Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zorgjes om Ozzy. Alles ok, en FritZ ook.
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Zorgjes om Ozzy. Alles ok, en FritZ ook.
We hebben allebei het idee dat zijn hart niet regelmatig klopt. Ik heb nu een paar keer gevoeld en gekeken (als hij met zijn hoofd achterover ligt zien we de halsslagader kloppen). Ik zei vandaag tegen Wim dat ik zijn hart even wilde laten checken, en toen zei hij dat hij het ook gezien had. Nu hoeft onregelmatig kloppen natuurlijk helemaal geen probleem te zijn, maar toch maak ik me wel zorgen. Ik ga morgen even met hem naar de da.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 28 aug 2006 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Zorgjes om Ozzy
Mij is ooit door een dierenarts verteld dat een hondenhart regelmatig onregelmatig klopt en dat dat heel normaal is.Hutsje schreef:We hebben allebei het idee dat zijn hart niet regelmatig klopt. Ik heb nu een paar keer gevoeld en gekeken (als hij met zijn hoofd achterover ligt zien we de halsslagader kloppen). Ik zei vandaag tegen Wim dat ik zijn hart even wilde laten checken, en toen zei hij dat hij het ook gezien had. Nu hoeft onregelmatig kloppen natuurlijk helemaal geen probleem te zijn, maar toch maak ik me wel zorgen. Ik ga morgen even met hem naar de da.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hutsje
- Zeer actief
Dat klopt (marian* schreef:Mij is ooit door een dierenarts verteld dat een hondenhart regelmatig onregelmatig klopt en dat dat heel normaal is.Hutsje schreef:We hebben allebei het idee dat zijn hart niet regelmatig klopt. Ik heb nu een paar keer gevoeld en gekeken (als hij met zijn hoofd achterover ligt zien we de halsslagader kloppen). Ik zei vandaag tegen Wim dat ik zijn hart even wilde laten checken, en toen zei hij dat hij het ook gezien had. Nu hoeft onregelmatig kloppen natuurlijk helemaal geen probleem te zijn, maar toch maak ik me wel zorgen. Ik ga morgen even met hem naar de da.

- boemerang
- Zeer actief
als je het niet vertouwd zou ik er zeker na laten kijken
wij hebben met onze golden ook een hart echo laten maken
het was aan de zwakke kant we moesten bij de dieren kliniek een rondje hard lopen en daarna werd er weer geluisterd en zat tegen de 60 p/m
waar we de hart evho hebben laten maken zij ons dat het aan de voeding lag maag darm probleem toch geluisterd en toen had hij ook zo iets van wel een echo maken maar gelukkig zag alles er heel goed uit
ook hij was sloom en kon niet op gewicht komen
we hebben brokken mee gekregen ,maar daar werd hij later nog zieker van toen moesten we weer andere brokken proberen maar daar hadden wij geen zin in
nu hebben we bento kronen en tot nu toe doen ze het er goed op maar mocht het de andere kant weer op gaan dan eis ik een onderzoek waar hij wel en niet tegen kan want op een gegeven moment laten ze je eerst de hele handel uit proberen om daarna een test te gaan doen
wij hebben met onze golden ook een hart echo laten maken
het was aan de zwakke kant we moesten bij de dieren kliniek een rondje hard lopen en daarna werd er weer geluisterd en zat tegen de 60 p/m
waar we de hart evho hebben laten maken zij ons dat het aan de voeding lag maag darm probleem toch geluisterd en toen had hij ook zo iets van wel een echo maken maar gelukkig zag alles er heel goed uit
ook hij was sloom en kon niet op gewicht komen
we hebben brokken mee gekregen ,maar daar werd hij later nog zieker van toen moesten we weer andere brokken proberen maar daar hadden wij geen zin in
nu hebben we bento kronen en tot nu toe doen ze het er goed op maar mocht het de andere kant weer op gaan dan eis ik een onderzoek waar hij wel en niet tegen kan want op een gegeven moment laten ze je eerst de hele handel uit proberen om daarna een test te gaan doen

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Hutsje
- Zeer actief
- boemerang
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- boemerang
- Zeer actief
dat was hier ook zo dus wij hadden op dat moment heel veel vraagteken
door dat de hart echo goed was plus voor die tijd heeft hij een uitgebreid bloed onderzoek gehad en volgens hem hadden we een goede gezonde hond maar met een maag/darm probleem
ik hoop voor ozzy en jullie dat het hart wel goed is dat hij gewoon helemaal gezond is
door dat de hart echo goed was plus voor die tijd heeft hij een uitgebreid bloed onderzoek gehad en volgens hem hadden we een goede gezonde hond maar met een maag/darm probleem
ik hoop voor ozzy en jullie dat het hart wel goed is dat hij gewoon helemaal gezond is

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
-
miekmiek
- Hutsje
- Zeer actief
Ik laat het morgen wel even nakijken bij de daInge O schreef:idd, als een hondenhart in rust wel regelmatig klopt heb je pas echt een probleemmarian* schreef:Mij is ooit door een dierenarts verteld dat een hondenhart regelmatig onregelmatig klopt en dat dat heel normaal is.Hutsje schreef:We hebben allebei het idee dat zijn hart niet regelmatig klopt. Ik heb nu een paar keer gevoeld en gekeken (als hij met zijn hoofd achterover ligt zien we de halsslagader kloppen). Ik zei vandaag tegen Wim dat ik zijn hart even wilde laten checken, en toen zei hij dat hij het ook gezien had. Nu hoeft onregelmatig kloppen natuurlijk helemaal geen probleem te zijn, maar toch maak ik me wel zorgen. Ik ga morgen even met hem naar de da..
je kan even checken : ozzy even goed aktief laten lopen, en dan nakijken, dan moet de hartslag wel regelmatig zijn.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Angeniet
- Erelid
-
bianca83
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
-
mecheltjes
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- sprokkel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): collie en sheltie
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
Alles is goed met Ozzy, hij heeft een krachtige pols en geen ruis. Hij was perfect in conditie, heel goed gespierd. Er kan eventueel een echo of hartfilmpje ggemaakt natuurlijk, maar als klinisch alles goed is ga ik geen problemen maken die er niet zijn. Vermoedelijk speelt hij nu zoveel met FritZ dat hij daardoor tijdens wandelingen minder aktief is. Iets anders kan ik er niet van maken. Maar ik ben blij dat alles in orde is!
FritZ was ook mee, hij moest die ene enting nog hebben. Hij was een dikke 7 kilo (!) aangekomen! Een kilo in de week dus. Hij weegt nu bijna 33 kilo. Ozzy weegt iets meer dan 35 kilo. Ik denk dat FritZ daar ook wel zo ongeveer op uit zal komen, er mag nog wel iets bij. Ze hebben zich beiden heel goed gedragen,mijn kereltjes.
FritZ was ook mee, hij moest die ene enting nog hebben. Hij was een dikke 7 kilo (!) aangekomen! Een kilo in de week dus. Hij weegt nu bijna 33 kilo. Ozzy weegt iets meer dan 35 kilo. Ik denk dat FritZ daar ook wel zo ongeveer op uit zal komen, er mag nog wel iets bij. Ze hebben zich beiden heel goed gedragen,mijn kereltjes.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer: