Ze eet ook de pens (is toch ook vlees?donna schreef:Gekke hond!Beschuitjes eten en geen vlees..(ze heeft je zeker eens beschuitjes met slappe thee zien nemen toen je zelf een keer wat ziekjes was).
Ik hoop dat ze snel weer vooruit gaat! Sterkte!
Groetjes Hilda.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het gaat niet meer met Lana... Up-date pagina 52
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook! Wat verwacht je?Inge O schreef:Scooby schreef:Hoewel er vanochtend 2,5 uur tussen zat en de nood toen nog niet idioot hoog leek!hopelijk zet zich dat verder - ben benieuwd wat haar darmen met de pens gaan doen
.
Groetjes, Karen
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik kan me dat dondersgoed voorstellen.Scooby schreef:Hoi Monique,MoniqueDM schreef:Hoi Karen,
Jeetje meid, gaat het net wat beter en dan nu dit weer. Hoe is Lana de nacht doorgekomen en wilt ze vanochtend weer eten?
Lana heeft een rustige nacht gehad en heeft lekker geslapen onder haar dekentje.Vanochtend heeft ze met smaak wat pens en twee beschuitjes opgegeten, dus laten we hopen dat dit even een tijdelijk dipje was. (De dierenarts had ons ook gewaarschuwd dat ze wel een terugval zou kunnen krijgen, maar als het dan ook werkelijk gebeurd, dan slaat de paniek even toe, hoor...)
Iedere vooruitgang die je constateert geeft weer een sprankeltje hoop en dan ineens stort je hele wereldje weer in.
Maar het is goed om te horen dat Lana nu toch weer uit zichzelf eet.
Megan heeft na haar castratie ook een paar dagen van dat Hill's blikvoer gegeten, maar na een dag of vier hield ze het ook voor gezien, dus het kan heel makkelijk zo zijn dat Lana ook geen zin meer heeft in die blikjes.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- *tweety*
- Zeer actief
-
Fahrah
- Actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Anders wij wel! Het lijkt er toch echt op dat het gisteren even een 'dipje' was. Inmiddels heeft ze bijna een kilo pens op en is ze weer helemaal vrolijk, voor zover ze daar de energie voor heeft! Haar ogen stralen weer, er kan weer een kwispel vanaf en er wordt weer geblaft als mevrouw dat nodig vindt!Fahrah schreef:Scooby schreef: Net at ze zelfs de pens tussen de beschuit uit en liet ze het meeste beschuit staan!hier worden we weer een stuk blijer van
Groetjes, Karen
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Hartstikke goed!Scooby schreef:Anders wij wel! Het lijkt er toch echt op dat het gisteren even een 'dipje' was. Inmiddels heeft ze bijna een kilo pens op en is ze weer helemaal vrolijk, voor zover ze daar de energie voor heeft! Haar ogen stralen weer, er kan weer een kwispel vanaf en er wordt weer geblaft als mevrouw dat nodig vindt!Fahrah schreef:Scooby schreef: Net at ze zelfs de pens tussen de beschuit uit en liet ze het meeste beschuit staan!hier worden we weer een stuk blijer van
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Scooby schreef:Anders wij wel! Het lijkt er toch echt op dat het gisteren even een 'dipje' was. Inmiddels heeft ze bijna een kilo pens op en is ze weer helemaal vrolijk, voor zover ze daar de energie voor heeft! Haar ogen stralen weer, er kan weer een kwispel vanaf en er wordt weer geblaft als mevrouw dat nodig vindt!Fahrah schreef:Scooby schreef: Net at ze zelfs de pens tussen de beschuit uit en liet ze het meeste beschuit staan!hier worden we weer een stuk blijer van
(ook al blijf ik nog even voorzichtig optimistisch)

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
olgaw37
- Actief
- Contacteer:
Dat klinkt weer een stuk beter gelukkigScooby schreef: Anders wij wel! Het lijkt er toch echt op dat het gisteren even een 'dipje' was. Inmiddels heeft ze bijna een kilo pens op en is ze weer helemaal vrolijk, voor zover ze daar de energie voor heeft! Haar ogen stralen weer, er kan weer een kwispel vanaf en er wordt weer geblaft als mevrouw dat nodig vindt!
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- boemerang
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat zal nog wel even duren toch, eer dat verteerd en verwerkt is?MoniqueDM schreef:Hoi Karen,
Hoe is de ontlasting van Lana na al die pens? Ik ben benieuwd of het nu beter is dan op die blikjes Hill's.
Maar ik ben in ieder geval blij met dit positieve bericht na Lana's dipje van gisteren. Hopelijk zet dit zo door. Wat zal het heerlijk zijn om haar weer vrolijker te zien, en haar blaf te horen!
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
- markdh
- Zeer actief
Yesss,weer goede berichten over Lana.Ze eet weer,al kan t altijd nog beter toch? in iedergeval is ze naar mijn mening op de goede weg al zal 't nog wel een tijdje duren voordat ze weer helemaal de oude is.Dus....doorgaan Lana en laat je baasje(s) niet meer zo schrikken. aai over je kop en een knuffel

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
Tjee Karen, ik ben op dit topic geabonneerd maar kreeg een aantal dagen geen melding van nieuwe berichten. Ik ben toen zelf maar even gaan kijken en nu lees ik jullie zorgen van de afgelopen dagen.
Wat vreselijk angstig moet het geweest zijn.
Hopelijk was het idd een korte dip en gaat Lana nu weer goed vooruit.
Sorry dat ik dus niet eerder gereageerd heb!
Heel veel sterkte weer en het duimen had ik hoe dan ook niet stopgezet hoor

Wat vreselijk angstig moet het geweest zijn.
Hopelijk was het idd een korte dip en gaat Lana nu weer goed vooruit.
Sorry dat ik dus niet eerder gereageerd heb!
Heel veel sterkte weer en het duimen had ik hoe dan ook niet stopgezet hoor
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Vanmiddag zijn de hechtingen verwijderd bij Lana. De dierenarts vond de wond er goed uit zien en ook haar buik voelde goed, wat betekent dat de buikvliesontsteking waarschijnlijk onder controle is. Hij benadrukte nog eens dat Lana echt door het oog van de naald is gekropen en vertelde dat hij het in eerste instantie helemaal niet zo positief in had gezien.
De diarree kan nog wel even aanhouden. In elk geval waarschijnlijk nog zolang ze nog anti-biotica krijgt (dat is nog tot en met zondag), omdat dat de darmfunctie alleen maar tegenwerkt. Toch mag ik daar niet eerder mee stoppen met het oog op de buikvliesontsteking. Die moet eerst echt helemaal over zijn. Omdat Lana er verder goed uit ziet en langzaam ook wat aankomt, gaat hij er vanuit dat de dunne darm zijn werk wel doet, maar dat het probleem nu in de dikke darm zit. Op zich heeft hij daar maar weinig van moeten verwijderen, maar de aansluiting is natuurlijk wel vernieuwd en daar moet de dikke darm waarschijnlijk ook aan wennen. Hij zei het zeker nog twee maanden aan te kijken, mits Lana het verder goed doet. Die tijd wil hij de darmen absoluut nog geven, maar hopelijk verbetert het sneller natuurlijk. Mocht ze over twee maanden nog steeds zulke diaree hebben, dan zijn er ook nog wel indikkingsmiddelen te krijgen, maar die wilde hij nu nog niet geven, omdat je dan niet meer kunt zien of de darmen nu gaan werken of dat dat indikkingsmiddel zijn werk doet.
Lana mag in elk geval alles weer eten, wel nog in meerdere kleinere maaltijden, zodat de darmen niet overbelast worden. Vanaf morgen ga ik dus beginnen met Carnibest en hoop dat ze daar van aan gaat komen. Verder mogen we langzaam haar conditie weer op gaan bouwen.
Kortom: eigenlijk alleen maar positief nieuws vandaag! Ik zie de toekomst van Lana ook weer wat zonniger tegemoed!
Vanmiddag zijn de hechtingen verwijderd bij Lana. De dierenarts vond de wond er goed uit zien en ook haar buik voelde goed, wat betekent dat de buikvliesontsteking waarschijnlijk onder controle is. Hij benadrukte nog eens dat Lana echt door het oog van de naald is gekropen en vertelde dat hij het in eerste instantie helemaal niet zo positief in had gezien.
De diarree kan nog wel even aanhouden. In elk geval waarschijnlijk nog zolang ze nog anti-biotica krijgt (dat is nog tot en met zondag), omdat dat de darmfunctie alleen maar tegenwerkt. Toch mag ik daar niet eerder mee stoppen met het oog op de buikvliesontsteking. Die moet eerst echt helemaal over zijn. Omdat Lana er verder goed uit ziet en langzaam ook wat aankomt, gaat hij er vanuit dat de dunne darm zijn werk wel doet, maar dat het probleem nu in de dikke darm zit. Op zich heeft hij daar maar weinig van moeten verwijderen, maar de aansluiting is natuurlijk wel vernieuwd en daar moet de dikke darm waarschijnlijk ook aan wennen. Hij zei het zeker nog twee maanden aan te kijken, mits Lana het verder goed doet. Die tijd wil hij de darmen absoluut nog geven, maar hopelijk verbetert het sneller natuurlijk. Mocht ze over twee maanden nog steeds zulke diaree hebben, dan zijn er ook nog wel indikkingsmiddelen te krijgen, maar die wilde hij nu nog niet geven, omdat je dan niet meer kunt zien of de darmen nu gaan werken of dat dat indikkingsmiddel zijn werk doet.
Lana mag in elk geval alles weer eten, wel nog in meerdere kleinere maaltijden, zodat de darmen niet overbelast worden. Vanaf morgen ga ik dus beginnen met Carnibest en hoop dat ze daar van aan gaat komen. Verder mogen we langzaam haar conditie weer op gaan bouwen.
Kortom: eigenlijk alleen maar positief nieuws vandaag! Ik zie de toekomst van Lana ook weer wat zonniger tegemoed!
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, doe nog maar even, hoor! Tenslotte moet die diarree nog minder!boemerang schreef: toch even door gaan met duimen draaien
groetjes marianne
Groetjes, Karen