Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorgen om Moritz, uitslag blz 42: Erlichia

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Fijn dat Moritz al iets opgeknapt is :wink: Alleen moet zich dat nu wel verder door gaan zetten :boos:

Het is denk ik wel logisch dat het een behoorlijke tijd nodig heeft om alles aan te laten slaan. Het lichaam heeft zo'n ongelooflijke opdonder gekregen... Hoe graag we ook willen, zoiets lijkt me niet binnen 2 weken weer teruggedraaid :wink:

We blijven gewoon duimen!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marie-José schreef:
Stang schreef:
Marie-José schreef:Hoe gaat het met Moritz ,Caroline?
Ha, dat is toeval; ik was net een update aan het typen :wink:
:mrgreen: Dat is inderdaad toevallig.

Wanneer zouden ze vanuit het bloed cq urine kunnen zien of de medicatie aanslaat? Is dat na de 12 tot 18 weken?
Ik blijf heel hard duimen,meis.
Nu over 3 weken wordt de urine gecontroleerd, dus dat is na bijna 6 weken antibiotica.
Op 28 september moet ik terug met Moritz voor controle en dan dus urine meenemen. Hierin gaan ze het aantal eiwitten tellen en dit vergelijken met de eiwittelling van voor de antibioticakuur en zo kunnen ze zien in welke mate de antibiotica aanslaat.
Bloed testen, dat weet ik niet wanneer ze dat doen en ook geen idee of dit al zin heeft na bv 6 weken. Dat hoor ik de 28ste neem ik aan.
Laatst gewijzigd door Caro. op 07 sep 2006 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Fijn dat Moritz al iets opgeknapt is :wink: Alleen moet zich dat nu wel verder door gaan zetten :boos:

Het is denk ik wel logisch dat het een behoorlijke tijd nodig heeft om alles aan te laten slaan. Het lichaam heeft zo'n ongelooflijke opdonder gekregen... Hoe graag we ook willen, zoiets lijkt me niet binnen 2 weken weer teruggedraaid :wink:

We blijven gewoon duimen!
Ja, ik denk het ook.
Hij was natuurlijk zo ziek en alle organen werkten belabberd. Dan krijgt ie antibiotica en in eerste instantie is dan een goed herstel te zien en dan moet (denk ik) het langdurige herstel gaan plaatsvinden.

Hij doet het ook absoluut niet slecht hoor, zeker bij 2/3 weken geleden vergeleken is hij enorm opgeknapt. Alleen hij moet nu nog gewoon verder opknappen, want helemaal de oude is hij nog niet.
Laatst gewijzigd door Caro. op 07 sep 2006 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:ik denk dat je het even wat tijd moet gunnen caroline. het is wel heel positief dat het eerste herstel zo snel ging. dat is voor je eigen gevoel wel geel erg goed he? :wink: moeilijk dat dat eten zo'n drama blijft en dat je moritz ook niet ongestraft vol kan stoppen met vanalles en nog wat. maar laat hem maar rustig bijkomen. wil hij misschien 's ochtends gewoon een heel klein beetje en dan een uurtje later nog een beetje zodat hij samen toch wat binnen heeft?
Ja, dat eten is hopeloos. 's Avonds eet hij wel goed, ook wel wat met lange tanden, maar hij eet wel.
's Ochtends weigert hij zijn eten volkomen.... werkelijk zo'n smoel :pffff: Hij draait zich weg en wil het niet.
Ik verzin van alles: gekookte kip door zijn brokken, blikvoer er doorheen, vis, enz. enz. Maar het blijft ellende 's ochtends.
Tot nu toe heb ik het er uiteindelijk wel ingekregen, maar het gaat met de dag moeilijker.
En niet eens omdat hij dan erg ziek erbij ligt hoor, maar hij wil het gewoon niet, volgens mij heeft hij totaal geen honger :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik heb er natuurlijk weinig verstand van, maar mij lijkt het ook dat het min of meer logisch is dat hij nadat hij zo ziek was in de eerste instantie een spurt gemaakt heeft en dat hij nu langzaam maar zeker verder in opgaande lijn zal gaan. Ook ik blijf natuurlijk volop verder duimen!!!

Sterkte Caroline :knuffel:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Fijn dat hij wel langzaamaan vooruit gaat!

Ik weet niet of hij het al krijgt maar ik had voor Floor speciaal voer van Hills (A/D en I/D) en dit hadden ze ook in blikvoer. Is wat geconcentreerder en ze vinden het (meestal) ook erg lekker :ok: (wel duur trouwens :N: ).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Stang schreef:
basil schreef:ik denk dat je het even wat tijd moet gunnen caroline. het is wel heel positief dat het eerste herstel zo snel ging. dat is voor je eigen gevoel wel geel erg goed he? :wink: moeilijk dat dat eten zo'n drama blijft en dat je moritz ook niet ongestraft vol kan stoppen met vanalles en nog wat. maar laat hem maar rustig bijkomen. wil hij misschien 's ochtends gewoon een heel klein beetje en dan een uurtje later nog een beetje zodat hij samen toch wat binnen heeft?
Ja, dat eten is hopeloos. 's Avonds eet hij wel goed, ook wel wat met lange tanden, maar hij eet wel.
's Ochtends weigert hij zijn eten volkomen.... werkelijk zo'n smoel :pffff: Hij draait zich weg en wil het niet.
Ik verzin van alles: gekookte kip door zijn brokken, blikvoer er doorheen, vis, enz. enz. Maar het blijft ellende 's ochtends.
Tot nu toe heb ik het er uiteindelijk wel ingekregen, maar het gaat met de dag moeilijker.
En niet eens omdat hij dan erg ziek erbij ligt hoor, maar hij wil het gewoon niet, volgens mij heeft hij totaal geen honger :19:

Carnibest heeft zoiets als kruidenmix. Dat moet behoorlijk vies voor ons zijn maar ontzettend smakelijk voor honden. Kun je zoiets niet door het eten doen, voor de smaak?
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Lysette schreef:Fijn dat hij wel langzaamaan vooruit gaat!

Ik weet niet of hij het al krijgt maar ik had voor Floor speciaal voer van Hills (A/D en I/D) en dit hadden ze ook in blikvoer. Is wat geconcentreerder en ze vinden het (meestal) ook erg lekker :ok: (wel duur trouwens :N: ).
Hou op :mrgreen: ik heb hier nog blikjes Hills AD staan omdat Fangio dat in een spuit met water en Calcium in de kliniek naar binnen gewerkt kreeg.. hij vond het bij nader inzien super lekker maar was een dag later zwaar aan de diaree.... fijn hoor dat AD :mrgreen:

Maare Caro, ik kan me je "zorgen" maar al te goed voorstellen zeker omdat het 1e herstel zo zichtbaar was en nu eigenlijk wat minder zichtbaar is, bij elk dingetje zie je iets... ik betrap mezelf daar ook constant op moet ik zeggen.
Houd hem gewoon goed in de peiling je eigen gevoel over hem zegt vaak meer dan genoeg, als je het echt niet vertrouwd kan je toch de behandelend arts even bellen? doe ik ook :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Fijn dat hij aleen heel stuk opgeknapt is! En gelukkig ook aangekomen is!

Ik denk ook dat hij eerst een heel stuk opgeknapt is door de AB en dat je dat vooral in het begin heel erg ziet, omdat hij zo slecht was.. En nu lijkt het misschien dat hij een beetje stilstaat, maar ik denk dat de AB zn werk wel goed doet hoor!
Snap trouwens wel dat je dat eng vindt als je even geen verbetering ziet.
At hij voordat hij zo ziek werd wel goed 's ochtends? Hier hebben ze 's ochtends nl nooit eecht honger, Kenzo en Kel laten heel vaak hun eten staan en gaan weer verder liggen maffen dan :oeps:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Fijn dat hij aleen heel stuk opgeknapt is! En gelukkig ook aangekomen is!

Ik denk ook dat hij eerst een heel stuk opgeknapt is door de AB en dat je dat vooral in het begin heel erg ziet, omdat hij zo slecht was.. En nu lijkt het misschien dat hij een beetje stilstaat, maar ik denk dat de AB zn werk wel goed doet hoor!
Snap trouwens wel dat je dat eng vindt als je even geen verbetering ziet.
At hij voordat hij zo ziek werd wel goed 's ochtends? Hier hebben ze 's ochtends nl nooit eecht honger, Kenzo en Kel laten heel vaak hun eten staan en gaan weer verder liggen maffen dan :oeps:
Ja daarvoor at hij wel goed, maarrrrr hij krijgt nu nog steeds véél meer eten dan daarvoor. Dus het kan gewoon goed zijn dat hij gewoon geen honger heeft, omdat hij teveel voor zijn gewicht krijgt (om hem aan te laten komen).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
Lysette schreef:Fijn dat hij wel langzaamaan vooruit gaat!

Hou op :mrgreen: ik heb hier nog blikjes Hills AD staan omdat Fangio dat in een spuit met water en Calcium in de kliniek naar binnen gewerkt kreeg.. hij vond het bij nader inzien super lekker maar was een dag later zwaar aan de diaree.... fijn hoor dat AD :mrgreen:

Maare Caro, ik kan me je "zorgen" maar al te goed voorstellen zeker omdat het 1e herstel zo zichtbaar was en nu eigenlijk wat minder zichtbaar is, bij elk dingetje zie je iets... ik betrap mezelf daar ook constant op moet ik zeggen.
Houd hem gewoon goed in de peiling je eigen gevoel over hem zegt vaak meer dan genoeg, als je het echt niet vertrouwd kan je toch de behandelend arts even bellen? doe ik ook :wink:
Ja joh, ik zie ieder dingetje en ben ook gewoon heel snel bezorgd en in de 'stress' als ik even zie dat hij het wat minder doet.
Aan de ene kant wil ik m'n gevoel volgen, want dat is altijd juist gebleken, maar aan de andere kant moet ik natuurlijk ook m'n verstand gebruiken en lijkt het mij normaal dat na een eerste hele goede verbetering het voor het zicht stilstaat omdat de rest gewoon tijd nodig heeft.
Hij doet het ook gewoon goed, op net wat kleine dingetjes na.
Afbeelding
A good dog never dies...

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Misschien iets minder eten geven, heeft-ie 's morgens geen honger meer na 's avonds z'n buik volgegeten te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”