marian* schreef:Daisy@ schreef:Spier doorsnijden is een mogelijkheid.
Maar als ik de kans had op een bekkenkanteling zou ik daar toch eerder voor kiezen. De financiën buiten beschouwing gelaten.
Omdat je daar toch het gewrichts probleem zelf mee oplost. De kop komt weer netjes in de kop te liggen.
Maar dan moet dat natuurlijk wél mogelijk zijn nog. Dan moet er nog geen kraakbeen gevormd zijn tussen de kom en de kop.
Zo niet, dan zou ik absoluut voor een kanteling gaan.
Heb er zelf absoluut géén spijt van. Hoe heftig en pittig het ook is.
Bij de hond van mijn vriendin is ook een bekkenkanteling overwogen,maar omdat dat zo ingrijpend was(incl. in totaal ongeveer een jaar revalidatie) hebben ze eerst dit geprobeerd.Een bekkenkanteling zou altijd nog mogelijk zijn voor zover ik weet.
Oké, zal idd ook z'n reden wel gehad hebben. Maar wat ik begrepen heb van m'n dierenarts is dat een bekkenkanteling niet altijd kan. Het liefst ook zo jong mogelijk. Want het lichaam gaat toch kraakbeen aanmaken in de ruimte tussen de kop en kom wat niet goed zit. En dan is het niet meer mogelijk. Logisch, want dat zit het kraakbeen in de weg, is het al 'misvormd' daar.
Daarom zou ikzelf, als ik de keuze had, nog steeds voor die bekkenkanteling gaan. Het schijnt dat de prijzen daarin ook gigantisch verschillen. Heb toen ook wel eens met anderen contact gehad die het ook gedaan hadden, maar die toen al veel meer geld kwijt waren.
En die revalidatie vond ik zelf meevallen. De eerste weken zijn ontzettend heftig, dat absoluut, zal ik niet ontkennen.
Maar Spike is met 8 maanden links geopereerd en met 10 maanden rechts. Daar zit dus 2 maanden tussen, en toen kon hij alweer redelijk op die ene poot steuen, anders kon de 2e operatie natuurlijk nog niet doorgaan.
En ja, daarna moet je natuurlijk wel nog een poos rustig aan doen. Maar gewone wandelingen enzo lukt dan wel. Niet te ver, en niet te druk maken een tijd, maar dat is logisch.
Het is ons wel afgeraden om hem veel te laten springen, naar een stok enzo. Maar ja, daar is ook mee te leven.
En hij loop met z'n achterkantje héél appart, maar dat is het laatste wat boeit hé. Hij loopt zonder pijn, daar gaat het om.
Een heel verhaal...
Maar ja, wij hebben zulke goede ervaringen met die operatie's.