hoi
ik heb een vraag over de loopsheid. Lex is en mei voor het eerst loops geweest, kan ze dan nu al weer loops worden? ik meende dat er een half jaar tussen zat.
Mazzel (de reu) loopt al een paar dagen aan haar te snuffelen en begint steeds meer achter haar aan te lopen (en dan piepen). en tot mijn grote schrik zag ik toen ze zo straks aan het stoeien was (volgens mij was het echt spelen zoals altijd), dat hij het ff snel probeerde.
ik heb ze uit elkaar gejaagd maar kon niet zo snel zien of hij er nu ook bij mazzel eruit hing.
is dit nu echt een loopsheid dat al aankomt of meer een rangorde bepaling?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje over loopsheid
Moderator: moderatorteam
-
lydje
- Vaste gebruiker
vraagje over loopsheid
dieren beschermen is mensen beschaven
-
lydje
- Vaste gebruiker
-
lydje
- Vaste gebruiker
jah, net als de vorige keer. we hebben haar overdag als we weg zijn buiten en snacht's in de hal. ze zijn wanneer we er niet zijn altijd apart. en dan word het natuurlijk wanneer we thuis zijn even om de beurt naar buiten. en vaker een blokje om lopen.
de vorige keer ging het ook heel goed, we hadden iedereen die kwam ook gewaarschuwd dat ze loops was en iedereen hield het in de gate.
ik ben wel van plan om haar te laten sterriliseren, maar moet ff sparen
de vorige keer ging het ook heel goed, we hadden iedereen die kwam ook gewaarschuwd dat ze loops was en iedereen hield het in de gate.
dieren beschermen is mensen beschaven
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een teef kan ook om de vier maanden loops worden dus zes maanden is geen vaste regel. Ook kunnen ze een zg 'silent heat' hebben.
Een onsteking of iets dergelijks kan ook heel interessant ruiken voor een reu. Hou ze dus toch maar goed in de gaten.
Een onsteking of iets dergelijks kan ook heel interessant ruiken voor een reu. Hou ze dus toch maar goed in de gaten.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
Als je haar toch echt wil laten castreren dan zou ik snel doorsparen zodat je het na de tweede loopsheid in ieder geval kan laten doen, anders vallen de voordelen (minder kans op melkkliertumoren) weg.lydje schreef:
Ze kan wel loops worden binnenkort, maar kan even zo goed nog even duren. Buffy (22 maanden) is in januari voor het eerst loops geweest en dat is nu 9 maanden geleden. Niet elke teef heeft een cyclus van 6 maanden.
Anne