Het gaat niet om het laxeren, het gaat om het feit dat vet moeilijk te verteren is en Lana's hele verteringsapparaat nu nog erg slecht functioneert. Ik vraag me af of het in zo'n situatie dan verstandig is om vet te geven?Teckelgek schreef:Ik geef het de heren ook, in vloeibare vorm, en op de fles staat dat het niet laxeert, dus in dat opzicht zou het geen kwaad kunnen lijkt me.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het gaat niet meer met Lana... Up-date pagina 52
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Ik gebruik wel eens perenterol (probiotica) bij diarree, daarin zit een gist?/cultuur? die op het verterings stelsel werkt. Dit mag je ook aan babies geven en werkt goed.
Zelf denk ik toch in de richting dat haar eigen lichaam aan het werk moet door het aanbieden van wat moeilijker te verteren voer of voer wat niet hoofdzakelijk in de maag verteerd moet worden want dat is haar lichaam niet gewend. En wat ik al eerder zei, voedingsvezels geven.
Pasta's (granen), groenten en fruit bevatten ook voedingsvezels en stoppen daarom vaak de diarree omdat vezels vocht onttrekken aan de voedingsbrij en het voedsel langer in de darm houden.
Zelf denk ik toch in de richting dat haar eigen lichaam aan het werk moet door het aanbieden van wat moeilijker te verteren voer of voer wat niet hoofdzakelijk in de maag verteerd moet worden want dat is haar lichaam niet gewend. En wat ik al eerder zei, voedingsvezels geven.
Pasta's (granen), groenten en fruit bevatten ook voedingsvezels en stoppen daarom vaak de diarree omdat vezels vocht onttrekken aan de voedingsbrij en het voedsel langer in de darm houden.
-
Ari@ne
Ja, dat kan ik me ook weer voorstellen. Ik zou je geen antwoord kunnen geven hierop. Spijt meScooby schreef:Het gaat niet om het laxeren, het gaat om het feit dat vet moeilijk te verteren is en Lana's hele verteringsapparaat nu nog erg slecht functioneert. Ik vraag me af of het in zo'n situatie dan verstandig is om vet te geven?Teckelgek schreef:Ik geef het de heren ook, in vloeibare vorm, en op de fles staat dat het niet laxeert, dus in dat opzicht zou het geen kwaad kunnen lijkt me.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Lana krijgt al pro-biotica.bulletjebe schreef:Ik gebruik wel eens perenterol (probiotica) bij diarree, daarin zit een gist?/cultuur? die op het verterings stelsel werkt. Dit mag je ook aan babies geven en werkt goed.
Lana was ook al gewend om Carnibest te krijgen, daarnaast krijgen ze hier ook een pensdag in de week en ook een vismaaltijd in de week. Wat vertering betreft, was het maag/darmgestel al heel wat gewend en ook moeilijkere structuren (botten, enz.).
In de Carnibest zitten ook gemalen groenten, hè? Momenteel ben ik witte rijst voor haar aan het koken en ik zal morgen ook weer eens wat fruit aan haar geven! Bedankt voor de tip!
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Binnen is ze wel vrolijk, komt gezellig bij je voor een knuffel en is vooral erg gericht op de koel- en voorraadkast als die open gaan.Kika schreef:Hoe is het vandaag met Lana gegaan? Zit ze nog in haar dip of loopt ze iets vrolijker rond dan gisteren?
Maar buiten loopt ze nog net zo slecht als gisteren. Ze wil eigenlijk helemaal niet lopen en het lijkt haar ook veel energie te kosten. We vinden ook allebei dat ze weer afgevallen lijkt. Vanaf vandaag ben ik haar dus meer gaan voeren. Misschien gaf ik haar toch te weinig en vroeg dat, in combinatie dat ik voorzichtig weer iets meer met haar ging lopen, toch te veel van haar gestel? Ik vind het ook zo moeilijk om nu te bepalen hoeveel ze nodig heeft...
Groetjes, Karen
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, geen idee?jojenny schreef:heeft het een beetje geholpen?Scooby schreef:Ik heb haar net gelijk maar een banaantje gegeven.
Groetjes, Karen
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Het heeft natuurlijk ook wel heel veel van haar gevergd dus dat ze de kracht niet heeft kan ook daar van komen.. voordat Fangio weer een beetje redelijk kon lopen waren we ook al weer een tijd verder en die had niet eens zo'n hele zware operatie achter de rug... leeftijd speelt ook wel een rol denk ik...
Maar voorlopig blijven de duimen draaien

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is ook moeilijk om te bepalen hoeveel ze nodig heeft, maar ik denk dat jullie haar het beste kennen en als je denkt te zien dat ze weer iets afgevallen is, volg je gevoel en geef haar wat meer. Zolang de diaree niet in hoeveelheid toeneemt zal ze toch het een en ander opnemen.
Zoals ik al eerder schreef kan ze haar energie wat ze uit haar eten haalt maar 1x "uitgeven" en als haar lichaam bijna al het eten/de energie nodig heeft om langzaam maar zeker te herstellen zal de lust om veel te bewegen wel achterwege blijven.
Het is moeilijk om objectief te blijven omdat het 1 van je eigen schatjes is, maar denk er maar eens aan als dit andermans hond zou overkomen en wat jezelf aan advies zou geven
Nogmaals succes
Zoals ik al eerder schreef kan ze haar energie wat ze uit haar eten haalt maar 1x "uitgeven" en als haar lichaam bijna al het eten/de energie nodig heeft om langzaam maar zeker te herstellen zal de lust om veel te bewegen wel achterwege blijven.
Het is moeilijk om objectief te blijven omdat het 1 van je eigen schatjes is, maar denk er maar eens aan als dit andermans hond zou overkomen en wat jezelf aan advies zou geven
Nogmaals succes
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- donna
- Zeer actief
Wil Lana nu geen botten eten?Donna krijgt daar altijd hele droge cement achtige keutels van(volgens mij alle honden wel).Ik weet niet of dit kwaad kan voor haar darmen(scherpe stukjes).Als ze gewend is om botten te eten moet dit wel goed gaan lijkt mij.En eventueel een beetje norrit?Ik heb geen idee of dit helpt of mag bij honden maar ze moeten nu toch wel weer vooruit hoor!!!
Groetjes Hilda
Groetjes Hilda
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
We doen gewoon weer een stapje terug en beginnen daarna weer vol goede moed opnieuw!cloris schreef:Het heeft natuurlijk ook wel heel veel van haar gevergd dus dat ze de kracht niet heeft kan ook daar van komen.. voordat Fangio weer een beetje redelijk kon lopen waren we ook al weer een tijd verder en die had niet eens zo'n hele zware operatie achter de rug... leeftijd speelt ook wel een rol denk ik...
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom ben ik haar nu dus ook wat meer gaan geven, alleen het probleem is dat ze nu al zoveel en zulke waterdunne diarree heeft, dat dat niet meer erger kan. Daaraan kan ik dus niet zien of ik haar te veel zou voeren en dat maakt dat ik het zo moeilijk vind om te bepalen hoeveel ik kan geven.Kika schreef:Het is ook moeilijk om te bepalen hoeveel ze nodig heeft, maar ik denk dat jullie haar het beste kennen en als je denkt te zien dat ze weer iets afgevallen is, volg je gevoel en geef haar wat meer. Zolang de diaree niet in hoeveelheid toeneemt zal ze toch het een en ander opnemen.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Hilda,donna schreef:Wil Lana nu geen botten eten?Donna krijgt daar altijd hele droge cement achtige keutels van(volgens mij alle honden wel).Ik weet niet of dit kwaad kan voor haar darmen(scherpe stukjes).Als ze gewend is om botten te eten moet dit wel goed gaan lijkt mij.
Nee, botten zijn voor nu véél en véél te zwaar om te verteren voor Lana. Ze mist 1/3 van haar dunne darm, dus ik denk dat ze zelfs helemaal nooit meer botten zal kunnen eten, omdat ze gewoon de capaciteiten niet meer heeft om die nog te kunnen verteren.
Groetjes, Karen
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
olgaw37
- Actief
- Contacteer:
Hè jakkie, dipjes kun je nu net niet gebruiken. Kom op Lana, geen dipjes meer.Scooby schreef:Lana krijgt al pro-biotica.bulletjebe schreef:Ik gebruik wel eens perenterol (probiotica) bij diarree, daarin zit een gist?/cultuur? die op het verterings stelsel werkt. Dit mag je ook aan babies geven en werkt goed.
Lana was ook al gewend om Carnibest te krijgen, daarnaast krijgen ze hier ook een pensdag in de week en ook een vismaaltijd in de week. Wat vertering betreft, was het maag/darmgestel al heel wat gewend en ook moeilijkere structuren (botten, enz.).
In de Carnibest zitten ook gemalen groenten, hè? Momenteel ben ik witte rijst voor haar aan het koken en ik zal morgen ook weer eens wat fruit aan haar geven! Bedankt voor de tip!
Ik lees dat je witte rijst aan het koken bent. Haal ik toch mijn tip van laatst nog een keertje aan, nutrix rijstebloem aanmaken met water of bouillon (van kip). Stevig papje van maken. Je kunt evt. de Carnibest gewoon door de pap heenmengen. Hier zijn ze er dol op, en bij gewone diaree heeft het vrij snel effect. Wat voor effect het bij Lana heeft weet ik natuurlijk niet, maar misschien een dagje uitproberen waard? Baat het niet, dan schaadt het ook niet volgens mij, het is lichtverteerbaar.
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
-
Ari@ne
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, de dierenarts wil op dit moment zo weinig mogelijk 'hulpmiddelen' gebruiken, omdat je anders nog niet kunt zien of de darmfunctie weer aan het herstellen is.Femia schreef:Heb je al een keertje om Isogel gevraagd aan de DA?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag lijkt het wel weer iets beter te gaan met Lana. Ze lijkt ook alweer wat aan te komen, dus hoogtwaarschijnlijk kreeg ze toch te weinig voer...Jinx schreef:Ach Karen, ik lees dit nu pas.........
Hoe is het met Lana nu? Ik hoop dat ze snel opknapt...Veel sterkte.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm..., ik was toch iets tè enthousiast met meer voer geven, denk ik, want vanavond heeft Lana haar laatste maaltijd weer uitgekotst...Teckelgek schreef:Goed zo, ga zo door Lana. Lekker goed en veel eten
.
Groetjes, Karen
-
pepim
- Zeer actief
-
Baïla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Lana krijgt 5 maaltijden op een dag sinds ze weer thuis is.Baïla schreef:Hoi Karen,
Ik weet niet hoe vaak je haar eten geeft ,maar is het misschien een idee om vaker per dag kleine hoeveelheden te voeren? Net als bij een pup zeg maar.
Veel sterkte in ieder geval.
Groetjes, Karen
-
Baïla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oke...kan ik alleen nog maar zeggen dat ik hoop dat ze gauw weer opknapt.Scooby schreef:Lana krijgt 5 maaltijden op een dag sinds ze weer thuis is.Baïla schreef:Hoi Karen,
Ik weet niet hoe vaak je haar eten geeft ,maar is het misschien een idee om vaker per dag kleine hoeveelheden te voeren? Net als bij een pup zeg maar.
Veel sterkte in ieder geval.
Nogmaals veel sterkte ermee.

Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus