Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rauw ei
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
rauw ei
ik dacht dat ik gisteren een stukje had geschreven maar kan het nu nergens meer vinden.
een kennis geeft haar hond 1x in de 3 weken een rauw ei door de brokken en die lab die glanst heel mooi. is dat wel oke rauwe eieren???
of liever gekookt?
een kennis geeft haar hond 1x in de 3 weken een rauw ei door de brokken en die lab die glanst heel mooi. is dat wel oke rauwe eieren???
of liever gekookt?
Groetjes Silvia en Diesel
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik wilde diesel dus een gekookt eitje geven (het wit) en tijdens mijn zoektocht naar info zag ik dat je beter rauw kan geven omdat een hond niet samonella gevoelig is en het ei bij het koken zijn voedingswaarde verliest.
ik ga diesel straks een eitje geven. maar die schil he is dat niet erg scherp dan?
ik ga diesel straks een eitje geven. maar die schil he is dat niet erg scherp dan?
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
"Een rauw ei kan niet zoveel kwaad bij een hond, een hond is nl niet gevoelig vvor salmonella.Wel is het zo dat een gekookt ei meer voedingswaarde heeft dan een rauw ei .Een gekookt ei wordt voor nl 97 procent verteerd, de hond heeeft er dus meer aan dan aan een rauw ei"
oeps verkeerd om. gekookt is dus beter dan rauw blijkbaar
oeps verkeerd om. gekookt is dus beter dan rauw blijkbaar
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Golden Stanley
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
-
Golden Stanley
1 ei op 5 kg lichaamsgewicht en dat per week.twinmamasilvia schreef:hoe vaak mag je een ei eigenlijk geven?
Mijn honden wegen 36 en 38 kilo. Dat zou 7 eieren per week mogen zijn, maar dat is sterk overdreven natuurlijk. Tot 4 eieren per week is nog net te doen. En ik krijg sinds een paar maanden scharreleieren van een vriendin, scheelt ook weer.
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik lees het volgende op een jack russel terrier site:
"Het voer voor de hond
Geef uw hond altijd zijn voer op kamertemperatuur, vooral bij koud weer. U voorkomt daarmee dat uw hond diarree krijgt. Rauwe eieren: sommige mensen denken dat rauwe eieren voor een hond goed zijn. Dit is beslist niet waar. Een rauw ei bevat namelijk een factor die vitamine B afbreekt"

"Het voer voor de hond
Geef uw hond altijd zijn voer op kamertemperatuur, vooral bij koud weer. U voorkomt daarmee dat uw hond diarree krijgt. Rauwe eieren: sommige mensen denken dat rauwe eieren voor een hond goed zijn. Dit is beslist niet waar. Een rauw ei bevat namelijk een factor die vitamine B afbreekt"
- starfleet
- Erelid
Het zal wel hierom gaan:twinmamasilvia schreef:ik lees het volgende op een jack russel terrier site:
"Het voer voor de hond
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biotine
Bij het nuttigen van grote hoeveelheden rauw ei kan biotine (B8) afgebroken worden. Als je je hondje een keer per week of twee weken een rauw eitje geeft bestaat daar geen gevaar voor.
Anne
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Het eiwit bevat een stofje die de opname van vitamine H (biotine) blokkeert. Het eigeel bevat echter veel meer vit. H dan wat het eiwit kan blokkeren. Wanneer je een heel ei voert dan is er dus niks aan de hand, dan blijft er meer dan voldoende vit. H over die voor een glanzend vachtje kan zorgen.twinmamasilvia schreef:ik lees het volgende op een jack russel terrier site:
"Het voer voor de hond
![]()
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
-
Golden Stanley
-
twister_storm
- Actief
Wij hebben kipjes in de tuin en als er eieren worden "geraapt" loop Storm standaard mee in de hoop een ei te krijgen.
Hier worden de eieren gewoon rauw, heel gegeven en dan zoeken ze het maar uit.
Storm die verzint iedere keer weer een nieuwe manier om het ei stuk te breken. Of hij gooit hem vanuit zijn bek hard op de grond soms gaat het niet in 1x stuk en dan moet hij een paar keer gooien. Of hij bijt hem zachtjes stuk. De laatste keer zette hij zijn poot erop om hem te breken.
En alles gaat op, ook de schil.
Twister is wat tuttiger ermee. Voor hem moet je hem stuk gooien. Dan selecteerd hij eerst alle schilletjes eruit want die wil hij niet. Kan Storm mooi weer opeten. En dan gaat hij heel voorzichtig alles oplikken.
Hier worden de eieren gewoon rauw, heel gegeven en dan zoeken ze het maar uit.
Storm die verzint iedere keer weer een nieuwe manier om het ei stuk te breken. Of hij gooit hem vanuit zijn bek hard op de grond soms gaat het niet in 1x stuk en dan moet hij een paar keer gooien. Of hij bijt hem zachtjes stuk. De laatste keer zette hij zijn poot erop om hem te breken.
En alles gaat op, ook de schil.
Twister is wat tuttiger ermee. Voor hem moet je hem stuk gooien. Dan selecteerd hij eerst alle schilletjes eruit want die wil hij niet. Kan Storm mooi weer opeten. En dan gaat hij heel voorzichtig alles oplikken.
Sandra, Twister en Storm

-
Golden Stanley
Ook niet bij meerdere malen per week, hoor. Een ei in zijn gehele staat breekt geen biotine af. Het 1 heft het andere op en is daardoor in balans. Wel is het raadzaam ei apart van andere ingrediënten te geven, omdat biotine ook uit andere voedselbronnen afgebroken kan worden door de avidine uit ei. Dat wil niet zeggen dat iemand die een keer een eitje over vlees of brok geeft, gelijk bang moet zijn voor tekorten. Integendeel.starfleet schreef:Het zal wel hierom gaan:twinmamasilvia schreef:ik lees het volgende op een jack russel terrier site:
"Het voer voor de hond
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biotine
Bij het nuttigen van grote hoeveelheden rauw ei kan biotine (B8) afgebroken worden. Als je je hondje een keer per week of twee weken een rauw eitje geeft bestaat daar geen gevaar voor.
Anne
Zelfde geldt voor zoetwatervis waarvan de stof thiaminase de stof thiamine (vitamine B) afbreekt. In zijn geheel natuurlijke staat als 'prooi' geeft dat geen problemen, maar tezamen met andere voedselbronnen kan het 1 het ander afbreken. Het is dan ook beter om daar niks anders bij te geven.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker