Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer mis!!!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

eefje
Actief

Weer mis!!!!

Ongelezen bericht door eefje »

Vanacht krijsde Scooby ( 10wk) alles bij elkaar dus gauw er uit de bench uit en naar buiten. Vreselijk aan de dunne! Om 7 uur opgestaan en maar gelijk naar buiten, weer aan de dunne. Nog 3 keer in huis en 1 keer buiten en braken en toen was hij leeg. Hij was vanmorgen wat rustig en sliep maar vanmiddag lag hij al weer te rollen door het huis met spike en ook mijn kuiten schijnen lekker te zijn.

Maar dan maak je je wel zorgen want al gauw flits Parvo door je hoofd,ja af en toe ben ik wel een paniek trut!

Even de dag doorgenomen van gisteren, en meneertje heeft langs de sloot in de rommel zitten graaien die uit de sloot is gehaald door de gemeentewerken. Natuurlijk hebben we het afgepakt, we letten goed op dat hij niet aan ontlasting eet, maar hij loopt op alles te kauwen en hij zal er dus wel wat van binnen hebben gekregen. Ik ga er een beetje van uit dat het hierdoor komt.

Nu heb ik vanmorgen witte brood gegeven met wat water, en tussen de middag wat witte rijst met kookvocht. Hij eet alles op en tot nu toe blijft het er ook in. Is dit allemaal afdoende of moet ik nog meer doen?

Ik heb begrepen dat pups snel last hebben van diaree dus wil ook niet alla minuut naar de da rennen. Scooby heeft vorige week ma,di,woe wormenkuur gehad en vrijdag de tweede inenting,was dit te kort op elkaar en kan hij daar ziek van zijn? Van de wormenkuur is hij niet ziek geweest.
Laatst gewijzigd door eefje op 13 sep 2006 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik heb begrepen dat je tussen een enting en een wormenkuurtje zo'n 2 weken tussen moet laten zitten. Het is niet erg maar wel beter.
Verder kan zo'n spontane diarree best eens voorkomen. Harrie had het vorige week ook 's avonds laat. Hij was toen ook leeg (1 ronde) en ik heb hem de volgende morgen gekookte rijst gegeven met een klein handje brokken er door en een beetje Isogel. 's Avonds gekookte kip met rijst en een beetje Isogel.
Hij heeft de hele dag niet gepoept. Dat kwam die ochtend daarna pas weer. Een perfekte drol.
Als Scooby weer een vaste drol maakt kan je de rijst steeds meer bijmengen met gewoon voer.
Als de diarree lang aanhoud en hij is daarbij niet lekker dan zou ik even naar de DA gaan met zo'n kleintje.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: diaree-doe ik het goed?

Ongelezen bericht door Rami »

eefje schreef: Nu heb ik vanmorgen witte brood gegeven met wat water, en tussen de middag wat witte rijst met kookvocht. Hij eet alles op en tot nu toe blijft het er ook in. Is dit allemaal afdoende of moet ik nog meer doen?
Heel goed in de gaten houden (blijft 'ie alert, speels) en zorgen dat 'ie echt genoeg drinkt. Geef 'm eventueel ook wat yoghurt.
Als je het idee hebt dat 'ie wat suffig is, zou ik - als ik jou was - naar de dierenarts gaan. Uitdrogen kan erg snel gaan bij die kleintjes.
Afbeelding
eefje
Actief

Femia schreef:Ik heb begrepen dat je tussen een enting en een wormenkuurtje zo'n 2 weken tussen moet laten zitten. Het is niet erg maar wel beter.
Verder kan zo'n spontane diarree best eens voorkomen. Harrie had het vorige week ook 's avonds laat. Hij was toen ook leeg (1 ronde) en ik heb hem de volgende morgen gekookte rijst gegeven met een klein handje brokken er door en een beetje Isogel. 's Avonds gekookte kip met rijst en een beetje Isogel.
Hij heeft de hele dag niet gepoept. Dat kwam die ochtend daarna pas weer. Een perfekte drol.
Als Scooby weer een vaste drol maakt kan je de rijst steeds meer bijmengen met gewoon voer.
Als de diarree lang aanhoud en hij is daarbij niet lekker dan zou ik even naar de DA gaan met zo'n kleintje.

Ik kwam dat vanmorgen tijdens het zoeken naar de oorzaak ook tegen.
Lastig eigenlijk want ik had begrepen dat je tot 8 weken elke twee weken moet ontwormen! En daar niet bij stil gestaan dat dat niet samen met de enting gaat. :19: Over 3 weken moet hij weer geent en dan houd ik daar wel rekening mee, de dierenarts zei dat de pup elke maand ontwormd moet worden, de bijsluiter van de wormenkuur zegt wat anders :denken: dan zou hij weer bijna tegelijk moeten.
AfbeeldingAfbeelding
eefje
Actief

Gisteren leek alles weer goed te gaan met Scooby, onlasting was weer goed vanmorgen ook trouwens. Weer vandaag met gewoon eten begonnen en vanmorgen ging het goed tot een uur of 12 begon hij over te geven.
Nu heeft hij gisterenavond in het donker een peer meegepikt die langs de kant van de weg liggen. Kwam er achter toen we thuis waren en de uiteinden op de grond vielen de rest werkte hij gauw naar binnen.
Kan het zijn dat hij daar nu weer ziek van is geworden?
Ik heb begrepen dat pups dit regelmatig hebben omdat ze overal aan zitten. En nu let ik zo goed mogelijk op! Of heb ik een hond met een zwakke maag?
AfbeeldingAfbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja nu 14,5 week oud heeft eigenlijk haast nooit diarree, maar zit net als veel pups wel overal aan.
Ze heeft tot nu toe 2 keer diarree gehad 1 keer na ontwormen/enten en 1 keer nadat ze in een smerige sloot had gelegen.
Die van mij heeft blijkbaar een sterke maag.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Misschien is het die peer geweest. Als ik jou was zou ik in het donker een zaklamp meenemen zodat je kan zien waar die neus heengaat. Dan ben je er misschien op tijd bij.
Afbeelding
eefje
Actief

Femia schreef:Misschien is het die peer geweest. Als ik jou was zou ik in het donker een zaklamp meenemen zodat je kan zien waar die neus heengaat. Dan ben je er misschien op tijd bij.
Ben er ook bang voor, hij is al wat vaker van slag geweest.
We laten hem in het donker al expres niet los en liepen in een verlichte straat maar dit zit net aan de rand een donker veld met perenboom.

Lees nu alle raad op het forem en houd hem goed in de gaten.
Hij slaapt veel vanmiddag en heeft net de laatste gal er uit gegooid.
Ga straks wat rijstewater proberen.
Arme Scooby!
AfbeeldingAfbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Normaal gesproken kan een hapje peer geen kwaad hoor. Daarvan raken ze niet aan de dunne. Voor slootkanten en rommel wat daar ligt ben ik wat voorzichtig.
Wij hebben ook een pup van nu 15 weken, en die loopt ook de hele dag te kauwen :roll: maar wij voeren KVV. Dus dat maagje kan wel wat hebben. Gal overgeven doen ze niet met vers. :wink:
Overigens kunnen ze van de ontwormingskuur ook dunnere ontlasting hebben.
Gekookte rijst geef ik nooit.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ik geef ook de rijst altijd en dan ook nog een beetje gekookte kip er door.
Als de drol weer goed is wel langzaam het gewone voer weer geven.
Dus dan gekookte rijst met een klein beetje voer en iedere maaltijd iets meer gewoon eten en minder rijst.
Afbeelding
eefje
Actief

Lindsey schreef:Normaal gesproken kan een hapje peer geen kwaad hoor. Daarvan raken ze niet aan de dunne. Voor slootkanten en rommel wat daar ligt ben ik wat voorzichtig.
Wij hebben ook een pup van nu 15 weken, en die loopt ook de hele dag te kauwen :roll: maar wij voeren KVV. Dus dat maagje kan wel wat hebben. Gal overgeven doen ze niet met vers. :wink:
Overigens kunnen ze van de ontwormingskuur ook dunnere ontlasting hebben.
Gekookte rijst geef ik nooit.

Hij heeft nu ook vaste ontlasting maar heeft de hele middag lopen spugen, is wel net ontwormt en 3 dagen daarna (afgelopen vrijdag) ingeent.
AfbeeldingAfbeelding
eefje
Actief

ben toch naar de da geweest, hij had koorts 39,3 en was zo lusteloos wilde niets eten en zijn buikje deed zeer als je er aan kwam. Prikje gehad waarschijnlijk een virus en kuurtje. dit was zo anders dan de diaree van maandag hij was nu echt ziek, ik hoop dat het snel over is. Je let zo goed op maar je kunt het niet voorkomen dat ze ergens aan ruiken of iets stiekem opeten. Ook de da zei dat je het gewoon niet kunt voorkomen.
AfbeeldingAfbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

:ok: achgossie! Beterschap!
Afbeelding
eefje
Actief

Gonny schreef::ok: achgossie! Beterschap!

Thanx! Hij is zo zielig nu!
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”