Ik zou graag jullie mening willen weten over het gebruik van de pijnstillers Metacam ( de druppels) en Zubrin ( tabletjes).
Mijn oudste hond Spotty heeft een aardige medische geschiedenis achter de rug de afgelopen 3 jaar ivm een auto ongeluk.
Wat hij precies heeft, laat ik nog even achterwege omdat ik eerst graag wil weten welke pijnstillers het beste zijn voor wat voor pijn ( jaja, lekkere zin weer in het ABN
Maargoed, hij krijgt nu af en toe een Zubrin tabletje maar ik heb van een vriend van mij vernomen dat Metacam druppels beter zijn, zijn veilig evt te over doseren en hebben weinig tot geen effect op langer termijn.
In principe doet Spot het wel goed op de Zubrin, maar aangezien hij al een dagje ouder wordt, en ik absoluut niet wil dat hij last heeft van zn kwaaltjes, wil ik dus het beste voor hem.
Mocht Metacam dan beter uit de bus komen, overweeg ik over te stappen daarop.
De reden dan mijn DA destijds Zubrin heeft voorgeschreven ipv Metacam was volgens hem dat Zubrin nieuwer is, beter getest enz.
Maar ik hoor best wel goede verhalen over Metacam, vandaar dat ik het zou willen proberen.
Maargoed, ik ben benieuwt naar jullie reacties, alvast bedankt!!