Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zorgen om Moritz, uitslag blz 42: Erlichia
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ik ben er even tussenuit geweest, dus ik kon niet eerder reageren, maar dit klinkt wel goed toch?Stang schreef:Jongens......... er is hoop!!!!!!!!!!!!!!!
Godsamme, nu ga ik janken.....
Hij heeft erlichia, maar er is een kans dat hij beter wordt!! Er zijn nog iets van voorstadia bloedcellen in zijn bloed aanwezig (zoiets) waardoor er zeker kans is dat hij kan genezen! De verwachting is dat hij niet ineens instort, het kan, maar voor nu is het niet echte verwachting.
Ik moet nu urine opvangen, want ze willen controle hebben op het aantal eiwitten dat de urine uitscheidt en daaraan kunnen ze zien of de medicijnen aanslaan.
Dan haal ik direct de Doxicycline op. Voorlopig voor 6 weken en dan wordt bekeken of het aanslaat.
Er is een diagnose..... ée'ntje die beter is dan beenmergkanker zei de internist: ernstig ziek, maar een kans op herstel.
Juichen? ik weet het niet...... ja ergens toch wel, we weten wat en met geluk is het te behandelen!
Hij zei dat hij hoopte over een aantal weken een heel andere hond terug te zien!!
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Wendy!
- Zeer actief
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik ben ook een tijdje niet in deze medische rubriek geweest, en ben er eigenlijk wel blij om, dat ik niet gelezen heb dat het zo slecht ging met Moritz. Ik ben zooooo blij om te lezen dat het weer beter met hem gaat. Jee Caroline ik kan me de angst en spanning die jij hebt gehad zo goed voorstellen. Na alles wat ik gelezen heb gaat het de goede kant op met die lieverd. Een dikke knuffel voor jou en Moritz, en natuurlijk ook een voor Kaya. Ik denk dat Kaya aanvoelde dat Moritz zo ziek was, en dat ze daarom zo deed, nu Moritz wat aan het opknappen is voelt Kaya dat ook, en begint ze weer wat uit te dagen, ik vind dat een goed teken.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
estelle
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
Meeko
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
Sita
- Zeer actief
-
Wendy!
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
HahahahaWendy! schreef:Hee Caroline, je moet wel elke dag even komen vertellen dat het goed gaat hoor!!!!
Geen bericht is goed bericht, maar ik lees zo graag de goede berichten!
Het gaat goed hoor Wendy
Natuurlijk moet straks het urine en het bloed uitwijzen of het inderdaad goed aanslaat, maar voor het zicht doet hij het gewoon hartstikke goed!
Hij is weer veel levendiger, ook in huis begint hij weer wat te spelen te kluiven en te klieren (
Kaya besteedt ook ineens weer veel meer aandacht aan hem; net alsof ze voelt dat hij het nu weer kan hebben, dus zijn oren worden weer aan alle kanten uitgelebberd, er wordt weer wat gegromd, bij elkaar gelegen, gespeeld, enz. enz.
Eten wel met lange tanden, hij krijgt nu weer wat minder want hij kreeg die giga hoeveelheid echt niet meer op, maar goed ondanks de lange tanden eet hij het wel netjes op.
Ook geen diarree gekregen of misselijkheid van de antibiotica.
Dus voor het oog doet hij het geweldig goed
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- beppie
- Zeer actief
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gonny
- Zeer actief
Stang schreef:HahahahaWendy! schreef:Hee Caroline, je moet wel elke dag even komen vertellen dat het goed gaat hoor!!!!
Geen bericht is goed bericht, maar ik lees zo graag de goede berichten!![]()
Het gaat goed hoor Wendy![]()
Natuurlijk moet straks het urine en het bloed uitwijzen of het inderdaad goed aanslaat, maar voor het zicht doet hij het gewoon hartstikke goed!
Hij is weer veel levendiger, ook in huis begint hij weer wat te spelen te kluiven en te klieren (). Hij is veel energieker geworden, zijn ogen beginnen weer heel wat beter te staan en hij komt wat aan.
Kaya besteedt ook ineens weer veel meer aandacht aan hem; net alsof ze voelt dat hij het nu weer kan hebben, dus zijn oren worden weer aan alle kanten uitgelebberd, er wordt weer wat gegromd, bij elkaar gelegen, gespeeld, enz. enz.
Eten wel met lange tanden, hij krijgt nu weer wat minder want hij kreeg die giga hoeveelheid echt niet meer op, maar goed ondanks de lange tanden eet hij het wel netjes op.
Ook geen diarree gekregen of misselijkheid van de antibiotica.
Dus voor het oog doet hij het geweldig goed

- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een update....
Na een razendsnelle herstelperiode, lijkt het of Moritz nu een beetje stil komt te staan. Hij is goed opgeknapt, maar (nog) niet 100% en het lijkt net of het herstel niet helemaal doorzet, maar wellicht is daar ook gewoon meer tijd voor nodig? Hij krijgt niet voor niks min. 6 weken antibiotica en misschien wel 12 of 18 weken. En er zijn er pas 2 weken van om.
Maar goed, stresskip als ik ben, maar ik me lichtjes zorgen, alhoewel hij dus niet echt ziek aandoet hoor.
Het eten is een dramaatje aan het worden; vooral 's ochtends moet ik van alles verzinnen om hem iets te laten eten en de enige manier waarop hij iets eet, is als ik de drek uit mijn handen laat eten
Maar hij moet eten, sowieso voor weerstand en om aan te komen, maar ook na inname van de medicijnen moet hij wat eten ivm mogelijke slokdarmbeschadiging.
Verder is hij nog steeds heel erg schrikachtig en nerveus. Dat is niet minder geworden helaas tov de periode dat hij heel erg ziek was.
Zijn ogen staan ook niet helemaal naar m'n zin: het ene moment prima en vol leven en het andere moment zakt het toch weer even weg.
Goed nieuws is er uiteraard ook, want hij is lekker wat aangekomen, heeft meer energie en oogt veel en veel beter.
Maar nu moet het nog wel even verder doorzetten graag!!!
Na een razendsnelle herstelperiode, lijkt het of Moritz nu een beetje stil komt te staan. Hij is goed opgeknapt, maar (nog) niet 100% en het lijkt net of het herstel niet helemaal doorzet, maar wellicht is daar ook gewoon meer tijd voor nodig? Hij krijgt niet voor niks min. 6 weken antibiotica en misschien wel 12 of 18 weken. En er zijn er pas 2 weken van om.
Maar goed, stresskip als ik ben, maar ik me lichtjes zorgen, alhoewel hij dus niet echt ziek aandoet hoor.
Het eten is een dramaatje aan het worden; vooral 's ochtends moet ik van alles verzinnen om hem iets te laten eten en de enige manier waarop hij iets eet, is als ik de drek uit mijn handen laat eten
Maar hij moet eten, sowieso voor weerstand en om aan te komen, maar ook na inname van de medicijnen moet hij wat eten ivm mogelijke slokdarmbeschadiging.
Verder is hij nog steeds heel erg schrikachtig en nerveus. Dat is niet minder geworden helaas tov de periode dat hij heel erg ziek was.
Zijn ogen staan ook niet helemaal naar m'n zin: het ene moment prima en vol leven en het andere moment zakt het toch weer even weg.
Goed nieuws is er uiteraard ook, want hij is lekker wat aangekomen, heeft meer energie en oogt veel en veel beter.
Maar nu moet het nog wel even verder doorzetten graag!!!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief