als ik die topic lees,dan kan ik niet anders dan er resoluut tegen zijn,tegen broodfokkers.
Maar om eerlijk te zijn....om nu een paar maanden te zoeken naar een pup,en naar shows gaan,en eigenaars opzoeken om te gaan wandelen e.d.
dat vind ik niet nodig.Maar dat is persoonlijk,niet?
Ik begrijp dit volkomen dat sommige mensen dit doen,en dat het een passie/hobby is.Maar dat is het voor mij echt niet hoor.
Natuurlijk wil ik een gezonde pup,en natuurlijk wil er er alles aan doen om dat beestje de beste zorgen te geven hier thuis,en zorgen dat die niks tekort komt.Maar er is een verschil tussen een gezelschapshond (die ik zoek) en de passie en gedrevenheid van andere (waaronder u denk ik dan?)
haast is inderdaad een slechte raadgever,maar het is niet omdat ik pas deze week mezelf hier heb aangemeld,dat ik er pas mee bezig ben hoor.
Dit plannen we al ruim een half jaar.En we wisten al langer dat de franse bulldog bij ons past,maar er zijn altij mensen die opmerkingen hebben of suggesties op de keuze,daarom dat ik zo'n topic ook open,juist om die suggesties te aanhoren en eventueel iets uit te leren.
(een goed voorbeeld is het meningsverschil in deze topic of de franse bulldog al dan nie lange wandelingen kan maken)
alle respect voor de mensen die maanden zoeken naar hun ideale pup en naar shows gaan e.d.Ik zou zeggen doe zo voort!!Als iedereen zo was dan zou het direnleed quasi verdwijnen!!!Maar wij hebben het er niet voor over,ieder zn hobby,niet?
Het is misschien niet je bedoeling maar je geeft me wel het gevoel dat wij ook maanden moeten zoeken om bij een goede pup uit te komen??
even on topic
de klassieke cliché's van rueu/teef,kloppen die daadwerkelijk?
We hadden gedacht een reu te nemen maar we denken dat die in begin zeker zn teritorium wil gaan afbakenen met kleine plasjes.