Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenhokverwarming

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Touran

Hondenhokverwarming

Ongelezen bericht door Touran »

Wij hebben een hond gekocht (australian cattle dog) en het is de bedoeling dat die ook in de winter 's nachts in zijn hok en loopren kan blijven. De loopren is overdekt en ik zou het hok tegen de winter willen isoleren. Nu overweeg ik ook in het hok een soort verwarming te voorzien (bv zo een verwanwingsplaat voor pups) Is dit wel wenselijk???? Langs de ene kant zou ik het wel fijn vinden als ik weet dat mijn hond geen koude heeft maar is hij niet beter af zonder? Immers door de warmte in het hok zou zijn pels kunnen lichter worden.
Iemand ervaring mee? Indien verwarming nodig, enige suggestie?? :denken:
maanbo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maanbo »

Een kennis van mij heeft 4 Duitse Herders die ook in kennels buiten zitten, ze mogen wel binnen maar s'nachts gaan ze allemaal in hun eigen kennel met binnenhok.
Ik weet dat ze de binnenhokken goed geisoleerd heeft en ze op een verhoging van een halve meter ofzo kunnen liggen. Swinters bij echte kou doet ze stro in het binnenhok zodat ze zich daarmee warm kunnen houden.

Ik heb nog nooit gehoord of gezien dat er een verwarming gebruikt wordt bij hun. Ik denk zelf als je een hond went en hem niet zomaar ineens in de winter buiten zet snachts, ze het met hun vacht en een goed hok zelf kunnen regelen .
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee hoor, als een nachthok goed geisoleerd is is het ruim voldoende. Je zou er wel eventueel wat stro in kunnen leggen zodat ze een lekker holletje kunnen maken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Gewoon een soort van verhoging en stro is voldoende, als ze er een verwarming gaan bijzetten krijgen ze zekers een koudegevoelige hond
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Stro is inderdaad de beste bedekking in een hondenhok. Geen dekens want die nemen vocht op en dan heeft de hond het juist koud.
Zolang het hok tochtvrij is dan kan de hond zijn eigen warmte goed vasthouden.
Het hok moet ook van hout zijn dus niet de plastic hokken die je vaak ziet tegenwoordig. Dus een houten hok met een tochtsluis.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”