Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poep eten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

poep eten

Ongelezen bericht door Jacky »

wat missen honden die stront eten. Missen ze iets essentieels in de voeding :19: Waarom doet Ivan het wel en Odin niet :19:
Ik betrapte hem zonet, hij zat te poepen en zou het opvreten :kotz: en dat probeert hij elke keer weer en volgens mij wordt het steeds erger en ik word er steeds kwaaier om :boos: Hij kan niet normaal los meer meewandelen zonder een paar keer stront te vreten. De eierkoeken zijn al gepasseerd voor degene die dat als hulp zien.

Ik vraag me gewoon af, is het iets in de voeding wat ze missen dan. Ze krijgen pens en Prins.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Rotti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rotti »

Neem een busje peper mee en gooi dat op de poep als je ziet dat ze het willen gaan eten, vinden ze vaak niet echt lekker.
Het heeft bij mij gewerkt dus succes :ok:
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

Dit is misschien wel een interessant stukje. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Ik weet het anders ook niet :19: wel vervelend.
http://www.daphorst.nl/Artcoprophagie.htm
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Rotti schreef:Neem een busje peper mee en gooi dat op de poep als je ziet dat ze het willen gaan eten, vinden ze vaak niet echt lekker.
Het heeft bij mij gewerkt dus succes :ok:
at jij ook poep dan? :eek: :eek:
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Meeko schreef:Dit is misschien wel een interessant stukje. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Ik weet het anders ook niet :19: wel vervelend.
http://www.daphorst.nl/Artcoprophagie.htm
ik heb het gelezen, idd. wel een leuk stukje. Ivan is dus een hond die 8 maanden lang in een kennel gewoond heeft, dus dat is ook de reden van zijn poep eten. Bestrooien met peper is niet handig, dan moet ik alle poep bulten die we onder het wandelen tegenkomen bestrooien, dan mag ik wel een emmer vol peper meenemen. :mrgreen:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Je zou hem een muilkorfje om kunnen doen. Is geen leuke oplossing, maar hij kan dan in ieder geval geen poep meer eten. Er loopt hier iemand op de hei die heeft dat bij alle vier de honden moeten doen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Senta schreef:Je zou hem een muilkorfje om kunnen doen. Is geen leuke oplossing, maar hij kan dan in ieder geval geen poep meer eten. Er loopt hier iemand op de hei die heeft dat bij alle vier de honden moeten doen.
tja, daar zit wat in, alleen ik ben niet zo muilkorf achtig.
Wat denken jullie ervan medeforummers?
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Hiddink
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hiddink »

poep eten kan een gewoonte zijn, maar kan ook duiden op een tekort.
Hiddink at vaak poep en gras, nu is het eerste natuurlijk het ergste :mrgreen:
Ik heb eens gelezen dat dit kan duiden op gebrek aan vitamine C, de ene hond neemt dat makkelijker op dan de andere, of heeft meer behoefte.
Sinds ze KVV krijgt eet ze geen poep meer en nauwelijks gras.
Andere oplossing, die ook bij haar werkt is ester C toevoegen aan haar eten.

Ik weet niet of dit bij elke hond werkt, maar bij haar igg wel.

Ik heb ook eens begrepen dat je poepetende honden een eierkoek moet geven, of was het nu zo dat je alle honden in de buurt een eierloek moest geven omdat dan hun poep minder lekker smaakt? :smile:
Jasparov
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasparov »

Ik heb ook zo'n stofzuiger. Madam vond dat ze het park moest schoon houden. Echt van alles geprobeerd om het af te leren en te voorkomen (ook met d'r eigen voeding) . Maar het probleem is dat veel honden voeders geur en smaak stoffen bevatten die niet verteren. Dus de fluoriserende hopen poep zijn niet te versmaden. Ze ruiken tenslotte naar brokken. Ze heeft een poos met muilkorf rond gelopen zodat ze niet meer kon stofzuigen. Nu zijn we verhuisd en waar we nu wonen ligt er niet veel honden poep omdat je het moet opruimen. Ze draagt geen muilkorf meer en en eet ook geen poep meer.
Groeten Ursula
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Op cursus hadden ze me geadviseerd om hem een eierkoek per dag te geven. Vraag me niet waarom maar bij mijn hond heeft het geholpen. Tyson was wel toen nog pup. Dat hij ouder werd is hij gelukkig gestopt met poep eten.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

1 van mijn 3 honden is ook zo een smerige poepeter ze kiest ze echt uit want niet elke drol is lekker en ze krijgen alledrie hetzelfde voer ik heb eierkoeken,spa blauw,ananas,vuile pens,veendrenkstof, straffen negeren enz. geprobeert nou niets helpt ik zou peper kunnen proberen maar er liggen zoveel drollen en ook midden op het veld dus dat wordt moeilijk gelukkig maaien ze iedere maandag het gras (en de drollen),

ik zal morgen eens een tabletje vit c geven (bouvier)of is dit niet genoeg?
bij mensen kan een overdosis aan vit. c geen kwaad want dat plassen we eruit maar hoe zit dat bij honden?
groetjes patries
Groetjes Patries
Afbeelding
Hiddink
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hiddink »

patricia schreef:1 van mijn 3 honden is ook zo een smerige poepeter ze kiest ze echt uit want niet elke drol is lekker en ze krijgen alledrie hetzelfde voer ik heb eierkoeken,spa blauw,ananas,vuile pens,veendrenkstof, straffen negeren enz. geprobeert nou niets helpt ik zou peper kunnen proberen maar er liggen zoveel drollen en ook midden op het veld dus dat wordt moeilijk gelukkig maaien ze iedere maandag het gras (en de drollen),

ik zal morgen eens een tabletje vit c geven (bouvier)of is dit niet genoeg?
bij mensen kan een overdosis aan vit. c geen kwaad want dat plassen we eruit maar hoe zit dat bij honden?
groetjes patries
denk er om dat je geen gewone vit C neemt maar Ester C, gewone vit C neemt niet op. Overtollige vit C wordt uitgepiest net als bij mensen. 1 tablet per dag is voor Hiddink voldoende om geen kattenpoep meer te eten
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

dankje weer wat geleerd,
groetjes patries.
Groetjes Patries
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: poep eten

Ongelezen bericht door Gonny »

Jacky schreef:wat missen honden die stront eten. Missen ze iets essentieels in de voeding :19: Waarom doet Ivan het wel en Odin niet :19:
Ik betrapte hem zonet, hij zat te poepen en zou het opvreten :kotz: en dat probeert hij elke keer weer en volgens mij wordt het steeds erger en ik word er steeds kwaaier om :boos: Hij kan niet normaal los meer meewandelen zonder een paar keer stront te vreten. De eierkoeken zijn al gepasseerd voor degene die dat als hulp zien.

Ik vraag me gewoon af, is het iets in de voeding wat ze missen dan. Ze krijgen pens en Prins.
nee hoor, 9 van de 10 keer is het gewoon omdat ze het lekker vinden! :wink:
Afbeelding
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Gonnie schreef :
nee hoor, 9 van de 10 keer is het gewoon omdat ze het lekker vinden!
Klopt ! Het heeft niets te maken met een tekort.
Wij hebben de "neé" of "foei" oefening goed aangeleerd, alleen door met het woordje uit te spreken, komt hij er niet aan.
Dazzle heeft het alleen met paarde en mensepoep (gatver ! dat vind ik nog smeriger !)
Als hij losloopt en een eindje uit de buurt is, helpt de "foei" :neenee: hier ook niet.....
Wel aan de riem, en ook als hij binnen een meter of 7 staat....
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”