Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stokvis.
Moderator: moderatorteam
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Stokvis.
Vandaag gekocht op de show in Ahoy. Toen ik met het plastic zakje daar liep, vond ik ook al dat er erg veel honden hun neus in de zak staken. Toen ik thuiskwam werd ik dus besprongen door 3 honden :N: (Balou van Jolanda logeert hier) die me ineens wel heel erg aardig vonden. Wat een succes is dat zeg, had ik al veel eerder moeten kopen.
-
Mauyak
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- linda
- Zeer actief
-
astrid
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
astrid schreef:13 euro voor een kilo geloof ik toch? Maar het is wel gedroogd, dus een kilo staat gelijk aan 5 kilo, geloof iklinda schreef:ik heb ook een zak gekocht :N:
ik schrok me werkenlijk kapot van de prijs trouwens :N:
ja klopt en opzich is het duur maar ja het is wel heel gezond voor je hondje, ik geef het al jaren en ik weet het weer van me oma die het al gaf aan haar hondjes.
-
astrid
- Zeer actief
Ik zat al op je te wachten, want ik weet dat het een stok(vis) paardje van je isRob* schreef:astrid schreef:13 euro voor een kilo geloof ik toch? Maar het is wel gedroogd, dus een kilo staat gelijk aan 5 kilo, geloof iklinda schreef:ik heb ook een zak gekocht :N:
ja klopt en opzich is het duur maar ja het is wel heel gezond voor je hondje, ik geef het al jaren en ik weet het weer van me oma die het al gaf aan haar hondjes.
-
Rob*
- Zeer actief
tis de perfecte kluif het zit barstensvol vit./mineralen en essentiele vetzuren, en als je weleens kijkt wat die gedroogde kauwkuiven kosten in de winkel?die zijn nou ook niet echt goedkoop :N:astrid schreef:Ik zat al op je te wachten, want ik weet dat het een stok(vis) paardje van je isRob* schreef:astrid schreef:13 euro voor een kilo geloof ik toch? Maar het is wel gedroogd, dus een kilo staat gelijk aan 5 kilo, geloof iklinda schreef:ik heb ook een zak gekocht :N:
ja klopt en opzich is het duur maar ja het is wel heel gezond voor je hondje, ik geef het al jaren en ik weet het weer van me oma die het al gaf aan haar hondjes.Ze vinden het echt zalig, en als dit op is, ga ik het zeker bestellen.
het kan wel een beetje stinken, maar als je het een paar keer hebt gegeven dan ruik je dat niet meer
-
astrid
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
- linda
- Zeer actief
32.50 voor 2,5 kilo. ik had zon grote zak en ik vond t best duur jaastrid schreef:13 euro voor een kilo geloof ik toch? Maar het is wel gedroogd, dus een kilo staat gelijk aan 5 kilo, geloof iklinda schreef:ik heb ook een zak gekocht :N:

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
-
Rob*
- Zeer actief
linda schreef:32.50 voor 2,5 kilo. ik had zon grote zak en ik vond t best duur jaastrid schreef:13 euro voor een kilo geloof ik toch? Maar het is wel gedroogd, dus een kilo staat gelijk aan 5 kilo, geloof iklinda schreef:ik heb ook een zak gekocht :N:
maar vonden ze het lekker of wat??
ik haal ook vaak bij de chinese toko gedroogde Snapper.....oef als Blisje dat ruikt raakt ie wild, is nog duurder maar is het wel zo af en toe waard.
- linda
- Zeer actief
dat wel gelukkigRob* schreef:linda schreef:32.50 voor 2,5 kilo. ik had zon grote zak en ik vond t best duur jaastrid schreef:13 euro voor een kilo geloof ik toch? Maar het is wel gedroogd, dus een kilo staat gelijk aan 5 kilo, geloof iklinda schreef:ik heb ook een zak gekocht :N:
maar vonden ze het lekker of wat??![]()
ik haal ook vaak bij de chinese toko gedroogde Snapper.....oef als Blisje dat ruikt raakt ie wild, is nog duurder maar is het wel zo af en toe waard.
ik moet er niet aan denken als ze t niet hadden gelust
zelfs Rocky eet t en die lust bijna niks

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
-
Rob*
- Zeer actief
linda schreef:dat wel gelukkigRob* schreef:linda schreef:32.50 voor 2,5 kilo. ik had zon grote zak en ik vond t best duur jaastrid schreef: 13 euro voor een kilo geloof ik toch? Maar het is wel gedroogd, dus een kilo staat gelijk aan 5 kilo, geloof ik
maar vonden ze het lekker of wat??![]()
![]()
ik moet er niet aan denken als ze t niet hadden gelust![]()
zelfs Rocky eet t en die lust bijna niks
hierzo...dat bedoel ik, ik ken geen hond die geen stokvis lust
alleen oppassen dat je geen klipvis geeft, dat is ook hetzelfde alleen dan gezouten
- beppie
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
- beppie
- Zeer actief
Omdat jij het zegt zal ik er nog eens extra op lettenRob* schreef:beppie schreef:Stokvis de honden hier vinden het ook heerlijkEn het zijn allebei moeilijke eters.Ik haal het gewoon in de dierenwinkel.
pas op dat het geen klipvis is he, want dat is heel zout.
-
Rob*
- Zeer actief
beppie schreef:Omdat jij het zegt zal ik er nog eens extra op lettenRob* schreef:beppie schreef:Stokvis de honden hier vinden het ook heerlijkEn het zijn allebei moeilijke eters.Ik haal het gewoon in de dierenwinkel.
pas op dat het geen klipvis is he, want dat is heel zout.maar volgens mij stond erop dat het stokvis was.
tis beiden hetzelfde maar de een is gedroogd en de ander gedroogd en gezouten...dacht ik hoor, heb dat ooit eens gehoord dus vermijd nu het woordje 'klipvis'
- beppie
- Zeer actief
Weer wat geleerdRob* schreef:beppie schreef:Omdat jij het zegt zal ik er nog eens extra op lettenRob* schreef:beppie schreef:Stokvis de honden hier vinden het ook heerlijkEn het zijn allebei moeilijke eters.Ik haal het gewoon in de dierenwinkel.
pas op dat het geen klipvis is he, want dat is heel zout.maar volgens mij stond erop dat het stokvis was.
tis beiden hetzelfde maar de een is gedroogd en de ander gedroogd en gezouten...dacht ik hoor, heb dat ooit eens gehoord dus vermijd nu het woordje 'klipvis'
-
Rob*
- Zeer actief
beppie schreef:Weer wat geleerdRob* schreef:beppie schreef:Omdat jij het zegt zal ik er nog eens extra op lettenRob* schreef:
ja staat hier ook, is dus gezouten als het klipvis is
http://www.stokvisonline.nl/klipvis.htm
-
Marion.
-
Rob*
- Zeer actief
-
Marion.
-
Rob*
- Zeer actief
Marion. schreef:De vis kopen, wat gedroogd stokvis heet. 's Nachts in je oventje, en 's morgens stokvis hebben. BijdehandjeRob* schreef:gewone stokvis kopen??![]()
Wat is de vis die gedroogd stokvis heet, en gezouten klipvis? De vis zal in levende lijve ook wel een naam hebben, en bij de visboer te koop zijn toch?
ja dat heet kabeljauw Marion, weet je wat 5 kilo kabeljauw bij de visboer kost??goeie kabeljauw
nou dan koop ik het wel bij de stokvisboer als je het niet erg vind...tenzij je verse koolvis wilt geven, maar zelfs die is nog duur als het vesr is.
-
Marion.
Ik zag het al. Ordinaire kabeljauwRob* schreef:ja dat heet kabeljauw Marion, weet je wat 5 kilo kabeljauw bij de visboer kost??goeie kabeljauw![]()
nou dan koop ik het wel bij de stokvisboer als je het niet erg vind...tenzij je verse koolvis wilt geven, maar zelfs die is nog duur als het vesr is.
Van een kilo kabeljauw blijft gedroogd nog genoeg over hoor. Is qua prijs zeker de moeite waard. Garnaaltjes gaan ook heel erg goed. Zalm moet iets langer, maar doen ze wel 3x zoveel moorden voor als voor gedroogde kabeljauw.
Je mag het van mij bij de stokvisboer kopen hoor. Ik vind het veel leuker om af en toe te kijken hoe mijn stokvisjes vorderen, en dat ik zeker weet dat het alleen maar kabeljauw of zalm is
En èrgens heb ik zo het vermoeden dat jouw stokvisboer niet de dure "goeie kabeljauw" heeft gebruikt
-
Rob*
- Zeer actief
Marion. schreef:Ik zag het al. Ordinaire kabeljauwRob* schreef:ja dat heet kabeljauw Marion, weet je wat 5 kilo kabeljauw bij de visboer kost??goeie kabeljauw![]()
nou dan koop ik het wel bij de stokvisboer als je het niet erg vind...tenzij je verse koolvis wilt geven, maar zelfs die is nog duur als het vesr is.![]()
Van een kilo kabeljauw blijft gedroogd nog genoeg over hoor. Is qua prijs zeker de moeite waard. Garnaaltjes gaan ook heel erg goed. Zalm moet iets langer, maar doen ze wel 3x zoveel moorden voor als voor gedroogde kabeljauw.
Je mag het van mij bij de stokvisboer kopen hoor. Ik vind het veel leuker om af en toe te kijken hoe mijn stokvisjes vorderen, en dat ik zeker weet dat het alleen maar kabeljauw of zalm is
En èrgens heb ik zo het vermoeden dat jouw stokvisboer niet de dure "goeie kabeljauw" heeft gebruikt![]()
kabeljauw kost bij de visboer 15 euro de kilo, blijft 200 gram van over na droging volgens de oude manier.
en de visbooer waar ik het haalt betaald natuurlijk minder dan de gewone burger, dat is normaal he, bij de groothandel zit je gauw op 1,50de klio, zou 7,50 zijn als je vers koopt en zelf droogt.
de stokvis zelf bij die visboer wordt al gedroogd in land van herkomst, die kost dus nog veel minder dan hier, ja dan is het dus gewoon goeie kwaliteit kabeljauw.
hoe kn jij dan verse kabeljauw van koolvis onderscheiden?ben ik weleens benieuwd naar , wat jouw kennis ervan is, dus de voedingswaarde en de kleur van de vis?
-
Marion.
Ik herken helemaal geen vis, ik wil ze niet eens ongefileerd zien :N:Rob* schreef:kabeljauw kost bij de visboer 15 euro de kilo, blijft 200 gram van over na droging volgens de oude manier.
en de visbooer waar ik het haalt betaald natuurlijk minder dan de gewone burger, dat is normaal he, bij de groothandel zit je gauw op 1,50de klio, zou 7,50 zijn als je vers koopt en zelf droogt.
de stokvis zelf bij die visboer wordt al gedroogd in land van herkomst, die kost dus nog veel minder dan hier, ja dan is het dus gewoon goeie kwaliteit kabeljauw.
hoe kn jij dan verse kabeljauw van koolvis onderscheiden?ben ik weleens benieuwd naar , wat jouw kennis ervan is, dus de voedingswaarde en de kleur van de vis?
En je moet niet zo zitten te zeuren. Ik heb het over de stokviszakjes op de shows van 32 euro per 5 kilo. Hoe herken JIJ daar de goede kabeljauw in? Weet je hoeveel schijven daartussen hebben gezeten, voordat het als zakje stokvis verkocht werd? Die kabeljauw kwam echt niet van jouw kwaliteitsboertje. Ieder schijfje die daartussen zat heeft eraan verdient hoor. En ook jouw kwaliteitsboertje verdient eraan, anders is het een grote sukkel
-
Rob*
- Zeer actief
Marion. schreef:Ik herken helemaal geen vis, ik wil ze niet eens ongefileerd zien :N:Rob* schreef:kabeljauw kost bij de visboer 15 euro de kilo, blijft 200 gram van over na droging volgens de oude manier.
En je moet niet zo zitten te zeuren. Ik heb het over de stokviszakjes op de shows van 32 euro per 5 kilo. Hoe herken JIJ daar de goede kabeljauw in? Weet je hoeveel schijven daartussen hebben gezeten, voordat het als zakje stokvis verkocht werd? Die kabeljauw kwam echt niet van jouw kwaliteitsboertje. Ieder schijfje die daartussen zat heeft eraan verdient hoor. En ook jouw kwaliteitsboertje verdient eraan, anders is het een grote sukkel
tuurlijk verdient ie eraan, maar niet zoals jij zegt dat het geen kwaliteit is, als het in de winkel 15 euro de klio is dan is het op de veiling 2 euro en in de landen waar het gedroogd word nog minder, denk dat ie dan aardig verdient en dus is het gewoon kwaliteit
koolvis en kabeljauw is amper te herkennen, de voedingswaarde is gelijk, per 100 gram 20 gram eiwit en geen koolhydraten en heel weinig vet, de vit/mineralenwaarde is ook zo goed als identiek, al zou mijn visboer ermee kloten dan nog merkt Blisje er niks aan, en ik ook niet behalve mijn buidel en laat ik daar nou helemaal lak aan hebben wat het kost voor Blisje
-
Marion.
Da's mooi dan. De enige vis die ik zelf niet heel vies vind, is kabeljauw uit de grill met een korstje van Coleman's mosterd en majo. En gegrilde zalm. Is ook niet heel vies.Rob* schreef:koolvis en kabeljauw is amper te herkennen, de voedingswaarde is gelijk, per 100 gram 20 gram eiwit en geen koolhydraten en heel weinig vet, de vit/mineralenwaarde is ook zo goed als identiek, al zou mijn visboer ermee kloten dan nog merkt Blisje er niks aan, en ik ook niet behalve mijn buidel en laat ik daar nou helemaal lak aan hebben wat het kost voor Blisje
En ik dwing mezelf om zeker 1x in de week vis te eten. Maar ik kan dus ook gewoon de koolvis voor de kat uit de vriezer nemen (met dat korstje van Coleman's en majo is de smaak van het goede toch al weg
-
Rob*
- Zeer actief
Marion. schreef:Da's mooi dan. De enige vis die ik zelf niet heel vies vind, is kabeljauw uit de grill met een korstje van Coleman's mosterd en majo. En gegrilde zalm. Is ook niet heel vies.Rob* schreef:koolvis en kabeljauw is amper te herkennen, de voedingswaarde is gelijk, per 100 gram 20 gram eiwit en geen koolhydraten en heel weinig vet, de vit/mineralenwaarde is ook zo goed als identiek, al zou mijn visboer ermee kloten dan nog merkt Blisje er niks aan, en ik ook niet behalve mijn buidel en laat ik daar nou helemaal lak aan hebben wat het kost voor Blisje
En ik dwing mezelf om zeker 1x in de week vis te eten. Maar ik kan dus ook gewoon de koolvis voor de kat uit de vriezer nemen (met dat korstje van Coleman's en majo is de smaak van het goede toch al weg)
koolvis is niks mis mee, is gewoon heel goed voor je, en qua smaak is het ook niet verkeerd...veel kibbelingetjes zijn gewoon van koolvis gemaakt, beetje kruiden en niemand die het merkt.
de biologische waarde is niet meer of minder dan die van kabeljauw, dus je kan het gewoon lekker eten en het is gewoon heel lekker, smaakt bijna hetzelfde als je niet te kieskeurig bent