Hoi allemaal,
Vanavond om 19:30 uur kon ik weer naar de dierenarts bellen. Ik stond toen op het trainingsveld, maar gelukkig wilde de stagiaire van de andere groep mijn groep even overnemen. De berichten over Lana waren eigenlijk nog steeds hetzelfde: ze wilde niet zelf eten, wel drinken en zowel het water als de dwangvoeding waren er vandaag de hele dag ingebleven. Maar ze heeft nog steeds diarree en dat is dus niet goed (betekent dat de darmen het nog niet doen). Wel vonden ze haar allemaal erg timide vandaag. Ze was veel slechter dan gisteren en daar maakte iedereen (dierenartsen + assistentes) zich wel zorgen om.
Toen ik dat hoorde, wilde ik maar één ding: er heen! Het leek of Lana zelf de moed op ging geven en dà t mag niet gebeuren! Misschien dat de komst van mij haar net even een extra zetje in de goede richting zou geven?! Maar ik had een groep cursisten staan en om 20:30 uur nog een groep.... Op dat moment komt er net een andere instructeur van de KC aangefietst, dus ik hem aangeklampt en gevraagd of hij mijn lessen over wilde nemen tot ik weer terug was. Gelukkig had hij daar tijd voor, dus ik heb hem voorgesteld aan de cursisten en ben ook zo weggelopen.
Onderweg heb ik Rens nog opgebeld om te vertellen dat ik naar Lana zou gaan en hij zou ook gelijk in de auto springen naar Dieren.
Het was héérlijk om mijn meisje weer te zien! Ik had haar véél slechter verwacht, maar ze stond vrij alert op mij te wachten, toen ze me hoorde. Er kon zelfs een voorzichtige kwispel vanaf.
Ik mocht haar (met infuus) meenemen naar het uitlaatveldje en daar deed ze een énorme plas. Daarna kwam ze helemaal gelukkig tegen me aan staan en probeerde zelfs tegen me op te springen (dat lukte niet, hoor omdat ze daar geen kracht meer voor heeft op dit moment).
De assistente had buiten bij een bankje een kleedje voor Lana neergelegd, de infuusstandaard neergezet en een bakje koffie voor me gehaald. Daar heb ik even heerlijk met Lana gekroeld en ik ben helemaal platgezoend door haar!
De dierenarts kwam er ook nog even bijzitten om te vertellen hoe het ging en op dat moment kwam ook Rens aanrijden.
Lana heeft vandaag dus de hele dag niet gebraakt, wat een heel goed teken is. De wond ziet er mooi uit, ze heeft geen koorts (wat weer betekent dat de buikvliesontsteking waarschijnlijk onder controle is). Uit de drains komt bijna geen vocht meer, dus er kan met grote zekerheid gezegd worden dat de darmen ook niet lekken. Ze is op zich dus helemaal goed uit en door de operatie heen gekomen! Alleen heeft ze dus nog steeds diarree... Dat betekent dat de darmfunctie nog niet terug is en dat wordt nu dus wel steeds zorgwekkender.
Het infuus werd ondertussen vernieuwd en Lana werd van achteren helemaal gewassen en toen was het weer tijd om haar weer naar haar hok te brengen. Ze wilde er (uiteraard) niet heel graag heen, maar liep wel zelf naar binnen. (Gelukkig!) Ik ben toen, na een snelle knuffel, wel snel weggegaan, want dit was dus het moment waarom ik niet naar haar toe wilde.
Eigenlijk is alles dus supergoed verlopen. Mijn 9,5-jarige meisje heeft zich binnen drie dagen hersteld van een énorm zware operatie, de darmen lekken niet, de buikvliesontsteking is onder controle, Lana doet het zelf redelijk goed, het zijn alleen die stomme darmen die nu nog moeten gaan werken! Als die niets gaan doen, is het alsnog: einde verhaal...
Morgenochtend om 09:00 uur mag ik weer bellen.