Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zorgen om Moritz, uitslag blz 42: Erlichia
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Wat fijn om te horen Caro, vergeet niet dat jij ook opgelucht bent en niet meer zo bedrukt en dat pikt hij ook heel makkelijk op 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
Meeko
- Zeer actief
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
- donna
- Zeer actief
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Rosa
- Zeer actief
- *tweety*
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
Femmy
- Actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja op zich eigenlijk allemaal best redelijk, best goed eigenlijk!Demi schreef:Hoe is het verder in het weekend gegaan met hem Caroline? Nog steeds wat verbetering?
Hij begint alleen vreemde fratsen te vertonen
Zo weigert hij nu eten wat hij niet zo ziet zitten: 's ochtends als ik thee drink, krijgen beide honden altijd een half 'mensenkoekje' en dat moet meneer ineens niet meer
Ook z'n harde hondensnack daar wil hij geen moeite voor doen
Vanmiddag was hij aan het spelen met Shibo (Rottweilerreu) en die pikte Moritz's bal af en ineens beet hij me toch in de kont van Shibo :N:
Ik zei nog tegen die baas 'dadelijk knapt Moritz zo enorm op, dat ineens bovenkomt dat hij totaal onopgevoed is' :N:
Hij is natuurlijk altijd zo zachtaardig geweest, en bangig, dat ik altijd vreselijk makkelijk met hem ben geweest, maar ik 'vrees' (hoop
Maar hij doet het dus best goed! Hij is nog wel snel moe: buiten rent hij weer lekker, maar binnen ligt hij nog steeds erg veel. Af en toe pakt hij wel weer een speeltje of kluifje, maar na 5 minuten valt hij dan alweer in slaap. Z'n hele koppie trekt wel steeds meer bij, veel minder 'scherp'
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed om te horen dat het nog steeds beter met hem gaat!Stang schreef:Ja op zich eigenlijk allemaal best redelijk, best goed eigenlijk!Demi schreef:Hoe is het verder in het weekend gegaan met hem Caroline? Nog steeds wat verbetering?![]()
Hij begint alleen vreemde fratsen te vertonen![]()
Zo weigert hij nu eten wat hij niet zo ziet zitten: 's ochtends als ik thee drink, krijgen beide honden altijd een half 'mensenkoekje' en dat moet meneer ineens niet meerDe eerste keer schrok ik me rot 'nee he, dadelijk stort hij weer in
', maar hij weigert het nu dagelijks gewoon.
Ook z'n harde hondensnack daar wil hij geen moeite voor doenHij zit er echt met een smoel bij 'dat mot ik niet', maar een Frolicje of zijn eten (wat hij allemaal lekker vindt) dat eet hij wel gewoon.
Vanmiddag was hij aan het spelen met Shibo (Rottweilerreu) en die pikte Moritz's bal af en ineens beet hij me toch in de kont van Shibo :N:
Ik zei nog tegen die baas 'dadelijk knapt Moritz zo enorm op, dat ineens bovenkomt dat hij totaal onopgevoed is' :N:![]()
![]()
Hij is natuurlijk altijd zo zachtaardig geweest, en bangig, dat ik altijd vreselijk makkelijk met hem ben geweest, maar ik 'vrees' (hoop) dat hij misschien wel helemaal beter wordt dan in die 4 jaar en dan hebben we ineens een onuitstaanbaar verwende hond
![]()
![]()
Maar hij doet het dus best goed! Hij is nog wel snel moe: buiten rent hij weer lekker, maar binnen ligt hij nog steeds erg veel. Af en toe pakt hij wel weer een speeltje of kluifje, maar na 5 minuten valt hij dan alweer in slaap. Z'n hele koppie trekt wel steeds meer bij, veel minder 'scherp'
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Horatio
- Vaste gebruiker
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- boemerang
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog even hoor.....
De beste graadmeter volgens mij: Kaya! Die daagde voor het eerst in tijden Moritz weer uit tot spel
Dat was echt al een tijd geleden, want Kaya was ook timide al die tijd tegenover Moritz.
Uiteraard deed ze het weer op haar eigen lompe dominante manier en moest er naast het spelen ook de kop op de rug gelegd worden
en moest ik moeite doen om Moritz nu niet te zien als 'zwak krummel-frummeltje' en me erbuiten houden. Hij redde zich prima
Af en toe even schuilen op de bank, maar dan sprong hij toch weer tevoorschijn.
Kaya werd helemaal dol en 'danste' het hele huis rond
Er komt nu toch een
uit bij mij, al ben ik daar altijd heel voorzichtig mee, want als ik begin te juichen dan gaat het fout :N:
Maar toch:

De beste graadmeter volgens mij: Kaya! Die daagde voor het eerst in tijden Moritz weer uit tot spel
Uiteraard deed ze het weer op haar eigen lompe dominante manier en moest er naast het spelen ook de kop op de rug gelegd worden
Kaya werd helemaal dol en 'danste' het hele huis rond
Er komt nu toch een
Maar toch:
-
Ari@ne
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank jeTeckelgek schreef:Niet nog even, Caroline.
Wat mij betreft schrijf je 100 keer per dag en dat meen ik uit de grond van mijn hart!!
Het is gewoon zo mooi....
Ruim twee weken lang dacht ik dat het over was, was ik eigenlijk bezig afscheid van Moppie te nemen. Wist ik dag en nacht dat het elk moment over kon zijn vanwege vocht en bloedingen door het hele gevaarlijke eiwitgehalte.
's Avonds nam ik steeds afscheid als ik ging slapen.
Steeds werd me verteld 'als dit en als dat, dan moet je hem in laten slapen'. Dat er weinig hoop was, dat hoorde ik keer op keer; eerst steeds van de dierenarts en toen van de internist.
En dan nu.... het is 100 keer zoveel genieten bij iedere knuffel, bij regen ga ik blij naar buiten ipv mopperend, bij iedere vrolijke dans van hem kan ik wel janken van blijdschap.
Het is een wondertje, het wondertje is nog niet voltooid (en dat moet ik mezelf ook weer steeds vertellen), maar nu zal het me toch niet meer gebeuren dat het fout gaat, dat heb ik daarboven even goed duidelijk gemaakt: het is mooi geweest nu
En heel misschien was het het beste wat ons kon overkomen dat hij zichbaar ziek werd, want hij is tenslotte wel al die jaren sluimerend ziek geweest. Als het nu echt geneest dan wordt hij misschien wel beter dan hij in al die jaren geweest was.
Dan kan hij zich misschien ook weer iets beter over zijn angsten heenzetten en wordt zijn leven nog leuker voor hem.