Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel kosten voor operatie heupdysplasie?
Moderator: moderatorteam
- Misterygirl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoeveel kosten voor operatie heupdysplasie?
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoeveel koste de operatie bij jullie?
De operatie per heup.
De operatie voor eventueel kunstheup.
Ik zal blij zijn als ik snel antwoord had, het betreft een jonge hond van ongeveer 6 maand. (Olde English Bulldogge)!
De operatie per heup.
Ik zal blij zijn als ik snel antwoord had, het betreft een jonge hond van ongeveer 6 maand. (Olde English Bulldogge)!
Groetjes Stéfanie,
Bij mijn ouders thuis: Snoopy (Maltezer, 18/07/1999),Max (Labrador, 28/08/2005) en Flurk (Mechelse herder x Duitse herder, nov 2007)
Bij mijn ouders thuis: Snoopy (Maltezer, 18/07/1999),Max (Labrador, 28/08/2005) en Flurk (Mechelse herder x Duitse herder, nov 2007)
-
Meeko
- Zeer actief
Re: Hoeveel kosten voor operatie heupdysplasie?
Er zijn meerdere operaties mogelijk, in verschillende prijsklasses, dus ik weet niet van welke operatie je precies een prijs wilt weten. Ik ben vrij up to date op het momentMisterygirl schreef:Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoeveel koste de operatie bij jullie?
De operatie per heup.
Ik zou als ik jou was gewoon eens informeren bij verschillende dierenartsen, dat werkt het beste

-
Meeko
- Zeer actief
Mijn hond wordt volgende week geopereerd aan zijn heup.
We hebben voor een heupkopresectie gekozen om verschillende redenen, veel informatie is te vinden in het topic over Meeko:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=96480
We hebben getwijfeld tussen een bekkenkanteling (850 euro per kant excl. btw) en een heupkopresectie (ongeveer 350 euro, voor 1 kant excl medicijnen e.d.). De prijs van een kunstheup ligt in ieder geval nog hoger dan de bekkenkanteling.
Maar mede omdat Meeko waarschijnlijk het jaar al voorbij is, vinden we een bekkenkanteling toch wat riskant, omdat het soms erg snel geadviseerd wordt en zodoende niet het gewenste resultaat opleverd. Zijn leeftijd in dit verhaal heeft dan ook een grote bijdrage geleverd aan onze keus. (maargoed, jou hond is een stuk jonger, dus een heel ander verhaal!)
Ik heb er zelf lang mee lopen klungelen, maar als ik het over mocht doen dan zou ik gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk informatie langs elkaar leggen en dan bekijken waar jij een goed gevoel bij hebt en jou dus de beste keus voor je hond lijkt.
We hebben naar verhalen van ‘lotgenoten’, slagingspercentage van de operatie, revalidatieperiode, de leeftijd, onze woonsituatie en naar de prijs gekeken en een keuze gemaakt waar we vertrouwen in hebben. Dus kijk en lees wat rond en informeer bij verschillende dierenartsen
We hebben voor een heupkopresectie gekozen om verschillende redenen, veel informatie is te vinden in het topic over Meeko:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=96480
We hebben getwijfeld tussen een bekkenkanteling (850 euro per kant excl. btw) en een heupkopresectie (ongeveer 350 euro, voor 1 kant excl medicijnen e.d.). De prijs van een kunstheup ligt in ieder geval nog hoger dan de bekkenkanteling.
Maar mede omdat Meeko waarschijnlijk het jaar al voorbij is, vinden we een bekkenkanteling toch wat riskant, omdat het soms erg snel geadviseerd wordt en zodoende niet het gewenste resultaat opleverd. Zijn leeftijd in dit verhaal heeft dan ook een grote bijdrage geleverd aan onze keus. (maargoed, jou hond is een stuk jonger, dus een heel ander verhaal!)
Ik heb er zelf lang mee lopen klungelen, maar als ik het over mocht doen dan zou ik gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk informatie langs elkaar leggen en dan bekijken waar jij een goed gevoel bij hebt en jou dus de beste keus voor je hond lijkt.
We hebben naar verhalen van ‘lotgenoten’, slagingspercentage van de operatie, revalidatieperiode, de leeftijd, onze woonsituatie en naar de prijs gekeken en een keuze gemaakt waar we vertrouwen in hebben. Dus kijk en lees wat rond en informeer bij verschillende dierenartsen

-
piep
- Misterygirl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ja de hond zijn heup zit eigenlijk volledig uit de kom, aan beide kanten. Nu het rare eraan is dat de hond nog hyperactief is en er bewegelijk, precies niets mis mee! nu hopen we natuurlijk dat deze schat binnen een jaar nog in ons familie mag blijven. Maar waar ga jij naar de dierenarts, misschien kan mijn tante met jouwe eens contact nemen?
groetjes Stefie
groetjes Stefie
Groetjes Stéfanie,
-
Meeko
- Zeer actief
- hond
- Actief
- Mijn ras(sen): poedel
- Aantal honden: 2
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Phoe, de heupen van deze hond waren wel heel slecht, wat bijzonder triest, voor jullie, maar natuurlijk ook voor de hond zelf.hond schreef:mijn oldie is een mnd terug ingeslapen zijn heubkommen en knieen waren niet goed hij was ruim 1 jaar zie foto
Ik zou diverse dierenartsen bellen, er zit namelijk nog wel wat prijsverschil tussen de dierenartsen in het westen en die in het oosten.
Succes!!
Groeten,
Esther
www.rhodesian.nl
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"
- hond
- Actief
- Mijn ras(sen): poedel
- Aantal honden: 2
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Misterygirl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Meeko
- Zeer actief
-
Meeko
- Zeer actief
-
piep
-
Meeko
- Zeer actief
-
piep
-
myriam1
- Actief
Heel veel sterkte,zo'n lange revalidatie-periode is naderhand het allemaal waard.
groetjes Myriam
- Misterygirl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
MIjn tante heeft vandaag met een dierenarts gepraat en deze vraagt 800 euro per kant, in totaal zou het op een 2000 euro uitkomen met nazorg enzo bij. De hond wordt volgende week donderdag aan zijn rechterkant geopereert, nu hopen dat alles goed komt.
De eerste waar ze ging horen die vroeg voor per kant 1250 euro, dit zonder nazorg enzo.. Het zou dus op min 3000 euro in totaal gekomen hebben. Nu heeft ze eerst natuurlijk goed rondgekeken.
De eerste waar ze ging horen die vroeg voor per kant 1250 euro, dit zonder nazorg enzo.. Het zou dus op min 3000 euro in totaal gekomen hebben. Nu heeft ze eerst natuurlijk goed rondgekeken.
Groetjes Stéfanie,
- Zia
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Afrikaanse boerboel
Re: Hoeveel kosten voor operatie heupdysplasie?
Hallo,
onze hond heeft HD aan haar rechterkant. Voor een bekkenkanteling aan 1 kant zouden wij, hier in België, 1000€ moeten betalen.
Maar wij twijfelen nog, zijn bang voor complicaties... Onze meid is ong. 1 jaar oud
onze hond heeft HD aan haar rechterkant. Voor een bekkenkanteling aan 1 kant zouden wij, hier in België, 1000€ moeten betalen.
Maar wij twijfelen nog, zijn bang voor complicaties... Onze meid is ong. 1 jaar oud