Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen geld dan geen hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Parisgirl
Actief

Ongelezen bericht door Parisgirl »

Stang schreef:
Parisgirl schreef:
Stang schreef:
malinois schreef: dat zei ik dus ook al en dat telt niet alleen voor het vlooienmiddel maar ook voor de ontwormingskuur :wink:

T'is blijkbaar ingewikkeld, te ingewikkeld? :mrgreen:
Het is voor jullie blijkbaar heel erg vreselijk ingewikkeld.
Wat loop je nu toch moeilijk te doen?
Ik zeg dat tegenwoordig inenting, ontvlooiïng en ontworming al snel op kan lopen tot euro 100,00.
Jij zegt van niet, dat jij maar 50,00 betaalt. Nou ja, best, hartstikke fijn voor je. Uitleg van een aantal mensen waarom het bij de één iets duurder kan zijn dan bij de ander, is blijkbaar ook niet goed :19:

Maar de hele topic gaat hier niet om: het is gewoon een voorbeeld van hoe duur alles is en als jij dan wat dat betreft iets minder betaald, nou joh 'gefeliciteerd' zou ik zeggen :roll:
Het topic gaat uberhaupt niet over dierenartskosten. Het gaat over de aanschafprijs van een hond. En aangezien ik het topic gestart ben... snap je? En als ik 50 euro betaal en jij 100 is een voorbeeld met 100 euro dus uiterst pessimistisch. Dan gaat het niet eens om of mijn hond groter of kleiner is. Want iemand die niet veel geld heeft kan net zo goed een klein hondje hebben.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bauke schreef:
malinois schreef:de mijne komen allemaal van goede fokkers vandaan

Eerst lezen , waar de topic over gaat, ?
Over het geld !
Nou, en ik bedoelde dus ( jeetje moet ik nou iedereen voorkauwen hier?)
de goedkope honden.
ik kan die quote nergens vinden, ik wil wel eerst zien waar mijn opmerking over ging natuurlijk dus waar staat ie?

**edit** ik heb em gevonden :cheer:

Bauke beste meid, wil je mijn zin niet uit de context trekken.. zet er dan het hele verhaal neer:
bauke schreef:Zolang er mensen zijn, die van honden houden en zelfs meer dan 1 in huis halen,
heb je broodfokkers, je kunt dit alleen stoppen om maar geen ene hond meer te nemen, dan bloedt het vanzelf wel dood.
malinois schreef:hoezo? de mijne komen allemaal van goede fokkers vandaan dus ik spek absoluut geen broodfokkers dus als we allemaal honden van goede fokkers zouden nemen zou het dus gedaan zijn met de broodfok volgens jouw woorden?
duidelijk toch, geen toeving nodig :19:
Laatst gewijzigd door malinois op 02 sep 2006 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

bauke schreef:
Parisgirl schreef:kind toch. Maar denk je niet dat jij dat erg moeilijk kan beoordelen. Geen kennis van mijn opleidingen, IQ, gedrag enz. Jij kent mij niet eens, maar toch hoogstens zeer oppervlakkig van een hondenforum. Ik zou zomaar een megabrein kunnen zijn. Weet jij veel. Voor jou ben ik bits en bytes. Dus ga nou niet van die domme opmerkingen maken, want qua algemene intelligentie zou ik het zomaar van je kunnen winnen.

:smile: :smile: :smile: :smile: wat een hoop onzin weer ,
vanavond .. heerlijk !
pepim schreef:
bauke schreef:
malinois schreef:de mijne komen allemaal van goede fokkers vandaan

Eerst lezen , waar de topic over gaat, ?
Over het geld !
Nou, en ik bedoelde dus ( jeetje moet ik nou iedereen voorkauwen hier?)
de goedkope honden.
Misschien kun je wat duidelijker zijn? Begrijp meestentijds je posts niet en ik denk eerlijk gezegd, dat ik niet de enige ben.

Wat me verder stoort is dat je niet echt van honden houdt, dat heb je ergens gepost en als je dat niet had gedaan was het ook wel duidelijk geweest. :N:
En?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:
malinois schreef:
Parisgirl schreef:
MonaToetje schreef: Daar bedoel ik mee dat je dan niet onder de 50 euro uitkomt....
Daarmee bedoelde ik dus dat het mij wel lukt.
nou... leuk voor je... :roll: kan er niet wakker van liggen, wij dus niet, wij betalen meer... en nu??
......Vragen we het adresje van d`r DA en gaan we daar in het vervolg heen... :smile: :mrgreen: Tjemig , tis echt goedkoop , 50 euro voor een enting, consult , wormkuur en ontvlooien... :mrgreen:
ben daar gek, haar DA adviseert castratie... :neenee: NOOIT al deed ie het gratis :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

pepim schreef:Wat me verder stoort is dat je niet echt van honden houdt, dat heb je ergens gepost en als je dat niet had gedaan was het ook wel duidelijk geweest. :N:

In ieder geval snap ik hier helemaal niets van , wwe hadden het hier toch over geld of niet? :smile: :smile: :smile:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Parisgirl schreef:
Stang schreef:
Parisgirl schreef:
Stang schreef:
Ik zeg dat tegenwoordig inenting, ontvlooiïng en ontworming al snel op kan lopen tot euro 100,00.
Jij zegt van niet, dat jij maar 50,00 betaalt. Nou ja, best, hartstikke fijn voor je. Uitleg van een aantal mensen waarom het bij de één iets duurder kan zijn dan bij de ander, is blijkbaar ook niet goed :19:

Maar de hele topic gaat hier niet om: het is gewoon een voorbeeld van hoe duur alles is en als jij dan wat dat betreft iets minder betaald, nou joh 'gefeliciteerd' zou ik zeggen :roll:
Het topic gaat uberhaupt niet over dierenartskosten. Het gaat over de aanschafprijs van een hond. En aangezien ik het topic gestart ben... snap je? En als ik 50 euro betaal en jij 100 is een voorbeeld met 100 euro dus uiterst pessimistisch. Dan gaat het niet eens om of mijn hond groter of kleiner is. Want iemand die niet veel geld heeft kan net zo goed een klein hondje hebben.
Maar het hondje moet toch geent, ontwormd en ontvlooid worden of de eigenaar nu een arme sloeber is of een rijke madam in een villawijk. :U:
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 02 sep 2006 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
pepim
Zeer actief

bauke schreef:
pepim schreef:Wat me verder stoort is dat je niet echt van honden houdt, dat heb je ergens gepost en als je dat niet had gedaan was het ook wel duidelijk geweest. :N:

In ieder geval snap ik hier helemaal niets van , wwe hadden het hier toch over geld of niet? :smile: :smile: :smile:
:roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Parisgirl schreef:
Stang schreef:
Parisgirl schreef:
Stang schreef:

oh ahh zo werkt het bij jou, als het jou uitkomt, draai je de boel om. eerst zelf reageren dat jij 50 euro voor de hele riedel betaald,als men daar dan op door gaat, is het ineens off topic.. aha :idea: ja je IQ stijgt tot ongekende hoogte meisje
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

malinois schreef:
MonaToetje schreef:
malinois schreef:
Parisgirl schreef: Daarmee bedoelde ik dus dat het mij wel lukt.
nou... leuk voor je... :roll: kan er niet wakker van liggen, wij dus niet, wij betalen meer... en nu??
......Vragen we het adresje van d`r DA en gaan we daar in het vervolg heen... :smile: :mrgreen: Tjemig , tis echt goedkoop , 50 euro voor een enting, consult , wormkuur en ontvlooien... :mrgreen:
ben daar gek, haar DA adviseert castratie... :neenee: NOOIT al deed ie het gratis :pffff:
Oei , daar heb ik dan overheen gelezen.... :ugh:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
Stang schreef:
Parisgirl schreef:
Stang schreef:

daar gaat het wel over want een klein hondje is over het algemeen goedkoper dan een grote aangezien veel op gewicht berekend wordt...

en dierenartskosten komen er altijd bij een hond hoe gezond hij ook is dus het hoort er zeker bij
Afbeelding
Parisgirl
Actief

malinois schreef:
Parisgirl schreef:
malinois schreef:oh jij hebt een mega hollander teef die zwaarder is dan een rottweiler :idea: dat zal het zijn dan...
Dat zal het inderdaad zijn
enne welke dingen bewijzen dat dan, ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen?
kind toch. Maar denk je niet dat jij dat erg moeilijk kan beoordelen. Geen kennis van mijn opleidingen, IQ, gedrag enz. Jij kent mij niet eens, maar toch hoogstens zeer oppervlakkig van een hondenforum. Ik zou zomaar een megabrein kunnen zijn. Weet jij veel. Voor jou ben ik bits en bytes. Dus ga nou niet van die domme opmerkingen maken, want qua algemene intelligentie zou ik het zomaar van je kunnen winnen.
:smile: :smile: dream on girl :mrgreen:

maar iq en opleidingen zeggen mij helemaal niks... ik ben blij je niet te kennen hoor, denk niet dat we vriendjes zouden kunnen worden... en ik maak geen domme opmerkingen in reageer alleen op die van jou, kun je nagaan. Ik geef tenminste antwoord op vragen iets wat jij blijft weigeren.
Dat iq en opleiding jou niets zeggen verbaast mij niets.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:

heb je gezopen ofzo... je wordt naarmate de avond vordert steeds vager
Afbeelding
Parisgirl
Actief

yamie schreef:
Parisgirl schreef:
Stang schreef:
Parisgirl schreef: Het is voor jullie blijkbaar heel erg vreselijk ingewikkeld.

oh ahh zo werkt het bij jou, als het jou uitkomt, draai je de boel om. eerst zelf reageren dat jij 50 euro voor de hele riedel betaald,als men daar dan op door gaat, is het ineens off topic.. aha :idea: ja je IQ stijgt tot ongekende hoogte meisje
Ik was niet degene de begon over off-topic. Beter lezen
pepim
Zeer actief

Mag ik zeggen Parisgirl, dat je er een erg 'narrow minded 'opinie er op na houdt?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
malinois schreef:
Parisgirl schreef:
malinois schreef:oh jij hebt een mega hollander teef die zwaarder is dan een rottweiler :idea: dat zal het zijn dan...
Dat zal het inderdaad zijn
enne welke dingen bewijzen dat dan, ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen?
kind toch. Maar denk je niet dat jij dat erg moeilijk kan beoordelen. Geen kennis van mijn opleidingen, IQ, gedrag enz. Jij kent mij niet eens, maar toch hoogstens zeer oppervlakkig van een hondenforum. Ik zou zomaar een megabrein kunnen zijn. Weet jij veel. Voor jou ben ik bits en bytes. Dus ga nou niet van die domme opmerkingen maken, want qua algemene intelligentie zou ik het zomaar van je kunnen winnen.
:smile: :smile: dream on girl :mrgreen:

maar iq en opleidingen zeggen mij helemaal niks... ik ben blij je niet te kennen hoor, denk niet dat we vriendjes zouden kunnen worden... en ik maak geen domme opmerkingen in reageer alleen op die van jou, kun je nagaan. Ik geef tenminste antwoord op vragen iets wat jij blijft weigeren.
Dat iq en opleiding jou niets zeggen verbaast mij niets.
nee he... mooi! houden zo... :ok: ik hou niet zo van die typjes die alleen daar naar kijken.. ben overigens HBO afgestudeert heel wat jaartjes geleden hoor voor het geval je dat belangrijk vind... ik dus niet... totaal onbelangrijk...
Afbeelding
Parisgirl
Actief

pepim schreef:Mag ik zeggen Parisgirl, dat je er een erg 'narrow minded 'opinie er op na houdt?
ja hoor, leuk dat je er toestemming voor vraagt :roll: Verwacht niet dat je er een reactie op wilt?
Parisgirl
Actief

MonaToetje schreef: Maar het hondje moet toch geent, ontwormd en ontvlooid worden of de eigenaar nu een arme sloeber is of een rijke madam in een villawijk. :U:
ja, dat moeten ze inderdaad
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
pepim schreef:Mag ik zeggen Parisgirl, dat je er een erg 'narrow minded 'opinie er op na houdt?
ja hoor, leuk dat je er toestemming voor vraagt :roll: Verwacht niet dat je er een reactie op wilt?
als er iemand steeds erg netjes blijft en respectvol is het Pepim wel... laat haar ff in die waarde graag... lijkt me wel zo netjes :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
MonaToetje schreef: Maar het hondje moet toch geent, ontwormd en ontvlooid worden of de eigenaar nu een arme sloeber is of een rijke madam in een villawijk. :U:
ja, dat moeten ze inderdaad
dus kost het GELD.. voor kleine honden minder dan grote
Afbeelding
Parisgirl
Actief

malinois schreef:
Parisgirl schreef:Het topic gaat uberhaupt niet over dierenartskosten. Het gaat over de aanschafprijs van een hond. En aangezien ik het topic gestart ben... snap je? En als ik 50 euro betaal en jij 100 is een voorbeeld met 100 euro dus uiterst pessimistisch. Dan gaat het niet eens om of mijn hond groter of kleiner is. Want iemand die niet veel geld heeft kan net zo goed een klein hondje hebben.
daar gaat het wel over want een klein hondje is over het algemeen goedkoper dan een grote aangezien veel op gewicht berekend wordt...

en dierenartskosten komen er altijd bij een hond hoe gezond hij ook is dus het hoort er zeker bij
Ik weet dat het voor de kosten uitmaakt of ik een kleine of grote hond heb. Het maakt alleen voor dit topic niet uit. Want iemand die niet veel geld heeft kan dus in dat geval ook een kleine hond nemen zodat kosten lager zijn.
En ja, dierenartskosten horen bij een hond, maar oorspronkelijk niet bij het topic omdat er in het begin al werd gezegd dat uiteraard rekening gehouden moet worden met de kosten die de verzorging van een hond met zich meebrengt.

Ik ben het dus opzich wel met je eens, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat het voor dit topic niet van belang is. Snap je?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
malinois schreef:
Parisgirl schreef:Het topic gaat uberhaupt niet over dierenartskosten. Het gaat over de aanschafprijs van een hond. En aangezien ik het topic gestart ben... snap je? En als ik 50 euro betaal en jij 100 is een voorbeeld met 100 euro dus uiterst pessimistisch. Dan gaat het niet eens om of mijn hond groter of kleiner is. Want iemand die niet veel geld heeft kan net zo goed een klein hondje hebben.

Ik weet dat het voor de kosten uitmaakt of ik een kleine of grote hond heb. Het maakt alleen voor dit topic niet uit. Want iemand die niet veel geld heeft kan dus in dat geval ook een kleine hond nemen zodat kosten lager zijn.
En ja, dierenartskosten horen bij een hond, maar oorspronkelijk niet bij het topic omdat er in het begin al werd gezegd dat uiteraard rekening gehouden moet worden met de kosten die de verzorging van een hond met zich meebrengt.

Ik ben het dus opzich wel met je eens, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat het voor dit topic niet van belang is. Snap je?
ja ik snap je, maar als je al wil bezuinigen op de aanschaf van een hond hoe wil je in vredesnaam dan een hondenleven lang aan medicatie betalen als de hond ziek is doordat hij bijv. van een broodfokker vandaan komt of een zware HD operatie of wat dan ook... Als je een hond wil zul je moeten sparen, dan pas denk je na over wat een hond hebben inhoud. Niet als je om de hoek een hond kan halen voor 100 euro want dan heb je die tijd niet om na te denken.
Afbeelding
Parisgirl
Actief

malinois schreef:
Parisgirl schreef:
malinois schreef:

ja ik snap je, maar als je al wil bezuinigen op de aanschaf van een hond hoe wil je in vredesnaam dan een hondenleven lang aan medicatie betalen als de hond ziek is doordat hij bijv. van een broodfokker vandaan komt of een zware HD operatie of wat dan ook... Als je een hond wil zul je moeten sparen, dan pas denk je na over wat een hond hebben inhoud. Niet als je om de hoek een hond kan halen voor 100 euro want dan heb je die tijd niet om na te denken.
Ik denk dat goed nadenken over de aanschaf van een hond niet echt afhangt van de aanschafprijs. Mensen met veel geld denken toch ook na over een rashond die ze makkelijk kunnen betalen? Althans, in de meeste gevallen.
En er is al eerder gesproken over hoe zoiets dan betaald moet worden. Even teruglezen :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
malinois schreef:
Parisgirl schreef:
malinois schreef: daar gaat het wel over want een klein hondje is over het algemeen goedkoper dan een grote aangezien veel op gewicht berekend wordt...

Ik denk dat goed nadenken over de aanschaf van een hond niet echt afhangt van de aanschafprijs. Mensen met veel geld denken toch ook na over een rashond die ze makkelijk kunnen betalen? Althans, in de meeste gevallen.
En er is al eerder gesproken over hoe zoiets dan betaald moet worden. Even teruglezen :wink:
ja precies, die denken in eerste instantie na over wat voor een hond, of de hond goed gefokt is enz. , iemand die in eerste instantie alleen aan het aankoop bedrag denkt, denkt minder goed na over hoe gefokt, broodfok, type hond, die willen gewoon een hondje, liefst zo goedkoop mogelijk. en ja ik begrijp dat dit zo gaat, maar ik vind het een verkeerde instelling, ik heb ook puppen voor minder verkocht ( wel aan mensen die ik ken overigens :wink: ) puur omdat het voor hun op dat moment een te hoog bedrag was ( en ik zit op de bodem van rashonden prijzen hoor :wink: ) maar voor hun was het dus, of we nemen een goed gefokt hondje, of misschien dan een herplaatser ( alleen was dat wat lastiger ivm met ander hond die er al was) maar niet dat ze er uberhaupt over nadachten om ergens 1 of andere pup voor 100 euro te halen. dan kwam er maar geen hond. en wilde ze wachten en sparen. ( mijn keus dat dat dus niet hoefde)

en daar gaat het mij dus om, je hoeft niet rijk te zijn om een correct gefokte hond te kopen, je moet er misschien iets langer op wachten dan iemand die het geld zo heeft liggen, moest en moet ik ook.
en regelingen als de hond ziek is of een dure operatie moet hebben? die zijn er vaak wel, ook al heb je soms niet direct een bedrag liggen.

ik heb ook weinig geld, maar wat er is gaat naar mijn honden, en ik heb een back up als er echt grote kosten komen.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Parisgirl schreef:
En daar vergis jij je in, als je echt een goede hond wil bij een goede fokker spaar je het geld bij elkaar en dan ben je heel wat zuiniger op een hond als de buurvrouw die een hondje uit broodfok haalt voor 100 euries.
Diezelfde buurvrouw die net zo makkelijk haar hond weer verkoopt op MP en net zo makkelijk weer een pup haalt.

Als je moeite moet doen voor de aanschaf, denk je er veel beter over na.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nance schreef:
Parisgirl schreef:
En daar vergis jij je in, als je echt een goede hond wil bij een goede fokker spaar je het geld bij elkaar en dan ben je heel wat zuiniger op een hond als de buurvrouw die een hondje uit broodfok haalt voor 100 euries.
Diezelfde buurvrouw die net zo makkelijk haar hond weer verkoopt op MP en net zo makkelijk weer een pup haalt.

juist dat vind ik ook...
Afbeelding
Parisgirl
Actief

yamie schreef:ja precies, die denken in eerste instantie na over wat voor een hond, of de hond goed gefokt is enz. , iemand die in eerste instantie alleen aan het aankoop bedrag denkt, denkt minder goed na over hoe gefokt, broodfok, type hond, die willen gewoon een hondje, liefst zo goedkoop mogelijk. en ja ik begrijp dat dit zo gaat, maar ik vind het een verkeerde instelling, ik heb ook puppen voor minder verkocht ( wel aan mensen die ik ken overigens :wink: ) puur omdat het voor hun op dat moment een te hoog bedrag was ( en ik zit op de bodem van rashonden prijzen hoor :wink: ) maar voor hun was het dus, of we nemen een goed gefokt hondje, of misschien dan een herplaatser ( alleen was dat wat lastiger ivm met ander hond die er al was) maar niet dat ze er uberhaupt over nadachten om ergens 1 of andere pup voor 100 euro te halen. dan kwam er maar geen hond. en wilde ze wachten en sparen. ( mijn keus dat dat dus niet hoefde)

en daar gaat het mij dus om, je hoeft niet rijk te zijn om een correct gefokte hond te kopen, je moet er misschien iets langer op wachten dan iemand die het geld zo heeft liggen, moest en moet ik ook.
en regelingen als de hond ziek is of een dure operatie moet hebben? die zijn er vaak wel, ook al heb je soms niet direct een bedrag liggen.

ik heb ook weinig geld, maar wat er is gaat naar mijn honden, en ik heb een back up als er echt grote kosten komen.
Volgens mij spreek je jezelf wel een beetje tegen (zie vet gedrukt). Vat ik je mening goed samen als ik zeg dat je het prima vind als mensen weinig geld uitgeven aan een hond, als de hond maar een herplaatser of goedgefokt is?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
yamie schreef:ja precies, die denken in eerste instantie na over wat voor een hond, of de hond goed gefokt is enz. , iemand die in eerste instantie alleen aan het aankoop bedrag denkt, denkt minder goed na over hoe gefokt, broodfok, type hond, die willen gewoon een hondje, liefst zo goedkoop mogelijk. en ja ik begrijp dat dit zo gaat, maar ik vind het een verkeerde instelling, ik heb ook puppen voor minder verkocht ( wel aan mensen die ik ken overigens :wink: ) puur omdat het voor hun op dat moment een te hoog bedrag was ( en ik zit op de bodem van rashonden prijzen hoor :wink: ) maar voor hun was het dus, of we nemen een goed gefokt hondje, of misschien dan een herplaatser ( alleen was dat wat lastiger ivm met ander hond die er al was) maar niet dat ze er uberhaupt over nadachten om ergens 1 of andere pup voor 100 euro te halen. dan kwam er maar geen hond. en wilde ze wachten en sparen. ( mijn keus dat dat dus niet hoefde)

Volgens mij spreek je jezelf wel een beetje tegen (zie vet gedrukt). Vat ik je mening goed samen als ik zeg dat je het prima vind als mensen weinig geld uitgeven aan een hond, als de hond maar een herplaatser of goedgefokt is?
nee dat vat je niet goed samen, ik bedoel dat het mij gaat om de instelling, het ging die mensen niet om weinig geld uitgeven, het ging erom dat ze het belang van een goed gefokte hond in zagen en daar dus ook voor wilde sparen en wachten en niet 1 of andere Mp of broodfok pup aan schaffen omdat die op dat moment wel in een budget viel.

het gaat mij er zowiezo niet om hoeveel men betaald, het gaat mij erom dat er niet om budget redenen een broodfokker gespekt moet worden. en dat is dus ook niet nodig
Parisgirl
Actief

nance schreef:
Parisgirl schreef:

Dat is wel erg generaliserend. Mijn hond heeft geen stamboom, maar ze is voor mij toch echt een deel van het gezin en het dierbaarste dat ik heb :pffff: Ik weet dat dat soort dingen gebeuren, maar om het nou als standaard te nemen.

Overigens moet ik zeggen dat mijn achterbuurvrouw ooit een labrador met stamboom van goede fokker heeft gehad, deze na een jaar via marktplaats heeft herplaatst en toen een chihuahua van 700 euro heeft gekocht. Inmiddels is het dier wat gemeen tegen de kinderen en word er al weer druk nagedacht over een nieuwe vervanging. Dus ja, wat kan je er van zeggen.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
nance schreef:
Parisgirl schreef:

Dat is wel erg generaliserend. Mijn hond heeft geen stamboom, maar ze is voor mij toch echt een deel van het gezin en het dierbaarste dat ik heb :pffff: Ik weet dat dat soort dingen gebeuren, maar om het nou als standaard te nemen.

Overigens moet ik zeggen dat mijn achterbuurvrouw ooit een labrador met stamboom van goede fokker heeft gehad, deze na een jaar via marktplaats heeft herplaatst en toen een chihuahua van 700 euro heeft gekocht. Inmiddels is het dier wat gemeen tegen de kinderen en word er al weer druk nagedacht over een nieuwe vervanging. Dus ja, wat kan je er van zeggen.
jij hebt een beetje last van tunnelvisie geloof ik, je hebt het over jou hond, jij hebt die pup aangeschaft, jij zag die hond, jij wilde die hond en wou die hond redden (?) prima, nobel, maar denk je dan ook buiten jou kader? dat die "fokker" zijn of haar centen krijgt en gewoon doorgaat? want tja hij/zij krijgt klanten en geld. en dat is nou wat vele hier bedoelen, je moet groter denken, niet alleen aan dat hondje wat jou dan nu toevallig dierbaar is, want dat zal ze ongetwijfeld zijn, daar twijfelt ook niemand aan.

en ja tuurlijk zijn er ook mensen die een stamboom hond kopen en er beroerd mee omgaan, of het dier weg gooien als oud vuil, zo zijn er ook stamboom fokker die bagger zijn, ook dat ontkent niemand hier, maar ik denk toch dat wanneer je de statistieken gaat bekijken, men met een stamboom hond eerder op een fokker terug kan vallen bij problemen ( of de fokker die zelf de boel in de gaten houd) dan bij de pretnest en broodfok honden
Parisgirl
Actief

yamie schreef:hebt het over jouw hond, jij hebt die pup aangeschaft, jij zag die hond, jij wilde die hond en wilde die hond redden (?) prima, nobel, maar denk je dan ook buiten jouw kader? dat die "fokker" zijn of haar centen krijgt en gewoon doorgaat? want tja hij/zij krijgt klanten en geld. en dat is nou wat vele hier bedoelen, je moet groter denken, niet alleen aan dat hondje wat jou dan nu toevallig dierbaar is, want dat zal ze ongetwijfeld zijn, daar twijfelt ook niemand aan.
Je trekt nogal wat conclusies. Mijn hondje komt niet van een fokker. Althans, wij hebben haar niet bij een fokker gekocht. Overigens, de mensen waar mijn hond oorspronkelijk vandaan komt gaan niet door, want daar is de dierenbescherming al lang langs geweest :cool2:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”