Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voerbak altijd vol
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
voerbak altijd vol
Shibby heeft altijd brokken in zn voerbak zitten, hij eet zelf wanneer hij honger heeft. Ook neem ik het niet echt nauw met hoeveel brokken hij nu precies krijgt op een dag en of het wel de juiste hoeveelheid is etc.
het gaat van als zn bak leeg is komt er weer wat in.
nu vraag ik me alleen af of dit een slechte manier is van voeden?
het gaat van als zn bak leeg is komt er weer wat in.
nu vraag ik me alleen af of dit een slechte manier is van voeden?

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor mijn hond niet. Die zou zich helemaal rond eten en dan kon ik hem rollen.
Maar als jouw hond alleen eet wanneer hij honger heeft... En hij ziet er verder gezond en goed uit, waarom niet? Het is voor jou dan wel moeilijker om te volgen of hij wel (genoeg) heeft gegeten en of hij niet ziek is.
Maar als jouw hond alleen eet wanneer hij honger heeft... En hij ziet er verder gezond en goed uit, waarom niet? Het is voor jou dan wel moeilijker om te volgen of hij wel (genoeg) heeft gegeten en of hij niet ziek is.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind van wel, zowel het geven van alleen brokken als het laten staan van het voer. Een hond is geen grazer net als een koe. Hij hoort zijn buik vol te eten en dan uit te buiken. Het is gezonder voor de maag als die op een bepaald moment weer helemaal leeg is. Daarom wordt ook op onregelmatig tijden voeren aangeraden zodat de maag maar niet steeds maagzuur aanmaakt en de hond niet gaat galbraken als hij eens niet 'op tijd' zijn eten krijgt.
Mijn honden krijgen volledig zelf samengestelde rauwe vleesmaaltijden. Ze laten het wel uit hun kop iets in de bak te laten zitten. Alles gaat in een keer schoon op.
Hoewel ze eten meestal niet uit een bak, ze eten van de grond.
Mijn honden krijgen volledig zelf samengestelde rauwe vleesmaaltijden. Ze laten het wel uit hun kop iets in de bak te laten zitten. Alles gaat in een keer schoon op.
Hoewel ze eten meestal niet uit een bak, ze eten van de grond.
Groetjes van Charlotte

- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Ik vind het voorzetten van een altijd gevulde bak geen goede methode. Je kunt niet zien, hoeveel je hond precies eet, of er iets verandert in zijn eetpatroon. Al helemaal niet als je meerdere honden hebt.
Bovendien lijkt het me EN niet lekker voor de hond EN niet gezond om de brokken de hele tijd aan de buitenlucht bloot te stellen. Net als brood. Is ook niet lekker meer als het al even buiten een verpakking ligt. Vitamine C (als dat al in brokken zit) vervliegt ook snel zo.
Zelfs als ik zou willen, dan zou deze methode van voeren, hier ook helemaal verkeerd uitpakken voor mijn honden. Mijn teefje zou niet meer van haar plaatskomen en alleen voor de voerbak hangen en tonnetje rond zijn. Mijn reutje zou geen problemen hebben met de methode: hij laat de bak lekker staan, want hij is nooit een brokkeneter geweest!
Mijn honden krijgen afgepast eten (ik weeg de maaltijden), mijn teefje iets minder dan mijn reutje. En ik voer daarnaast op het oog. Het kilootje dat Nala nu teveel heeft, mag Beau er wel bij hebben en dus pas ik de hoeveelheden weer aan. Dat is bij altijd gevulde voerbakken niet of nauwelijks mogelijk.
Ik voer overigens kvv en er wordt part time gebarfd. Alles op onregelmatige voertijden (maar dat laatste is niet bewust gegaan).
Bovendien lijkt het me EN niet lekker voor de hond EN niet gezond om de brokken de hele tijd aan de buitenlucht bloot te stellen. Net als brood. Is ook niet lekker meer als het al even buiten een verpakking ligt. Vitamine C (als dat al in brokken zit) vervliegt ook snel zo.
Zelfs als ik zou willen, dan zou deze methode van voeren, hier ook helemaal verkeerd uitpakken voor mijn honden. Mijn teefje zou niet meer van haar plaatskomen en alleen voor de voerbak hangen en tonnetje rond zijn. Mijn reutje zou geen problemen hebben met de methode: hij laat de bak lekker staan, want hij is nooit een brokkeneter geweest!
Mijn honden krijgen afgepast eten (ik weeg de maaltijden), mijn teefje iets minder dan mijn reutje. En ik voer daarnaast op het oog. Het kilootje dat Nala nu teveel heeft, mag Beau er wel bij hebben en dus pas ik de hoeveelheden weer aan. Dat is bij altijd gevulde voerbakken niet of nauwelijks mogelijk.
Ik voer overigens kvv en er wordt part time gebarfd. Alles op onregelmatige voertijden (maar dat laatste is niet bewust gegaan).
- starfleet
- Erelid
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik vind dat als je hond goed op gewicht is het verder goed toch,
bij mijn vorige hond deed ik het ook zo, en die was altijd goed op gewicht en bij Baco ben ik zo begonnen, maar die werd nu te zwaar, dus nu gaat ie op aangepaste hoeveelheden. Ducain regelt het nog wel zelf, maar mocht hij te zwaar worden ga ik die ook reguleren 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Gos
- Zeer actief
Er zitten ook gezondheidsrisico's aan als je niet weet wanneer je hond voor het laatst gegeten heeft en hoeveel hij op dat moment gegeten heeft. Lekker gaan fietsen als de hond net z'n buik volgevreten heeft lijkt me niet zo'n goed idee. Bij ons krijgen de honden afgepast eten en wat na een kwartier niet op is, gaat de bak in (dat gebeurt dus bijna nooit, zeker niet met kvv).
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
zoals ik het nu zo lees, zijn er weinig mensen die dit zelf doen/ dan wel een goede manier vinden.
En daar kan ik ook goed in komen, want de dingen die jullie opnoemen klinken allemaal logisch, alleen nu het volgende...
als ik shibby in een keer z'n brokken zou laten eten, ligt het een kwartier later weer allemaal voor z'n neus op de grond.
Dat was toen ik hem kreeg echt een drama, ben er maanden mee bezig geweest om de goeie brok te vinden die hij goed verteerde en waar hij niet alles van onder ging kotsen.
Ik geef hem nu al bijna 1,5 jaar op deze manier brokken en hij weegt altijd tussen de 19.4 en de 19.9 kg. Ook is z'n vacht altijd mooi en glanzend.
Natuurlijk let ik wel op dat als hij net gegeten heeft ik niet direct met hem ga lopen of fietsen.
En ook let ik wel heel goed op of dat hij erg weinig eet of te veel.
Dus als ik een dag z'n bak niet heb hoeven vullen, weet ik dat ik even goed op moet letten en hem in de gaten moet houden.
Ook als ik al 2 keer z'n bak bij heb gevuld, houdt het daarna ook wel op.
het is dus niet zo dat als hij dat wil hij zomaar 1,5kg brokken krijgt.
Het is dus niet zo dat ik zomaar vol plezier z'n bak vol gooi en m maar laat vreten totdat hij een ons weegt.
kvv vindt hij overigens niet lekker, rodi/smuldier, hij haalt z'n neus er voor op en eet rond het vlees z'n brokken weg. Bij alleen kvv laat hij het gewoon staan en gaat op zoek naar z'n brokken.
Het is en blijft niet de beste manier van voeden, dat weet ik zelf ook, maar hij doet het er wel goed op zo.
Nu je dit hebt gelezen, vindt je het dan nog steeds erg slecht?
of heb je meer van, nou als hij het er goed op doet en je wel altijd alert bent, zal het zo ook goed gaan.
misschien allemaal een beetje vreemd verwoord en uitgelegd, sorry daarvoor
En daar kan ik ook goed in komen, want de dingen die jullie opnoemen klinken allemaal logisch, alleen nu het volgende...
als ik shibby in een keer z'n brokken zou laten eten, ligt het een kwartier later weer allemaal voor z'n neus op de grond.
Dat was toen ik hem kreeg echt een drama, ben er maanden mee bezig geweest om de goeie brok te vinden die hij goed verteerde en waar hij niet alles van onder ging kotsen.
Ik geef hem nu al bijna 1,5 jaar op deze manier brokken en hij weegt altijd tussen de 19.4 en de 19.9 kg. Ook is z'n vacht altijd mooi en glanzend.
Natuurlijk let ik wel op dat als hij net gegeten heeft ik niet direct met hem ga lopen of fietsen.
En ook let ik wel heel goed op of dat hij erg weinig eet of te veel.
Dus als ik een dag z'n bak niet heb hoeven vullen, weet ik dat ik even goed op moet letten en hem in de gaten moet houden.
Ook als ik al 2 keer z'n bak bij heb gevuld, houdt het daarna ook wel op.
het is dus niet zo dat als hij dat wil hij zomaar 1,5kg brokken krijgt.
Het is dus niet zo dat ik zomaar vol plezier z'n bak vol gooi en m maar laat vreten totdat hij een ons weegt.
kvv vindt hij overigens niet lekker, rodi/smuldier, hij haalt z'n neus er voor op en eet rond het vlees z'n brokken weg. Bij alleen kvv laat hij het gewoon staan en gaat op zoek naar z'n brokken.
Het is en blijft niet de beste manier van voeden, dat weet ik zelf ook, maar hij doet het er wel goed op zo.
Nu je dit hebt gelezen, vindt je het dan nog steeds erg slecht?
of heb je meer van, nou als hij het er goed op doet en je wel altijd alert bent, zal het zo ook goed gaan.
misschien allemaal een beetje vreemd verwoord en uitgelegd, sorry daarvoor

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Some-one
- Actief
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
-
aika
- Actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Max ook;die eet tot ie ploftKnoeppie schreef:Dat zou Knoeppie ook wel willen, ik denk dat de eerste 5 kg. zonder al teveel problemen naar binnen zouden verdwijnen, er weer uit zouden komen en ze aan de volgende 5 kg. zou beginnen
Voor anderen kan het een goede manier zijn,maar hier werkt dat niet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10