Mijn hondje heet Kyara.
Ik had een afspraak gemaakt met een fokker om over een week te komen kijken naar een pupje (was nogal een eind weg en moest gewoon werken dus even tussendoor zat er niet in..).
De hond van mijn ouders (als kind mijn eerste eigen hond, Cimba genaamd, omdat ik idolaat was van de leeuwenkoning) was erg slecht geworden. Al maanden maar we twijfelde steeds meer of we haar niet beter konden verlossen, voordat ze (echt) pijn kreeg.
Dierenarts gebelt en een afspraak gemaakt. De eerste datum dat hij thuis kon komen zou 3 mei zijn, de dag dat ik naar de pup zou gaan kijken (pup kwam bij mij thuis wonen, niet bij mijn ouders). Na lang wikken en wegen besloten toch savonds naar de pup te gaan kijken.
Dus smiddags werd mijn eerste 'familie' hondje ingeslapen, en savonds zag ik het mooie jonge leventje van mijn eerste eigen pup. Heel dubbel..
Die avond heb ik besloten haar Kyara te noemen. Kiara is de dochter van Simba in de leeuwenkoning. Maar dan dus met 1 letter verschil.
Buiten dat ik het een mooie naam vind heeft het zo ook zeker betekenis, Cimba vergeten we nooit meer....
Lang verhaal, maar kon het niet korter duidelijk uitleggen