Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zwelling aan kaak/keel > update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

zwelling aan kaak/keel > update

Ongelezen bericht door Podenji »

pfff normaal ben ik vrij nuchter als het om dit soort dingen gaat, behalve als het dus mijn eigen honden betreft :roll:

een van mijn honden kreeg zaterdag plotseling een zwelling onder haar keel/kaak , we dachten aan iets ingeslikt of gestoken, ook omdat ze de avond er voor plotseling moest hoesten, maandag was die zwelling bijna weg en ze heeft ook niet meer gehoest, maar nu zit er een soort "knikker"zo groot is het ongeveer, dus niet meer zo groot als het was, ik kan er ook gewoon aanzitten en het voelt alsof er wat vocht inzit.

iemand enig idee?? ze heeft er geen last van,
misschien toch een beet geweest die maar erg langzaam wegtrekt? of zal er een grasaartje/ splinter van een of ander in dr speekselklier zitten ofzo. ( ik geef rauwe botten waar ze goed op kauwt dus mss daar een splintertje van?? :denken: ) ze speelt eigenljik nauwljiks met stokken dus ik denk niet dat het een houtsplinter is
en wat als het een grasaartje is of een splinter of wat dan ook, moet ze dan onder het mes>> volledige narcose ? of kan dat gewoon paatselijk verwijderd worden?

als het volgende week nog zo is ga ik maar weer eens naar de dierenarts, ik kijk het nog ff aan, maar misschien weet iemand wat het is of heeft advies?
Laatst gewijzigd door Podenji op 25 aug 2006 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

Kan een speekselklier-ontsteking zijn.
Groetjes Myriam
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

myriam1 schreef:Kan een speekselklier-ontsteking zijn.
Groetjes Myriam
is het dan niet zo dat ze ook overmatig speeksel gaan aanmaken of juist een droge bek krijgen? of veel slikken e.d.? :denken: dat doet ze namelijk niet
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Aan de andere kant; als het een ontsteking is kun je er beter maar zo snel mogelijk bij zijn om het te behandelen met anti-biotica. Ik zou er voor de zekerheid toch even door een dierenarts naar laten kijken.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Podenji schreef:
myriam1 schreef:Kan een speekselklier-ontsteking zijn.
Groetjes Myriam
is het dan niet zo dat ze ook overmatig speeksel gaan aanmaken of juist een droge bek krijgen? of veel slikken e.d.? :denken: dat doet ze namelijk niet
nee, dat hoeft niet - overmatig speekselen dan meestal juist niet, en een droge bek al helemaal niet, want er zijn verschillende speekselklieren, aan beide kanten.
oke weer wat geleerd :ok:

heb trouwens de DA net gesproken en de hele zaak voorgelegd en de temp gemeten, geen koorts dus nog aankijken en als het niet groter word, ze geen koorts en pijn krijgt en als het dus ook kleiner word in een week dan is er niets om zorgen over te maken, gebeurt dit niet dan volgende week ff langsgaan :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

vandaag toch naar de DA gegaan omdat de bobbel groter was geworden en harder, vocht afgenomen en het is een kyste, geenspeekselklierkyste maar zat er wel in de buurt, afijn schoongemaakt en penicilline met nog iets eringespoten en nu hopen dat het kreng wegblijft, want die dingen kunnen terugkomen en dan moet het op een gegeven moment operatief verwijdert worden, als dat moet dan moet het maar daar is nu nog geen sprake van. :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

gelukkig maar! Hopelijk verdwijnt het weer snel :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

beterschap. hopelijk komt ie niet terug :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Wat goed dat je toch even naar de dierenarts bent geweest.
Cystes zijn rotdingen. Het zijn holtes die ingekapseld zijn en gevuld met vocht.
Nu maar hopen dat ie gewoon wegblijft. Dat is heel goed mogelijk hoor, zeker als ie nu goed bestreden wordt :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”