Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden sterven jonger door industrieel voedsel

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mauyak schreef:
Hutsje schreef:
Mauyak schreef:
Golden Stanley schreef: Ik ken ze niet persoonlijk, maar er zijn echt al VEEL fokkers te vinden over de hele wereld die ten minste al 8 jaren rauw voeren en kampioenshonden voortbrengen. De verschillende generaties daarvan worden in hoofdzaak ook rauw gevoerd en het zijn merendeel erg gezonde honden met een prachtig bone.
Dit sterkt mij in de bewering dat op termijn je een betere gezondheid doorvererft in volgende generaties fokhonden op rauw voer.
Dat idee heb ik zeker niet met brokkenhonden. :denken:
Maar dat is allemaal van horen zeggen,en ik zou graag de eerste in het echt tegenkomen die zegt ik heb mijn hond 14-15 jaar lang barfgevoerd van pup tot dood.En die persoon ben ik nog niet tegengekomen,maar wel tig mensen die ik wel persoonlijk ken die oude tot zeer oude honden hebben/hadden,die hun hele leven brokken aten.Dus dat sterkt mij in mijn overtuiging dat het allemaal niet zo beroerd is met brokjes als men wil laten geloven. :ok:
Ik vind het een beetje kortzichtig als je een mening baseert op iets wat JIJZELF nog niet hebt meegemaakt (zo iemand ontmoeten dus) en daar zo star aan vasthoudt. :19:
Hoe kun je anders een eerlijke mening hebben als je iets alleen maar van horen zeggen hebt?Je kunt pas een mening vormen als je iets zelf hebt ervaren en gezien met eigen ogen.En ik heb dus een mening over brokken op basis van MIJN eigen ervaringen,en zelf gezien hoe MIJN honden het er al jaren op doen.Dus dat kan ik niet bepaald kortzichtig noemen.
Jij schrijft dat iets alleen maar van horen zeggen is. Ik meld dus dat dat niet zo is en bied je de mogelijkheid aan je met zo iemand in contact te brengen. Ik heb dus andere ervaringen, geloof je dat dan niet of vind je dat totaal niet relevant omdat je het zelf niet meegemaakt hebt? Ik vorm mijn mening echt niet alleen op basis van mijn eigen ervaringen, gelukkig niet. Er is veel van andere mensen te leren als je er maar voor open staat.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Nanna schreef:Zelfstandig baren is ook zoiets. Zou een Engelse Bulldog beter zelfstandig kunnen baren door het voedsel dat ze krijgt?
Eigenlijk best interessant, er zou eens gedegen onderzoek naar moeten komen.
Engelse Bul weet ik niet.
wel de mopsjes van de buren
moeders grootgebracht op vers heeft zelfstandig zonder hulp nest op de wereld gezet.
moeders herstelde verbazend snel, pups groeide als kool
onze dierenarts in verbazing :mrgreen: nu eindelijk overtuigd wat vers kan doen
en dat wil wat zeggen..van onze d.a :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”