Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sperziebonen??
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Sperziebonen??
Kenzo krijgt nu alleen nog maar kvv. Hij is ong 27 kilo (was altijd 30, maar is afgevallen doordat hij ziek is geweest) en krijgt ong 600 gram op een dag. Nu heeft hij constant honger (vroeger met brok dus nooit
) en zeurt echt om eten. Nu heb ik hem al meer kvv gegeven, maar hij heeft nog steeds echt honger. Kan ik hem bv sperziebonen erbij gaan geven? Hij lust ze graag en ik heb wel eens gehoord dat dat helpt tegen de honger? Of kan ik hem er nog iets anders bijgeven? Hij mag iig geen brok, want hij heeft blaasgruis..
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
dat schreef ik ook al eerder..je zal hem gewoon wat vetter eten moeten geven.baloe2004 schreef:Kan het niet zo zijn dat die 30 kilo gewoon een goed gewicht voor hem was en dat hij daarom om eten zeurt? Dat hij gewoon echt honger heeft?
Is dat niet het geval, dan ga ik met Amelie mee.
meer energie geven!
en dat zit niet in spercibonen

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Die 30 kilo was goed voor hem, 27 kilo is te weinig. Hij is erg mager en ingevallen, dat komt doordat hij een week echt heel ziek is geweest. Hij heeft echt nooit gezeurd om eten, was een moeilijke eter, wilde ook vaak zijn brokken (FF) niet en nu steelt hij als hij de kans krigt de brokken van de andere honden. Ik heb dus het idee dat hij te weinig krijgt. Maar als ik zo eens lees overal krijgt hij echt voldoende kvv 
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar wat is dan vetter eten volgens jou? En wat bedoel je met meer energie?ien schreef:dat schreef ik ook al eerder..je zal hem gewoon wat vetter eten moeten geven.baloe2004 schreef:Kan het niet zo zijn dat die 30 kilo gewoon een goed gewicht voor hem was en dat hij daarom om eten zeurt? Dat hij gewoon echt honger heeft?
Is dat niet het geval, dan ga ik met Amelie mee.
meer energie geven!
en dat zit niet in spercibonen
- starfleet
- Erelid
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb dat ook met Bassie sinds ik hem op Energique heb staan.
Vreselijk zeuren om eten en hij viel ook iets af....ik ben Bas meer gaan geven. Ik ben begonnen met 75 gram per maaltijd en ik zit nu op zo'n 150 gram per maaltijd :N: hij weegt tegen de 10 kilo aan . Dikker wordt ie nu (nog) niet maar dat hou ik wel in de peiling. Het zeuren om eten is er nog steeds, wel iets minder. En dat was op brok idd wel minder dan nu op de kvv.....maar Bassie heeft het altijd wel gedaan...eten is zijn grootste hobby
Vreselijk zeuren om eten en hij viel ook iets af....ik ben Bas meer gaan geven. Ik ben begonnen met 75 gram per maaltijd en ik zit nu op zo'n 150 gram per maaltijd :N: hij weegt tegen de 10 kilo aan . Dikker wordt ie nu (nog) niet maar dat hou ik wel in de peiling. Het zeuren om eten is er nog steeds, wel iets minder. En dat was op brok idd wel minder dan nu op de kvv.....maar Bassie heeft het altijd wel gedaan...eten is zijn grootste hobby
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar moet je je niet aan vasthouden. Als ik overal eens lees, krijgt Baloe 1,5 keer de hoeveelheid voer die hij moet hebben. Toch kan ik hem niet minder geven, want dan wordt hij echt te mager. Gewoon kijken naar je hond, en die van jou heeft volgens mij gewoon echt wat meer nodig.Demi schreef:Maar als ik zo eens lees overal krijgt hij echt voldoende kvv
Ik weet niet wat voor KVV je voert, maar je zou bv. ook een tijdje Carnibest Actief gaan voeren, dat is wat vetter/zwaarder.
Groetjes, Nina en Baloe

- starfleet
- Erelid
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
Volgens mij is het zo verschillend per hond...die kleine muis krijgt 25 gram per maaltijd Energique (hij weegt 3 kilootjes) en die doet het prima op die hoeveelheid. Geen gezeur om eten en blijft prima op gewicht.
En als ik bereken per Bassie...bijna 12 ...zou rond de 200 gram per dag moeten zitten ...die zit nu dik op 300 gram per dag.
Volgens mij is het een beetje uitvogelen.
En als ik bereken per Bassie...bijna 12 ...zou rond de 200 gram per dag moeten zitten ...die zit nu dik op 300 gram per dag.
Volgens mij is het een beetje uitvogelen.
- MJ
- Zeer actief
:N: heb net een doos Energique van 12 kilo in mijn vriezer gepropt.starfleet schreef:Ik heb me laten vertellen dat Rodi energierijker is. Ik weet niet of het waar is.Marie-José schreef:Ik heb dat ook met Bassie sinds ik hem op Energique heb staan.
Anne
Ik heb altijd begrepen dat je van Energique minder moest voeren als van Rodi?
Nou ja...het blijft uitvogelen ,denk ik.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb duck gegeven, maar dat vond hij niet zo lekker (eerst wel, later niet meer, maarwel zeuren om eten) nu geef ik Rodi, maar daar zitten veel granen in en dat is volgens de DA niet goed voor zn blaasgruis. Ik heb net 30 kilo carnibest besteld :N:
dat lust hij graag en ik heb aktief en normaal besteld. Ik hoop dat hij daar dan een beetje van aankomt..
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik was dus mn andere topic helemaal vergeten en zag het net weerHutsje schreef:Ik zou hem ook meer geven, dat had ik ook al in je andere topic geschreven. Lekkere stukken pens erbij kan ook. Rauw eitje met schil tussendoor, etc. Sperciebonen zou ik absoluut niet doen, daar zit veel zout in en dat kan niet goed zijn voor zijn blaasgruis. Bovendien zet het ook totaal niet aan.
Rauw eitje ga ik er doordoen en die stukken pens, ik zou niet weten waar ik dat kan halen hier in de buurt
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk, heb ik eindelijk eens iets aan jouw kennis bij kunnen dragen.ien schreef: ik wist niet dat cb ook actief voer had..en nu wel
Ik gebruik de actief meestal voor hondjes uit Kimba die hier in de opvang komen en even lekker bij moeten komen en voor Baloe als hij een drukke tijd heeft en wat onder zijn gewicht raakt.
Groetjes, Nina en Baloe

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
ik ben niet zo'n kenner wat kvv betreftbaloe2004 schreef:Kijk, heb ik eindelijk eens iets aan jouw kennis bij kunnen dragen.ien schreef: ik wist niet dat cb ook actief voer had..en nu wel![]()
Ik gebruik de actief meestal voor hondjes uit Kimba die hier in de opvang komen en even lekker bij moeten komen en voor Baloe als hij een drukke tijd heeft en wat onder zijn gewicht raakt.
goed van jullie dat ze op vers gaan!!
wat ik ook eerder altijd schreef

-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is ook een goede manier om ze lekker in conditie te krijgen. Chulo was natuuurlijk wat langer bij ons, dus die is op een gegeven moment overgegaan op zelf samengesteld. Hij vond het heerlijk en bij de mensen waar hij nu zit, zijn nu alle hondjes over op KVV en een dagje pens, dus helemaal van de brokken af. Leuk, he.ien schreef: ik ben niet zo'n kenner wat kvv betreftmaar dit lijkt mij een snelle goede manier om deze hondjes bijtevoeren!!!
goed van jullie dat ze op vers gaan!!![]()
wat ik ook eerder altijd schreefzo kan je ze snel in betere condititie krijgen.
Groetjes, Nina en Baloe

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer: