Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heup Meeko... Update juni 2009
Moderator: moderatorteam
-
abrith
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retrievers, Flat coated retriever,Labradoodle, Kruising Golden met Australian Shepperd en Griekse kruising.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Vriendin van mij heeft een hond die vlgs de dieendok met 5 jaar zoveel pijn zou hebben gezien de staat van zijn heupen dat het beestje dus nooit oud zo worden.
Vriendin in de stress, hond is inmiddels 11 en begint nu pas pijn te krijgen.
Als ee hond ouder wordt worden de spieren minder, maar hee.
Meeko is jong, je kan een goed spiercorset opbouwen door veilig, rustig en goed op te bouwen.
Zwemmen is heel goed voor de spieren, hou er alleen rekening mee dat zwemmen in koud water tegengesteld werk en verkrampend kan werken.
Bouw dit langzaam op, liever 10x5 min. dan 5x 10 min.
Er zijn dierenfysio's en h0ondenzwembaden die j hierin kunnen begeleiden.
Voor de trappen wnt in het bgin zal traplopen nog moeizaam gaan.
Ook dit moet langzaam opgebouwd worden.
Je hebt er harnassen voor;
Hoe draag je een grote hond naar boven?
Er zijn veel honden (hondenrassen) die last hebben/ krijgen van hun heupen. Zeker met veel trappen lopen. Want daar zijn honden natuurlijk niet op gebouwd en zeker niet hele grote, zware honden. Woon je toch op 3 hoog en moet je hond iedere dag naar boven sjouwen dan is dit een goeie oplossing. Het is een soort harnas wat je aan kan trekken, met handvaten eraan. Op die manier loopt de hond (met zijn voorpoten) wel zelf naar boven maar zal niet het hele gewicht op zijn achterpoten (heupen) komen te staan omdat je zijn achterlijf een stukje tilt. Je verlicht dus zijn gewicht.
Foto;
http://www.dogtoys.com/dogliftaids.html
Zoiets is vast en zeker zelf ook te maken (prijzige dingen)
Dus waarom zouden de trappen voor Meeko een probleem vormen??
Het is maar tijdelijk dat het niet zal gaan na de operatie, en als hij zijn voorpoten kan gebruiken kan je het gewicht verdelen toch?
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.
Ik wens jullie heel veel sterkte en vind jullie super zoals jullie de verantwoordelijkheid nemen voor Meeko.
Vriendin in de stress, hond is inmiddels 11 en begint nu pas pijn te krijgen.
Als ee hond ouder wordt worden de spieren minder, maar hee.
Meeko is jong, je kan een goed spiercorset opbouwen door veilig, rustig en goed op te bouwen.
Zwemmen is heel goed voor de spieren, hou er alleen rekening mee dat zwemmen in koud water tegengesteld werk en verkrampend kan werken.
Bouw dit langzaam op, liever 10x5 min. dan 5x 10 min.
Er zijn dierenfysio's en h0ondenzwembaden die j hierin kunnen begeleiden.
Voor de trappen wnt in het bgin zal traplopen nog moeizaam gaan.
Ook dit moet langzaam opgebouwd worden.
Je hebt er harnassen voor;
Hoe draag je een grote hond naar boven?
Er zijn veel honden (hondenrassen) die last hebben/ krijgen van hun heupen. Zeker met veel trappen lopen. Want daar zijn honden natuurlijk niet op gebouwd en zeker niet hele grote, zware honden. Woon je toch op 3 hoog en moet je hond iedere dag naar boven sjouwen dan is dit een goeie oplossing. Het is een soort harnas wat je aan kan trekken, met handvaten eraan. Op die manier loopt de hond (met zijn voorpoten) wel zelf naar boven maar zal niet het hele gewicht op zijn achterpoten (heupen) komen te staan omdat je zijn achterlijf een stukje tilt. Je verlicht dus zijn gewicht.
Foto;
http://www.dogtoys.com/dogliftaids.html
Zoiets is vast en zeker zelf ook te maken (prijzige dingen)
Dus waarom zouden de trappen voor Meeko een probleem vormen??
Het is maar tijdelijk dat het niet zal gaan na de operatie, en als hij zijn voorpoten kan gebruiken kan je het gewicht verdelen toch?
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.
Ik wens jullie heel veel sterkte en vind jullie super zoals jullie de verantwoordelijkheid nemen voor Meeko.
Groetjes;
Kaar,Rithro, Abbaio,Flash,Kael,Job,Yethi,kobus en de rest

Kaar,Rithro, Abbaio,Flash,Kael,Job,Yethi,kobus en de rest

-
NaNzZz
Me eerder nog niet in deze topic gemengd, maar het gaat me toch aan mn hart....
Even over die dierenarts daar heb ik wel 2 tips voor waar je eventueel een second opion kunt vragen:
http://www.vc-someren.nl/index2.htm hier zelf persoonlijk in de familie zeer goede ervaringen mee bij een hond met een zeer ernstig gebroken heup, hoor er veel goede verhalen over.
En dan spoorenberg in leende.
Deze zijn wel in de buurt voor je, en mocht het niet lukken met vervoer ofzo dan pm je me maar dan rij je maar een keer met mij mee, zit wekelijks in venlo voor mn werk en kom uit asten, en wil je dan ook nog wel weer terug naar huis brengen en meeko kan gewoon mee in de auto.
Even over die dierenarts daar heb ik wel 2 tips voor waar je eventueel een second opion kunt vragen:
http://www.vc-someren.nl/index2.htm hier zelf persoonlijk in de familie zeer goede ervaringen mee bij een hond met een zeer ernstig gebroken heup, hoor er veel goede verhalen over.
Deze zijn wel in de buurt voor je, en mocht het niet lukken met vervoer ofzo dan pm je me maar dan rij je maar een keer met mij mee, zit wekelijks in venlo voor mn werk en kom uit asten, en wil je dan ook nog wel weer terug naar huis brengen en meeko kan gewoon mee in de auto.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
NaNzZz schreef:Me eerder nog niet in deze topic gemengd, maar het gaat me toch aan mn hart....
bas ten Bruggen-Kate werktr daar niet meer (in Someren) die heeft een eigen praktijk in Mierlo, die link heb ik al eerder in dit topic aangegeven
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
Meeko
- Zeer actief
Nog even de nieuwste ontwikkelingen om jullie natuurlijk ook op de hoogte te houden.
Gisteravond zijn we door een vrijwilligster van de stichting gebeld. Door de mevrouw die bij ons voorcontrole gedaan heeft. Ze belde de stichting om een afspraak voor de nacontrole te maken en kreeg toen het hele verhaal over haar heen. Ze schrok hier ontzettend van. De indruk die de stichting van ons had kwam totaal niet overeen met de indruk die zij van ons gekregen had tijdens het bezoek.
Daarop heeft ze contact met ons opgenomen en om wat verduidelijking gevraagd.
De haast achter de operatie is niet echt begrepen door de stichting, ze dachten dat er haast was omdat mijn vriend en ik hem graag geholpen zagen
. Daarnaast hebben ze het idee dat we op het forum zijn gaan schrijven om hun zwart te maken, terwijl we hier al schreven toen Meeko nog niet eens bij ons was!
Ze heeft zich aangeboden om als tussenpersoon te fungeren.
Ze wil in ieder geval dat er morgen duidelijkheid is vanuit de stichting.
Welke operatie Meeko zal ondergaan is voor ons nog niet duidelijk. Wel wordt het zondermeer een dierenarts die wij zelf uitzoeken. Als we om die reden zelf de operatie moeten betalen, dan doen we dat. We hebben in ieder geval een betalingsregeling waar we uit kunnen komen voor een bekkenkanteling. En de andere operaties zijn minder duur en kunnen we gewoon betalen.
Ik wil in ieder geval iedereen bedanken die heeft meegeholpen, meegedacht en meegeleefd!
Ik houd jullie zoveel mogelijk op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen, ik heb een paar drukke dagen gehad, vandaar dat ik er nog niet aan toegekomen ben.
NaNzZz bedankt voor je aanbod, in zoverre het mogelijk is proberen we er natuurlijk zelf uit te komen, mocht je aanbod nodig zijn, dan hoor je dat
En Daisy@ ik zal het onthouden van het tuigje, mocht het nodig zijn dan hoor je dat ook natuurlijk
Gisteravond zijn we door een vrijwilligster van de stichting gebeld. Door de mevrouw die bij ons voorcontrole gedaan heeft. Ze belde de stichting om een afspraak voor de nacontrole te maken en kreeg toen het hele verhaal over haar heen. Ze schrok hier ontzettend van. De indruk die de stichting van ons had kwam totaal niet overeen met de indruk die zij van ons gekregen had tijdens het bezoek.
Daarop heeft ze contact met ons opgenomen en om wat verduidelijking gevraagd.
De haast achter de operatie is niet echt begrepen door de stichting, ze dachten dat er haast was omdat mijn vriend en ik hem graag geholpen zagen
Ze heeft zich aangeboden om als tussenpersoon te fungeren.
Ze wil in ieder geval dat er morgen duidelijkheid is vanuit de stichting.
Welke operatie Meeko zal ondergaan is voor ons nog niet duidelijk. Wel wordt het zondermeer een dierenarts die wij zelf uitzoeken. Als we om die reden zelf de operatie moeten betalen, dan doen we dat. We hebben in ieder geval een betalingsregeling waar we uit kunnen komen voor een bekkenkanteling. En de andere operaties zijn minder duur en kunnen we gewoon betalen.
Ik wil in ieder geval iedereen bedanken die heeft meegeholpen, meegedacht en meegeleefd!
Ik houd jullie zoveel mogelijk op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen, ik heb een paar drukke dagen gehad, vandaar dat ik er nog niet aan toegekomen ben.
NaNzZz bedankt voor je aanbod, in zoverre het mogelijk is proberen we er natuurlijk zelf uit te komen, mocht je aanbod nodig zijn, dan hoor je dat
En Daisy@ ik zal het onthouden van het tuigje, mocht het nodig zijn dan hoor je dat ook natuurlijk

-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Verdrietig dat het zo heeft moeten lopen en dat er niet iets meer luisterend oor is geweest vanuit de stichting. Ik hoop wel met je mee dat het nu gewoon eens uit is met al dat zinloze gezever, maar dat nu Meeko eens aan de beurt is. Ik vind je standpunt prima en kop op! 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Daisy@
- Zeer actief
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
-
Meeko
- Zeer actief
Ik heb overlegd met de arts die Alano heeft geopereerd.
Mijn vriend en ik willen voor Meeko de heupkopresectie uit laten voeren, dit vanwege de revalidatieperiode en de kosten.
Qua resultaten ligt er naar mijn idee niet zoveel verschil. Ik heb veel meningen gehoord en iedere dierenarts vind zijn eigen aangeboden operatie natuurlijk goed. Ik heb aan de DA die Alano heeft geopereerd gevraagd wat hij me zou adviseren een bekkenkanteling of heupkopresectie, maar omdat hij geen bekkenkanteling uitvoert vond hij het moeilijk om daarop te reageren (best te begrijpen). Hij adviseerde me om slagingspercentage en prijs naast elkaar te leggen en naar aanleiding daarvan een keus te maken.
Bij beide gaat het zo'n 9 van de 10 keer goed. En trappenlopen zou bij een geslaagde heupkopresectie geen probleem moeten zijn. Zijn spieren en pezen zorgen er voor dat alles goed op zijn plaats blijft en pijn of artrose kan gewoon niet meer plaatsvinden.
De DA vertelde me ook dat hij wel eens bij honden die al een bekkenkanteling hebben gehad ook nog eens een heupkopresectie heeft uitgevoerd.
Gezien zijn leeftijd in combinatie met zijn gewicht zijn de vooruitzichten met deze operatie gewoon goed
.
Mijn vriend en ik willen voor Meeko de heupkopresectie uit laten voeren, dit vanwege de revalidatieperiode en de kosten.
Qua resultaten ligt er naar mijn idee niet zoveel verschil. Ik heb veel meningen gehoord en iedere dierenarts vind zijn eigen aangeboden operatie natuurlijk goed. Ik heb aan de DA die Alano heeft geopereerd gevraagd wat hij me zou adviseren een bekkenkanteling of heupkopresectie, maar omdat hij geen bekkenkanteling uitvoert vond hij het moeilijk om daarop te reageren (best te begrijpen). Hij adviseerde me om slagingspercentage en prijs naast elkaar te leggen en naar aanleiding daarvan een keus te maken.
Bij beide gaat het zo'n 9 van de 10 keer goed. En trappenlopen zou bij een geslaagde heupkopresectie geen probleem moeten zijn. Zijn spieren en pezen zorgen er voor dat alles goed op zijn plaats blijft en pijn of artrose kan gewoon niet meer plaatsvinden.
De DA vertelde me ook dat hij wel eens bij honden die al een bekkenkanteling hebben gehad ook nog eens een heupkopresectie heeft uitgevoerd.
Gezien zijn leeftijd in combinatie met zijn gewicht zijn de vooruitzichten met deze operatie gewoon goed
Laatst gewijzigd door Meeko op 18 sep 2006 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Meeko
- Zeer actief
Mijn vriend gaat even navragen wanneer hij vrij kan nemen, aan de hand daarvan maak ik vanmiddag of morgen een afspraak.fes/lou schreef:Dat klinkt goed, wanneer kan hij geholpen worden? Doen ze een kant?
Zijn linkerheup is het ergste over de rechterheup zijn niet alle dierenartsen het eens.
Dus zijn linkerkant wordt geopereerd, daarna wordt er gekeken hoe het gaat. Normaal wordt er maar 1 kant gedaan en is de hond daarmee geholpen

-
Airedale
- Actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
-
Meeko
- Zeer actief
Ik hoop snel Petra.
De arts waarmee ik heb gesproken vertelde dat hij tot 4 oktober er was en dan een tijdje vrij had. Dus zo snel mogelijk en als het kan voor 4 oktober. Ik hoop dat mijn vriend komende week of die week daarop een dag vrij kan krijgen en dat dit ook bij de dierenarts uitkomt.
Ik heb de contactpersoon van de stichting nog niet kunnen bellen, omdat mijn vriend het telefoonnummer in zijn toestel heeft staan en die is vandaag later thuis vanwege een vergadering. Ik heb ze daarom alvast gemaild, daar is nog geen reactie op, als de vergadering niet te laat wordt bellen we nog even.
De arts waarmee ik heb gesproken vertelde dat hij tot 4 oktober er was en dan een tijdje vrij had. Dus zo snel mogelijk en als het kan voor 4 oktober. Ik hoop dat mijn vriend komende week of die week daarop een dag vrij kan krijgen en dat dit ook bij de dierenarts uitkomt.
Ik heb de contactpersoon van de stichting nog niet kunnen bellen, omdat mijn vriend het telefoonnummer in zijn toestel heeft staan en die is vandaag later thuis vanwege een vergadering. Ik heb ze daarom alvast gemaild, daar is nog geen reactie op, als de vergadering niet te laat wordt bellen we nog even.

-
Brigitte
- Zeer actief
Wij hebben dat toen ook gedaan hoor en ik had bij de recectie gewoon een veel beter gevoel maar ik heb dan ook honden gezien in het asiel/pension waarbij een kanteling was gedaan en dat was om te huilen en die honden waren voor mij weer de doorslag om voor een recectie te kiezen.Meeko schreef:Ik heb overlegd met de arts die Alano heeft geopereerd.
Alano loopt nu niet meer zo veel trappen als in het begin, ik woon nu op mezelf in een beneden huisje maar die gaat als een speer bij mijn ouders die trap of en af en ook buiten als ik een trap tegen kom nemen we die gewoon. Voor mij was het ook belangrijk dat de arthrose die bij Alano dus al erg aanwezig was geen kans meer zou hebben om erger te worden.Bij beide gaat het zo'n 9 van de 10 keer goed. En trappenlopen zou bij een geslaagde heupkopresectie geen probleem moeten zijn. Zijn spieren en pezen zorgen er voor dat alles goed op zijn plaats blijft en pijn of artrose kan gewoon niet meer plaatsvinden.
Eén van die honden is Junior een Labrador bij ons uit het asiel, die mensen hebben ook eens een stukje erover geschreven in ons jaarlijkse blad ik zal eens kijken of ik dat nog heb. Junior was een hele hoge Lab en daar gaat het nog steeds ook buiten gewoon mee :smile1:De DA vertelde me ook dat hij wel eens bij honden die al een bekkenkanteling hebben gehad ook nog eens een heupkopresectie heeft uitgevoerd.
Ik hoop zo Meeko net zo voorspoedig zal genezen als Alano, ik leef heel erg met jullie mee.Gezien zijn leeftijd in combinatie met zijn gewicht zijn de vooruitzichten met deze operatie gewoon goed.
-
Brigitte
- Zeer actief
Idd maar zoals wij altijd wel wat hebben hadden wij er weer één waarbij 2 kanten gedaan moesten wordenMeeko schreef:Mijn vriend gaat even navragen wanneer hij vrij kan nemen, aan de hand daarvan maak ik vanmiddag of morgen een afspraak.fes/lou schreef:Dat klinkt goed, wanneer kan hij geholpen worden? Doen ze een kant?
Zijn linkerheup is het ergste over de rechterheup zijn niet alle dierenartsen het eens.
Dus zijn linkerkant wordt geopereerd, daarna wordt er gekeken hoe het gaat. Normaal wordt er maar 1 kant gedaan en is de hond daarmee geholpen
- Daisy@
- Zeer actief
Oké, zou mooi zijn als het zo snel zou kunnen
En waarom een bekkenkanteling zo vaak bedroefende resultaten geeft..... omdat het té vaak uitgevoerd wordt dat het eigenlijk hélemaal absoluut niet meer kan. Dat is triest... voor de hond, omdat je dan nog niet klaar bent ermee. En voor je portomonnee. De hond moet aan zó veel 'eisen' voldoen wil een bekkenkanteling kunnen slagen. (dit even tussendoor
)
Maar het is wel mooi dat bij de ingreep die Meeko gaat krijgen traplopen geen probleem geeft, weer een probleem dan opgelost
Spannend nu. Ben benieuwd wat je wat de stichting gaat horen eigenlijk.
En of ze hier nog aan willen bijdragen.
Poehpoeh, eindelijk een lichtpuntje hé
En waarom een bekkenkanteling zo vaak bedroefende resultaten geeft..... omdat het té vaak uitgevoerd wordt dat het eigenlijk hélemaal absoluut niet meer kan. Dat is triest... voor de hond, omdat je dan nog niet klaar bent ermee. En voor je portomonnee. De hond moet aan zó veel 'eisen' voldoen wil een bekkenkanteling kunnen slagen. (dit even tussendoor
Maar het is wel mooi dat bij de ingreep die Meeko gaat krijgen traplopen geen probleem geeft, weer een probleem dan opgelost
Spannend nu. Ben benieuwd wat je wat de stichting gaat horen eigenlijk.
En of ze hier nog aan willen bijdragen.
Poehpoeh, eindelijk een lichtpuntje hé
-
Meeko
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
-
Meeko
- Zeer actief
De informatie is overlegd. Ze zijn ook positief over de operatie en zouden de 350 euro willen betalen.
We hebben hier echter van afgezien. We kunnen het gewoon zelf betalen, dus wil ik dat ook. Dan hebben we in ieder geval ten alle tijde de zorg van Meeko op ons genomen, voordat er gewoon weer vreemde dingen voorvallen.
Morgen bellen we voor een afspraak
Inderdaad valt er nu een hele last van mijn schouders af nu er wat knopen zijn doorgehakt.
Ik was er helemaal doorheen en zodoende heb ik op een gegeven moment teveel met emotie gehandeld en naar mijn emotie geleefd. Het spijt me (voornamelijk naar Meeko toe) dat ik me een paar dagen zo heb laten meeslepen door mijn emoties/gevoel. Ik ben blij dat ik wakker geschud ben en de touwtjes zelf weer in handen heb genomen, dat voelt een stuk prettiger.
Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor hun inzet, informatie, medeleven en noem maar op!
Ik houd jullie op de hoogte!
We hebben hier echter van afgezien. We kunnen het gewoon zelf betalen, dus wil ik dat ook. Dan hebben we in ieder geval ten alle tijde de zorg van Meeko op ons genomen, voordat er gewoon weer vreemde dingen voorvallen.
Morgen bellen we voor een afspraak
Inderdaad valt er nu een hele last van mijn schouders af nu er wat knopen zijn doorgehakt.
Ik was er helemaal doorheen en zodoende heb ik op een gegeven moment teveel met emotie gehandeld en naar mijn emotie geleefd. Het spijt me (voornamelijk naar Meeko toe) dat ik me een paar dagen zo heb laten meeslepen door mijn emoties/gevoel. Ik ben blij dat ik wakker geschud ben en de touwtjes zelf weer in handen heb genomen, dat voelt een stuk prettiger.
Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor hun inzet, informatie, medeleven en noem maar op!
Ik houd jullie op de hoogte!

-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers