Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup van 5 mnd wassen ?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

MissPapillon
Vaste gebruiker

Pup van 5 mnd wassen ?

Ongelezen bericht door MissPapillon »

Hallo,
Ik ben met Zoey lekker naar de Ardennen geweest ( 10 Dagen )
Gewandeld door de bossen naast het huis en lekker ravotten op het land.
Nu dat wij thuis gekomen zijn stinkt hij een uur in de wind, ik heb net Puppy shampoo gekocht om hem een wasbeurt te geven maar nu hoor ik als je hem een keer gewassen hebt moet je het blijven doen, beter dus niet wassen, maar het is heel erg hoor die stank, hij slaapt naast mijn bed en ik moets gewoon ff de andere kant op slapen.
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit :denken:

Groeten Anna
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Als je hond echt stinkt kun je hem best wassen.
Inderdaad het beste met goede shampoo.
Het is onzin dat je het dan moet blijven doen.
Het is wel het beste om je hond zo min mogelijk te wassen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dat is een onzinverhaal :wink: Je kan hem gerust wassen als hij een uur in de wind stinkt.

Anne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gewoon doen hoor, mijn pup lag van de week ook in de prutsloot, en ging via de douche weer naar binnen-[gewassen wel te verstaan]en die is nu bijna 6 maanden :ok: ik geef toe hij vond het niet leuk-het wassen dan-de prutsloot wel :smile:
MissPapillon
Vaste gebruiker

Gedaan

Ongelezen bericht door MissPapillon »

Ik heb het gedaan :cheer:
Hij is net lekker onder de douche geweest :cheer:
Hij vondt het niet echt leuk en gromde als een maniak :devil:
maar goed hij ruikt weer fris hoor, ik wil hem alleen niet ook nog eens fohnen want dat is nog vervelender lijkt mij, is ook niet echt nodig ik denk dat met dat dunne vachtje hij zo droog is.

Ik vondt het trouwens wel leuk hoor samen onder de Douche :wink:

Groetjes

Anna en natte Zoey :smile2:
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Als je maar een geschikte shampoo gebruikt is er helemaal niets aan de hand :ok: . Verdere uitleg: http://www.hondentrimsalonkelby.nl/Wassen.html
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Ik heb Robbie ook wel gewassen. (is nu vier maanden)
Hij was op het strand geweest en zeikenat geworden. Dan gaat ie idd stinken, nou mooi dat ie dan onder de douche gaat.
En laatst van in het zwembad is ie ook ff gewassen.
Hij staat er vreselijk zielig bij te kijken dan, een zielig hoopje hond. Maar laat het verder gelaten over zich heen komen.
Ach en daarna had ik de handdoeken en dergelijk lekker op de verwarming dus hij was al gauw weer het heertje...
Alleen na zulke dingen was ik hem. Anders niet.
Skye
Actief

Ongelezen bericht door Skye »

Ik waste Skye ook al toen ze 4 maanden was. Alleen als het echt nodig is, want het moet zo weinig mogelijk gebeuren.

Aan het begin vond Skye het echt niet leuk. Heel zielig zitten en piepen. Als ik nu alleen de douchedeur al open zet, springt ze er als een gek in en dan blijft ze echt wachten tot de douche aangaat. Dan kan ze lekker in het water happen. Ze vind het nu echt helemaal geweldig
Afbeelding
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Nou zolang als je puppyshampoo gebruikt maakt dat echt niets uit :wink: . En het is inderdaad heel goed om je hond al van jongs af en bekend te maken met het wassen en andere verzorging. Dan kun je het de pup nog spelenderwijs aanleren. Dat heb ik bij Kelby ook gedaan nou als ze nu ook maar ergens een vijver ziet dan springt ze erin :N: en als ik ze thuis gewassen heb kruipt ze weer de douchebak in. Als ik bij de trimtafel zit dan springt ze er zowat zelf op :19: .
zerzaldi
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door zerzaldi »

ik heb mijn pup van 10 weken een paar dagen terug onder de douche gehad. ze was onder mijn vaders racefiets door gelopen en zat helemaal onder de zwarte vet.

ze vond het douchen eigenlijk best fijn vooral de shampoo in wrijven vond ze heerlijk en toen het klaar was lekker in een handdoek gewikkeld en in de bench gelegd. ze heeft toen nog een half uur geslapen haha.

zover ik weet is het toch niet zo erg om een hond zo af entoe te wassen. tja in de winter natuurlijk wel wat minder ivm de kou en om een vette vacht te behouden enzo.
Jayka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jayka »

Wat ook nog wel wil helpen als de hond nat is geworden en echt naar "hond" ruikt, is een scheut azijn in water doen en daar een handdoek mee nat maken en over de vacht wrijven. Resultaat; je ruikt hem/haar niet meer en de vacht glanst mooi.
03-01-2017...dag lieve Jayka...
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Het verhaal dat je een hond niet te vaak moet wassen is tegenwoordig achterhaald. Met een goede hondenshampoo is het geen enkel probleem: die vetten meteen terug.

Omdat manlief hondenshampoo's verkoopt op hondenshows, worden onze honden bijna elke week gewassen en geborsteld. Je kunt immers niet met een vieze, onverzorgde hond op een show staan om shampoo's te verkopen :mrgreen: . Ik kan met de hand op het hart zeggen dat de kwaliteit van hun vachten helemaal top is. Een van beiden loopt zo her en der shows en krijgt altijd complimenten over de vacht en de verzorging ervan.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”