Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Ook wel weer een uitdaging

Ongelezen bericht door Dibbes »

Hanneke2 schreef:
yamie schreef: zou je het met lilo niet kunnen proberen ( ik zeg niet nu direct hoor) maar op een stuk omheind terrein? en dan een honden uitlaatveldje, maar bv bij apeldoorn ( het leeste) is een speciaal hondenbos, dat zal er waarschijnlijk ook wel ergens anders zijn, een goed afgezet gebied... wel zodanig groot dat als ze gaan je kunt zoeken :mrgreen: , maar niet zo groot dat je eeuwig aan het zoeken bent.... ik ken veel mensen die daar ook gerust hun honden loslaten , waarvan ze weten dat ze wel eens willen gaan...ik snap vreselijke paniek is niet te "voorspellen" en is ook eng... maar goed .. ik snap ook jou dillema van wanneer kan ik haar nou loslaten... als ze idd de omgeving goed kent zal ze in paniek misschien haar bekende kant oprennen ( die dan misschien niet zo veilig is)
Effe naar Apeldoorn.... :mrgreen: Ik denk dat ze door de stress van die reis (da's toch gauw 2,5 uur denk ik), gewoon geen stap meer durft te verzetten. :mrgreen:

Maar een omheind terrein zou natuurlijk ideaal zijn, alleen hebben we er geen eentje in de buurt. :roll: .
In Hattem is ook een omheind terrein, alleen wel een stuk kleiner dan in Apeldoorn.
Afbeelding
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Waar in Hattem?? Echt goed afgesloten??
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

hoe belangrijk vind jij het dat je honden los kunnen lopen?
Ik vind het heel belangrijk dat mijn hond los kan lopen. Het heeft me vandaag helaas wel 75 euries gekost, dus dat is wel balen. :devil:
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ik zou het dus echt wel willen hoor, mijn honden los laten racen maar het gaat niet.

Britt gaat er echt vandoor. Die zet het op een lopen en dan kan ik dus gaan zoeken. Onverantwoord natuurlijk... Het is eigenlijk goed gegaan tot ze ongeveer een half jaar was en toen begon ze met weglopen. Ze ging toen nog wel los op een uitlaatveldje hier in de wijk. Rennen met andere honden deed ze niet, wel achter de bal aan scheuren. Dat veld is helaas veel op gegraven waardoor ze nu ten eerste grote kans op blessures heeft als ze daar rondrent en ten tweede zo onder het hek doorschiet de weg op. Dus daar kan ze ook niet meer los :19:
Ik denk ook wel dat juist nu ze niet meer los komt dat áls de dan los is ze het er helemaal van neemt, maarja ik wil haar echt niet kwijt en moet er niet aan denken wat er kan gebeuren. En ik weet dus wel dat ze hem echt peert. Als ze uit huis ontsnapt dan luistert ze al niet meer en is het al een duikvlucht maken om te vangen :19:
Ik heb cursussen met haar gedaan dus dat is het niet. Ik ben nu maar aan het trainen met een fluit, ze lijkt er goed op te reageren. En dan misschien ooit proberen op een omheind gebied. Maar dan moet het dus helemaal omheind zijn met hekken tot op de bodem en ook een ingang die dicht gaat want ze heeft het al eerder geflikt om van een omheind gebied weg te gaan door 1 opening :jank:

Bram komt uit het asiel en valt honden aan en kan daarom dus niet los. Hij hapt tegen honden en ik wil niet dat andere mensen overlast hebben van mijn hond. Bovendien is het ook gevaarlijk want als een grote hond het niet pikt en wat terugdoet is het zo over met Bram :roll:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

op de plekjes waar ze los kunnen lopen laten wij ze ook lekker rennen en spelen,maar ik vind het ook belangrijk dat ze aan gelijnd goed mee lopen
het is verplicht maar er mochten wel meer plekjes hier komen waar je de honden fijn los kunt laten lopen het zijn meestal van die kleine groen strookjes waar je al grommend door heen moet baggeren
ik zoek altijd wel andere plekjes op waar het eigenlijk niet mag
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ergens ben ik het met velen eens. Een hond hoort eigenlijk gewoon los te kunnen lopen. Maar er zijn zeker wel uitzonderingen op de regel denk ik. Zoals bijvoorbeeld agressieve honden naar andere honden zoals die van massam, zoals die het oplost is dat prima denk ik.

Aan de andere kant ook de jachthonden is het toch een stuk moeilijker om ze los te laten. Elmo van mij kan perfect loslopen, loopt dat dan ook tijdens elke ronde. Daar en tegen Sorbonne kan niet overal los. Dat vind ik zelf ook super jammer. Maar wil ik het risico aangaan om hem los te gooien en hem kwijt te raken? Het kwijt raken is nog niet eens zo erg, want dan kan ik hem zoeken... en hij komt over het algemeen wel terug. Laat ik het anders stellen. Wil ik het risico lopen om mijn hond doodgereden terug te vinden? Nee.

Sorbonne is een hond die erg graag voor je wil werken, en als hij in een goede bui is, dan durf ik m ook echt gerust los te laten, maar het probleem is vooral, zodra er een konijn voorbij schiet, en ben ik m kwijt. Dan kan je uren zoeken, maar dat vind ik niet het ergste, het ergste vind ik 'stel dat dat konijn de weg over rent, mijn hond gaat er achter aan, en wat gebeurd er dan?"...

Moet ik dan mijn hond willens en wetens maar los laten? Met het idee dat er zoiets kan gebeuren? Tuurlijk is het menselijke angst! Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren. Overigens denk ik wel dat als je hond niet los kan lopen, je er alles aan moet doen om het wel te proberen. Zeker met honden met een jachtinstinct. Zo rijd ik ongeveer 2 a 3 keer per week heen en weer naar het hondenbos als het mogelijk is. En dan laat ik Sorbonne dus ook lekker los rausen. Ja het is geen mega groot gebied, maar hij vermaakt zich er wel prima. En zo leert hij ook steeds beter op mij te reageren, ipv op de omgeving (lees konijnen). Ooit komt er misschien een tijd dat ik hem overal los durf te gooien. Maar nu is de tijd nog niet zover dat ik hem in Lelystad los gooi, met het idee dat hij vanuit het bos zo een dreef over kan rennen en doodgereden kan worden :( ...

Overigens zijn wij wel op zoek naar mogelijkheden om de honden toch los te laten. Zoals bijvoorbeeld omheinde bossen. Maar ook naar een ander huis met een stuk grond er bij waar ze lekker kunnen rausen :).....
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Dat hondenbos he... Hoe ziet die omheining eruit? Iemand een foto of een omschrijving daarvan voor mij? Dan gaat het me met name om het volgende:
Geen gaten in het hek?
Loopt het hek tot op de bodem, zonder dat honden er gaten onderdoor hebben gegraven?
Hoe is de ingang, is dat een hek wat ook dicht gaat of blijft dat open?
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:Dat hondenbos he... Hoe ziet die omheining eruit? Iemand een foto of een omschrijving daarvan voor mij? Dan gaat het me met name om het volgende:
Geen gaten in het hek?
Loopt het hek tot op de bodem, zonder dat honden er gaten onderdoor hebben gegraven?
Het hondenbos is volledig omheind met over het algemeen een hek tot aan je middel. Er is een tijd geweest dat er een aantal gaatjes in het hek zaten, maar volgens mij is dat ondertussen helemaal gerepareerd. Wat me wel opviel toen er gaten in zaten dat mijn honden absoluut niet de neiging hadden om er door heen te kruipen. Ze hebben het te druk om die gaten in de omheining te zien.

De hekken zijn van die klaphekken. Oftewel je gooit het open, loopt naar binnen, en het klapt weer achter je dicht. De hekken lopen tot op de bodem, dus zomaar er onderdoor kunnen ze niet. Ik denk dat jou honden daar prima los zouden kunnen ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
bauke

Re: Ik snap het niet helemaal

Ongelezen bericht door bauke »

Mark-fryslan schreef: Ik vind het daarom altijd maar vasthouden echt geen optie. Honden zonder enige bijtrem die andere dus letterlijk uitmoorden komen niet veel voor.
Ho, wacht eens even, er zijn er , jammer genoeg, nog genoeg honden over,
die wel los lopen , maar eigenlijk ook aan de lijn behoren te zijn. :evil:
die gewoon zonder pardon aanvallen en dat hoort ook niet.
Die mensen vertikken het gewoon, en je krijgt altijd te horen,
dat jouw hond hun hond aanviel en niet andersom, en dat jij dan een valse hond hebt.
Dus er valt ook niet mee te praten.

Overigens ben ik hier zeer tevreden met zo veel losloopgebieden in de buurt,
neem bv maar het strand al :cheer: :cheer:

Heerlijk , en goed voor de spieren van de honden. :ok:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

bauke schreef:
Mark-fryslan schreef: Ik vind het daarom altijd maar vasthouden echt geen optie. Honden zonder enige bijtrem die andere dus letterlijk uitmoorden komen niet veel voor.
Ho, wacht eens even, er zijn er , jammer genoeg, nog genoeg honden over,
Die mensen vertikken het gewoon, en je krijgt altijd te horen,
dat jouw hond hun hond aanviel en niet andersom, en dat jij dan een valse hond hebt.
Dus er valt ook niet mee te praten.

Overigens ben ik hier zeer tevreden met zo veel losloopgebieden in de buurt,
neem bv maar het strand al :cheer: :cheer:

Heerlijk , en goed voor de spieren van de honden. :ok:
er zit altijd wel een rotte appel tussen hier loopt er ook wel eens eentje een labrador, die mevrouw laat hem ook gewoon los, en hij klapt dan ook op andere honden maar letterlijk uitmoorden is weer wat overdreven en zeker honden zonder enige bijtrem heb ik ook nog niet veel gezien hier, maar dat is onze situatie hier :wink: ik weet niet waar jij loopt
bauke

peggy en vinnie schreef:er zit altijd wel een rotte appel tussen hier loopt er ook wel eens eentje een labrador, die mevrouw laat hem ook gewoon los, en hij klapt dan ook op andere honden maar letterlijk uitmoorden is weer wat overdreven en zeker honden zonder enige bijtrem heb ik ook nog niet veel gezien hier,
Het woord "bijtrem" wat voor verband heeft dit dan,
dus als een hond een bijtrem :roll: heeft, mag hij dan wel los lopen?

Daar ben ik het niet zo mee eens,
want Bauke heeft dan echt wondjes hier en daar gehad
en heeft zelfs een week mank gelopen door een verschrikkelijk klap van een DH, zomaar uit het niets.
Ook met wondjes op zijn voorpoot.

Bijtrem? Ik noem het gewoon een aanval met tandenwonden.

Maar die lab kan dan meer gentle zijn, en geen tandenwonden achterlaten, dat is dan wel mooi.
en dan is het niet zo erg om los te lopen. :roll:?
Ik vind het allemaal hetzelfde loslopen is dan niet toegstaan,
als je hond zomaar andere honden een klap uitdeelt,
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

bauke schreef:
Maar die lab kan dan meer gentle zijn, en geen tandenwonden achterlaten, dat is dan wel mooi.
waar zie je mij zeggen dat ik het goedvindt dat ze die hond loslaat? jij leest echt alleen wat je wilt lezen he? ik wordt een beetje moe van jou
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

P!nki schreef:
Benji&Brenda schreef:Dat hondenbos he... Hoe ziet die omheining eruit? Iemand een foto of een omschrijving daarvan voor mij? Dan gaat het me met name om het volgende:
Geen gaten in het hek?
Het hondenbos is volledig omheind met over het algemeen een hek tot aan je middel. Er is een tijd geweest dat er een aantal gaatjes in het hek zaten, maar volgens mij is dat ondertussen helemaal gerepareerd. Wat me wel opviel toen er gaten in zaten dat mijn honden absoluut niet de neiging hadden om er door heen te kruipen. Ze hebben het te druk om die gaten in de omheining te zien.

De hekken zijn van die klaphekken. Oftewel je gooit het open, loopt naar binnen, en het klapt weer achter je dicht. De hekken lopen tot op de bodem, dus zomaar er onderdoor kunnen ze niet. Ik denk dat jou honden daar prima los zouden kunnen ;)
Thanx voor de info, klinkt inderdaad erg goed!
Een bos is natuurlijk anders dan een groot veld, maar als ze los is op een heel groot veld en ze heeft opeens haar bui dan rent ze dus wel langs de randen op zoek naar gaten/ open deuren om te ontsnappen. Maarja bosgebied is natuurlijk wel anders en zoiets is wel ideaal om te ontdekken of ze echt weg rent en weg blijft of dat ze als ze merkt dat ze echt los is na even toch weer terugkomt (ondertussen dus, toen dus niet). En dan uiteindelijk kijken of ze als ze helemaal losgaat of ze dan nog op het fluitje reageert is ook handig om te weten.
Maar bij Britt is het dus zo dat ze direct wegrent, rent om het rennen en niet dat ze in de buurt blijft en pas wegschiet als ze wild ziet/ruikt ofzo. Stel nou dat ze dus inderdaad niet komt (hoewel ze na zegmaar een uur rennen op volle toeren toch ook wel zo moe zal zijn dat het moet lukken, maar toch, stel he.. :wink: ) hoe moet ik dat terrein dan zien? Is er nog een beetje overzicht, zou het dan lukken om haar in een hoekje te drijven ofzo als je met zijn tweeën bent? Of is het dan sowieso wel handig om te zorgen dat ze bijvoorbeeld een belletje omheeft ofzo zodat we in ieder geval horen waar ze zit?
Afbeelding
tazzz
Actief
Mijn ras(sen): old englisch bulldog

Ongelezen bericht door tazzz »

zeker wel belangrijk

kan ie lekker op ze gemak snuffelen ,ze behoefte doen etc

gelukkig heb ik hier groot stuk (ventweg,bosje,speelveld)dat ie lekker los kan
en houdt me wel in de gaten als ik verder ben,komt ie gelijk
aangedenderd en snuffelt ff verder

je ziet em gewoon genieten als ie los loopt :ok:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Heel belangrijk.
Ik hoop dan ook dat Caja goed op mij leert te letten, zodat ze in de toekomst ook los kan blijven lopen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bauke schreef:Ho, wacht eens even, er zijn er , jammer genoeg, nog genoeg honden over,
en wanneer doen deze honden dat? En waar heb jij jouw honden op dat moment en wat doen ze op dat moment? Is de andere hond aangelijnd of los? En de jouwe?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
peggy en vinnie schreef:er zit altijd wel een rotte appel tussen hier loopt er ook wel eens eentje een labrador, die mevrouw laat hem ook gewoon los, en hij klapt dan ook op andere honden maar letterlijk uitmoorden is weer wat overdreven en zeker honden zonder enige bijtrem heb ik ook nog niet veel gezien hier,
Het woord "bijtrem" wat voor verband heeft dit dan,
dus als een hond een bijtrem :roll: heeft, mag hij dan wel los lopen?

Daar ben ik het niet zo mee eens,
want Bauke heeft dan echt wondjes hier en daar gehad
en heeft zelfs een week mank gelopen door een verschrikkelijk klap van een DH, zomaar uit het niets.
Ook met wondjes op zijn voorpoot.

Bijtrem? Ik noem het gewoon een aanval met tandenwonden.

bijten is voor mij grote wonden waarmee je naar de DA moet.... anders valt het hier gewoon onder een flinke correctie. Als ik met m'n eigen honden voor zulke dingen steeds paniek moest maken zat ik wekelijks bij de dierenarts
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

Dat is wel zo maar als je toevalig een hond hebt met een dunne vacht dan heb je sneller een gaatje en die gaatjes moeten ook verzorgt worden.Daar ga ik natuurlijk niet altijd gelijk mee naar de da maar scheurwonden zijn heel wat anders.Gelukkig heb ik het met deze hond pas een keer gehad.Mar mijn vorige hond die heeft heel wat krammen en hechtingen gehad
Groetjes Myriam
bauke

peggy en vinnie schreef:waar zie je mij zeggen dat ik het goedvindt dat ze die hond loslaat? jij leest echt alleen wat je wilt lezen he? ik wordt een beetje moe van jou
Nergens, waar staat het dan?? :19: :19: :19:

Quote jezelf dan eens met deze bewoordingen? ( letterlijk dan, hè?)
rosco fauve
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rosco fauve »

Rosco mijn Basset Fauve de Bretagne heeft een enorme jachtpassie dat was
me ook bekend bij de raskeuze die ik maakte. Evengoed heb ik het jammer
gevonden dat het me niet gelukt is om hem overal en altijd los te doen. En ik
prijs me dan ook zeer gelukkig dat hij sinds hij wat ouder wordt toch in bepaalde gebieden los kan lopen.
Het heeft me wel inventief gemaakt om te zorgen dat hij toch aan z'n trekken
komt en z'n ''ei" kwijt kan.

Marja
Suuz!
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
P!nki schreef:
Geen gaten in het hek?

Thanx voor de info, klinkt inderdaad erg goed!
Een bos is natuurlijk anders dan een groot veld, maar als ze los is op een heel groot veld en ze heeft opeens haar bui dan rent ze dus wel langs de randen op zoek naar gaten/ open deuren om te ontsnappen. Maarja bosgebied is natuurlijk wel anders en zoiets is wel ideaal om te ontdekken of ze echt weg rent en weg blijft of dat ze als ze merkt dat ze echt los is na even toch weer terugkomt (ondertussen dus, toen dus niet). En dan uiteindelijk kijken of ze als ze helemaal losgaat of ze dan nog op het fluitje reageert is ook handig om te weten.
Maar bij Britt is het dus zo dat ze direct wegrent, rent om het rennen en niet dat ze in de buurt blijft en pas wegschiet als ze wild ziet/ruikt ofzo. Stel nou dat ze dus inderdaad niet komt (hoewel ze na zegmaar een uur rennen op volle toeren toch ook wel zo moe zal zijn dat het moet lukken, maar toch, stel he.. :wink: ) hoe moet ik dat terrein dan zien? Is er nog een beetje overzicht, zou het dan lukken om haar in een hoekje te drijven ofzo als je met zijn tweeën bent? Of is het dan sowieso wel handig om te zorgen dat ze bijvoorbeeld een belletje omheeft ofzo zodat we in ieder geval horen waar ze zit?
Op zich is het gebied wel redenlijk overzichtelijk.. maar een bos blijft een bos... en zeker met wat kleinere honden zoals die van jou kan je ze flink snel uit zicht hebben. Een jachtbel is daarom misschien wel handig, om ze te horen. Het voordeel van mijn hond is dat die luid geeft als ik m kwijt ben, want vaak is hij dan gewoon aan het jagen en heb ik dus enig idee waar hij zit ;) .... en dan kan ik m wel ergens uit de bosjes wegfrutten...

Op het hondenbos heb je 1 stuk openvlakte (hei) en daar kan je omheen lopen, en verder heb je een heel stuk bos daaromheen. Op de hei zullen ze wel zichtbaar zijn, maar als ze het bos in duiken niet. Maar op zich heb ik nog nooit echt mee gemaakt dat het een probleem is om mijn hond terug te vinden en aan te lijnen. Vaak splitsen wij dan op als hij een bui heeft dat ie niet wil komen, we lopen ieder een kant op, en gaan zoeken. Wie m het eerste heeft geeft een belletje aan de ander, en we spreken weer af bij het begin punt ;) ...

Event. wil ik ook wel een x met je mee gaan als je dat ' geruststellender' vind ;) ... ik ken het bos ondertussen op mijn duimpje :P hahahaha
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

P!nki schreef: Op zich is het gebied wel redenlijk overzichtelijk.. maar een bos blijft een bos... en zeker met wat kleinere honden zoals die van jou kan je ze flink snel uit zicht hebben. Een jachtbel is daarom misschien wel handig, om ze te horen. Het voordeel van mijn hond is dat die luid geeft als ik m kwijt ben, want vaak is hij dan gewoon aan het jagen en heb ik dus enig idee waar hij zit ;) .... en dan kan ik m wel ergens uit de bosjes wegfrutten...

Op het hondenbos heb je 1 stuk openvlakte (hei) en daar kan je omheen lopen, en verder heb je een heel stuk bos daaromheen. Op de hei zullen ze wel zichtbaar zijn, maar als ze het bos in duiken niet. Maar op zich heb ik nog nooit echt mee gemaakt dat het een probleem is om mijn hond terug te vinden en aan te lijnen. Vaak splitsen wij dan op als hij een bui heeft dat ie niet wil komen, we lopen ieder een kant op, en gaan zoeken. Wie m het eerste heeft geeft een belletje aan de ander, en we spreken weer af bij het begin punt ;) ...

Event. wil ik ook wel een x met je mee gaan als je dat ' geruststellender' vind ;) ... ik ken het bos ondertussen op mijn duimpje :P hahahaha
Als Britt hier ontsnapt en achter de katten aangaat hoor je haar meestal ook wel maar in het bos toen ze nog los ging en er vandoor ging hoorden we haar dus niet, dus een belletje is inderdaad dan toch wel handig, al is het maar voor de zekerheid :wink:
Ik heb helemaal zin om het te gaan proberen binnenkort :cheer:
Is dat hondenbos naast de parkeerplaats waar het adres van op de site staat?
Afbeelding
binka
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door binka »

Brenda ik kan er zelfs mijn rooie muts los laten dan kan jij dat ook :ok:
Afbeelding
bauke

malinois schreef:en wanneer doen deze honden dat? En waar heb jij jouw honden op dat moment en wat doen ze op dat moment? Is de andere hond aangelijnd of los? En de jouwe?
we hebben het hier over loslopen,
dan ga ik geen bericht neerzetten, dat ze allemaal aangelijnd zijn.

Het was een attack, dus uit het niets , mijn hond wilde
er van door , maar werd dus in zijn vlucht gegerepen.,
ik heb trouwens maar 1 hond, weet je nog wel?
bijten is voor mij grote wonden waarmee je naar de DA moet.... anders valt het hier gewoon onder een flinke correctie. Als ik met m'n eigen honden voor zulke dingen steeds paniek moest maken zat ik wekelijks bij de dierenarts
Nou, nou, jouw grenzen zijn wel hoog, ik vind , als er bloed vloeit
al erg genoeg.
Zie hierboven, het zijn soms geen corecties , maar attacks.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:we hebben het hier over loslopen,
dan ga ik geen bericht neerzetten, dat ze allemaal aangelijnd zijn.
ik loop ook met mijn aangelijnde hond in een losloopgebied als hij licht geblesseerd is dus er lopen ook aangelijnde honden. Daarnaast lijnen mensen hun hond vaak aan als er een andere hond in zicht is dus dan heb je ook aangelijnde honden. Mag ik nou een keer voor de verandering antwoord op m'n vraag? weet dat het heel moeilijk voor je is... maar doe je best es een keer.
Nou, nou, jouw grenzen zijn wel hoog, ik vind , als er bloed vloeit
al erg genoeg.
Zie hierboven, het zijn soms geen corecties , maar attacks.
voor mij is een schrammetje geen attack... kom zeg, dan vallen mijn honden elkaar wekelijks aan... :roll: als ik om elk dingetje zo'n drama moest maken :19:
Afbeelding
bauke

malinois schreef: Mag ik nou een keer voor de verandering antwoord op m'n vraag? weet dat het heel moeilijk voor je is... maar doe je best es een keer.
Vind ik niet zo nodig, je moet maar eens goed lezen waar deze topic werkelijk over gaat.
voor mij is een schrammetje geen attack... kom zeg, dan vallen mijn honden elkaar wekelijks aan... :roll: als ik om elk dingetje zo'n drama moest maken :19:
Voed jij je honden wel goed op?
Ik zie nu voor me een soort vechtschool in huis. Dat hoort toch niet?
Wat raar dat je dat niet erg vindt.
Dat bedoel ik met jouw grenzen, die erg hoog liggen.
Ik zal nooit bij jouw op de kofiie willen komen.
Maar ik word ook niet gevraagd ( ben je ff voor :smile: )
eefje
Actief

Ongelezen bericht door eefje »

bauke schreef:
malinois schreef: Mag ik nou een keer voor de verandering antwoord op m'n vraag? weet dat het heel moeilijk voor je is... maar doe je best es een keer.
Vind ik niet zo nodig, je moet maar eens goed lezen waar deze topic werkelijk over gaat.
Voed jij je honden wel goed op?
Ik zie nu voor me een soort vechtschool in huis. Dat hoort toch niet?
Wat raar dat je dat niet erg vindt.
Dat bedoel ik met jouw grenzen, die erg hoog liggen.
Ik zal nooit bij jouw op de kofiie willen komen.
Maar ik word ook niet gevraagd ( ben je ff voor :smile: )

Sorry hoor maar ik denk dat je een beetje ver gaat!
Ik denk dat hij heel goed weet waar hij mee bezig is.
AfbeeldingAfbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

binka schreef:Brenda ik kan er zelfs mijn rooie muts los laten dan kan jij dat ook :ok:
Is jouw rooie muts net zo'n wegloopmuts als mijn rooie muts :mrgreen:
Afbeelding
eefje
Actief

Re: Ook wel weer een uitdaging

Ongelezen bericht door eefje »

Dibbes schreef:
Hanneke2 schreef:
yamie schreef: zou je het met lilo niet kunnen proberen ( ik zeg niet nu direct hoor) maar op een stuk omheind terrein? en dan een honden uitlaatveldje, maar bv bij apeldoorn ( het leeste) is een speciaal hondenbos, dat zal er waarschijnlijk ook wel ergens anders zijn, een goed afgezet gebied... wel zodanig groot dat als ze gaan je kunt zoeken :mrgreen: , maar niet zo groot dat je eeuwig aan het zoeken bent.... ik ken veel mensen die daar ook gerust hun honden loslaten , waarvan ze weten dat ze wel eens willen gaan...ik snap vreselijke paniek is niet te "voorspellen" en is ook eng... maar goed .. ik snap ook jou dillema van wanneer kan ik haar nou loslaten... als ze idd de omgeving goed kent zal ze in paniek misschien haar bekende kant oprennen ( die dan misschien niet zo veilig is)
Effe naar Apeldoorn.... :mrgreen: Ik denk dat ze door de stress van die reis (da's toch gauw 2,5 uur denk ik), gewoon geen stap meer durft te verzetten. :mrgreen:

Maar een omheind terrein zou natuurlijk ideaal zijn, alleen hebben we er geen eentje in de buurt. :roll: .
In Hattem is ook een omheind terrein, alleen wel een stuk kleiner dan in Apeldoorn.
En vlak voor nijverdal een gebied waar honden los mogen lopen, weet niet waar je zit in zwolle maar is te doen!
AfbeeldingAfbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Benji&Brenda schreef:
binka schreef:Brenda ik kan er zelfs mijn rooie muts los laten dan kan jij dat ook :ok:
Is jouw rooie muts net zo'n wegloopmuts als mijn rooie muts :mrgreen:
De ijsbaan bij leusden is volgens mij ook omheind, maar het is niet zo groot. Misschien kende je dat al wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”