Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Metacam vs. Zubrin

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Spotty

Metacam vs. Zubrin

Ongelezen bericht door Spotty »

Hallo allemaal, ik val maar gelijk met de deur in huis... :mrgreen:
Ik zou graag jullie mening willen weten over het gebruik van de pijnstillers Metacam ( de druppels) en Zubrin ( tabletjes).
Mijn oudste hond Spotty heeft een aardige medische geschiedenis achter de rug de afgelopen 3 jaar ivm een auto ongeluk.
Wat hij precies heeft, laat ik nog even achterwege omdat ik eerst graag wil weten welke pijnstillers het beste zijn voor wat voor pijn ( jaja, lekkere zin weer in het ABN :roll: ) later vertel ik het hele verhaal... :jank:
Maargoed, hij krijgt nu af en toe een Zubrin tabletje maar ik heb van een vriend van mij vernomen dat Metacam druppels beter zijn, zijn veilig evt te over doseren en hebben weinig tot geen effect op langer termijn.
In principe doet Spot het wel goed op de Zubrin, maar aangezien hij al een dagje ouder wordt, en ik absoluut niet wil dat hij last heeft van zn kwaaltjes, wil ik dus het beste voor hem.
Mocht Metacam dan beter uit de bus komen, overweeg ik over te stappen daarop.
De reden dan mijn DA destijds Zubrin heeft voorgeschreven ipv Metacam was volgens hem dat Zubrin nieuwer is, beter getest enz.
Maar ik hoor best wel goede verhalen over Metacam, vandaar dat ik het zou willen proberen.
Maargoed, ik ben benieuwt naar jullie reacties, alvast bedankt!!
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Onze hond heeft het altijd goed gedaan op de metacam maar op een gegeven moment niet meer, hij krijgt nu al een dik jaar de previcox, nadat we daar mee gestart zijn werd hij een heel andere hond, hij is weer jong :ok:

De zubrin ken ik niet.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Zubrin heb ik ook nooit van gehoord en onze Bull krijgt Rymadyl omdat Metacam niet samengaat met zijn medicijnen voor de schildklier.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Met metacam moet je juist opletten met overdoseren, ivm verhoogt risico op maagbloedingen. Dit geld ook bij langdurig gebruik. Mijn hond is daarom toentertijd over gezet op Rimadyl. Dit was veiliger met overdoseren en ook beter voor haar maag. Ze heeft daardoor werkelijk jaren tot haar overlijden heel goed pijnvrij mee rondgelopen zonder (zichtbare) bijwerkingen. Het andere medicijn wat je noemt heb ik geen ervaring mee.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Metacam doet hier prima z'n werk, Zubrin ken ik niet, Rymadil sloeg hier minder aan.
Previcox is ook goed (maar wel duur), schijnt minder belastend te zijn voor de maag.
kanche schreef:Zubrin heb ik ook nooit van gehoord en onze Bull krijgt Rymadyl omdat Metacam niet samengaat met zijn medicijnen voor de schildklier.
Oh? Mijn DA heeft niets hierover gezegd en Rais krijgt ook medicatie voor haar schildklier en soms Metacam.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zubrin ken ik niet.
Ik gebruik zelf metacam als pijnstiller wanneer het nodig is. Nika doet het daar prima op.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zubrin is iets relatiefs nieuws op de markt. Ik heb het zelf (nou ja voor Kaya dan :mrgreen: ) ook niet gebruikt.
Een jaar of twee geleden deden wij mee met een onderzoek via de orthopeed voor verschillende onstekingsremmende pijnstillers en deze test was dus vanwege het nieuwe medicijn Zubrin.

Wij kregen echter Rimadyl. Zo ver ik begrepen heb, is Rimadyl veiliger dan metacam (minder bijwerkingen en minder belastend voor de maag).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M&M
Actief

Ongelezen bericht door M&M »

Metacam is inderdaad belastend voor honden met een gevoelige maag en ook de Rimadyl kan kans geven op maagbloedingen.

Wij zijn na de Rymadil overgestapt op Zubrin, maar vonden het erg duur!
(ik geloof 2 euro per tablet en in ons geval is dat elke dag een).
Via het forum kwamen we aan Previcox en dat gaat erg goed. Het is iets goedkoper dan de Zubrin, maar onze hond doet het er erg goed op.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Desi heeft Zubrin gehad na een melkkliertumor verwijdering (grote wond). Wat zij kreeg was een soort smelttablet. Zo gauw ze dat in de mond had, kon ze het niet meer uitspugen, het smolt direct.
Het leek goed te helpen voor de pijn, maar ze gebruikte het uiteraard maar tijdelijk.
Flinn

Ongelezen bericht door Flinn »

Onze hond krijgt metacam, previcox en rimadyl hadden weinig resultaat met metacam gaat het iets beter, hij krijgt dit nu dagelijks en toch zijn er dagen dat ik denk het zou beter kunnen.
(Hij is bijna 11 jaar en heeft behoorlijke artrose, een knieprobleem achter en HD. )
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Hier ook hele goede resultaten met Previcox, betere dan de rimadyl...Zubrin ken ik niet, metacam ken ik van mijn vorige hond; die werd er erg misselijk op...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”