Sinds juli gaat het niet zo goed met Ella. Ze is toen gaan manken met d'r achterpoot na een zwempartijtje waar de walrand vrij hoog was en ze moeite had om op te komen. Ik dacht dat ze wat overbelast had en heb het rustig met haar aangedaan. Nou is het met vlagen wat minder, maar zodra ik met haar naar het bos ben geweest loopt ze standaard waardeloos als ze even heeft gelegen. Heeft ze even gelopen dan gaat het wel weer een beetje en is het niet zo beroerd meer. Daarna na rust is het ook niet zo beroerd meer.
Ik ga er vanuit dat ze door haar niet al te fantastische heupen (HD C, botafw. 1 norb.w. 27) haar ontzettende koehakkigheid en leeftijd (ruim 9) artrose heeft ontwikkeld. Ik heb 2 weken geleden Mariandl gelatinaat voor Ella gekocht en kwam er pas later achter dat dit er ook is voor honden; primeval .. duh

. Ze krijgt het nu ook 2 weken 1x per dag 1 schepje. En nu heb ik een paar vragen. Ella weegt zo rond de 30 kilo. Is dat ene schepje afdoende of kan ik beter meer gaan geven? Ik heb niet het idee dat het "al" werkt, vanaf wanneer zou ik toch wat moeten gaan merken. Kan ik niet beter bij de dierenarts pijnstillers gaan halen voor d'r ?
Het doet mij pijn om mijn meisje te zien kwakkelen vooral omdat ze in d'r koppie zo graag nog wil. Ik ben niet zo'n grien-type, maar ik moet toch even een traantje wegpinken

en dat terwijl er zoveel ergere dingen zijn...
Maar als iemand die vragen kan beantwoorden ben ik al enorm geholpen.