Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teefje al vijf weken loops

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Eva
Actief

Teefje al vijf weken loops

Ongelezen bericht door Eva »

Onze teef Isis is voor het eerst loops geworden. Nu duurt dit al drie weken. Is dit niet veel te lang? Overdag valt het mee, 's avonds is het erger.
Laatst gewijzigd door Eva op 04 okt 2006 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

het bloeden duurt ongeveer 3 weken en dan zijn ze nog een week of 3 in de periode dat ze gedekt kunnen worden, dus extra lekker zijn voor reuen, dus al met al duurt het bijna 2 maanden hoor.
Eva
Actief

Ik dacht dat het maar twee weken duurde, en dat het de eerste keer niet zo hevig was. Onze andere teven waren nooit zo lang loops.
Laatst gewijzigd door Eva op 03 sep 2006 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

speurneus carola schreef:het bloeden duurt ongeveer 3 weken en dan zijn ze nog een week of 3 in de periode dat ze gedekt kunnen worden, dus extra lekker zijn voor reuen, dus al met al duurt het bijna 2 maanden hoor.

:denken: Hmmm... Leg dit eens uit, dit is helemaal nieuw voor mij namelijk.
piep

Ongelezen bericht door piep »

ja dat wil ik ook weten, want dan zijn mijn teven niet helemaal goed :wink: , die zij in totaal hooguit drie weken loops en het bloeden is ongever 1/3 tot de helft van de tijd.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

piep schreef:ja dat wil ik ook weten, want dan zijn mijn teven niet helemaal goed :wink: , die zij in totaal hooguit drie weken loops en het bloeden is ongever 1/3 tot de helft van de tijd.
En zo hoort het ook. Het vloeien stopt meestal na een dag of 10 waarna de teef nog een poosje vruchtbaar is en na een week of 3 zou het hele gebeuren wat voorbij moeten zijn.

Carola zal zich denk ik vergissen. :wink:

Eva, je teefje is verder wel in goede doen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

speurneus carola schreef:het bloeden duurt ongeveer 3 weken en dan zijn ze nog een week of 3 in de periode dat ze gedekt kunnen worden, dus extra lekker zijn voor reuen, dus al met al duurt het bijna 2 maanden hoor.
:denken: ehhhh, jajaja....... niet dus :wink:

Ze zijn ongeveer 3 weken loops. Dus binnenkort zal het wel afgelopen zijn.
Wel kunnen ze dan nog lekker ruiken voor reuen, maar na de loopsheid zijn ze niet meer vruchtbaar hoor :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Stang schreef:

Wel kunnen ze dan nog lekker ruiken voor reuen, maar na de loopsheid zijn ze niet meer vruchtbaar hoor :wink:
En binnen die 3 weken loopsheid is de teef enkele dagen dekrijp, niet de gehele 3 weken.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:
Stang schreef:

En binnen die 3 weken loopsheid is de teef enkele dagen dekrijp, niet de gehele 3 weken.
Inderdaad, maar aangezien je niet precies welke dagen dit zijn, moet je gewoon bijna de hele loopsheid goed uitkijken. (meestal is het ongeveer de middelste dag - variërend vanaf de 7e dag t/m de 17e dag, maar ook hier zit weer verschil in, dus gewoon goed uitkijken).
Afbeelding
A good dog never dies...

speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

in de 3e week hier nog steeds bij alle 3 bloed hoor, wel minder maar gaan dan wel sterker ruiken en de reuen blijven gek.

pas daarna na een week of 3 dan laten de reuen de teven pas echt helemaal met rust

maar tot wel 3 weken na de bloeding kan de dekking nog plaats vinden met succes hoor, is ze nog steeds vruchtbaar.

misschien valt dat hier allemaal sterker op omdat wij zoveel reuen hebben zitten, maar de reuen gaan nog steeds schuimbekken in die drie weken na de bloeding van de teef die loops is geweest de plasjes ruiken (en als ze haar tegen komen willen ze er nog op ook), pas daarna gaat dat minder worden
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

speurneus carola schreef:in de 3e week hier nog steeds bij alle 3 bloed hoor, wel minder maar gaan dan wel sterker ruiken en de reuen blijven gek.

pas daarna na een week of 3 dan laten de reuen de teven pas echt helemaal met rust

maar tot wel 3 weken na de bloeding kan de dekking nog plaats vinden met succes hoor, is ze nog steeds vruchtbaar.

misschien valt dat hier allemaal sterker op omdat wij zoveel reuen hebben zitten, maar de reuen gaan nog steeds schuimbekken in die drie weken na de bloeding van de teef die loops is geweest de plasjes ruiken (en als ze haar tegen komen willen ze er nog op ook), pas daarna gaat dat minder worden
Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt :19:
Het is hier echt maar enkele dagen dat een reu 'mag' en daarbuiten worden ze weggesnauwd.
Volgens mij zijn ze na de loopsheid ook echt niet mee vruchtbaar, of ze moeten een gespleten loopsheid hebben en dat de vruchtbare dagen dus erg onzeker zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

speurneus carola schreef:in de 3e week hier nog steeds bij alle 3 bloed hoor, wel minder maar gaan dan wel sterker ruiken en de reuen blijven gek.

is hier ook zo , maar ze zijn dan echt niet vruchtbaar meer , gelukkig niet zeg :N:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

90% van de teven is na 3 weken niet meer vruchtbaar, op dag 10/11/12 begint bij de meeste de tijd van "staan", dus dekrijp zijn, hoelang ze zich laten dekken? ja dat verschilt wel per teef.

er zijn nog wat "oerhonden" ( ik weet het bv van basenji's) die erg laat dekrijp zijn, dag 20 oid. maar ook dit komt al weinig meer voor
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Lana en Levi vloeiden ook altijd drie weken.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

De meeste teven zijn 3 weken loops uitzonderingen daar gelaten die maar 2 weken of 4 weken loops zijn.

En vaak zijn ze vlak na de loopsheid bij ons al niet meer intressant voor de reuen. Maar goed ik praat dan over reuen die weten wat dekken is.

Dus zal me nog geen zorgen maken met een loopsheid die nog niet over is met precies 3 weken.
Suzan
Zeer actief

Re: Teefje al drie weken loops

Ongelezen bericht door Suzan »

Eva schreef:Onze teef Isis is voor het eerst loops geworden. Nu duurt dit al drie weken. Is dit niet veel te lang? Overdag valt het mee, 's avonds is het erger.
De eerste keer dat een teefje loops is gaat soms wat anders dan de keren die nog komen gaan. Een van onze teefjes is de eerste keer echt heel lang loops geweest, de volgende keren ging alles volgens het boekje.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

yamie schreef: 90% van de teven is na 3 weken niet meer vruchtbaar, op dag 10/11/12 begint bij de meeste de tijd van "staan", dus dekrijp zijn, hoelang ze zich laten dekken? ja dat verschilt wel per teef.

er zijn nog wat "oerhonden" ( ik weet het bv van basenji's) die erg laat dekrijp zijn, dag 20 oid. maar ook dit komt al weinig meer voor
Die oerhonden van mij doen het anders net als elke andere "gewone" hond, ongeveer 3 weken loops, waarbij ze vanaf dat 10 ongeveer gaan "staan" en dekrijp zijn.

Na 3 weken, dagje meer of minder maakt niet uit, zijn de dames weer loops af. *pffffew* gelukkig...... :mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:19: ik heb ook altyd zoiets van waneer is het nu over

Die van mij bloed altyd zowat 3 weken. de eerste aantal dagen moet ze niks van reuen hebben maar tot en dat is echt zo 3 weken na het bloeden toont ze intressen in reuen dus laat ik haar er ook niet bij wil het risico toch echt niet lopen.

Natuurlijk is ze echt niet al die tijd vruchtbaar maar nogmaals ik ga t risico niet nemen :wink:
Eva
Actief

Ik zal blij zijn als het voorbij is. Ze is verder voor zover ik kan zien kerngezond en erg actief. Het is nu al wel minder maar ze vloeit nog steeds. Onze reu (gecastreerd) zou er geen last van moeten hebben maar sinds zij loops is plast hij af en toe in huis. Dat heeft hij echt nog nooit gedaan! Hoop dat het daar door komt anders heb ik er een nieuw probleem bij. :pffff:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Eva schreef:Ik zal blij zijn als het voorbij is. Ze is verder voor zover ik kan zien kerngezond en erg actief. Het is nu al wel minder maar ze vloeit nog steeds. Onze reu (gecastreerd) zou er geen last van moeten hebben maar sinds zij loops is plast hij af en toe in huis. Dat heeft hij echt nog nooit gedaan! Hoop dat het daar door komt anders heb ik er een nieuw probleem bij. :pffff:
Sommige gecastreerde reuen blijven echt wel gevoelig voor loopse teven :wink:
Er zijn er die de "eigen" teef zelfs gráág willen en kunnen dekken :roll:
Dàt kunnen ze dan nog wel, alleen het resultaat.....niks :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
piep

Ongelezen bericht door piep »

inderdaad die heb ik hier 1, oude snoeper.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Stang schreef:

Dat laatste zou ik niet al te veel van uit gaan :wink:

Onze teef Ventoux was tegelijk met haar zus Yves loops en beide dames hebben keurig ruim 3 weken apart van de anderen gezeten.
Toen alle loopsheid over was zijn ze terug gegaan naar de anderen.

Toen de pups van Yves ongeveer 5 weken waren zei ik op donderdagochtend tegen mijn man dat Ventoux toch wel op dieet moest nadat haar schijnzwangerschap (ze had namelijk wel wat verdikte tepels en deed een moord voor meer eten) zou zijn verdwenen . Ik vond namelijk dat ze een harder iets dikkere buik had. Omdat ze ook 'raar' deed was ik bang dat ze misschien een baarmoederontsteking aan het krijgen was dus ging ik haar voor de zekerheid maar 2x daags temperaturen en hield ik ook uitvloeiïng in de gaten maar dat was er niet.
Zaterdags was mijn man buiten aan het opruimen en ik was voor de puppen aan het zorgen toen hij Ventoux in een hoekje van de kennel zag zitten. Hij stuurde haar naar binnen met de mededeling dat ik nog maar eens moest temperaturen omdat ze zo sloom was. Dus dat deed ik en ook nog even checken op uitvloeiïng. wel wat nat maar dat was niet gek want manlief was de kennel aan het uitspuiten en het leek gewoon schoon water te zijn.....

Toen er om 1100 uur visite kwam voor de pups hebben we alle honden weer even naar buiten gedaan zodat de pups in de keuken konden spelen. Toen het een uurtje later begon te regenen wilde ik de andere honden binnen halen en toen lag er dus een pasgeboren pupje op de stoep !!!!!!!!!!!!!
het was 25 januari en nat !!! Niet echt ideaal om je leven buiten op de stoep te beginnen !!

Als een speer pup en andere honden naar binnen. Pup droog en warmgewreven en als de wiede weerga een werpkist van zolder gehaald en ingericht. Moeders erin en toen we net een beetje begonnen te beseffen wat er aan de had was werd nummer 2 (in een warme woonkamer ;-)) geboren.

Zo zie je maar dat je soms behoorlijk gefopt kunt worden door moeder natuur !

Ik wilde Ventoux niet laten dekken omdat Yves altijd erg grote nesten gaf (in dit geval ook 14, 11 levend) maar zij dacht daar zelf dus anders over.
Onze honden leven gewoon in huis met af en toe wat tijd buiten in een grote ren en ik heb NIETS gemerkt, zowel aan Ventoux als aan onze reu, maar heb nu wel het vermoeden dat hij al die tijd met een dikke grijns heeft rondgelopen ;-)

Wel weet ik dat ik die dag nu eens WEL blij was dat het ging regenen !

Sandra
Sandra
Afbeelding
Eva
Actief

jeetje wat een verhaal heb je ineens pups erbij!

Isis is nog steeds loop, volgens de da hoef ik me geen zorgen te maken. Ik moet me pas zorgen gaan maken als de kleur veranderd of als ze minder levendig wordt. Het is nu al 4 weken, ik word niet goed van al die spetters is huis.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

empyree schreef:

Onze teef Ventoux was tegelijk met haar zus Yves loops en beide dames hebben keurig ruim 3 weken apart van de anderen gezeten.
Toen alle loopsheid over was zijn ze terug gegaan naar de anderen.

Toen de pups van Yves ongeveer 5 weken waren zei ik op donderdagochtend tegen mijn man dat Ventoux toch wel op dieet moest nadat haar schijnzwangerschap (ze had namelijk wel wat verdikte tepels en deed een moord voor meer eten) zou zijn verdwenen . Ik vond namelijk dat ze een harder iets dikkere buik had. Omdat ze ook 'raar' deed was ik bang dat ze misschien een baarmoederontsteking aan het krijgen was dus ging ik haar voor de zekerheid maar 2x daags temperaturen en hield ik ook uitvloeiïng in de gaten maar dat was er niet.
Zaterdags was mijn man buiten aan het opruimen en ik was voor de puppen aan het zorgen toen hij Ventoux in een hoekje van de kennel zag zitten. Hij stuurde haar naar binnen met de mededeling dat ik nog maar eens moest temperaturen omdat ze zo sloom was. Dus dat deed ik en ook nog even checken op uitvloeiïng. wel wat nat maar dat was niet gek want manlief was de kennel aan het uitspuiten en het leek gewoon schoon water te zijn.....

Toen er om 1100 uur visite kwam voor de pups hebben we alle honden weer even naar buiten gedaan zodat de pups in de keuken konden spelen. Toen het een uurtje later begon te regenen wilde ik de andere honden binnen halen en toen lag er dus een pasgeboren pupje op de stoep !!!!!!!!!!!!!
het was 25 januari en nat !!! Niet echt ideaal om je leven buiten op de stoep te beginnen !!

Als een speer pup en andere honden naar binnen. Pup droog en warmgewreven en als de wiede weerga een werpkist van zolder gehaald en ingericht. Moeders erin en toen we net een beetje begonnen te beseffen wat er aan de had was werd nummer 2 (in een warme woonkamer ;-)) geboren.

Zo zie je maar dat je soms behoorlijk gefopt kunt worden door moeder natuur !

Ik wilde Ventoux niet laten dekken omdat Yves altijd erg grote nesten gaf (in dit geval ook 14, 11 levend) maar zij dacht daar zelf dus anders over.
Onze honden leven gewoon in huis met af en toe wat tijd buiten in een grote ren en ik heb NIETS gemerkt, zowel aan Ventoux als aan onze reu, maar heb nu wel het vermoeden dat hij al die tijd met een dikke grijns heeft rondgelopen ;-)

Wel weet ik dat ik die dag nu eens WEL blij was dat het ging regenen !

Sandra
Inderdaad, wat een verhaal! :eek:
Ik zal wel een denkfout maken, maar als Yves tegelijk met Ventoux loops was, dan kan het toch nooit dat de pups van Yves al 5 weken waren toen Ventoux haar verrassingen geboren werden?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Inderdaad, wat een verhaal!
Ik zal wel een denkfout maken, maar als Yves tegelijk met Ventoux loops was, dan kan het toch nooit dat de pups van Yves al 5 weken waren toen Ventoux haar verrassingen geboren werden?
Ik denk dat bedoeld wordt dat Yves toen 5 weken drachtig was... :wink:
Nee, toch want de pups zaten toch in de keuken en er kwamen die dag
mensen kijken voor de pups, schrijft ze?
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

LongFields schreef:
empyree schreef:

Inderdaad, wat een verhaal! :eek:
Nee, het is/was echt zoals het er staat ! Yves haar pups waren al 5 weken toen Ventoux haar pups werden geboren. Dus ze is na die zichtbare loopsheid kennelijk nog weer heel even loops/vruchtbaar geweest en toen gedekt door onze reu. Omdat dit waarschijnlijk maar heel even is geweest heb ik er ook niets van gemerkt want als je de honden in huis hebt merk je toch wel als je reu belangstelling voor de teef heeft......
Vandaar dat ik ook dacht dat ze schijnzwanger was want bij mijn weten was ze dus ook niet gedekt :denken:

Vandaar dus dat ik weer in sprookjes ben gaan geloven :ok:

Maar we hadden gelukkig een flinke wachtlijst voor pups dus konden deze twee ook al meteen aan een nieuw baasje worden gekoppeld. En wat maakt het uit , of je nu 11 of 13 pups hebt ;-) (alleen twee werpkisten in huis is wat lastiger)
Sandra
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik ken ook een teef die altijd keurig 3 weken loops is. Als 3 nesten gehad en altijd gedekt rond de 12e dag. Haar loopsheid was over en als verrassing liet ze zich dus ook dekken op dag 22. 6 puppen als resultaat :mrgreen:

Normaal gesproken is de loopsheid 3 weken en de laatste week bloeden ze dan niet meer. Ik heb hier ook een teef die de volle 3 weken door blijft bloeden. Nadat het bloeden stopt is haar loopsheid ook over.
Eva
Actief

Isis is nu inmiddels al 4 weken loops en het bloeden is nu weer erger geworden. Ik heb nu progesteron van de da gekregen om haar hormoonhuishouding weer in balans te krijgen. Hoop dat het snel gaat werken. Wat wel veranderd is, is dat ze nu pas een opgezette vagina heeft. Dat had ze eerst niet.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

empyree schreef:
Nee, het is/was echt zoals het er staat ! Yves haar pups waren al 5 weken toen Ventoux haar pups werden geboren. Dus ze is na die zichtbare loopsheid kennelijk nog weer heel even loops/vruchtbaar geweest en toen gedekt door onze reu.
:N: :N: Voor jullie niet zo heel erg maar door dit topic heb ik wel gedroomd dat wij ineens pups hadden. We dachten eerst van een Drent in de buurt, maar toen ze ouder waren bleek overduidelijk dat Vegas van Reini de vader was en toen moesten we ze allemaal zelf houden, wel 15 waren het er :jank:

Anne
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef: :N: :N: Voor jullie niet zo heel erg maar door dit topic heb ik wel gedroomd dat wij ineens pups hadden. We dachten eerst van een Drent in de buurt, maar toen ze ouder waren bleek overduidelijk dat Vegas van Reini de vader was en toen moesten we ze allemaal zelf houden, wel 15 waren het er :jank:

Anne
:smile:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”