Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kopen jullie dat?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annelies2
geregistreerd lid

kopen jullie dat?

Ongelezen bericht door annelies2 »

Hallo,

Ik vraag me wel eens af in de dierenwinkels heb je verschillende poeders staan voor honden met hd en atrose vorming.Volgens de verkopers werken ze behoorlijk, maar ik heb altjd mijn grootste twijfels over dit soort poeders.Ik vraag dit namelijk aangezien mijn newfoundlander reu zware hd en het steeds moeilijker gaat trap lopen is niet meer tedoen voor hem, dat stort die helemaal in elkaar aan de achterkant.En hij mag dus van mij ook niet meer naar boven toe(ik woon gelukkig niet en op en flat ).Nu geloofd mijn eigen dierenarts niet in dit soort poeders.
Maar machteloos toekijken is ook niet leuk.Hij is geopereerd en aantal jaren geleden(meactomie) en krijgt nu bij zware inspanning(na het zwemmen) en pijnstiller om het toch wat sneller op de been tehlpen

Hebben jullie nog tips voor mijn hond
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik heb hier wel eens positieve verhalen gelezen over Primeval en Glucobest, geloof ik. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat het het proberen waard is.
Er zal vast nog wel iemand reageren die hier ervaring mee heeft.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Glucosamine-complex van de Groene Os geef ik altijd, het zal de kwaal niet wegnemen maar het kan wel voor verlichting zorgen :wink:
http://www.degroeneos.nl/
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
annelies2
geregistreerd lid

het is en newfoundlander van 9 jaar oud,ik heb hem gekregen toen ik 5 jaar was.De eerste jaren ging ik elke dag met hem zwemmen goed voor hem.Maar je zag hem gewoon achteruit gaan.De kleine afstandje naar de plas kon die niet meer aan.De normale rondjes lopen ging steeds moeilijk
Dat ging van 5 x per dag en stukje naar nu nog geen 2 x per dag en klein stukje (ik kijk nu elke dag aan wat hij kan).Zijn achterkant is zwaak als je en klein duwtje geeft stort die in elkaar aan de achterkant.

Ik hoop dat iemand hier iets weet wat ik hem kan geven zoda hij toch weer af en toe lekker kan gaan zwemmen.
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Ik heb beide gegeven Primeval en Glucobest, en ben dik tevreden. Ik heb nu een tijd niks meer gegeven en ik merk het wel. Primeval was wat onhandig om te geven, maar Glucobest is goed te geven.
Je kunt het beste bestellen via het internet
www.glucobest.nl
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik geef Glucobest vanwege Raisa's gebroken achtervoet die in Spanje nooit behandeld is geweest (nu scheefgroei en arthrose).

Ik vind het moeilijk om te zeggen of het helpt want ik ben bijna meteen begonnen met geven toen ik haar kreeg. Maar het gebruik van glucosamine etc. is niet uit de lucht gegrepen.
Natuurlijk is het geen wondermiddel maar is wel goed ter ondersteuning.
Afbeelding
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Dennis had Artrose en rugspondylose.Via mijn DA kreeg Dennis rimadyl en zelf heb ik via www.glucosamine.com Chondroitine Sulfaat en Glucosamine Sulfaat gekocht en daar reageerde Dennis na een paar weken wel goed op(het opstaan ging wat soepeler)Ervaring met poeders bij een dierenzaak heb ik niet.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik gebruik voor Kaya (artrose tgv ED) Glucosamine complex van de Groene Os.
Daarvoor had ik ook al Primeval en Glucobest gebruikt, maar ik heb het idee dat De Groen Os het beste werkt bij haar.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Zulke 'poeders' kunnen wel degelijk een goede uitwerking hebben op honden met gewrichtsklachten en/of arthrose. Zelf gebruik ik Glucobest (www.glucobest.nl) en daar ben ik erg tevreden over.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik heb mijn oude hond ook glucosamine met chondroitine gegeven en ik zag echt het verschil met de perioden dat ik het niet gaf.
Het is inderdaad geen wondermiddel, maar het houdt de boel allemaal net iets soepeler waardoor dus ook pijnklachten ietsje verminderd lijken.
Ik geloof ook echt niet overal in, maar ik geloof wel in fytotherapie, dus dat supplementen veel goed voor mens en dier kunnen doen als het lichaam aangeeft ergens tekort aan te hebben door ziekte of dergelijke.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
annelies2
geregistreerd lid

dank je wel voor de antwoorden en zal zeker 1 van de genoemde middelen gaan bestellen.Verder nog 1 vraag ik ben erg benieuwd hoe jullie daar over denken /of al over hebben nagedacht

Stel je voor je hond met deze afwijking, kan het niet meer opbrengen om bv 10 minuten per dag telopen of gewoon helemaal niet meer willen lopen aan de lijn door de pijn, maar hart en longen en de rest is nog helemaal in orde.

Wat zouden jullie gaan doen in deze situatie, je hond dan in laten slapen omdat hij toch niet meer dat uit het leven kan halen wat die altijd kon

of je denk bij je zelf hij heeft en tuin waar hij zijn behoefte kan gaan doen.

Ik vind het zelf erg moeilijk , en ben erg benieuwd hoe jullie daar over denken
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Moeilijke vraag Annelies,denk dat t lastig is om te beantwoorden denk dat iedereen wel weet wanneer het de tijd is voor zijn/haar hond om in te laten slapen.De keuze moet je zelf maken en naar mijn mening kan je dat niet aan ons vragen,wat 't beste is voor een hond.Dennis had dan wel Artrose en rugspondylose en die kon ook geen lange wandelingen meer maken maar Dennis heb ik moeten in laten slapen doordat hij een tumor in zijn maag had en die geklapt is(de tumor) en de buik vol bloed zat.
Afbeelding
annelies2
geregistreerd lid

markdh schreef:Moeilijke vraag Annelies,denk dat t lastig is om te beantwoorden denk dat iedereen wel weet wanneer het de tijd is voor zijn/haar hond om in te laten slapen.De keuze moet je zelf maken en naar mijn mening kan je dat niet aan ons vragen,wat 't beste is voor een hond.Dennis had dan wel Artrose en rugspondylose en die kon ook geen lange wandelingen meer maken maar Dennis heb ik moeten in laten slapen doordat hij een tumor in zijn maag had en die geklapt is(de tumor) en de buik vol bloed zat.
hoi markdh

Dit was meer en open vraag, gelukkig hoef ik hier nog niet aan tedenken.
Maar ik was benieuwd hoe jullie daar eventueel over dachten.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik had eerst ook zoiet van: moet dit werken? Maar bij Job werkte het echt :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb Nanni tijdelijk andere glucosemine gegeven en ze had toen zichtbaarder pijn. Nu ze weer glucobest heeft, is ze levendiger :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”