Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag voor de 'verse' versvoeders

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rossi
Zeer actief

Vraag voor de 'verse' versvoeders

Ongelezen bericht door Rossi »

Vraag voor de mensen die net overgestapt zijn van brokken naar vers in welke vorm dan ook.

Wat ik me afvraag of jullie ook verschil in bijvoorbeeld gedrag of gemoedstoestand merken van de hond?
Qua uiterlijk is een verandering snel te zien, vacht die mooier wordt, of huid kleurt mooier. Maar hoe zit het met de rest.

Gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant omdat voeding bij mensen ook een gedragsverandering teweeg kan brengen. Bijvoorbeeld mensen die slecht op suiker reageren. :wink:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Ik ben ook overgestapt en heb nog geen ander gedrag bij mijn honden gezien. Wel dat ze een stuk blijer zijn als ik met de etensbakken aankom. :wink:
Gompie
Actief

Ongelezen bericht door Gompie »

:ok:
Sam (Jack Russell) krijgt nu al 3 maanden zelfsamengesteld vers. Hij ziet er uit als een slanke glanzende spierbundel. Voorheen was hij vaak chagarijnig (kort lontje), omdat hij maag- en darmproblemen had. Nu is hij veel rustiger, evenwichtiger geworden en bij het jagen en spelen super fel. Hij is heel erg sociaal naar mensen en dieren. Ik kan niet zeggen of dit door de voeding komt, want hij is nu 14 maanden. Bij het volwassen worden veranderen ze tenslotte. Ik ben heel tevreden met zijn karakter en gedrag. :ok:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Kan je niet helpen. Saar is hier de enige die overgestapt is, en aan haar heb ik geen gedragsveranderingen gemerkt. Maar ja, die is ook zo evenwichtig als de pest natuurlijk :19:
En Miep heeft maar 2 weken brokjes gehad, dus ook geen veranderingen.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb geen gedragsverandering gemerkt. Ook eigenlijk niets aan haar vacht :19: Ze glom altijd al erg en dat doet ze nu nog steeds.

Ze vindt het wel heel erg lekker, dus een hele blije hond als de bak met carnibest en nu ook Bibi uit de koelkast komt :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Hier staan de cockers al een tijd op vers.
En sinds die tijd bij Teun geen epi aanval meer gezien en da's nu toch al weer sinds 16 dec-05.
Moet ook wel vermelden dat er nu totaal geen granen meer gegeven worden. :ok:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno's vacht is er een stuk beter van geworden. Minder klitterig en hij glanst ook veel meer :ok: Jip heeft maar 3 weken ofzo op brok gestaan maar haar ontlasting was wel meteen een stuk minder :ok:
Qua gedrag heb ik niet echt verschil gemerkt, behalve dat ze meer stuiteren als ik hun eten in hun bakjes aan het doen ben :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hier ook geen gedragsverandering...
Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

Geef sinds een paar dagen Carnibest: Geen gedragsverandering, wel spurt hij nu naar de keuken als hij hoort dat ik zijn etensbak aanraak om te vullen!
Ik merk ook dat hij minder poept. Zijn vacht glanst nog altijd super.
Het enige wat ik nog hoop, is dat de onverklaarbare jeuk nu ook na verloop zal verdwijnen.
piep

Ongelezen bericht door piep »

de enige gedragsverandering bij piep, die vers krijgt sinds ze beter is, is dat ze het niet kan houden als ze eten krijgt, ze gilt de hele boel bij elkaar omdat ze niet kan wachten. ze krijgt het apart omdat de bernards het anders met 1 likje op hebben :wink:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nee, geen gedragsverandering bij Raisa gemerkt.
Ook geen veranderingen aan de vacht trouwens. Wel ietsje minder ontlasting maar dat was op FF al vrij weinig.
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

meer energie op vastendagen en lichte ontgifting in vorm van wat haarverlies (nu 5 wkn op zelf samengesteld)
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Toen ik Billy een paar jaar geleden 'overzette' (wat klinkt dat raar, eigenlijk :wink: ) van FF naar compleet vers en barf, heb ik wel veranderingen gezien qua fysiek (huid en vacht in betere conditie) maar wat gedrag betreft geen verschil.
Of ja, toch wel. Er werd vanaf dat moment eindelijk met enhousiasme gegeten. Ik riep altijd dat Bill een enorme slechte eter was, dat is nu wel ff anders.
Silka eet, vanaf het moment dat ze hier kwam, vers/barf, dus daar kan ik helemaal niets van zeggen. Nou ja, behalve dat ze alles erg lekker vindt behalve vis. Dat 'mot' ze niet. :wink:

Maar waarom vraag je het? Heb je die ervaring met Rossi?
Laatst gewijzigd door Rami op 21 sep 2006 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Bij mijn vorige honden die pas op oudere leeftijd op vers overgezet werden (met 11 jaar op vers en met 12/13 jaar half om met zelf samengestelde maaltijden) merkte ik echt verschil. Veel meer energie, alertere houding.
Bij mijn huidige honden merkte ik dat niet zo, behalve vlak na het eten van een flinke bottenmaaltijd. Dan wordt Toby gek, gaat ie met dekens en kussentjes lopen sjouwen en vechten en wordt Yentie uitgedaagd, die daar wijzelijk niet op in gaat. :mrgreen:
Maar bij hen verder geen veranderingen in hun constante gedrag.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rami
Zeer actief

verkeerd... :wink:
Afbeelding
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Toen we Flip net hadden was hij sloom, kwam niet goed aan, en poepte heel veel.

Hij kreeg Dog chow puppy-brokjes.

Toen heb ik op internet informatie gezocht (onder andere hier uitgekomen :mrgreen: ) en toen gekozen voor Duck.

Na een week was Flip actiever, werd ineens heel nieuwsgierig, wilde spelen en keek niet meer zo dof uit zijn oogjes.
Ook was hij na een week Duck al een halve kilo aangekomen!

Hij poept een of twee keer per dag een perfect poepje, die niet stinkt.

Dus ik heb wel een gedragsverandering gezien, het werd een heel ander hondje.
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Hier geen gedragsveranderingen. Behalve dan dat er veeeeeeel blijer gereageerd wordt als ik de voerbakken pak dan anderhalf/twee jaar terug toen we nog voornamelijk brokken voerden :mrgreen: . Beau was toen een lastige eter, liet de bak brokken rustig de hele dag staan. Dat is sinds kvv (of barf) verleden tijd.
Afbeelding
fluptje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fluptje »

vraagje: Wat wordt hier verstaan onder vers?

Ik hoor iedereens tevredenheid erover, maar over wek soort hebben we hier dan?

mijn vraag lijkt voor velen misschien dom maar ik ben hier nog maar nieuw en ik zou toch graag weten waarover we praten.

Groetjes Fluptje
Rossi
Zeer actief

Bedankt voor jullie antwoorden. :ok:

Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Rami schreef:
Eigenlijk pure nieuwsgierigheid. Omdat voor mensen voeding met minder chemische toevoegingen ook invloed kan hebben op het hele gestel. Vandaar. :wink:

Wel zitten we momenteel in dubio voor wat betreft voer voor Rossi.
Rossi is aan de magere kant. Hij krijgt nu twee dagen in de week kvv en de rest brokken. Misschien dat we de kvv gaan uitbreiden. We zijn er nog niet helemaal over uit.

Afbeelding
Rami
Zeer actief

Rossi schreef:
Rami schreef:
Eigenlijk pure nieuwsgierigheid. Omdat voor mensen voeding met minder chemische toevoegingen ook invloed kan hebben op het hele gestel. Vandaar. :wink:

Wel zitten we momenteel in dubio voor wat betreft voer voor Rossi.
Rossi is aan de magere kant. Hij krijgt nu twee dagen in de week kvv en de rest brokken. Misschien dat we de kvv gaan uitbreiden. We zijn er nog niet helemaal over uit.
Ik denk dat honden - net als mensen - verschillend reageren op chemische toevoegingen. Bij de ene hond zul je misschien wel iets merken qua gedrag als ze die toevoegingen niet meer binnen krijgen en bij de ander niet.

Ik heb trouwens de ervaring dat Billy juist op vers/barf magerder is dan toen hij nog brokken at. Terwijl hij toen dus echt slecht at...
Maar goed, voor Billy is het niet erg om aan de 'schriele' kant te zijn omdat hij een zwakke achterhand heeft.

Als Rossi echt te mager is (als je zijn ribben niet alleen kunt voelen maar ook zien en je kunt zijn rugwervel 'beetpakken' zeg maar) dan kun je het best gewoon de maaltijden wat groter maken. Je zult zien dat hij dan vanzelf aankomt.

Enne... ik vind honden niet snel te mager hoor. Zolang Rossi gewoon 'slank' is en verder fit en gezond, speels en lekker beweegt/ loopt, is 'ie volgens mij gewoon goed. :ok:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb 2 honden die deels op kvv staan en deels op barf. Ik merk geen gedrags verandering. Het enige wat ik merk is dat ze gaan piepen als het etenstijd is, en hun conditie is verbeterd.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Hier ook geen veranderingen bij Keizer. Baloe krijgt sinds kort kvv dus daar kan ik nog weinig over zeggen. :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Alano is rustiger geworden sinds hij op de CB staat maar ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat hij zich continu helemaal de kl*re krabte en beet. Dat had hij trouwens met de Duck ook nog. Nu hij niet meer zo krabt is hij veel rustiger.
Rossi
Zeer actief

Rami schreef:
Als Rossi echt te mager is (als je zijn ribben niet alleen kunt voelen maar ook zien en je kunt zijn rugwervel 'beetpakken' zeg maar) dan kun je het best gewoon de maaltijden wat groter maken. Je zult zien dat hij dan vanzelf aankomt.

Enne... ik vind honden niet snel te mager hoor. Zolang Rossi gewoon 'slank' is en verder fit en gezond, speels en lekker beweegt/ loopt, is 'ie volgens mij gewoon goed. :ok:
Ribben kun je wel voelen maar niet tellen als je naar hem kijkt.
Wel voel je zijn hele ruggegraat als je hem aait. Vandaar dat ik het idee heb dat er wel wat bij kan. :wink:
Maaltijden heb ik al groter gemaakt. Misschien dat ik de kvv dagen ga uitbreiden.

Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Brigitte schreef:Alano is rustiger geworden sinds hij op de CB staat maar ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat hij zich continu helemaal de kl*re krabte en beet. Dat had hij trouwens met de Duck ook nog. Nu hij niet meer zo krabt is hij veel rustiger.
Rossi krabt en bijt ook vaak. Hij heeft geen plekken op zijn lichaam verder. In eerste instantie werd gedacht aan stress (vanwege de training alleen zijn :wink: ). Ik ben wel benieuwd als ik de kvv uitbreid of er verbetering inzit.

Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Fysiek zijn mijn honden veel sterker geworden. Flink spiermassa opgebouwd, afgevallen en vooral Whooper zit prachtig in zijn vacht.
Op brok had hij smetplekken en altijd jeuk. De eeuwige darmproblemen van Stanley op brok behoren voorgoed tot het verleden, evenals de blaasgruis waar hij het laatste brokkenjaar mee te kampen had. Prachtige witte gebitten ook. Meteen toen op KVV al merkbaar.
Stanley was al leergierig en had veel werklust, dat heeft hij nu nog steeds.
Whooper ken ik te kort op brok om daar iets zinnigs over te zeggen.
Hij heeft de afgelopen 2 jaar wel heel veel bijgeleerd voor zijn doen.
En ze hebben een bereconditie, ik denk dat dat ook te maken heeft met het zelf samenstellen.
Ik weet niet hoe de andere vers voerders en barfers het ervaren, maar mijn honden hebben geen last van massa's haren verliezen tijdens de ruiperiode. Op brok verloor Stanley het hele jaar door haar.
fluptje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fluptje »

clausipaus schreef:Hier ook geen veranderingen bij Keizer. Baloe krijgt sinds kort kvv dus daar kan ik nog weinig over zeggen. :wink:
wat is dit kvv?

Ik kom hier op het forum veel afkortingen tegen is er ergens een verklarende lijst? Voor een leek die zich probeert te informeren is dit niet altijd makkelijk hoor!
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

kvv kompleet vers vlees (zoals Carnibest, Rodi, Duck, Energique enz)
-sanne
Actief

Ongelezen bericht door -sanne »

Rossi schreef:
Brigitte schreef:Alano is rustiger geworden sinds hij op de CB staat maar ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat hij zich continu helemaal de kl*re krabte en beet. Dat had hij trouwens met de Duck ook nog. Nu hij niet meer zo krabt is hij veel rustiger.
Rossi krabt en bijt ook vaak. Hij heeft geen plekken op zijn lichaam verder. In eerste instantie werd gedacht aan stress (vanwege de training alleen zijn :wink: ). Ik ben wel benieuwd als ik de kvv uitbreid of er verbetering inzit.
Mijn hond krabte ook erg, toen heb ik hem overgezet op de CB en werd het nog erger. Later bleek dat ze een allergie voor kip en rund heeft.
Maar ik zou de CB zeker proberen. Heeft je hond geen typische allergie klachten? zoals een rode jeukende bek, roze tenen, rode poten die ze vaak likken.
Groetjes

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”