Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het gaat niet meer met Lana... Up-date pagina 52

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Het lijkt me heel dubbel dat Lana nu thuis is, aan de ene kant natuurlijk heel fijn dat ze bij je is, aan de andere kant lijkt het me zo moeilijk om je hond zo ziek te zien en vooral ook zo beangstigend. Zolang ze nog bij de dierenarts is, zou ik het gevoel hebben dat er in ieder geval deskundigen aanwezig zijn om meteen en adequaat in te grijpen als het slechter gaat en te beoordelen wanneer er iets gedaan moet worden. Gelukkig hebben jullie wel veel contact en overleg met de dierenarts. Sterkte Karen!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Och Karen, wat moet jij je machteloos voelen zeg!
Ik zou, net wat Inge O zegt, alles, maar dan ook alles uit de kast halen om Lana aan het eten proberen te krijgen. Is er niet iets waar ze helemaal gek van was voor de operatie?

Meid, ik wens jullie heel veel kracht en sterkte!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
PetraP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door PetraP »

En, lukt het om de vloeibare voeding in haar bek te spuiten? Ik hoop het en dat ze het binnenhoudt!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Inge O schreef:Naast de centrale werking, heeft metoclopramide middels een perifeer werkingsmechanisme een stimulerende invloed op de digestieve motoriek. Er is een anti-dopaminerg effect en een versterking van de werking van acetylcholine. Hierdoor vindt er een versnelde maagontlediging plaats en is er een verhoging van de druk van de onderste oesophagus sfincter. Metoclopramide heeft geen invloed op de maagsecretie. [/i]
Hoi Inge,

Vindt die versnelde maagontlediging niet plaats, omdat de darmperistaltiek bevordert wordt door de Metoclopramide?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Het lijkt me heel dubbel dat Lana nu thuis is, aan de ene kant natuurlijk heel fijn dat ze bij je is, aan de andere kant lijkt het me zo moeilijk om je hond zo ziek te zien en vooral ook zo beangstigend. Zolang ze nog bij de dierenarts is, zou ik het gevoel hebben dat er in ieder geval deskundigen aanwezig zijn om meteen en adequaat in te grijpen als het slechter gaat en te beoordelen wanneer er iets gedaan moet worden. Gelukkig hebben jullie wel veel contact en overleg met de dierenarts. Sterkte Karen!
Hoi Marjolein,

Weet je wat het ook is? Op het moment dat Lana bij de dierenarts ligt is het een soort 'ver-van-je-bed-show'. Natuurlijk weet je dat ze daar net zo kritiek ligt, maar je ziet haar niet en 'wat je niet ziet, is er niet'. Een soort struisvogelpolitiek, denk ik?
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Scooby schreef:
Belle schreef:Het lijkt me heel dubbel dat Lana nu thuis is, aan de ene kant natuurlijk heel fijn dat ze bij je is, aan de andere kant lijkt het me zo moeilijk om je hond zo ziek te zien en vooral ook zo beangstigend. Zolang ze nog bij de dierenarts is, zou ik het gevoel hebben dat er in ieder geval deskundigen aanwezig zijn om meteen en adequaat in te grijpen als het slechter gaat en te beoordelen wanneer er iets gedaan moet worden. Gelukkig hebben jullie wel veel contact en overleg met de dierenarts. Sterkte Karen!
Hoi Marjolein,

Weet je wat het ook is? Op het moment dat Lana bij de dierenarts ligt is het een soort 'ver-van-je-bed-show'. Natuurlijk weet je dat ze daar net zo kritiek ligt, maar je ziet haar niet en 'wat je niet ziet, is er niet'. Een soort struisvogelpolitiek, denk ik?
Oh ja, dat kan ik me helemaal voorstellen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

heel veel sterkte met lana!!!!!!

ik hoop dat ze met het dwangvoederen er boven op komt, de duimen draaien nog steeds hier voor lana.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Je had Hills toch? De AD daarvan, die blikjes zijn vrij dun. Ik deed dat elke keer een heeeeel klein beetje verdunnen en dan met een spuit. En dan ieder uur een beetje (ook 's nachts) een klein beetje.

Ik blijf doorduimen voor Lana en voor jullie!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Mijn moeder komt nog met een tip, misschien heb je er iets aan

Gekookte kip of vis of wat ze dan ook maar lekker vindt in de blender. Misschien dat ze het wel wil opslobberen??

Nogmaals heel veel sterkte. De duimen draaien hier nog steeds
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Och Karen, wat moet jij je machteloos voelen zeg!
Ik zou, net wat Inge O zegt, alles, maar dan ook alles uit de kast halen om Lana aan het eten proberen te krijgen. Is er niet iets waar ze helemaal gek van was voor de operatie?
Jawel, maar dat wil ze ook niet. Ze wil helemaal niets. We hebben nu al zoveel geprobeerd.
Net hebben we de voeding die Rens vanochtend bij de dierenarts heeft opgehaald gegeven (toegediend), maar dat heeft ze na een half uur weer uitgebraakt... :jank:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

PetraP schreef:En, lukt het om de vloeibare voeding in haar bek te spuiten? Ik hoop het en dat ze het binnenhoudt!
Ja, dat lukt wel, maar ze houdt het dus niet binnen...! :jank:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:Je had Hills toch? De AD daarvan, die blikjes zijn vrij dun. Ik deed dat elke keer een heeeeel klein beetje verdunnen en dan met een spuit. En dan ieder uur een beetje (ook 's nachts) een klein beetje.

Hoi Lysette,

We hadden de I/D blikjes meegekregen, maar Rens heeft vanochtend dus die A/D blikjes opgehaald. Daar hebben we haar net wat van gegeven, maar dat houdt ze dus niet binnen... :jank: Straks nog een keer proberen...
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Scooby schreef:
Lysette schreef:Je had Hills toch? De AD daarvan, die blikjes zijn vrij dun. Ik deed dat elke keer een heeeeel klein beetje verdunnen en dan met een spuit. En dan ieder uur een beetje (ook 's nachts) een klein beetje.

Hoi Lysette,

We hadden de I/D blikjes meegekregen, maar Rens heeft vanochtend dus die A/D blikjes opgehaald. Daar hebben we haar net wat van gegeven, maar dat houdt ze dus niet binnen... :jank: Straks nog een keer proberen...
He nee he.... verdomme Lana.. kom op! ik duim volop Karen, meer kan ik echt niet doen
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kom op hoor Lana, je moet er weer bovenop komen hoor!!

Ik hoop dat ze straks wel wat voeding binnen houdt!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

jeetje......................................

ik kan niet veel toevoegen aan de rest....

kop op lana :roos:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Kom op hoor Lana, je moet er weer bovenop komen hoor!!

Ik hoop dat ze straks wel wat voeding binnen houdt!
Ik heb net weer een hapje A/D vlees in haar bek gepropt. Ze wil het absoluut niet hebben en probeert het weer naar buiten te werken met haar tong, maar tot nu toe ben ik nog eigenwijzer... Nu duimen dat dit er in blijft!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

assiejaja schreef:Tip van de da toen: sterk ruikende dingen, zoals dus kattenvoer, dat stinkt nog meer dan hondenvoer uit blik.
Heel veel sterkte voor jullie!
Ik heb op dit moment het idee dat, hoe sterker iets ruikt, hoe minder ze het wil...
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Scooby schreef:
assiejaja schreef:Tip van de da toen: sterk ruikende dingen, zoals dus kattenvoer, dat stinkt nog meer dan hondenvoer uit blik.
Heel veel sterkte voor jullie!
Ik heb op dit moment het idee dat, hoe sterker iets ruikt, hoe minder ze het wil...
Kan... als ze misselijk is en beroerd moet het zeker niet te sterk ruiken... beetje pasta en kip erdoor in de blender met boullion en dan in die spuit
Dat ruikt niet sterk...
Druivensuiker in haar water mag ze dat? ik weet dat ze heel zwak is maar dat is mij toen aangeraden toen Fangio zo zwakjes was
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Hè Lana, kom op!!!!
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Wat lijkt me dat vreselijk om je hond zo te zien.

Heel veel sterkte gewenst hoor!

Ik zit me te bedenken dat Duck niet sterk ruikt, misschien wat Duck vermengt met (rijst) water?

Ik hoop voor Lana en jullie dat ze wat eten binnenhoudt.

Nogmaals heel veel sterkte.
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Onze vorige hond had als pup een infectie aan haar darmen en ik kreeg toen iets om op te lossen in water en daar heeft ze het mee gered.
Ik denk dat het een soort infuusvloeistof was.
Sterkte.
DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Ik lees het nu pas maar heel veel sterkte met Lana,ik hoop dat ze er bovenop komt!
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Verschrikkelijk dat ze er nog steeds zo slecht aan toe is :jank:

Maar ze heeft dus het voer wat jullie naar binnen hebben gespoten weer uitgekotst? Dan is de verklaring van het niet willen eten waarschijnlijk toch die misselijkheid.
Het niet eten is natuurlijk ook niet bevordelijk voor de darmen, want zo krijgen de darmen ook geen voeding of werkt dat niet zo bij honden? (denk aan speendiarree bij biggen).

Als ze wel wil drinken zou je eventueel nog dingen door het water kunnen mengen, kip ofzo eerst door de blender en dan dus dat als ze drinkt dat ze ook energie binnenrkrijgt, al is het maar wat. Maarja ik weet niet of ze het dan nog wil drinken, als het dus een smaakje heeft gekregen en niet meer geheel vloeibaar is :19:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Kan je in het weekend de DA bereiken? Ik hoop zo dat ze nu toch eens wat binnen houdt.
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

O wat lijkt me dit vreselijk om je hond zo te zien, ik hoop echt voor jullie dat ze er bovenop komt.

Ze wil wel veel drinken he, misschien iets door het water doen wat een beetje voeding bevat? een heel klein beetje gemalen vlees of rijst.

Kom op Lana, zet hem op meis :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Ik heb een aantal katten die kantje boord lagen gedwangvoed met Nutrigel.Dit is een pasta wat je in de bek kan spuiten en is te koop bij je dierenarts.Vroeger werd het alleen gebruikt bij varkens maar nu ook voor honden en katten.
Het wekt het hongergevoel op en het is enorm voedzaam.Een van mijn katten heeft hier zijn leven aan te danken en ik heb er meer van op zien knappen.Misschien de moeite waard om aan je dierenarts te vragen of Lana dit mag ?
Sterkte!
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Ow Karen wat is dit sch*t hier blijven de duimen op volletoeren draaien dat ze dat wat je haar ook geeft binnenblijft. :knuffel:
Kom op Lana nog ff door knokken
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

He verdorie, nog steeds geen verbetering!
Sterkte Karen en Rense, jullie lopen inmiddels ook zowat op jullie tandvlees denk ik.
Kom op Lana, niet opgeven meissie!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Druivensuiker in haar water mag ze dat? ik weet dat ze heel zwak is maar dat is mij toen aangeraden toen Fangio zo zwakjes was
Ja, ze mag in principe alles, dus dat is het proberen waard.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Benji&Brenda schreef:Maar ze heeft dus het voer wat jullie naar binnen hebben gespoten weer uitgekotst? Dan is de verklaring van het niet willen eten waarschijnlijk toch die misselijkheid.
Het niet eten is natuurlijk ook niet bevordelijk voor de darmen, want zo krijgen de darmen ook geen voeding of werkt dat niet zo bij honden? (denk aan speendiarree bij biggen).

Als ze wel wil drinken zou je eventueel nog dingen door het water kunnen mengen, kip ofzo eerst door de blender en dan dus dat als ze drinkt dat ze ook energie binnenrkrijgt, al is het maar wat. Maarja ik weet niet of ze het dan nog wil drinken, als het dus een smaakje heeft gekregen en niet meer geheel vloeibaar is :19:
Ja, het eerste voer wat we haar hebben gegeven, heeft ze weer uitgekotst. Nu geven we haar ieder uur een hap en dat is tot nu toe (drie uur, dus drie happen) wel binnen gebleven! :cheer:
Ze drinkt wel gelukkig.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”