Daar begin ik eerlijk gezegd ook aan te twijfelen....Scooby schreef:Hahaha, Noa is geen echte hond!Annelies schreef:Ik kreeg ook eens een proefrolletje van die mix mee toen Noa slecht at...
"Nou, let maar op...Ze zal het heerlijk vinden...!!"
Ik stond werkelijk te kokhalzen toen ik de verpakking opensneed en besloot meteen: dit gaat me echt te ver...![]()
Gelukkig trok Noa haar neus er voor op...Gatverdamme, wat smerig...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Carnibest Kruidenmix
Moderator: moderatorteam
- Annelies
- Zeer actief

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou, ik vroeg me al langer af wat die kruidenmix was en hier staat het antwoord. Ik had zo'n klazien uit Zalk-mengsel in gedachten maar dat is het dus niet echt!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
toen ik die term hoorde van "mijn" Carnibest mevrouw dacht ik ook aan zoiets hoor..Eline* schreef:Nou, ik vroeg me al langer af wat die kruidenmix was en hier staat het antwoord. Ik had zo'n klazien uit Zalk-mengsel in gedachten maar dat is het dus niet echt!
Dus ik leuk zo'n ding ontdooien...meteen natuurlijk he?!
Dus in een bak koud water gelegd..
Ik vond er al een eigennaardig luchtje vanaf komen
Nou...als pens stinkt, dan is dit helemaal een ramp hoor
Rimpel vind het om te smullen..ik heb nog 2 rolletjes liggen
Gisteren heeft ie pens gehad...dus later deze week denk ik dat ik maar weer eens zo'n rolletje ontdooi...IN DE ACHTERTUIN
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Het zit ook weer een maag verder naar het achtereind van een koe toe.mercedes2803 schreef:Nou...als pens stinkt, dan is dit helemaal een ramp hoor![]()
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is dus eigenlijk hele dure bijna-stront.Scooby schreef:Het zit ook weer een maag verder naar het achtereind van een koe toe.mercedes2803 schreef:Nou...als pens stinkt, dan is dit helemaal een ramp hoor![]()
Maar hier vinden ze het ook erg lekker, dus ik geef het ook af en toe.
Ik zal trouwens wel een mafketel zijn, maar ik vind het helemaal niet zo stinken...
Groetjes, Nina en Baloe

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo duur vind ik het eigenlijk niet eens?baloe2004 schreef:Het is dus eigenlijk hele dure bijna-stront.Scooby schreef:Het zit ook weer een maag verder naar het achtereind van een koe toe.mercedes2803 schreef:Nou...als pens stinkt, dan is dit helemaal een ramp hoor![]()
![]()
Groetjes, Karen
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het in de wei ligt is het een stuk goedkoperScooby schreef:Zo duur vind ik het eigenlijk niet eens?baloe2004 schreef:Het is dus eigenlijk hele dure bijna-stront.Scooby schreef:Het zit ook weer een maag verder naar het achtereind van een koe toe.mercedes2803 schreef:Nou...als pens stinkt, dan is dit helemaal een ramp hoor![]()
![]()
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het in de wei ligt is het een stuk goedkoperScooby schreef:Zo duur vind ik het eigenlijk niet eens?baloe2004 schreef:Het is dus eigenlijk hele dure bijna-stront.Scooby schreef:Het zit ook weer een maag verder naar het achtereind van een koe toe.mercedes2803 schreef:Nou...als pens stinkt, dan is dit helemaal een ramp hoor![]()
![]()
- *Silvia*
- Zeer actief
hier verkopen ze het nog op de site ieder gevalDrossie schreef:Weet iemand of je het mee kan bestellen met een bestelling Carnibest?
Want de kruidenmix is nergens te bespeuren op de site!
Net als de geperste pensbotten. Kan je die mee bestellen met een CB-bestelling?
www.shaweca.nl
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Heb mailtje gestuurd, maar krijg niet direct antwoord.Angelique25 schreef:Vraag het aan je verkooppuntDrossie schreef:Weet iemand of je het mee kan bestellen met een bestelling Carnibest?
Mijn verkooppunt is Rene Roks, das de enige die tot in België levert!
Weet iemand of die man een site heeft ofzo?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij kun je dat gewoon tegelijkertijd bestellen, hoor. En die geperste pensbotten ook. Tenminste; als jouw verkooppunt ook snacks verkoopt?Drossie schreef:Weet iemand of je het mee kan bestellen met een bestelling Carnibest?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan is het alleen niet meer in dezelfde samenstelling als waarin het nu gemaakt wordt.Angelique25 schreef:Als het in de wei ligt is het een stuk goedkoperScooby schreef:Zo duur vind ik het eigenlijk niet eens?baloe2004 schreef:Het is dus eigenlijk hele dure bijna-stront.Scooby schreef: Het zit ook weer een maag verder naar het achtereind van een koe toe.![]()
![]()
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij heeft hij geen site?Drossie schreef:[Mijn verkooppunt is Rene Roks, das de enige die tot in België levert!
Weet iemand of die man een site heeft ofzo?
Maar er zijn inmiddels vier verkooppunten die tot in Belgie leveren, zag ik net op de site van Carnibest zelf. Misschien dat je het daar ook kunt proberen?
Groetjes, Karen
-
Rob*
- Zeer actief
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Neuh, tis wat minder nat en de verpakking ontbreekt, maar de werking is toch nog hetzelfde. Vezeltjes om wat dunne ontlasting wat dikker te maken en maagvulling zonder caloriën.Scooby schreef:Dan is het alleen niet meer in dezelfde samenstelling als waarin het nu gemaakt wordt.Angelique25 schreef:Als het in de wei ligt is het een stuk goedkoperScooby schreef:Zo duur vind ik het eigenlijk niet eens?baloe2004 schreef: Het is dus eigenlijk hele dure bijna-stront.![]()
![]()
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ben ik niet met je eens. Je 'vergeet' nu voor het gemak wel de werking van de laatste maag en de darmen van de koe. Daar worden ook nog veel stoffen verteerd en opgenomen in het bloed, dus die vind je niet meer terug in de ontlasting en zaten er in de boekmaag nog wel degelijk in.Angelique25 schreef:Neuh, tis wat minder nat en de verpakking ontbreekt, maar de werking is toch nog hetzelfde. Vezeltjes om wat dunne ontlasting wat dikker te maken en maagvulling zonder caloriën.
Dus de werking is zeker niet hetzelfde.
Daarnaast is de Kruidenmix ook absoluut niet bedoeld als maagvulling. Dat red je niet met een lepeltje per dag, hoor.
Groetjes, Karen
-
Marion.
Hmmm, "gemaakt" wordt? Ik zou eerder "eruit geschraapt" wordt zeggen. Vind ik reclame-technisch ook veel handiger om te zeggen dan dat iets gemaakt wordt.Scooby schreef:Dan is het alleen niet meer in dezelfde samenstelling als waarin het nu gemaakt wordt.Angelique25 schreef:Als het in de wei ligt is het een stuk goedkoper![]()
Het is de inhoud van de boekmaag. Die is smakelijk, die stinkt, en die is goed voor onze hondjes. Daar hoeft niets aan gemaakt te worden. Behalve het uitschrapen en de zakjes erom heen. Het is gewoon eerlijk spul. Misschien wordt er nog wel wat aan toe gevoegd hoor, maar ik heb eigenlijk liever dat dat niet het geval is.
Ik koop het af en toe wel eens, als ik geld teveel heb bv. Maar als je me nu gaat vertellen dat het "gemaakt" wordt, dan stop ik daar acuut mee.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
O.k., ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt. Kruidenmix is gemalen boekmaag. Er wordt ook niets uit geschraapt, de hele maag wordt vermalen tot Kruidenmix. In dat opzicht bedoelde ik dat het 'gemaakt' wordt. (Er wordt verder ook niets aan toegevoegd.)Marion. schreef:Hmmm, "gemaakt" wordt? Ik zou eerder "eruit geschraapt" wordt zeggen. Vind ik reclame-technisch ook veel handiger om te zeggen dan dat iets gemaakt wordt.Scooby schreef:Dan is het alleen niet meer in dezelfde samenstelling als waarin het nu gemaakt wordt.Angelique25 schreef:Als het in de wei ligt is het een stuk goedkoper![]()
Het is de inhoud van de boekmaag. Die is smakelijk, die stinkt, en die is goed voor onze hondjes. Daar hoeft niets aan gemaakt te worden. Behalve het uitschrapen en de zakjes erom heen. Het is gewoon eerlijk spul. Misschien wordt er nog wel wat aan toe gevoegd hoor, maar ik heb eigenlijk liever dat dat niet het geval is.
Ik koop het af en toe wel eens, als ik geld teveel heb bv. Maar als je me nu gaat vertellen dat het "gemaakt" wordt, dan stop ik daar acuut mee.
Groetjes, Karen
-
Marion.
Oké, dan is het wat ik dacht dat het was. Kan ik nog steeds met Angelique meegaan dat de stront duur betaald wordt, alleen heb ik het er dan graag voor over dat iemand anders de rotklusjes voor me doetScooby schreef:O.k., ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt. Kruidenmix is gemalen boekmaag. Er wordt ook niets uit geschraapt, de hele maag wordt vermalen tot Kruidenmix. In dat opzicht bedoelde ik dat het 'gemaakt' wordt. (Er wordt verder ook niets aan toegevoegd.)
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat weet je toch ook niet van de pens die je aan je honden geeft?!ien schreef:
enne..wat ik wel een nadeel vind van dat het gemaakt is dat je niet weet wat de koe gevreten heeft wat tot pulp gemalen wordt en als gezondheidsdingetje wordt verkocht!
Groetjes, Karen
-
Rob*
- Zeer actief
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
het gaat om de inhoud.Scooby schreef:Dat weet je toch ook niet van de pens die je aan je honden geeft?!ien schreef:
enne..wat ik wel een nadeel vind van dat het gemaakt is dat je niet weet wat de koe gevreten heeft wat tot pulp gemalen wordt en als gezondheidsdingetje wordt verkocht!
niet de maag zelf.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat snap ik, maar zowel van de pens als van de boekmaag weet je toch net zo goed niet wat de koe gegeten heeft, voordat je het aan je hond geeft? De pens geef je alleen aan een groot stuk en de boekmaag gemalen, maar verder zie ik het verschil niet zo wat dat betreft?!ien schreef:het gaat om de inhoud.Scooby schreef:Dat weet je toch ook niet van de pens die je aan je honden geeft?!ien schreef:
niet de maag zelf.
Groetjes, Karen
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
dat is het hem dusScooby schreef:Dat snap ik, maar zowel van de pens als van de boekmaag weet je toch net zo goed niet wat de koe gegeten heeft, voordat je het aan je hond geeft? De pens geef je alleen aan een groot stuk en de boekmaag gemalen, maar verder zie ik het verschil niet zo wat dat betreft?!ien schreef:het gaat om de inhoud.Scooby schreef:Dat weet je toch ook niet van de pens die je aan je honden geeft?!ien schreef:
niet de maag zelf.
de boekmaag is gemalen met inhoud en aangezien ik als consument niet weet wat en waar die koe wat te vreten heeft gekregen hoef ik dat spul wat een fabrikant in een pakje doet niet.