Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie nu anders als????

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Het uiterlijke "unieke" kenmerk van mijn honden zijn de streep op hun rug, maar goed dat is slechts het uiterlijk vertoon. Verder vind ik het atletische erg mooi van het ras.

Wat ik zelf veel belangrijker dan het bovenstaande vind is het karakter.
Als ze nog jong zijn zijn ze enorm onstuimig buiten, maar binnen liggen ze heerlijk rustig te slapen. Als ze volwassen zijn zijn ze vaak ietwat arrogant en afwachtend. Ze kunnen goed baasgericht zijn, maar van het woord slaafs hebben ze echt nog nooit gehoord. Bulder je tegen ze dat ze HIERRRRR moeten komen, komen ze 9 van de 10 keer niet, zeg je het met een glimlach, komen ze rustig naar je toe :mrgreen: .
Waaks zijn ze wel, maar blaffen zeer zeker niet bij elk geluidje wat ze horen. Wij hebben er 2 en de interactie van van deze 2 vind ik echt een genot om naar te kijken. RR's spelen op een bepaalde manier die zeer zeker niet elke hond kan waarderen (zou ik ook niet doen :wink: ), maar als je ze met elkaar bezig ziet......geweldig!
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

De Airedale is mijn grote liefde, als ik in die bruine ogen kijk ben ik verloren.
Een zelfstandig maar zeer gehoorzaam en zeker niet slaafs karakter.
Absoluut geen onderdanigheid in de ogen, hou ik ook niet van.
Een hond die lang jong blijft en waar je lekker mee kunt wandelen in bossen omdat het geen jager is al wordt dit wel van dit ras gezegd.
Voor mij: eens Airedale altijd Airedale al 33 jaar.

Het is een niet populair ras en dat vind ik eigenlijk wel fijn, weinig of geen broodfokkers zien hier iets in.
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

De mechelaar is het voor mij en wat hem zo typisch mechel maakt is de gedrevenheid in alles wat hij doet , geeft zich helemaal ,kent geen rustig aan, heerlijke mafkezen vind ik het :ok:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

het eigenwijze en drammerige. Je verveelt je nooit als je hem gaat lopen. Meestal luistert hij maar dat ik soms een half uur op hem moet wachten ach als ik zijn koppie zie ben ik weer helemaal verliefd.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

de blik van eeuwige vriendschap, de onvoorwaardelijke liefde voor kindjes, de idiote uitspattingen en dat je kan brullen wat je wil dat ze moeten stoppen en het gewoon niet doen, het hart hebben van een leeuw en nooit willen opgeven en zo kan ik uren doorgaan over de boxer, maar???? 1 ellende en dat is de gezondheid en het meerendeel aan eigenwijze klote fokkers die maar denken te kunnen afstappen van de oorsprong, nu zijn het leeuwen in een lichaam van porselein, als er ooit na Blisje een boxer komt weet ik een fokker die volgens zijn fokt op de oorsprong, ze zijn niet mooi zoals de hedendaagse standaard maar wel gebouwd om te doen wat ze het beste kunnen en dat is werken met hun baasje en ook kunnen even als huishondje.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja een jack? energigue, eigenwijs,eigen wil, maar toch erg veelzijdig, met de juiste manier van omgaan, kun je er veel mee bereiken, ze kunnen ( meestal) nog waar ze ooit voor gefokt zijn, behendigheid, flyball, frisbee enz,slaan ze ook geen gek figuur in, gehoorzaamheid? ook dat kan :mrgreen:

ze zijn loyaal, maar niet slaafs, geef ze 1 vinger en ze nemen je hand, ze hebben een makkelijk formaat, laag in onderhoud, opzich een gezond ras( ik heb het dus echt over een echte jack ;) )

ja ze hebben ook wel nadelen, maar die neem ik dan maar voor lief ;) ze kunnen wat uh minder sociaal met vreemde honden zijn, wat fel, dus ook in de roedel. ze kunnen vrij snel opgefokt raken en daar wat moeilijk weer in te bedaren zijn.

er zijn wel meer rassen die me erg aanspreken, maar de jack vind ik voor mijzelf toch een hele fijne hond ;)
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wat vinden jullie nu anders als????

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

idorh schreef:Ik heb het nu niet over uiterlijk van een wilkeurige rashond.
maar wat vinden jullie uniek aan jullie ras vergeleken met een ander ras.
Dus wat eigen is bij een bepaald ras.
Ik vind de windhond en Saarlooswolfhond voor mij persoonlijk uniek,,,en dat is hun eigen gerijdheid , het niet echt luisteren en nooit echt onder comando krijgen.
maar verschrikkelijk lief en liefdevol naar de eigen roedel van mens en dier bij ons thuis.
Gr Bertus.
Ik hou van vrolijke honden, honden die lekker optimistisch in het leven staan, nieuwsgierig zijn en elke dag opnieuw de wereld willen ontdekken. Ik vind het bijzondere van mijn podenco's dat ze naast dat supersociale, supernieuwsgierige en 'ik luister nu even niet'-gedrag ook een flinke portie gezond verstand hebben. Dat laatste mis ik een beetje als ik bijvoorbeeld naar boxers en labradors kijk, die gaan voor de lol zonder verder na te denken. Die van mij schatten de situatie in, kijken of ik nog wel in de buurt ben, besluiten dat ik even het dak op kan, gaan voor de lol en komen daarna grijnzend weer terug. :mrgreen:

Oerhondjes, slim en zelfverzekerd en zielstevreden knuffelig binnen de roedel, maar met een stukkie zelfstandigheid waardoor je nooit 100% de baas zal zijn. Ik vind dat wel gaaf. Ik hou niet van slaafs gehoorzamende honden die helemaal gefixeerd zijn op mij. Het enige waar ik op sta is dat ze komen als ik roep dat ze *echt* moeten komen, en die van mij hebben dat gelukkig aardig door.

(Moet zeggen dat ik dat ook regelmatig oefen door bijvoorbeeld een hand frolicjes in het gras te gooien en dan enthousiast te gaan roepen dat ik iets gevonden heb en dat zij zoek-zoek-zoek moeten doen. :mrgreen: )
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

het karakter :ok:
Waaks, geen allemandsvriend in het algemeen, werklust, tja gewoon hun hele karakter :mrgreen:
Hoewel Nanni en Tuana wel heel verschillend zijn in karakter. Ik zou altijd zo een combinatie willen. Een allemandsvriend en een eigenheimer :smile:
Qua uiterlijk vind ik een duitse herder gewoon het mooist! Ik vind een mechelaar alleen uit werklijnen mooi en die vind ik iets TE qua karakter.
Craig
Actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Craig »

De relaxedheid :ok: Het zo makkelijk aanpassen aan een nieuwe situatie. Geen gepiep, gejank of gedraai, geen zenuwachtig gedoe. Om je heen kijken, de situatie in je opnemen en er rustig bij gaan liggen :cheer: Heerlijk zichzelf kunnen vermaken en wel altijd in je buurt willen blijven, zelfstandig, maar toch aanhankelijk.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik kan haar gewoon alles leren :19: ze heeft een enorme will-to-please. doet vaak van die simpele dingen die zo grappig zijn... en ik vind haar gewoon prachtig. :I: :I:
FLoyd vind ik ook prachtig, die is helemaal anders dan Déesse. heeft veel meer driften :wink:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Het unieke aan Luka is dat hij geen haarverlies heeft. :ok:

Wat betreft andere honden heb ik voor "alle" rassen bijzonder veel bewondering als ik zie hoe goed ze luisteren naar hun baas.
Hoe ze eigenlijk aanvoelen wat baas nu bedoeld.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
zwijntje
Actief

Ongelezen bericht door zwijntje »

Het unieke aan mijn hond?
Dat hij zo goed bij mij past.

eigenzinnig doch aanhankelijk
elegant doch niet bang om zich eens vuil te maken
rustig doch energiek
schuw doch vriendelijk
kat-uit-de-boomkijker doch een grote mond op durven zetten.
...

zo kan ik nog wel een beetje doorgaan.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk niet dat honden uniek zijn, daar zijn er teveel voor :wink:
Als ik kijk naar Dapper en Cleo dan vind ik ze mooi en lief, maar dat zijn wel meer honden. Hier komt weer een herder, erg leuk en heel speciaal voor ons.

Doorgefokte rashonden met gebreken of onnatuurlijke uitstraling zou ik nooit nemen. Alles wat afwijkt van wat in mijn ogen normaal is zie ik als een handicap. Poedelvachten bv zie ik als een dodelijke val waar bij verwaarlozing de hond gewoon onnodig door gemarteld wordt. Of platte neuzen waar een hond minder lucht door kan krijgen. Korte pootjes vind ik ook al moeilijk en zal nooit een bewuste keuze zijn. Gewoon een goed bouwplan en een leuke hond, klaar. Uniek, misschien, maar als een hond van mij is ben ik er blij mee. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mol schreef:bij de BM bedoel je, zover ik weet niet het ras word alleen nog maar show gericht gefokt.

mol :8):
Dan hebben wij nog wel een leuke reu gezien in Zwolle voor je, niet te grof, wat langere neus en flink wat temprament. Klapte op een andere reu, staart naar het plafond in de ring een een meisje wat er behoorlijk aan moest trekken om de hond onder controle te houden. Hij was ook niet extreem breed.

Ik denk dat je dat meisje ook wel leuk vindt want ze liet die hond expres op die andere bull klappen om zijn temprament te showen. Tenminste, ik kon me niet aan de indruk ontrekken aangezien ze direct na het incidentje weer 20 cm naast die hond ging staan en hem weer liet fixeren aan slappe lijn. :19: Dat was dan wel weer einde show voor haar. Misschien hoopte ze op een keurmeester die jouw type gaaf vindt :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb geen ras en ik geloof ook niet in een ultiem ras wat bij iemand hoort. Dat zou betekenen dat elke hond een kloon is van een andere rasgenoot. Dat klinkt alleen al eng! :N: Elk karakter is uniek.
Mijn honden zijn mijn godjes, gewoon omdat ze van mij zijn. Had ik andere honden gehad waren dat mijn godjes. Ik val op een hondje, niet op een ras. Ik heb de afgelopen keer in Kimba mijn hart verloren aan een oude pekinees. Ik haat pekinezen. :19: Maar het was een heerlijk fijn hondje.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Bij de boxer: het ontzettend lompe, vrolijke gedrag en super lief zijn voor kinderen
St. bernard: het lekker rustig zijn eigen gangetje gaan.
Paco: geen ras, maar ik zie er veel in terug van de mastin epanol en vind hem super omdat hij geweldig goed waakt (niet teveel of te weinig blaft) en ook echt goed waakt, maar zodra we buiten het terrein zijn dat het dan een allermans vriendje is!
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

majelle schreef:Boxers: hebben van nature een vrolijke aard, altijd in voor een stoeipartij of geintje tot op hoge leeftijd. Vlak voordat ze doodgaan merk je pas dat het eigenlijk een oude hond is. En iedere wandeling doen ze wel iets waar je om moet lachen. Ze drammen door kunnen vreselijk jaloers soms kort lontje en bezitterig zijn op het kinderachtige af zijn maar je moet er meer om lachen dan dat het je irriteert. En er zijn nooit andere dingen belangrijker dan spelen en stoeien met jou. Je hebt boxers die vriendelijk zijn tegen alle mensen en je hebt types die nogal wantrouwend zijn. Maar beide types hebben bovenstaand is in zich.
En er zijn veel kennels en er is een hoop rommel maar er zijn nog steeds goede exemplaren. Maar die zie je bijna niet op shows in Nederland dus je moet wel ff zoeken

groetjes majelle
Helemaal mee eens! :ok: Ook het verhaal dat beide types hetzelfde hebben alleen de ene wat wantrouwend en de ander super leuk naar vreemden. boris is mijn tweede boxer en is wantrouwend naar vreemde en mijn eerste niet, maar idd. bij beiden heel goed het bovenstaande op toe te passen :ok:
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

Ik val op het uiterlijk (hoewel ik ze de laatste jaren wel steeds minder vind worden......) en het daarbij behorende goedmoedige enthousiaste karakter naar de baas toe. Gelukkig heb ik zelf nog geen problemen gehad met afwijkende karakters maar het schijnt binnen de doggen steeds vaker voor te komen. Maar misschien ligt dat dan meer aan de bazen die voor een dog kiezen en eigenlijk niet op de juiste manier met hun opvoeding bezig zijn.
Ik walg van hun gezondheidsproblemen (maar daarin zijn ze -helaas- niet uniek als ik sommige andere rassen bekijk) maar nog meer van de mensen die zich daaraan niet storen en met oogkleppen op gewoon vrolijk verder fokken alsof er niks aan de hand is :devil:
Die hebben helaas andere prioriteiten.....
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Zoek stok! schreef:Combi van eigenwijsheid met gevoeligheid is volgens mij typerend voor de Kooiker.
Grappig, dan is Belle niet alleen qua uiterlijk een mega-kooiker, maar haar karakter is ook wel zo te omschrijven.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Inge O schreef:
Belle schreef:
Zoek stok! schreef:Combi van eigenwijsheid met gevoeligheid is volgens mij typerend voor de Kooiker.
Grappig, dan is Belle niet alleen qua uiterlijk een mega-kooiker, maar haar karakter is ook wel zo te omschrijven.
is ook typerend voor wartjes :pffff: :mrgreen: .
Ik ken niet zo heel veel wartjes, maar heb er laatst nog een stel bij elkaar gezien. Het beeld dat ik heb van die honden samen met wat ik van jou over je honden lees, zou dat ook best een hond kunnen zijn die bij mij past.

Van mijn eigen honden vind ik het vooral zo prettig dat ze in huis heerlijk rustig zijn en buiten lekker speels. Niet te slaafs gehoorzaam, geen aandachtseisers, maar wel trainbaar (met een hoop geduld weliswaar, maar toch :mrgreen:). Allemaal eigenschappen die ongetwijfeld bij een heleboel rassen voorkomen en niet specifiek zijn voor mijn honden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

het mooie aan mijn ras?
het werken!
Als ik hem zie zoals bv de eerste keer bij schapen, hij had ze nog nooit gezien en wist gelijk wat hij moest doen. Hij had geen commando of sturing nodig, hij wist wat hij deed en deed wat hij moest doen!!

Het zelfstandig weten wat te doen, zonder het 1 keer eerder te hebben gedaan.. Toen ik dat zag, hem bezig zien, werd ik helemaal warm van binnen van trots, om hem daar zo bezig te zien!

Sommige noemen het slaafs, ik noem het will to please, het altijd wat voor je willen doen! Maar toch ook de rust kunnen vinden als hij hoort dat het klaar is. Het dan lekker bij je komen liggen kroelen en knuffelen!

En zijn geweldige karakter! echt mn maatje!

alhoewel, ik het nu meer over mn eigen hond had dan over het ras :roll:

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Eline* schreef:Mijn honden zijn mijn godjes, gewoon omdat ze van mij zijn. Had ik andere honden gehad waren dat mijn godjes. .
Hier ben ik het 100 procent mee eens. Ik heb wel voorkeur voor bepaalde rassen, met op 1 dus de border collie. Maar het belangrijkste is dat het gewoon mijn honden zijn :ok:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Eline* schreef: Mijn honden zijn mijn godjes, gewoon omdat ze van mij zijn. Had ik andere honden gehad waren dat mijn godjes.
was het maar zo simpel, maar dit wat jij nu zegt heb ik dus absoluut niet. de klik komt er bij mij pas na langere tijd, en heeft heel veel met het karakter/persoonlijkheid te maken. dat het dus niét klikt met één van mijn honden is mij niet onbekend.
Nelson heb ik uitgezocht op zijn passendheid bij Laika. Ik vond hem geweldig, maar de echte klik heeft moeten groeien, want ik werd soms ook echt horensdol van hem. Het laatste jaar nu met Kiki naast hem is hij een stuk evenwichtiger en tevredener geworden. Het nerveuze pieperige is eraf en ik vind hem echt geworden tot een zalige kerel.
Ik ben het dus wel met je eens dat er een klik moet zijn of kan groeien met honden, maar ook kan wegblijven.
Ik bedoelde mijn opmerking dan ook zo dat ik nu deze twee honden heb, maar ik kan ook twee andere honden uitkiezen waarmee het klikt en dan is mijn liefde voor hen net zo groot. Misschien beter verwoord.
Ras is daarbij niet van toepassing.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Poeh, ik denk dat maar weinig of geen rassen een uniek karakter hebben.
De meeste karaktereigenschappen ( speels , aanhankelijk , clowntje , trouw, gek op kinderen ) van de Boston herken ik ook in de Stafford. Ik vind wel dat de Boston gemakkelijker te trainen is dat de Stafford. Ze zijn iets minder eigenwijs en Mona reageert beter op mijn stem dan mijn vorige hond. :mrgreen:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
puppy06
Actief

Ongelezen bericht door puppy06 »

Nanna schreef:
fenneke schreef:
Nanna schreef: het slaafse en baasgerichte van een herderachtige zou mij op mijn zenuwen werken.
dan ken je amos niet :mrgreen:
Let me refrase that... :wink:
Ik heb zelf een hond uit de rasgroep herdershonden gehad (een Puli) en die beviel prima.
Ik doel eigenlijk meer op de honden die gigantisch gefocust zijn op de baas, zoals je bij sommige rassen uit deze rasgroep wel eens ziet. Die de hele dag naar de baas opkijken van "wat gaan we nú doen baas, wat kan ik nú doen"
Die onmiddelijk opstaan als jij opstaat, met een gezicht van "hoera, werk aan de winkel"
Dat zullen voor mensen die graag werken met hun hond fantastische dieren zijn, maar ik zou er het heen-en-weer van krijgen... :wink:
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt... Een vriendin van me heeft een Border collie. Leuke hond hoor, maar hij is zo verschrikkelijk trouw, dat t bijna walgelijk is... Ik wil persoonlijk wel dat mn hond naar me luistert, maar zoals die hond is, zo slaafs :engel: dat vind ik gewoon vervelend...
*Hoe meer ik de mens leer kennen, hoe meer ik van honden hou.*
Selian
Actief
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

puppy06 schreef:
Nanna schreef:
fenneke schreef:
Nanna schreef: het slaafse en baasgerichte van een herderachtige zou mij op mijn zenuwen werken.
dan ken je amos niet :mrgreen:
Ik heb zelf een hond uit de rasgroep herdershonden gehad (een Puli) en die beviel prima.
Ik doel eigenlijk meer op de honden die gigantisch gefocust zijn op de baas, zoals je bij sommige rassen uit deze rasgroep wel eens ziet. Die de hele dag naar de baas opkijken van "wat gaan we nú doen baas, wat kan ik nú doen"
Die onmiddelijk opstaan als jij opstaat, met een gezicht van "hoera, werk aan de winkel"
Dat zullen voor mensen die graag werken met hun hond fantastische dieren zijn, maar ik zou er het heen-en-weer van krijgen... :wink:
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt... Een vriendin van me heeft een Border collie. Leuke hond hoor, maar hij is zo verschrikkelijk trouw, dat t bijna walgelijk is... Ik wil persoonlijk wel dat mn hond naar me luistert, maar zoals die hond is, zo slaafs :engel: dat vind ik gewoon vervelend...
dat ligt niet alleen aan het karakter maar ook hoe jij je hond opvoed.. geloof mij, er zijn genoeg borders die niet slaafs zijn en sch**t aan hun eigenaar hebben!
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik snap wat je bedoelt. alleen, ben je wel zeker dat het ras daar totaal niet bij van toepassing is? als jij zegt dat je de 'kikihondjes' ( :mrgreen: podenco andaluz, toch :denken: ?) zulke zalige hondjes vindt, en dat je, zoals ik toch ook al heb gelezen, er altijd wel zo eentje zou willen, omdat ze qua karakter zowat alles hebben wat bij je past, ga je er toch ook van uit dat er een grotere voorspelbaarheid is qua klikken als je vooraf in grote lijnen al weet wat je te verwachten hebt?
Nou nee, haha, dan heb je me verkeerd begrepen. Er is geen echte standaard andaluz op het platte land van spanje. De éen kan je niet aanraken en al zeker niet in je huis houden omdat ze dat verbouwen en de ander is wel wat gezeggelijker. Ik vind het type hond als kiki enig, maar ik heb niet de illusie dat dat ligt in het "ras". Daarvoor is het te divers.
natuurlijk, ik ben vroeger ook nog gek geweest met achtereenvolgens een franse meutehond, een engelse setter, een duitse staander en een cairn. maar ben er, sinds ik de wartjes heb, voor mezelf wel van overtuigd dat dit voor mij de hondenmatch is, gewoon omdat ik me zalig relax voel bij hun hele doen en laten, en ik neem aan ook omgekeerd.
daar ben ik zelfs maar gedeeltelijk blij om, want het beperkt me ook steeds meer - ik weet voor mezelf steeds meer redenen om maar niet meer aan een ander ras te beginnen, en dat is ook jammer. maar een hondje hebben (zoals nu met doetje) waarmee je de klik niet hebt, is dat ook, in de eerste plaats voor het beestje zelf. en juist om dát te vermijden neig ik er toch naar om te kiezen voor 'een ras', hoe groot de individuele verschillen ook mogen zijn :wink: .
Wat misschien een verschil maakt is dat ik als ik zo een week rondscharrel in Kimba ik een aantal honden ontmoet die ik zo zou willen hebben. Puur vanwege die klik. En dat varieert van een herder totaan een pekinees. Elke hond is verschillend en elke hond kan andere eigenschappen hebben die je aanspreken. Daarbij maakt het mij niet uit hoe ze eruit zien. Als je tussen 160 honden loopt en je zou er wat mogen uitkiezen heb je al een heel ander uitgangspunt denk ik dan dat je een pup moet kopen, waarbij je in feite een ras dan hebt als voorbeeld van hoe de pup zou moeten worden.
Als ik een pup zou moeten aanschaffen zou ik ook voor een ras gaan, omdat ik dan toch ook zou willen weten wat ik zo ongevere zou kunnen verwachten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Selian schreef:
puppy06 schreef:
Nanna schreef:
fenneke schreef: dan ken je amos niet :mrgreen:
dat ligt niet alleen aan het karakter maar ook hoe jij je hond opvoed.. geloof mij, er zijn genoeg borders die niet slaafs zijn en sch**t aan hun eigenaar hebben!
tja, maar dat vind ik dus geen echte border dan ( en ik heb het niet over af en toe eigenwijs zijn hoor, dat mag ieder ras) maar een border? die hoort gewoon voor en met zijn baas te willen leven, en dat kun je soms slaafs noemen, ik kan daar persoonlijk ook niet veel mee, maar dat wil niet zeggen dat ik het samenspel niet mooi vind, bij een ander dus graag :mrgreen:

borders die echt veelal schijt hebben aan de baas en niet willen werken? slappe aftreksels dus en niet rastypisch :wink:
Selian
Actief
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

yamie schreef:
Selian schreef:
puppy06 schreef:
Nanna schreef: Let me refrase that... :wink:
tja, maar dat vind ik dus geen echte border dan ( en ik heb het niet over af en toe eigenwijs zijn hoor, dat mag ieder ras) maar een border? die hoort gewoon voor en met zijn baas te willen leven, en dat kun je soms slaafs noemen, ik kan daar persoonlijk ook niet veel mee, maar dat wil niet zeggen dat ik het samenspel niet mooi vind, bij een ander dus graag :mrgreen:

borders die echt veelal schijt hebben aan de baas en niet willen werken? slappe aftreksels dus en niet rastypisch :wink:
ik heb gelukkig wel zo'n "slaafs" hondje, al hoe wel ieder zn eigen visie hier natuurlijk op heeft en ieder het een eigen benaming wil geven.

Het trouwens schijt aan de eigenaar hebben hoeft niet persee aan de border te liggen, sommige mensen weten neit hoe ze leiding moeten geven aan een hond en dan gaat het hondje zn eigen weg.. Maar die pik je er meestal heel snel tussen uit.

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Selian
Actief
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

yamie schreef:
Selian schreef:
puppy06 schreef:
Nanna schreef: Let me refrase that... :wink:

ik heb gelukkig wel zo'n "slaafs" hondje, al hoe wel ieder zn eigen visie hier natuurlijk op heeft en ieder het een eigen benaming wil geven.

Het trouwens schijt aan de eigenaar hebben hoeft niet persee aan de border te liggen, sommige mensen weten neit hoe ze leiding moeten geven aan een hond en dan gaat het hondje zn eigen weg.. Maar die pik je er meestal heel snel tussen uit.

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”