Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

varkensvlees uit den boze?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Eva
Actief

varkensvlees uit den boze?

Ongelezen bericht door Eva »

Klopt het dat je hond geen vers varkenvlees mag? Ik geef nu kvv en wissel hetaf met vers vlees. De slager vroeg of ik varkensvlees wilde. Ik dacht altijd dat het niet goed was.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hier is het niet uit den boze. Ik laat ze ook wel eens alleen thuis, met de achterdeur open (en de kans dat ze meegenomen worden). Ik laat ze ook wel eens loslopen op een plek waar 25 meter verder een weg is...
Life is full of risks :19:

Ze vinden het veel te lekker. Krijgen het af en toe. Maar goed, ook bij halfjaarlijks een stukje varkensvlees kan nèt die Ausjesky veroorzaken. Dat risico nemen we dan maar dus.
Eva
Actief

????? :piew:

Ben je in de war met een ander topic?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eva schreef:????? :piew:

Ben je in de war met een ander topic?
:denken: huh...
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

:smile:....ik blijf hier effe voor zitten.... :smile:
Eva
Actief

Dat ik het net las, miste het onderste gedeelte van het antwoord, vandaar mijn verwarring, haha.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Eva schreef:Dat ik het net las, miste het onderste gedeelte van het antwoord, vandaar mijn verwarring, haha.
Ik snap je niet :19:
Eva
Actief

[quote="Marion."]Hier is het niet uit den boze. Ik laat ze ook wel eens alleen thuis, met de achterdeur open (en de kans dat ze meegenomen worden). Ik laat ze ook wel eens loslopen op een plek waar 25 meter verder een weg is...
Life is full of risks :19:

Ik las alleen dit stukje..........ik dacht dat dit een reactie was op waar laat ik mijn hond uit of zoiets...
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Als er ribbetjes in de aanbieding zijn krijgt Flash ook wel eens varkesvlees, hij is er dol op en dat is hioj niet op veel soorten vlees.
Ik ga er niet naar op zoek maar als ik er tegen aan loop en het past in mijn budget zou ik gek zijn het niet te doen

wel kijk ik op de verpakking waar het vlees vandaan komt, als er Nederland op staat vertrouw ik op onze inspectiedienst.
:ok:

wie het niet aan durft varken aan zijn hond te geven..........prima, er zijn ook mensen die helemaal niet rauw/barf/nrv of hoe je 't ook maar wilt noemen aan hun hond durven te geven uit angst voor salmonella, perforaties en weet ik veel wat voor andere risicofactoren ze als beren op hun pad zien, dat kan ik respecteren niet mijn keus maar dat hoeft ook niet, daarentegen kunnen mensen die wel rauw geven zelden begrip op brengen dat ik mijn hond wel varken geef :19: kijken met oogkleppen op vind ik dat maar daar trek ik me lekker niets van aan, heb brede schouders :pffff:
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

In principe is het dus zo dat varkens de ziekte van Aujesky kunnen hebben en dat die via het vlees overgedragen zou kunnen worden op de hond. De ziekte is dan dodelijk.

Het is dus een keus of je het risico neemt of niet.
Voor zover ik begrepen heb komt Aujesky al lange tijd niet meer voor in Nederland, maar er is geen gegarandeerde bescherming tegen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik geef het niet, er is naast varkensvlees genoeg keus, ik weet echt wel dat het risico op aujesky niet groot is, maar je zult het maar net treffen. nee hoor, ik zie ze liever op rund, kip, vis enz kluifen zonder dat ik er met gemengde gevoelens naar kijk. :wink:

maar ieder zijn en haar eigen keus natuurlijk
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”