Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het gaat niet meer met Lana... Up-date pagina 52
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- *tweety*
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Ik heb net 25 minuten met de dierenarts aan de telefoon gezeten. Ik zal het gesprek kort proberen samen te vatten.
Het gaat op zich redelijk goed met Lana. Ze heeft vandaag drie spuiten vloeibaar voedsel gehad en die zijn er in gebleven. Ook heeft ze zelf ongeveer een halve liter water gedronken vandaag en dat is er ook in gebleven. Ze braakt dus niet meer (maar hier krijgt ze ook veel medicatie tegen), maar heeft nog wel diarree (hier krijgt ze nu ook medicatie tegen).
Als ze vannacht en morgenochtend niet meer gebraakt heeft, mag ze morgenmiddag naar huis om thuis verder te herstellen.
Ze heeft drie of vier (weet ik niet meer) drains in haar buik om het vocht wat in haar buik zit vanwege die buikvliesontsteking af te voren. Die lekken nog. Dat moet ook stoppen. Dan mogen de drains er vrijdag waarschijnlijk uit.
Na ongeveer 72 uur (dat is donderdagavond ongeveer) kunnen we zeggen dat de operatie geen complicaties meer op zal leveren (dus dat de buikvliesontsteking onder controle is en dat de darmen niet zijn gaan lekken). Dat is voor nu even het belangrijkste.
Daarna komt het volgende kritieke punt, namelijk de vraag of de overgebleven darmen de darmfuntie weer op gang kunnen krijgen. Er is natuurlijk een énorm groot stuk darm weggehaald. Dat is niet zonder risico's en dat zal de komende dagen moeten blijken. De vraag is of Lana nu nog voldoende dunne darm over heeft om het voedsel voldoende te kunnen verteren. Het risico bestaat dat ze 6 of 7 keer per dag een klein beetje eten zal moeten krijgen, omdat de darm geen grote maaltijden meer aan zou kunnen. Dat is op zich nog het meest gunstige vooruitzicht. Ook zou het kunnen dat we moeten zoeken naar voer wat ze het beste op kan nemen. Maar het allerbelangrijkste is: kà n ze nog voldoende voedsel opnemen? Dat zullen we ongeveer vanaf het weekend weten. Als ze weer een goede drol draait is dat al een heel goed teken, maar het belangrijkste is dat ze weer zichtbaar aan zal moeten komen. Gebeurt dat niet of valt ze af, dan betekent dat waarschijnlijk dat de darmen dus toch niet meer voldoende capaciteiten hebben om het voedsel voldoende te kunnen verteren en zullen we alsnog een beslissing moeten nemen...
We zijn er dus nog lang niet. Ik denk dat het het verstandigst is om op dit moment echt van dag tot dag te leven en te kijken hoe het gaat.
Morgenochtend rond 9 uur kan ik weer bellen hoe ze de nacht is doorgekomen. De dierenarts gaat vannacht nog één keer bij haar kijken.
Hij vertelde ook nog dat hij verbaasd was van de vechtlust en de levenslust van Lana. De assistentes hebben echt moeite om haar vast te houden als ze haar uit willen laten!
(Lana trekt normaal dus werkelijk nooit, die loopt alleen maar achterin de riem te sjokken, maar ze wil daar zo graag weg, weg, weg, denk ik.
) Maar het feit dat ze, zo kort na de operatie alweer zoveel kracht heeft, geeft aan dat ze veel vechtlust heeft om verder te gaan, zei hij. Dat geloven wij ook wel. Dat is Lana. Die heeft al zoveel meegemaakt en altijd komt ze er zo goed weer bovenop, volgens mij is ze wat haar betreft nog là ng niet klaar met haar leven. (Nu maar hopen dat haar darmen er net zo over denken...)
Ik ben nog steeds niet positief. We zijn er duidelijk nog là ng niet, maar we gaan er 100% procent voor!
Ik heb net 25 minuten met de dierenarts aan de telefoon gezeten. Ik zal het gesprek kort proberen samen te vatten.
Het gaat op zich redelijk goed met Lana. Ze heeft vandaag drie spuiten vloeibaar voedsel gehad en die zijn er in gebleven. Ook heeft ze zelf ongeveer een halve liter water gedronken vandaag en dat is er ook in gebleven. Ze braakt dus niet meer (maar hier krijgt ze ook veel medicatie tegen), maar heeft nog wel diarree (hier krijgt ze nu ook medicatie tegen).
Als ze vannacht en morgenochtend niet meer gebraakt heeft, mag ze morgenmiddag naar huis om thuis verder te herstellen.
Ze heeft drie of vier (weet ik niet meer) drains in haar buik om het vocht wat in haar buik zit vanwege die buikvliesontsteking af te voren. Die lekken nog. Dat moet ook stoppen. Dan mogen de drains er vrijdag waarschijnlijk uit.
Na ongeveer 72 uur (dat is donderdagavond ongeveer) kunnen we zeggen dat de operatie geen complicaties meer op zal leveren (dus dat de buikvliesontsteking onder controle is en dat de darmen niet zijn gaan lekken). Dat is voor nu even het belangrijkste.
Daarna komt het volgende kritieke punt, namelijk de vraag of de overgebleven darmen de darmfuntie weer op gang kunnen krijgen. Er is natuurlijk een énorm groot stuk darm weggehaald. Dat is niet zonder risico's en dat zal de komende dagen moeten blijken. De vraag is of Lana nu nog voldoende dunne darm over heeft om het voedsel voldoende te kunnen verteren. Het risico bestaat dat ze 6 of 7 keer per dag een klein beetje eten zal moeten krijgen, omdat de darm geen grote maaltijden meer aan zou kunnen. Dat is op zich nog het meest gunstige vooruitzicht. Ook zou het kunnen dat we moeten zoeken naar voer wat ze het beste op kan nemen. Maar het allerbelangrijkste is: kà n ze nog voldoende voedsel opnemen? Dat zullen we ongeveer vanaf het weekend weten. Als ze weer een goede drol draait is dat al een heel goed teken, maar het belangrijkste is dat ze weer zichtbaar aan zal moeten komen. Gebeurt dat niet of valt ze af, dan betekent dat waarschijnlijk dat de darmen dus toch niet meer voldoende capaciteiten hebben om het voedsel voldoende te kunnen verteren en zullen we alsnog een beslissing moeten nemen...
We zijn er dus nog lang niet. Ik denk dat het het verstandigst is om op dit moment echt van dag tot dag te leven en te kijken hoe het gaat.
Morgenochtend rond 9 uur kan ik weer bellen hoe ze de nacht is doorgekomen. De dierenarts gaat vannacht nog één keer bij haar kijken.
Hij vertelde ook nog dat hij verbaasd was van de vechtlust en de levenslust van Lana. De assistentes hebben echt moeite om haar vast te houden als ze haar uit willen laten!
Ik ben nog steeds niet positief. We zijn er duidelijk nog là ng niet, maar we gaan er 100% procent voor!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
gucci
- Zeer actief
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
we blijven duimen voor je 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Wat lief! Dank je wel!Femia schreef:Ik ga heel hard duimen voor Lana en een beetje mazzel kan ze ook wel gebruiken. Ik hoop dat hij iets kan betekenen voor haar.
Groetjes, Karen
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Marion.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Jacqueline.
- Zeer actief
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
miekmiek
- Youp
- Zeer actief
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
-
olgaw37
- Actief
- Contacteer:
Jeetje Karen, arme Lana
Ze heeft al zoveel meegemaakt, maar ze blijft elke keer weer knokken. Ik duim dat ze het nu ook weer gaat winnen.
Heel veel sterkte Karen en Rens!
Heel veel sterkte Karen en Rens!
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....