Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vizsla

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Josee schreef:hihi, leuk om te lezen dit :mrgreen:
Ook ik ga net als jij (Golden Stanley) af op de honden die ik ken...

Bij de weimaraners heb je een heel duidelijk type/ karakter verschil. Wij hebben nl heel bewust voor het amerikaanse type gekozen (meer showgericht maar echt nog wel een stapel werklust hoor!!!). Deze zijn van karakter wat zachter en vriendelijker (lees minder dominant aanwezig) en makkelijker vormbaar dan de weimaraner uit een jachtlijn (duits/engels).
En nog steeds geen druppel spijt!!! Erger nog.... het werkt verslavend.
Leuke is dat onze reu meer een GG hond is en de teef meer plezier heeft in apporteerwerk....
En beiden doen het geweldig op de show, reu bijna nederlands kampioen en teefje is jeugdkampioen....
Enneuh... met kids zijn beiden geweldig , kinderen zijn gezellig, maar ze zijn er heel voorzichtig mee. Leuk om te zien

Geweldig! Jij hebt gewoon super sociale werklustige kanjers. Ja, die verslaving heb ik met de Goldens......en nu ook met die Viszla. :roll: Dat is zo'n kanjer, joh. :mrgreen:
Maar uhhhh....een Weimaraner reu in de GG???? Dat is op zich al een vak apart met zo'n hond, haha.
Zijn die Amerikaanse lijnen Weimaraners niet wat robuuster met meer bone? Die vind ik mooier dan die hele ranke kleinere types.

Van een vizsla draadhaar weet ik echt niks, mijn vriend vond ze wel leuk, maar ik vond korthaar mooier... (steeds zo'n natte drinkbaard op je schoot leek me niet wat, :smile: ). En idd in het voordeel van het ras als je ze niet veel ziet!!
Enne er bestaat een soort weimaraner draadhaar, nl de Slovakian Rough Haired Pointer.....2 x gezien

Ja, die draadhaar Weimaraner heb ik op Internet gezien, op zo'n jachtsite met foto's. Sorrie, dat vind ik geen knapperd. Eigenlijk zonde van die hond, gek he. Kan me daar bij de Viszla trouwens ook geen voorstelling van maken. Korthaar toont zijn mooie body, glans, spieren etc.

Ach ja, en zo kiest iedereen voor de hond die uiteindelijke het beste bij hem/haar past, toch....
Helemaal mee eens. Anders wordt het maar een eentonig zooitje. :smile:
Golden Stanley

Moon schreef:
Josee schreef: Ach ja, en zo kiest iedereen voor de hond die uiteindelijke het beste bij hem/haar past, toch....
Bij ons zijn ook beide rassen (o.a.) de revue gepasseerd en wij zijn terecht gekomen bij de Bracco Italiano :ok:
Tot grote tevredenheid moet ik zeggen :mrgreen:
Ben het van harte met bovenstaande eens!

Gr. Marijke
Ojee.....zover kan dat dus gaan......
Ook de Bracco vind ik een tophond, maar die zou niet bij mij passen, denk ik..... :denken:
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

ik vind de bracco ook schitterend. Bij ons in de buurt lopen er 2 van 1 eigenaar regelmatig in het bos waar ikze dan tegenkom.
Echt super mooi setje!!!
Vindt veel honderassen mooi om te zien, maar gelukkig niet met alle rassen die speciale klik, anders wordt het zo vol in huis :smile: :smile:
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Golden Stanley schreef:
Josee schreef:hihi, leuk om te lezen dit :mrgreen:
Ook ik ga net als jij (Golden Stanley) af op de honden die ik ken...

Bij de weimaraners heb je een heel duidelijk type/ karakter verschil. Wij hebben nl heel bewust voor het amerikaanse type gekozen (meer showgericht maar echt nog wel een stapel werklust hoor!!!). Deze zijn van karakter wat zachter en vriendelijker (lees minder dominant aanwezig) en makkelijker vormbaar dan de weimaraner uit een jachtlijn (duits/engels).
En nog steeds geen druppel spijt!!! Erger nog.... het werkt verslavend.
Leuke is dat onze reu meer een GG hond is en de teef meer plezier heeft in apporteerwerk....
En beiden doen het geweldig op de show, reu bijna nederlands kampioen en teefje is jeugdkampioen....
Enneuh... met kids zijn beiden geweldig , kinderen zijn gezellig, maar ze zijn er heel voorzichtig mee. Leuk om te zien

Geweldig! Jij hebt gewoon super sociale werklustige kanjers. Ja, die verslaving heb ik met de Goldens......en nu ook met die Viszla. :roll: Dat is zo'n kanjer, joh. :mrgreen:
Maar uhhhh....een Weimaraner reu in de GG???? Dat is op zich al een vak apart met zo'n hond, haha.
Zijn die Amerikaanse lijnen Weimaraners niet wat robuuster met meer bone? Die vind ik mooier dan die hele ranke kleinere types.

Van een vizsla draadhaar weet ik echt niks, mijn vriend vond ze wel leuk, maar ik vond korthaar mooier... (steeds zo'n natte drinkbaard op je schoot leek me niet wat, :smile: ). En idd in het voordeel van het ras als je ze niet veel ziet!!
Enne er bestaat een soort weimaraner draadhaar, nl de Slovakian Rough Haired Pointer.....2 x gezien

Ja, die draadhaar Weimaraner heb ik op Internet gezien, op zo'n jachtsite met foto's. Sorrie, dat vind ik geen knapperd. Eigenlijk zonde van die hond, gek he. Kan me daar bij de Viszla trouwens ook geen voorstelling van maken. Korthaar toont zijn mooie body, glans, spieren etc.

Ach ja, en zo kiest iedereen voor de hond die uiteindelijke het beste bij hem/haar past, toch....
Helemaal mee eens. Anders wordt het maar een eentonig zooitje. :smile:
Tja.... amerikaanse type is over het algemeen wat strakker met meer borstdiepte... De amerikaanse weim is een robuuste maar elegante hond als je snapt wat ik probeer uit te leggen

Tja, ik vindt die draadhaar ook niks, slaat de plank een beetje mis. Maar heb zelf ook niks met de langhaar weim, maar gelukkig zijn daar weer andere liefhebbers voor!!

enne... thanx voor het compliment, wij samen gaan er voor!!
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Golden Stanley schreef:
Moon schreef:
Josee schreef: Ach ja, en zo kiest iedereen voor de hond die uiteindelijke het beste bij hem/haar past, toch....
Bij ons zijn ook beide rassen (o.a.) de revue gepasseerd en wij zijn terecht gekomen bij de Bracco Italiano :ok:

Gr. Marijke
Ook de Bracco vind ik een tophond, maar die zou niet bij mij passen, denk ik..... :denken:
Ik krijg een beetje het vermoeden, gezien je reactie, dat je denkt dat het een brak is? Ondanks zijn (in Nederland) misleidende naam is het echt een staande hond :wink:, een allrounder.

Zo enorm is het verschil nou ook weer niet hoor :eek: :mrgreen:. De Bracco is wat eigenzinniger/zelfstandiger dan beide andere rassen. Bovendien heb je meer kans dat je er een treft met een behoorlijke jachtpassie omdat bij de meeste fokkers geselecteerd wordt op jachteigenschappen én het uiterlijk natuurlijk. In Italië wordt hij nog vooral als werkhond gebruikt. Eén van de belangrijkste fokkers in Ned. geeft de voorkeur aan pupkopers die jagen óf jachttraining willen gaan doen..
Wat voor ons de doorslag gaf was dat het een rustige hond is, dat past beter bij ons. Het is grappig; mensen bij ons in de buurt hebben geen idee hoe Dante kan zijn. Die zien hem alleen op het uitlaatveldje waar hij rustig rondscharrelt, zich niet zo erg bemoeid met andere honden en mensen. Zelfs een beetje hooghartig :pffff: rondloopt. Ze hebben hem nog nooit gezien in de polder; wervelwind door de struiken en velden, opgewonden 'lachende' smoel :mrgreen:

Overigens heb ik me tijdends de zoektocht niet gerealiseerd dat de Bracco nog wel wat lastiger trainen is dan de Weim of Vizsla. Hoe uitgebreid ik me ook heb geïnformeerd. Maar ja, je weet het natuurlijk pas echt als je er mee bezig gaat.. Ook zijn de individuele honden binnen een ras ook verschillend van karakter en zeker de jachtpassie kan erg variëren. Ik heb er een getroffen met een enorme passie :N: :mrgreen: Toch ben ik helemaal verslaafd geraakt aan het ras en als het aan mij lag bleef het er niet bij een :wink:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Golden Stanley

Moon schreef:
Golden Stanley schreef:
Moon schreef:

Gr. Marijke
Ik krijg een beetje het vermoeden, gezien je reactie, dat je denkt dat het een brak is? Ondanks zijn (in Nederland) misleidende naam is het echt een staande hond :wink:, een allrounder.

Jaja, ik weet dat het een staande is, net als de Spinone.
Maar het karakter van de Bracco is toch wel iets stugger dan die van de Weimaraner. Dit lijken me op zichzelf staande honden, keihard en lopen op de neus.......letterlijk................Buiten zijn ze nogal eens kwijt, ondanks de vele jachttrainingen etc. zijn ze moeilijk onder appel te houden.

Zo enorm is het verschil nou ook weer niet hoor :eek: :mrgreen:. De Bracco is wat eigenzinniger/zelfstandiger dan beide andere rassen. Bovendien heb je meer kans dat je er een treft met een behoorlijke jachtpassie omdat bij de meeste fokkers geselecteerd wordt op jachteigenschappen én het uiterlijk natuurlijk. In Italië wordt hij nog vooral als werkhond gebruikt. Eén van de belangrijkste fokkers in Ned. geeft de voorkeur aan pupkopers die jagen óf jachttraining willen gaan doen.

Had je stukje niet doorgelezen, maar dit is precies wat ik ervaar. Daarom voor mij geen Bracco, die zijn echt te zelfstandig. Maar prachtige geweldenaren om te zien. Bij mij aan de plas lopen 2 Bracco's waar ook jacht mee gedaan wordt. Die doen dat trouwens niet onverdienstelijk, hoor. Geloof dat ze ook aan wedstrijden meedoen en op jachtdagen meegaan. Maar mensenlief, als die wat ruiken, dan zijn ze gewoon weg. En bij ons valt nogal wat te ruiken, dus duurt het ook een poosje voordat ze weer terug zijn. Je moet er wel een geduldig typje voor zijn. :mrgreen:

Wat voor ons de doorslag gaf was dat het een rustige hond is, dat past beter bij ons. Het is grappig; mensen bij ons in de buurt hebben geen idee hoe Dante kan zijn. Die zien hem alleen op het uitlaatveldje waar hij rustig rondscharrelt, zich niet zo erg bemoeid met andere honden en mensen. Zelfs een beetje hooghartig :pffff: rondloopt. Ze hebben hem nog nooit gezien in de polder; wervelwind door de struiken en velden, opgewonden 'lachende' smoel :mrgreen:

Hahahaha, hooghartig. Dat is ee goeie verwoording. Ze hebben een bepaalde air over zich, niemand doet me wat.....ik ben Bracco. :ok:

Overigens heb ik me tijdends de zoektocht niet gerealiseerd dat de Bracco nog wel wat lastiger trainen is dan de Weim of Vizsla. Hoe uitgebreid ik me ook heb geïnformeerd. Maar ja, je weet het natuurlijk pas echt als je er mee bezig gaat.. Ook zijn de individuele honden binnen een ras ook verschillend van karakter en zeker de jachtpassie kan erg variëren. Ik heb er een getroffen met een enorme passie :N: :mrgreen: Toch ben ik helemaal verslaafd geraakt aan het ras en als het aan mij lag bleef het er niet bij een :wink:

Gr. Marijke
Verschillende karakters tref je in ieder ras, zelfs uit hetzelfde nest kun je niet verwachten dat pups uit 1 nest dezelfde karaktereigenschappen bezitten. Maar daarom is zo'n puppytest zo belangrijk, een fokker moet precies zien welke pup voor welke pupkoper geschikt is.
Zo te lezen heb je het getroffen met jouw Bracco......en hij vast ook met jou. :ok: Pfffffffffff......2 van die kanjers..........dat is stalen zenuwen kweken. Ik geef het je te doen, maar petje af als je er wel aan begint!
workingdog
Actief

Ongelezen bericht door workingdog »

ik heb 2 vizla's gehad 1 uit een hongaarse werklijn en dr zoon was half showshit en het is een heel makkelijk ras goed te stuuren mitst je dr de tijd voor neemt ze het met een zagte hand bij te brengen
het nadeel van het ras is dat ze zo kauw gevoellig zijn
maar 1 van de voordelen is dat je ze op een heel hoog africhting niveau kan krijgen en goeije all rounder kunnen zijn
maar om eerlijk te zijn vin ik ze hier tegenwoordig ook veeeeeeels te groot
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

TS; mag ik nog een keer :offt: :wink:, wil graag nog even reageren, sorry daarvoor :wink:.

Ik weet niet wat je met 'stug' bedoeld, maar het zijn heel zachtaardige, goedige en vooral gevoelige honden, die Bracco's! (Maar misschien bedoel je moeilijk af te leiden als ze 'iets in de neus hebben'?). En misschien dan niet bij Weim. en Vizsla, maar ik denk dat de meeste staande jachthond eigenaren bekend zijn met het 'zomaar weg zijn van de hond' :mrgreen:. Dat is ook het lastige aan een staande hond (mits hij natuurlijk jachtpassie bezit :wink:). Overigens is hij nu aardig in de hand te houden, vóór zijn derde verjaardag was het het ergst :N:
Maar inderdaad, de Weim- en Vizsla eigenaren die ik gesproken heb (kan natuurlijk toeval zijn want zo heel vaak zie je ze ook niet) gaven aan dat hun hond niet echt achter wild aanging, ook weinig interesse zelfs..

Als mijn echtgenoot ja zegt sta ik vandaag nog op de wachtlijst voor een tweede Bracco :mrgreen: (maar die kans is helaas niet zo groot :jank:)
Gr. Marijke
Afbeelding
LindaS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zie onderschrift..

Ongelezen bericht door LindaS »

Haha, hier net zo hoor, Moon. Als mijn echtgenoot nog graag een vizsla erbij zou willen, zeg ik niet nee...... Maar ja eentje is al geweldig.
Leuk stuk trouwens in Onze Hond. Echt wel herkenbaar! Jumbo schoothond, vond ik een leuke uitdrukking.
Tot slot nog een plaatje van onze kanjer, behorend bij het topic:

Afbeelding

Groetjes!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

LindaS schreef:Haha, hier net zo hoor, Moon. Als mijn echtgenoot nog graag een vizsla erbij zou willen, zeg ik niet nee...... Maar ja eentje is al geweldig.
Leuk stuk trouwens in Onze Hond. Echt wel herkenbaar! Jumbo schoothond, vond ik een leuke uitdrukking.

Afbeelding

Groetjes!
Mooie hond :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Golden Stanley

Moon schreef:TS; mag ik nog een keer :offt: :wink:, wil graag nog even reageren, sorry daarvoor :wink:.

Ik weet niet wat je met 'stug' bedoeld, maar het zijn heel zachtaardige, goedige en vooral gevoelige honden, die Bracco's! (Maar misschien bedoel je moeilijk af te leiden als ze 'iets in de neus hebben'?).

Yep, dat is precies wat ik bedoel! :ok:
Natuurlijk zijn het goeie sullen in huis, dat is niet wat ik bedoel met stug. Heb me laten vertellen dat ze zelfs erg gezellig zijn, de persoon van die 2 Bracco's wil er graag een derde bij. :N:

En misschien dan niet bij Weim. en Vizsla, maar ik denk dat de meeste staande jachthond eigenaren bekend zijn met het 'zomaar weg zijn van de hond' :mrgreen:. Dat is ook het lastige aan een staande hond (mits hij natuurlijk jachtpassie bezit :wink:). Overigens is hij nu aardig in de hand te houden, vóór zijn derde verjaardag was het het ergst :N:
Maar inderdaad, de Weim- en Vizsla eigenaren die ik gesproken heb (kan natuurlijk toeval zijn want zo heel vaak zie je ze ook niet) gaven aan dat hun hond niet echt achter wild aanging, ook weinig interesse zelfs..

Als mijn echtgenoot ja zegt sta ik vandaag nog op de wachtlijst voor een tweede Bracco :mrgreen: (maar die kans is helaas niet zo groot :jank:)
Zeg nooit nooit........................
Het is iig gezellig 2 honden in huis. :smile:
Golden Stanley

workingdog schreef:ik heb 2 vizla's gehad 1 uit een hongaarse werklijn en dr zoon was half showshit en het is een heel makkelijk ras goed te stuuren mitst je dr de tijd voor neemt ze het met een zagte hand bij te brengen
het nadeel van het ras is dat ze zo kauw gevoellig zijn
maar 1 van de voordelen is dat je ze op een heel hoog africhting niveau kan krijgen en goeije all rounder kunnen zijn
maar om eerlijk te zijn vin ik ze hier tegenwoordig ook veeeeeeels te groot
Wat is het verschil tussen werklijn en showing? Dat was er toch niet?
Heb je foto's van jouw honden ter vergelijking?
Zal zondag vragen of ik foto's van die Viszla mag maken.
Golden Stanley

LindaS schreef:Haha, hier net zo hoor, Moon. Als mijn echtgenoot nog graag een vizsla erbij zou willen, zeg ik niet nee...... Maar ja eentje is al geweldig.

Afbeelding

Groetjes!
Met recht een kanjer, zeg! :ok: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”