Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oude hond nog over zetten op barf??
Moderator: moderatorteam
-
pona
- Vaste gebruiker
oude hond nog over zetten op barf??
Kimmie word in maart 14 jaar.
In het laatste jaar is ze heel veel afgevallen. En willen we haar graag weer een beetje vetter mesten. (bloed uitslagen zagen er goed uit dus daar zou het niet aan haar nieren of iets dergelijks moeten liggen)
Ze krijgt nu fokker senioren voer, maar ik vraag me dus af of ze dan toch niet te veel beweegt en te veel verbrand.
Ik vraag me dus ook af of ik haar nog over zou kunnen zetten op barf of in ieder geval gedeeltelijk.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een oude hond over zetten. Of hebben jullie zoiets van laat toch....
Graag hoor ik jullie mening.
Ilona
In het laatste jaar is ze heel veel afgevallen. En willen we haar graag weer een beetje vetter mesten. (bloed uitslagen zagen er goed uit dus daar zou het niet aan haar nieren of iets dergelijks moeten liggen)
Ze krijgt nu fokker senioren voer, maar ik vraag me dus af of ze dan toch niet te veel beweegt en te veel verbrand.
Ik vraag me dus ook af of ik haar nog over zou kunnen zetten op barf of in ieder geval gedeeltelijk.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een oude hond over zetten. Of hebben jullie zoiets van laat toch....
Graag hoor ik jullie mening.
Ilona
-
jelle
- Zeer actief
ik heb ooit onze toen 11- of 12jarige Bouvier op BARF overgezet, en daar heeft ze nog jaren van genoten.
Het is zeker niet onmogelijk of onverstandig.
Ik zou haar wel eerst op KVV zetten en dan langzaam het "echte" BARFspul introduceren.
Het is zeker niet onmogelijk of onverstandig.
Ik zou haar wel eerst op KVV zetten en dan langzaam het "echte" BARFspul introduceren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
pona
- Vaste gebruiker
Thanks voor je snelle reactie.
Maarre?? ben ik erg dom als ik niet weet wat kvv is??
Heb al 13 jaar honden maar heb er nog niet van gehoord. Dus dat hoor ik graag van je. En dan ga ik het zeker proberen
Ilona
Maarre?? ben ik erg dom als ik niet weet wat kvv is??
Heb al 13 jaar honden maar heb er nog niet van gehoord. Dus dat hoor ik graag van je. En dan ga ik het zeker proberen
Ilona
Laatst gewijzigd door pona op 22 sep 2006 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
pona
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Gewoon doen, grote kans dat ze er heel erg van opknapt. Hier een Bullmastiffreu op 9-jarige leeftijd zwaar verwaarloosd over gezet, en hij is inmiddels 12. Hij kon niet lopen toen hij kwam, zag er niet uit maar na een half jaar liep hij grote wandelingen makkelijk mee en hij ziet er nog steeds super uit. Ik voer gedeeltelijk kvv en hij barft. Ik moet met hem oppassen want hij schrokt nogal dus ik geef hem het vlees in grote stukken anders stikt hij er bijna in.
Heel recente foto:

Heel recente foto:

-
pona
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
Je ziet aan zijn blauwe ogen dat hij blind is, maar je geeft hem zijn leeftijd zo niet nee. Dat was wel anders toen hij kwam, dat was echt kantje boord, als je wilt kan ik daar ook wel een foto van plaatsen maar hij is wel heel erg zielig daarop.pona schreef:wat een mooie foto zeg, je zou niet zeggen dat ie 12 is.
Ik ga op zoek naar hoe ik moet over stappen, en dan gaan we het gewoon proberen.
Gr. Ilona
Je kunt meteen overgaan op kvv, en pens kan ook al meteen, dat kun je dan verder uitbouwen. Deur eet hele kippen, maar ik knip het wel in stukken bijvoorbeeld. In het bottendocument vind je ook heel veel informatie.

-
pona
- Vaste gebruiker
tja je maakt me wel nieuwsgierig nu. Niet dat ik nu zo graag wil weten hoe slecht ie er uit zag, maar des te mooier ziet ie er nu dan uit, snapje wat ik bedoel???Je ziet aan zijn blauwe ogen dat hij blind is, maar je geeft hem zijn leeftijd zo niet nee. Dat was wel anders toen hij kwam, dat was echt kantje boord, als je wilt kan ik daar ook wel een foto van plaatsen maar hij is wel heel erg zielig daarop.
Ik ga vanmiddag naar de winkel om te kijken wat we voor het meisje kunnen kopen. Ik zou je ook wel een foto van haar willen laten zien maar heb dus geen idee hoe ik dat moet doen. Maar dat komt vanzelf wel, daar ga ik vanavond eens goed voor zitten. Maar met mijn dochtertje in de buurt weinig kans om even op je gemakje iets te lezen
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
Ik ga even zoekenpona schreef:tja je maakt me wel nieuwsgierig nu. Niet dat ik nu zo graag wil weten hoe slecht ie er uit zag, maar des te mooier ziet ie er nu dan uit, snapje wat ik bedoel???Je ziet aan zijn blauwe ogen dat hij blind is, maar je geeft hem zijn leeftijd zo niet nee. Dat was wel anders toen hij kwam, dat was echt kantje boord, als je wilt kan ik daar ook wel een foto van plaatsen maar hij is wel heel erg zielig daarop.
Ik ga vanmiddag naar de winkel om te kijken wat we voor het meisje kunnen kopen. Ik zou je ook wel een foto van haar willen laten zien maar heb dus geen idee hoe ik dat moet doen. Maar dat komt vanzelf wel, daar ga ik vanavond eens goed voor zitten. Maar met mijn dochtertje in de buurt weinig kans om even op je gemakje iets te lezen

-
Baily
Ligt ook een beetje aan het gebit van je hond. KVV kan volgens mij altijd wel, ook al hebben ze een slecht gebit, dat eet mijn oude hond van 12 jaar ook.
Brokken zou ze niet meer kunnen kauwen en ik denk dat voor het echte BARF werk, de hond toch wel een goed gebit moet hebben om te kunnen scheuren aan het vlees en kauwen op de botten enzo.
Hier krijgen ze ook KVV, namelijk Carnibest, of AHV of een tijd geleden ook wel Duck en dat gaat prima. En ze vinden het heerlijk en doen het er heel goed op.
Als mijn ouwetje er ooit niet meer zou zijn (wat hopelijk nog lang duurt), dan ga ik mijn honden ook wel laten barfen. Maar ik wil haar nu niet toe laten kijken, terwijl zij wat anders moet eten, want ik denk wel dat ze het erg lekker zou vinden.
Brokken zou ze niet meer kunnen kauwen en ik denk dat voor het echte BARF werk, de hond toch wel een goed gebit moet hebben om te kunnen scheuren aan het vlees en kauwen op de botten enzo.
Hier krijgen ze ook KVV, namelijk Carnibest, of AHV of een tijd geleden ook wel Duck en dat gaat prima. En ze vinden het heerlijk en doen het er heel goed op.
Als mijn ouwetje er ooit niet meer zou zijn (wat hopelijk nog lang duurt), dan ga ik mijn honden ook wel laten barfen. Maar ik wil haar nu niet toe laten kijken, terwijl zij wat anders moet eten, want ik denk wel dat ze het erg lekker zou vinden.
- Hutsje
- Zeer actief
Je kunt best barfen zonder bot te geven, er zijn best alternatieven
. Als je bijvoorbeeld kip geeft kun je alles geven behalve de poot, de rest kunt je in stukken knippen. Ze kauwen toch niet op het bot, dat verteert in de maag. verder kun je gemalen rauwe eierschil geven of een ei in zijn geheel. Pens is een complete maaltijd op zich en heeft een hele goede calcium/fosfor verhouding. Ik laat Deur ook niet scheuren, ik knip alles in stukken voor hem. Het is belangrijk voor de maag dat ze grote stukken vlees verwerken, daar hou je de spieren mee sterk, en de kans op torsie minder. Gemalen vlees als in kvv en kipgehakt is wel goed voor de darmflora en de zuurtegraad, maar de maag doet daar verder niets aan.

- Hutsje
- Zeer actief
Gevonden:

En nu:

Na een kleine 2 weken was zijn vacht al heel erg verbeterd, het aankomen duurde langer. Hij kreeg 2 en een halve kilo per dag en het heeft wel een paar maanden geduurd voor hij goed op gewicht was (20 kilo erbij). Hij woog onder de 35 kilo toen hij kwam, hij is 73 cm. Ik hou hem nu schraal vanwege zijn gewrichten, hij weegt nu een dikke 50 kilo.

En nu:

Na een kleine 2 weken was zijn vacht al heel erg verbeterd, het aankomen duurde langer. Hij kreeg 2 en een halve kilo per dag en het heeft wel een paar maanden geduurd voor hij goed op gewicht was (20 kilo erbij). Hij woog onder de 35 kilo toen hij kwam, hij is 73 cm. Ik hou hem nu schraal vanwege zijn gewrichten, hij weegt nu een dikke 50 kilo.

-
pona
- Vaste gebruiker
Allereerst iedereen bedankt voor de reactie's.
En die foto van Deur, weet je zeker dat het de zelfde hond is
Wat een verschil, echt mooi hoor, hij mag blij zijn dat ie bij jullie woont en geweldig om te zien hoe die is opgeknapt. Mijn mond viel open toen ik de foto zag.
Het blijft natuurlijk ook raar dat Kim zoveel is afgevallen maar ik denk zelf toch dat het door het voer komt, volgens mij is ze gewoon te actief voor ouwe lullen voer, maarja ze is oud dus je denkt dat het het beste is om te geven en door haar lange haar zie je niet dat ze zo dun is geworden. We hadden de laatste tijd wel zoiets van nou die word er ook niet dikker op maar toen ze een week of drie geleden heel erg blaasontsteking had en we bij de dierenarts waren zagen we eigenlijk pas hoe weinig ze nog woog, ze is gelukkig nu al weer een kilo aangekomen. Want 18 kilo voor een hond die altijd 22 woog is het erg weinig. Zelf een vriendin van mij die echt wel een hondenkenner is vond haar niet echt mager tot dat ik zei nou voel haar ribben maar eens, en toen schrok je eigenlijk wel. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ze zo is maarja heeft geen zin dus kan beter op letten dat ze weer aankomt. Hopen dat het lukt met kvv of barf.
Ilona
En die foto van Deur, weet je zeker dat het de zelfde hond is
Wat een verschil, echt mooi hoor, hij mag blij zijn dat ie bij jullie woont en geweldig om te zien hoe die is opgeknapt. Mijn mond viel open toen ik de foto zag.
Het blijft natuurlijk ook raar dat Kim zoveel is afgevallen maar ik denk zelf toch dat het door het voer komt, volgens mij is ze gewoon te actief voor ouwe lullen voer, maarja ze is oud dus je denkt dat het het beste is om te geven en door haar lange haar zie je niet dat ze zo dun is geworden. We hadden de laatste tijd wel zoiets van nou die word er ook niet dikker op maar toen ze een week of drie geleden heel erg blaasontsteking had en we bij de dierenarts waren zagen we eigenlijk pas hoe weinig ze nog woog, ze is gelukkig nu al weer een kilo aangekomen. Want 18 kilo voor een hond die altijd 22 woog is het erg weinig. Zelf een vriendin van mij die echt wel een hondenkenner is vond haar niet echt mager tot dat ik zei nou voel haar ribben maar eens, en toen schrok je eigenlijk wel. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ze zo is maarja heeft geen zin dus kan beter op letten dat ze weer aankomt. Hopen dat het lukt met kvv of barf.
Ilona
- Hutsje
- Zeer actief
-
pona
- Vaste gebruiker
-
pona
- Vaste gebruiker
-
Lindsey
- Zeer actief
Succes met de overstap naar vers! Veel senioren doen het er uitstekend op en zien er veel beter uit.
tsjonge, wat een enorm verschil! Geweldig wat goede voeding toch kan doen (wie durft nog te beweren dat brok voldoende is?
)
Ja, weet je het inderdaad wel zeker?En die foto van Deur, weet je zeker dat het de zelfde hond is
- Scarlett
- Actief
Ons oudje is 3 jaar geleden, toen de jonkies bij ons kwamen, gelijk met hen op KVV gegaan. Niet opgebouwd, gewoon gegeven.
Ik heb echt verschil gemerkt, qua vacht maar ook vrolijkheid, beter in haar velletje zitten.
Ze is nu 16 jaar, en voor haar leeftijd nog goed gezond. Ik weet niet of dat alleen aan de KVV ligt, maar het zal zeker hebben meegeholpen.
Enne....van Deur heb ik destijds heel erg versteld gestaan. Dat een hond zo snel, zo goed kan opknappen
Ik heb echt verschil gemerkt, qua vacht maar ook vrolijkheid, beter in haar velletje zitten.
Ze is nu 16 jaar, en voor haar leeftijd nog goed gezond. Ik weet niet of dat alleen aan de KVV ligt, maar het zal zeker hebben meegeholpen.
Enne....van Deur heb ik destijds heel erg versteld gestaan. Dat een hond zo snel, zo goed kan opknappen
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
-
pona
- Vaste gebruiker
Nou doet me goed om nog meer oudjes te lezen die het goed op het kvv en op barf.Ik heb echt verschil gemerkt, qua vacht maar ook vrolijkheid, beter in haar velletje zitten.
Nu nog hopen dat het lukt, ik heb dus kvv gehaald maar madam wil het niet. Ze heeft een paar happen genomen en vervolgens keek ze me aan vanne nou eet dat zelf maar op. Ik heb het nog laten staan in de hoop dat ze het dus straks nog op eet. Ik had nu kipvlees, en voor morgen had ik een andere smaak gehaald (weet even uit mijn hoofd niet meer welke), hopen dat ze die wel lekker vind.
De kat Fee vond het in ieder geval wel lekker want die was er niet bij weg te slaan, maar die is zelf al aan de barf begonnen die eet regematig duif, kikker, mussen, merels en zelfs vis (uit de vijver van de buurman
Gr. Ilona en een lik van Kim
for ever in my heart, Tesje
- Hutsje
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
Heb ik er nog een paar, weliswaar een jonge hond, direct overgestapt toen we hem kregen:Lindsey schreef:Succes met de overstap naar vers! Veel senioren doen het er uitstekend op en zien er veel beter uit.
Ja, weet je het inderdaad wel zeker?En die foto van Deur, weet je zeker dat het de zelfde hond istsjonge, wat een enorm verschil! Geweldig wat goede voeding toch kan doen (wie durft nog te beweren dat brok voldoende is?
)

Zijn vacht was al na een week of 6 prachtig geworden, dit is 11 weken daarna maar dit was ook meer voor het gewichtsverschil (11 kilo)

-
pona
- Vaste gebruiker
Die foto's, wat een verschil zeg, kan er niet over uit hoor.
Maarre ook het gekookte water mocht niet baten. Ook de andere variant werd niet gewaardeerd. Ook hier gekookt water erover gedaan maar alleen poes Fee vond het smakelijk. Maar om die nu 400 gr vlees op te laten eten, neeeeeee.
Dus toch maar de oude vertrouwde brokken neer gezet, ook deze maal werd er aarzelend gegeten en niet alles op, zou het dan toch komen doordat Tesje weg is?????? Maarja een half bakje op en hopen dat ze straks de rest nog op eet. En morgen dan maar pens halen en hoe dan verder als ze dat lust moet ik het dan mengen met de andere soorten vlees, of misschien met brokken ( maar ik dacht dat eigenlijk uit den boze was brokken met vers vlees mengen???). Ppppffff valt niet mee dat dikker maken. Ze moet wel goed blijven eten want reserves heeft ze niet meer.
Of zal ik toch maar even wachten tot dat de dood van Tessa niet meer zo vers in het geheugen staat, aaaahhhhh word gek van al die gedachtes in mijn hoofd, kon vanacht niet slapen iedere keer dat ik wakker werd dacht ik , die hond moet eten, die hond moet eten, die hond moet eten.
Ik weet het even niet meer hoor.
Maarre ook het gekookte water mocht niet baten. Ook de andere variant werd niet gewaardeerd. Ook hier gekookt water erover gedaan maar alleen poes Fee vond het smakelijk. Maar om die nu 400 gr vlees op te laten eten, neeeeeee.
Dus toch maar de oude vertrouwde brokken neer gezet, ook deze maal werd er aarzelend gegeten en niet alles op, zou het dan toch komen doordat Tesje weg is?????? Maarja een half bakje op en hopen dat ze straks de rest nog op eet. En morgen dan maar pens halen en hoe dan verder als ze dat lust moet ik het dan mengen met de andere soorten vlees, of misschien met brokken ( maar ik dacht dat eigenlijk uit den boze was brokken met vers vlees mengen???). Ppppffff valt niet mee dat dikker maken. Ze moet wel goed blijven eten want reserves heeft ze niet meer.
Of zal ik toch maar even wachten tot dat de dood van Tessa niet meer zo vers in het geheugen staat, aaaahhhhh word gek van al die gedachtes in mijn hoofd, kon vanacht niet slapen iedere keer dat ik wakker werd dacht ik , die hond moet eten, die hond moet eten, die hond moet eten.
Ik weet het even niet meer hoor.
- Hutsje
- Zeer actief
Soms is het in het begin even uitpuzzelen wat ze lekker vinden, dat geef je dan en dan kan je uitbouwen. Er zijn ook nog andere kvv's, Smuldier bijvoorbeeld heeft een pensversie kvv, bij de C100 te verkrijgen. Je kunt vlees , als je het met een brok wilt geven, het beste met een geperste brok geven, je kunt haar overzetten op Farmfood, dat is een vrij zware brok maar zo te horen kan ze dat wel gebruiken.

-
pona
- Vaste gebruiker
Ik ga vandaag kijken voor de pens, volgens mij hebben ze dat hier ook bij onze plusmarkt.
Ik vind het zo raar, ik had echt gedacht dat ze het heerlijk zou vinden en dat ze nooit meer iets anders wou, maar niet dus.
Er staat een vraag ergens op de site of de mensen vinden of de honden van karakter zijn veranderd en daar lees je dan dat ze in ieder geval allemaal heerlijk hun bakjes leeg eten. Dus ik was er van overtuigd dat ze het heerlijk zou vinden, hahah. Zo zie je maar weer smaken verschillen, ook bij honden.
In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp hoor, ben erg blij met je.
Ik vind het zo raar, ik had echt gedacht dat ze het heerlijk zou vinden en dat ze nooit meer iets anders wou, maar niet dus.
Er staat een vraag ergens op de site of de mensen vinden of de honden van karakter zijn veranderd en daar lees je dan dat ze in ieder geval allemaal heerlijk hun bakjes leeg eten. Dus ik was er van overtuigd dat ze het heerlijk zou vinden, hahah. Zo zie je maar weer smaken verschillen, ook bij honden.
In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp hoor, ben erg blij met je.
- Hutsje
- Zeer actief
Graag gedaan hoor
. Sommige honden moeten heel erg wennen. Toen ik Huts 7 jaar geleden de eerste bak AHV voorzette moest ze het ook niet. Nu eet ze werkelijk alles en staat te kwijlen en te murmelen als ik het eten klaar maak. Ozzy heeft nooit moeten wennen en Deur ook niet. FritZ vindt ook niet alles lekker en hij eet het liefst maar 1 keer per dag.

-
pona
- Vaste gebruiker
-
pona
- Vaste gebruiker
nog ff een update.
Kim eet nu gewoon vers vlees.
Ik heb het eerst gemengd met de pens en daarna steeds iets minder pens erbij en nu eet ze het smakelijk op.
Helaas is ze nog niets aangekomen maar ik probeer haar tussendoor iets meer toe te stoppen.
Want een grotere maaltijd in de avond eet ze niet op.
Ze eet nu 350 gram vlees, maar ze wil niet meer eten want dat eet ze dan niet op. Ik doe er nog wel wat brokjes door heen maar dan eigenlijk meer voor de sier als dat het echt iets toevoegt. Ze eet het dan namelijk beter op.
Zijn er nog ideëen voor tussendoortjes???
Ze krijgt kaas maar ik ben bang dat dat te zout is dus durf het niet te veel te geven.
En ook krijgt ze een boterham met smeerworst, maarja weet ook hier niet of het nu ook zo gezond is voor haar. De andere kant is ze is al 13 dus wat kan het nog voor kwaad.
Het echte rauwe goedje heb ik me nog niet aangewaagd, misschien stom maar durf niet echt, ze eet ook haar kluiven niet meer dus heb het idee dat het niet gaat lukken met de kippennekken enzo??? Maarja misschien toch maar eens doen, kan je dat bij de poelier halen??
Ik hoor het graag
Kim eet nu gewoon vers vlees.
Ik heb het eerst gemengd met de pens en daarna steeds iets minder pens erbij en nu eet ze het smakelijk op.
Helaas is ze nog niets aangekomen maar ik probeer haar tussendoor iets meer toe te stoppen.
Want een grotere maaltijd in de avond eet ze niet op.
Ze eet nu 350 gram vlees, maar ze wil niet meer eten want dat eet ze dan niet op. Ik doe er nog wel wat brokjes door heen maar dan eigenlijk meer voor de sier als dat het echt iets toevoegt. Ze eet het dan namelijk beter op.
Zijn er nog ideëen voor tussendoortjes???
Ze krijgt kaas maar ik ben bang dat dat te zout is dus durf het niet te veel te geven.
En ook krijgt ze een boterham met smeerworst, maarja weet ook hier niet of het nu ook zo gezond is voor haar. De andere kant is ze is al 13 dus wat kan het nog voor kwaad.
Het echte rauwe goedje heb ik me nog niet aangewaagd, misschien stom maar durf niet echt, ze eet ook haar kluiven niet meer dus heb het idee dat het niet gaat lukken met de kippennekken enzo??? Maarja misschien toch maar eens doen, kan je dat bij de poelier halen??
Ik hoor het graag