Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
varkensvlees uit den boze?
Moderator: moderatorteam
-
Eva
- Actief
varkensvlees uit den boze?
Klopt het dat je hond geen vers varkenvlees mag? Ik geef nu kvv en wissel hetaf met vers vlees. De slager vroeg of ik varkensvlees wilde. Ik dacht altijd dat het niet goed was.
-
Marion.
Hier is het niet uit den boze. Ik laat ze ook wel eens alleen thuis, met de achterdeur open (en de kans dat ze meegenomen worden). Ik laat ze ook wel eens loslopen op een plek waar 25 meter verder een weg is...
Life is full of risks
Ze vinden het veel te lekker. Krijgen het af en toe. Maar goed, ook bij halfjaarlijks een stukje varkensvlees kan nèt die Ausjesky veroorzaken. Dat risico nemen we dan maar dus.
Life is full of risks
Ze vinden het veel te lekker. Krijgen het af en toe. Maar goed, ook bij halfjaarlijks een stukje varkensvlees kan nèt die Ausjesky veroorzaken. Dat risico nemen we dan maar dus.
-
Eva
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Eva
- Actief
-
Marion.
-
Eva
- Actief
[quote="Marion."]Hier is het niet uit den boze. Ik laat ze ook wel eens alleen thuis, met de achterdeur open (en de kans dat ze meegenomen worden). Ik laat ze ook wel eens loslopen op een plek waar 25 meter verder een weg is...
Life is full of risks
Ik las alleen dit stukje..........ik dacht dat dit een reactie was op waar laat ik mijn hond uit of zoiets...
Life is full of risks
Ik las alleen dit stukje..........ik dacht dat dit een reactie was op waar laat ik mijn hond uit of zoiets...
- flatcoat4ever
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als er ribbetjes in de aanbieding zijn krijgt Flash ook wel eens varkesvlees, hij is er dol op en dat is hioj niet op veel soorten vlees.
Ik ga er niet naar op zoek maar als ik er tegen aan loop en het past in mijn budget zou ik gek zijn het niet te doen
wel kijk ik op de verpakking waar het vlees vandaan komt, als er Nederland op staat vertrouw ik op onze inspectiedienst.
wie het niet aan durft varken aan zijn hond te geven..........prima, er zijn ook mensen die helemaal niet rauw/barf/nrv of hoe je 't ook maar wilt noemen aan hun hond durven te geven uit angst voor salmonella, perforaties en weet ik veel wat voor andere risicofactoren ze als beren op hun pad zien, dat kan ik respecteren niet mijn keus maar dat hoeft ook niet, daarentegen kunnen mensen die wel rauw geven zelden begrip op brengen dat ik mijn hond wel varken geef
kijken met oogkleppen op vind ik dat maar daar trek ik me lekker niets van aan, heb brede schouders 
Ik ga er niet naar op zoek maar als ik er tegen aan loop en het past in mijn budget zou ik gek zijn het niet te doen
wel kijk ik op de verpakking waar het vlees vandaan komt, als er Nederland op staat vertrouw ik op onze inspectiedienst.
wie het niet aan durft varken aan zijn hond te geven..........prima, er zijn ook mensen die helemaal niet rauw/barf/nrv of hoe je 't ook maar wilt noemen aan hun hond durven te geven uit angst voor salmonella, perforaties en weet ik veel wat voor andere risicofactoren ze als beren op hun pad zien, dat kan ik respecteren niet mijn keus maar dat hoeft ook niet, daarentegen kunnen mensen die wel rauw geven zelden begrip op brengen dat ik mijn hond wel varken geef
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel

Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)

Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
-
jelle
- Zeer actief
In principe is het dus zo dat varkens de ziekte van Aujesky kunnen hebben en dat die via het vlees overgedragen zou kunnen worden op de hond. De ziekte is dan dodelijk.
Het is dus een keus of je het risico neemt of niet.
Voor zover ik begrepen heb komt Aujesky al lange tijd niet meer voor in Nederland, maar er is geen gegarandeerde bescherming tegen.
Het is dus een keus of je het risico neemt of niet.
Voor zover ik begrepen heb komt Aujesky al lange tijd niet meer voor in Nederland, maar er is geen gegarandeerde bescherming tegen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik geef het niet, er is naast varkensvlees genoeg keus, ik weet echt wel dat het risico op aujesky niet groot is, maar je zult het maar net treffen. nee hoor, ik zie ze liever op rund, kip, vis enz kluifen zonder dat ik er met gemengde gevoelens naar kijk.
maar ieder zijn en haar eigen keus natuurlijk
maar ieder zijn en haar eigen keus natuurlijk