Senta schreef:Ik heb me niet zoveel met deze discussie bemoeit, maar ik wil graag even iets zeggen.
De Stichting heeft een weekje geleden die foto's gekregen, die zijn naar een of meer da's gegaan, als ik het goed begrijp.
Die dierenarts moet dus die foto's bekijken, denken jullie nu echt dat dit voor een dierenarts voorrang heeft boven eigen patienten, daar gaat echt wel een poosje overheen. Als de stichting gaat aandringen op spoedige behandeling, dan zegt zo'n DA waarschijnlijk ook "doe het zelf maar".
De stichting probeert een da te vinden die het goedkoper wil doen dan de da van Joyce. Als zij, de stichting dus, gaat meebetalen, en die stichting kennend doen ze dat beslist, dan hebben ze toch het recht om een goedkoper werkende da te zoeken.
Eerlijk gezegd zou ik ook enigszins pissig worden als ik tegen iemand zeg dat we er mee bezig zijn en die persoon belt om de haverklap op of tig keer mailt.
Er zou haast bij zijn, bij die operatie. Hoever zijn jullie dan al met het laten afvallen van Meeko? Als ik het goed begrepen heb, dan moet hij zo'n 8 kilo afvallen. Dat gaat toch ook niet in 1 weekje.
Tuurlijk is het rottig dat jullie in deze situatie zitten en tuurlijk wil je graag zo snel mogelijk antwoorden hebben, maar geef die stichting dan ook ajb de tijd om die antwoorden te krijgen van de da('s).
Waarschijnlijk zijn ze allang bezig om naar oplossingen te zoeken.
Ik vind al die opmerkingen hier in deze discussie over de stichting wel heel erg overtrokken, alsof Joyce al wekenlang bezig is contact te krijgen met die stichting, terwijl alles pas sinds 29 augustus bekend is.
Je kunt deze periode beter positief gebruiken en proberen zijn spieren en conditie op te bouwen zodat hij na die operatie sneller herstelt. De stichting vergeet jullie echt niet en laat jullie ook niet stikken.
Sterkte voor jullie en een dikke knuf voor Meeko
Ik begrijp je verhaal.
Maar ze maken beloftes dat ze er bijvoorbeeld als ze dinsdag niets horen er in ieder geval dinsdag nog achteraan zouden gaan. Dus je wacht... en wacht... en wacht... en nu zaterdag is er nog niets, je verwacht dan op zen minst van... ik heb gebeld, maar de dierenarts heeft er nog even voor nodig maar denkt dan en dan meer te weten.
Marion. schreef:Senta schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat Joyce en haar vriend zich grote zorgen maken. Je adopteert een leuke hond, je bent helemaal gelukkig want hij lijkt zich direct thuis te voelen en dan dit...
Maar nogmaals het speelt allemaal nog maar erg kort, geef die stichting een beetje meer tijd.
Sinds 29 augustus weten we dit? Dus dat is 10 dagen. Dat is 500% meer tijd dan er tussen adoptie en 'dit weten' zat
Beetje medeleven, ook eens een keer een belletje van hun kant, zou het gevoel voor Joyce en partner al heel anders maken denk ik. Beetje medeleven, en niet het gevoel geven dat ze 'lastig' zijn.
Kom op zeg

Wat Marion. zegt is voor ons helemaal waar en zou een heel ander gevoel en een hele andere situatie creëeren. Dan daarbij had ik woensdag of donderdag al de foto's gestuurd, alleen werkte hun systemen niet en hadden niet ontvangen.
Ik hoorde maar niets, waarop ik zaterdag contact op heb genomen. Ze hadden helemaal niets... Als er meer interesse en contact was geweest, hadden ze de foto's al eerder in goede handen gehad.
Daarbij wisten ze dinsdag al meteen van hoe of wat en hadden ze bijvoorbeeld ook meteen alvast dierenartsen kunnen benaderen en zeggen dat de foto's zo snel mogelijk zouden volgen, dan was er waarschijnlijk al heel wat meer van tafel geweest.
Ik heb mijn foto's ook naar wildvreemde dierenartsen gestuurd, maar heb van allemaal binnen een dag een reactie gehad! Daarom vind ik het gewoon zo vreemd
Maargoed, er zal ook wel gewoon ontzettend veel emotie mee spelen.