoord over TeaTreeolie en Lavendelolie, maar dat moest je verdunnen en ik weet niet precies hoeveel.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Pink0Pink schreef:sorry dat ik zo paniekerig doe, maar mijn moeder in ik zijn nog al vies van vlooien.

Ik zal tegen haar zeggen dat ze zich geen zorgen hoeven te maken.

Maar ik heb wel eens iets gehoord over een vlooienval, iets met een lamp en een schoteltje?

Overigens wat zijn preventieve beschermings middelen tegen vlooien en teken, (natuurlijke) Ik heb wel eens iets gehoord over TeaTreeolie en Lavendelolie, maar dat moest je verdunnen en ik weet niet precies hoeveel.
Je moet ook niet gaan overdrijven met al die bestrijdingsmiddelen. Zo goed is dat spul natuurlijk ook niet, het is tenslotte gif.
Als je nu eens je hond regelmatig borstelt en dan als alle klitten en knopen er uit zijn er met een vlooienkam doorheen gaat.
Je zet voor je een potje heet water met een druppel afwasmiddel er in en een stukje keukenrol erbij. Je kamt en als je een vlooi hebt duw je snel je kammetje in dat hete water, even afdrogen met keukenrol en verder kammen. Ze zitten bij kat en hond het meest in de nek of bij de staartaanzet.
Toen Harrie puppie was van 9 weken stikte hij van de nestvlooien. De DA kon wel frontline geven maar was beter van niet voor zo'n ukkie.
Ik heb ze er allemaal uitgekamd, zonder gif te gebruiken.
Hier krijgen ze een pipetje als ik ze zie krabben, eerder niet.
En vlooien zijn onprettig misschien een beetje vies, maar weet jij wat er allemaal in je matras woont?
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Gewoon even je hondje op een wit kleedje zetten of een groot stuk wit papier, goed doorkammen en kijken of er vlooien uitvallen op het witte kleedje of papier.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
MissPapillon
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MissPapillon »

Als jullie zo vies zijn van vlooien :denken:
waarom nemen jullie dan een huisdier :denken:
je kan er op wachten dat het wel eens een vlooi krijgt hoor :N:
niets aan de hand, even doorkammen met een vlooienkam en klaar is hondje.
Overigens werkt Frontline spray preventief tegen teken en vlooien.

Anna
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Zó verschrikkelijk vies zijn we er ook weer niet van. :wink:

Maar we hebben al wel alles uitgekookt een al haar speeltjes voor 12 uur in -18 gelegt
Hopen dat het zo weggaat.
het hondje heeft er trouwens geen meer hoor
En ze heeft wel vlooiendruppels, maar nu mag ze vanwege medische reden 12 uur niet te dicht bij mijn moeder komen. (kans op een of andere onsteking (dokersverzoek))

En de mensen die het ontdekt hebben reageerde ook al zo schrikachtig. Want daar mag ze op de bank, en die is van STOF :wink: dus waren ze bang dat er vlooien in de bank gaan zitten.

Is het verstandig om zo'n vlooienval te zetten om te kijken of je ze in huis hebt? Het is een schoteltje met water, afwasmiddel en olie met een lamp erboven. Xena in de bench s'nachts en kan het dus niet opdrinken.

Kunnen er veel vlooien in het huis zitten, of zitten ze alleen op de hond? Voor zover we begrepen hebben (die opassers) leggen vlooien elk uur duizende eitjes en voor je het weet heb je een vlooienmars :eek:

Ja en daar krijg je de kriebels van,
maar als ik jullie zo begrijp is het niet ernstig en hoef je alleen te zorgen dat ze van je hond af zijn.
Afbeelding
snowy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snowy »

:denken: alles uitkoken en speeltjes in de vriezer wanwege een paar vlooien? ik dacht dat dat alleen gedaan werd bij hoofdluis, sorry hoor maar ik vind je reactie op vlooien wel erg paniekerig ,als mijn katten vroeger vlooien hadden nam ik ze op schoot met naast me een bakje heet water en maar plukken ,vond het zelfs wel een leuk werkje .ik gebruik alleen maar vlooien bestrijding als ik zeker weet dat mijn beesten vlooien hebben,en verder is goed stofzuigen en dweilen meer dan voldoende om de vlooien op afstand te houden ,eventueel kun je wat vlooien poeder in de stofzuigerzak doen ,dan gaan ze vanzelf dood als je ze opzuigt .groetjes snowy
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

:smile: tjonge 3 vlooien. Vorig jaar ging ik boris wassen omdat hij zo vies was van het zand. Eenmaal aan het wassen bleken het een leger vlooien te zijn :N: Niemand iets van gemerkt. Boris krabbe wel, maar was hele dagen buiten en was ook vies dus dat kon verklaard worden dacht ik.

Verder altijd als we op vakantie gaan spuiten we alles in het huis tegen vlooien en boris was ik 3x per jaar met citronella shampoo (speciaal voor honden) tegen vlooien, tekken, MUGGEN e.d. Gelukkig ben ik niet vies van vlooien. Nadat boris die vlooien had heb ik het wel gezegd tegen de mensen die honden hebben waarmee hij omgaat (hij bleek het van een vriendje te hebben gehad) maar meer heb ik niet gedaan. Zeker geen speeltjes e.d. schoon gemaakt want daar gaat geen vlo op zitten
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Preventief behandelen met natuurlijke middelen werkt niet 100% hoor, maar kwaad kan het meestal niet. Bij de Tuinen kun je een sprayflesje TT olie kopen. Waarschijnlijk vind je hond dat vreselijk (pech dus) maar ik spray voor een boswandeling flink in mijn handen en wrijf dit over de hond.(niet in de buurt van de ogen en bek)
Totnogtoe gaat het goed, op een paar teken na.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

We hebben even goed geshopt voor de hond. Voor basiscursus had ze een lange lijn van 4 meter nodig en een lijn van 180 cm.

Ook hebben we maar even een nieuwe tekentang (ticktool) gekocht voor de kleine teekjes. en we hebben ook maar even frontline en ontwormingspasta gekocht.

Misschien vonden jullie alles wat overdreven, maar goed zo wil mijn moeder het :19:. Ik heb al gezegt dat het niet hoeft, maar van het idee van vlooien krijgen we allebei de kriebels :N:

(ookal hoeft het niet)
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

je kan bij de dierenwinkel van die sprays kopen waarmee je het huis kan behandelen. Dan zitten ze zeker niet meer in huis maar dan moet je wel alles behandelen en ik geloof een uur of 2 laten luchten blablabla en natuurlijk je dieren ontvlooien maar dat zal je wel al gedaan hebben.

Werk wel goed heb zelf ook een keer gehad dat het huis onder zat (ik had geen last) hond wel was een oud huis woonde er net tja maargoed spul erop laten luchten klaar :cheer:

nergens meer last van
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb haar net gekamt met de vlooienkam maar er zat geen 1 vlooi in. Kunnen die oppassers zich niet vergist hebben, of zijn vlooien niet met het blote oog te zien :idea:

Xena krabt zich alleen maar als ze een halsbandje omheeft, maar tenzij ze al 17 weken vlooien heeft (zolang als ze leeft) is dat normaal. (ze krabte altijd al aan haar halsband)

Overigens hebben we nergens vlooien gevonden, wel gedoode muggen en dode vliegen. Hebben ze dat soms voor een vlo aangezien.

Ik ben even de draad kwijt

(wel vlooien, geen vlooien, wel vlooien geen vlooien. :19: :blah:

AARGGG :boos:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Vlooien kun je zien hoor. Vaak gaan ze op de donkere warme plekjes zitten.
Vlooien zijn vrij klein en kunnen springen en verder zijn ze vrij stevig dus minder makkelijk te doden dan een mug :mrgreen:
Afbeelding

Of de oppas nou echt 3 vlooien heeft gezien of niet weet ik niet. Misschien waren het wel fruitvliegjes (die zitten nu constant op mij ook als ik wandel dus :wink: )
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Hoe groot zijn vlooien? Volgens hun waren ze ong even groot als een vlieg (zo'n dikke bromvlieg) ik dacht ze ze nog maar net een mm waren?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pink0Pink schreef:Hoe groot zijn vlooien? Volgens hun waren ze ong even groot als een vlieg (zo'n dikke bromvlieg) ik dacht ze ze nog maar net een mm waren?
Vlooien zijn maar een paar mm groot,dus als ze dat inderdaad gezien hebben waren het geen vlooien.
Je kunt trouwens ook zien of je hond vlooien heeft door te zoeken naar de poepjes.Als je zo'n poepje(donker,rond korreltje) even tussen je vingers fijn wrijft kun je zien of het uit bloed bestaat en als dat het geval is heeft je hond vlooien.
Meestal vindt je de poepjes rondom staart en balzak.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Pink0Pink schreef:Hoe groot zijn vlooien? Volgens hun waren ze ong even groot als een vlieg (zo'n dikke bromvlieg) ik dacht ze ze nog maar net een mm waren?
Vlooien zijn maar een paar mm groot,dus als ze dat inderdaad gezien hebben waren het geen vlooien.
Je kunt trouwens ook zien of je hond vlooien heeft door te zoeken naar de poepjes.Als je zo'n poepje(donker,rond korreltje) even tussen je vingers fijn wrijft kun je zien of het uit bloed bestaat en als dat het geval is heeft je hond vlooien.
Meestal vindt je de poepjes rondom staart en balzak.
Xena is een teefje...

Maar ik heb al een tip op internet opgevolgd en een stuk nat keukenpapier over haar vacht heen gevreven. Het zou rood-bruin moeten worden van de vlooienpoepjes, het bleef wit :19:

Als ze slaapt kam ik haar nogmaals op papier met een vlooienkam. kijken of er dan wat uitkomt.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Oehhh dan is het een heel ernstig geval en zijn de vlooien gemuteerd tot reuzenmonsters :N:
:mrgreen:

Ik vermoed dat jouw hond gewoon geen vlooien heeft :wink: Wil je een vlo zien moet je echt wel even goed kijken en ze passen wel 100 x in zo'n grote bromvlieg :wink:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

ik denk dus ook dat het geen vlooien waren
een vlo is ong 1 a 2 mm

zomers doe ik altijd een stuk vlooienband in de stofzuigerzak
gaan de vlooien ook in de stofzuiger dood,
anders komen ze er net zo snel weer uit
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Benji&Brenda schreef:
Ik vermoed dat jouw hond gewoon geen vlooien heeft :wink: Wil je een vlo zien moet je echt wel even goed kijken en ze passen wel 100 x in zo'n grote bromvlieg :wink:
mecheltjes schreef: ik denk dus ook dat het geen vlooien waren
een vlo is ong 1 a 2 mm

Precies wat wij ookal dachten. Vanwege omstandigheden hadden we de vlooiendruppels niet optijd toegedient. Waarschijnlijk hebben die mensen dit gewoon verzonnen om ons de druppels te laten toedienen.

in huis hebben we namelijk geen aanwijzingen gevonden van vlooien en op de hond zelf ook niet. Er waren nergens eitjes, vlooien, larven, poppen, of vlooienpoepjes te bekennen.

Waarschijnlijk was het gewoon een list, ze hebben ons hondje ook al blaffen aangeleerd :boos: Bah, wat een mensen. Voorlopig gaat ze daar niet meer heen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”