Yvar heeft 2 zere voorpootjes.
Gisteren ontdekte ik dat Yvar onder zn rechterpootje een soort smetplek had, ik denk een beginnende hotspot.
Na goed te kijken en te voelen vond ik wat van die bolletjes die van zo'n plant ofzo afkomen (die blijven ook vaak aan de vacht kleven).
Heb er gisteren steeds een beetje calendulan zalf opgedaan.
Vanochtend kon hij bijna niet staan op beide pootjes, nu heb ik de andere ook bekeken en die is ook helemaal gesmet.
Is me gisteren niet opgevallen dat hij ook last had van zn linkerpootje terwijl ik die ook had nagekeken.
Hij zit er ook steeds aan te likken dus het wordt daardoor natuurlijk erger.
Heb net onder de beide pootjes wat betadine gedaan en even verbonden met verbandgaas, dat hij er niet aan kan komen.
Straks maar even biotex halen en even weken.
Zal het maar een dagje aankijken en kijken hoe het morgen gaat.
Of zal ik beter toch maar even de DA bellen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Yvar heeft 2 zere voorpootjes
Moderator: moderatorteam
- *tweety*
- Zeer actief
Yvar heeft 2 zere voorpootjes
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Youp
- Zeer actief
- *tweety*
- Zeer actief
Ja dat zat echt tussen zn voetzolen en tenen in, dus in dat hole gedeelte zeg maar.Youp schreef:Ik zou het denk ik even een paar dagen goed schoon en droog houden. Als het niet verbeterd zou ik wel even langs de da gaan.
Die balletjes blijven in zijn haren tussen zijn tenen hangen? Dan zou ik het daar goed kort knippen.
Hij is er ook echt niet lekker van, en nu er verband omheen zit voelt hij zich helemaal zielig
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
Sita
- Zeer actief
- *tweety*
- Zeer actief
Nee het is echt zn huidje onder zn pootjes, niet zn voetzooltjes, dus echt dat holle gedeeltje waar het vacht ook zit.Nanna schreef:Misschien een rare vraag, maar rent ie veel op een harde ondergrond achter ballen of stokken aan?
Van het steeds hard afremmen willen de kussentjes onder de voorpoten wel eens kapot schuren (misschien dat je dat aanziet voor hotspot) èn krijgen de voorpoten een flinke opdonder. En heeft de ziel nu spier- en gewrichtspijn....

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Even afwachten kan best. Het heeft misschien ook met de warmte van de afgelopen dagen te maken.*tweety* schreef:Nee het is echt zn huidje onder zn pootjes, niet zn voetzooltjes, dus echt dat holle gedeeltje waar het vacht ook zit.Nanna schreef:Misschien een rare vraag, maar rent ie veel op een harde ondergrond achter ballen of stokken aan?
Van het steeds hard afremmen willen de kussentjes onder de voorpoten wel eens kapot schuren (misschien dat je dat aanziet voor hotspot) èn krijgen de voorpoten een flinke opdonder. En heeft de ziel nu spier- en gewrichtspijn....
Haal zoveel mogelijk haar tussen de voetzooltjes weg zodat er lucht bij kan komen.
Als het niet beter wordt kan het ook een alergische reactie zijn misschien