Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom meer dan 2 honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Marion. schreef:Gelukkig heb ik maar 2 honden, en hoef ik me dus niet te verantwoorden :cheer: :cheer: :cheer:

En ik woon op een boerderij dus ik mag er drie zonder het in drievoud aan te moeten vragen. :cheer: :cheer:
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Baïla schreef:
Marion. schreef:Gelukkig heb ik maar 2 honden, en hoef ik me dus niet te verantwoorden :cheer: :cheer: :cheer:

En ik woon op een boerderij dus ik mag er drie zonder het in drievoud aan te moeten vragen. :cheer: :cheer:
Stelletje mazzelaars! :smile:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wij gaan begin volgend jaar op zoek naar een 3e hond en dat wordt een pup vna dezelfde stichting als Samara vandaan komt.
Tyson van ons wordt oud en wil vaak niet meer mee en al helemaal niet zoveel meer spelen met Samara als dat zij graag wil, daarom denken wij dat een pup haar goed zal doen en wij hoppen dan ook dat ze dan misschien nog wat angsten kwijtraakt.
We merken namelijk dat als er een niet angstige, enthousiaste hond mee wandelt met ons dat Samara daar erg aan optrekt en gedrag overneemt.
Ikzelf zou liever een wat oudere hond nemen, maar mijn vriend vind het toch wel erg jammer dat Samara nog zo bang voor hem is...en hij wil wel heel graag zien hoe een galgo zich ontwikkeld als je die van pup af aan zou hebben en dan dus zonder angst is.

Jacqueline
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

We hadden Sindy...We wilden graag een Duitse Dog...dus kwam Boris...alleen Sindy wilde niet spelen met Boris...vonden wij zielig voor Sindy en voor Boris dus kwam Mienepien....en voila...ineens heb je 3 honden :mrgreen:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

heb er nu 2 had er tot vorig jaar 3.woon in een normaal huis met een normale tuin en als je ze goed en lekker lang uitlaat heb je niet eens het idee dat er hier 2honden zijn(flatcoateds dus een lekker formaat)
waarom 3??de eerste was een maltees,ik raakte besmet met het honden virus en we wouden er graag een 2e bij ook om mee te sporten en gezelschap voor ricky(ricky was geen hondje voor de sport en het voormaat was niet het probleem wel zijn gedrag)mijn tante fokte toen nog is een nestje waaruit 1pupje kwam die ze eigenlijk aan wou houden maar omdat zei er toen al 7(grote)honden had vroeg ze aan ons of wij canyon in huis wouden en voila daar was de 3e.ricky is nu een jaar dood en heb er nu 2 en als er 1 niet meer is dan komt er wel weer een nieuwe pup bij,hoe meer zielen hoe meer vreugd en of ik er nu 1of 10 uitlaat maakt ook niet uit. oja heb ook nog 2katten een konijn en een hamster vol he?? :wink:
Afbeelding

jemble 5 maanden
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Gonny schreef:We hadden Sindy...We wilden graag een Duitse Dog...dus kwam Boris...alleen Sindy wilde niet spelen met Boris...vonden wij zielig voor Sindy en voor Boris dus kwam Mienepien....en voila...ineens heb je 3 honden :mrgreen:
En nu nog even precies de begroting. Waar betalen jullie dat van? Hoeveel hondenbelasting betalen jullie? Klus jij 's avonds bij ofzo, want ik met mijn eerlijke baantje zou geen 3 honden kunnen onderhouden bv :smile: :smile: :smile:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

nee het is ook werkelijk krom liggen,elk dubbeltje 100x omdraaien en zelf alleen maar brood eten en water drinken,maar ik heb het er voor over hoor,ze zijn zo lief en liggen bij ons tenminste nooit in de weg :pffff:
Afbeelding

jemble 5 maanden
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

wij hebben 2 mechelaars en als ik meer geld had en een iets grotere tuin kwam er nog eentje of misschien wel 2 bij.
zolang ik goed voor mijn honden ben hoef ik niets aan iemand te verantwoorden. :blah: :blah: :blah:
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wij hebben er 7 :hmmm:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

jip007 schreef:wij hebben er 7 :hmmm:

dan moeten er minstens 5 dood.
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

Dan ga je er morgen vier inleveren, want dit kan echt niet in deze maatschappij!

Richting leeuwarden aanhouden, aflag hoornnoord enkhuizen aanhouden en dan gewoon rechtdoor bel maar als je er bijna bent! :pffff: :mrgreen:
Liefs Esther

Afbeelding
essiedepessie
Vaste gebruiker

Rob* schreef:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Liefs Esther

Afbeelding
bauke

Re: waarom meer dan 2 honden?

Ongelezen bericht door bauke »

Rob* schreef:wat jouw kleine kl*terige huisje niet kan bieden kan een ander wel....al heb ik hier 12 boxertjes lopen(zou dat heerlijk zijn zeg) dan is dat mijn zaak en gaat het niemand geen ruk of reet aan, ik werk erzelf voor en betaal ook dan belasting, wie ben jij om er maar iets over te zeggen wat een ander wilt?
er lopen eerder teveel aan mensen rond, die storen me meer hoor :boos:
Nou heb ik hele leuke, eerlijke en goede antwoorden gekregen van iedereen, bedankt, jongens, maar deze?...?? :denken: :denken:

Wie is deze persoon, kennen jullie hem ?? :denken:
Rob*
Zeer actief

bauke schreef:
Rob* schreef:wat jouw kleine kl*terige huisje niet kan bieden kan een ander wel....al heb ik hier 12 boxertjes lopen(zou dat heerlijk zijn zeg) dan is dat mijn zaak en gaat het niemand geen ruk of reet aan, ik werk erzelf voor en betaal ook dan belasting, wie ben jij om er maar iets over te zeggen wat een ander wilt?
er lopen eerder teveel aan mensen rond, die storen me meer hoor :boos:
Nou heb ik hele leuke, eerlijke en goede antwoorden gekregen van iedereen, bedankt, jongens, maar deze?...?? :denken: :denken:

ben je ook nog schizo dat je het aanjezelf en je eigen en de rest wat in die rare kop van je zit dingen gaat vragen? :roll:
Rob*
Zeer actief

Nanna schreef:
wat jouw kleine kl*terige huisje niet kan bieden kan een ander wel....al heb ik hier 12 boxertjes lopen(zou dat heerlijk zijn zeg) dan is dat mijn zaak en gaat het niemand geen ruk of reet aan, ik werk erzelf voor en betaal ook dan belasting, wie ben jij om er maar iets over te zeggen wat een ander wilt?
er lopen eerder teveel aan mensen rond, die storen me meer hoor
het is trouwens "wat een ander WIL" en niet wilt... :mrgreen:

nou als je met dat ene foutje kom dan ken jezelf ook niet zo goed de nederlandse taal blijkelijk....ja blijkelijk ja, je leest het goed is ook lekker fout :tong:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

bauke schreef:Nou heb ik hele leuke, eerlijke en goede antwoorden gekregen van iedereen, bedankt, jongens, maar deze?...?? :denken: :denken:

Nee, nooit van gehoord :19:

Ik vraag me eerlijk gezegd meer af wat jij voor persoon bent. Vertel nu eens waarom je zo verbaasd bent als mensen 3 honden of meer hebben?

Wat is je beroep en wat zijn je interesses? Vind je het ook heel raar dat andere mensen andere beroepen en andere interesses hebben???
jip007
Erelid

Rob* schreef:

:jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank:
Afbeelding
jip007
Erelid

essiedepessie schreef:
Dan ga je er morgen vier inleveren, want dit kan echt niet in deze maatschappij!

Richting leeuwarden aanhouden, aflag hoornnoord enkhuizen aanhouden en dan gewoon rechtdoor bel maar als je er bijna bent! :pffff: :mrgreen:
:neenee: :neenee:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

jip007 schreef:
:jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank:[/quote]

Misschien kun je ze verdelen onder de 1-hondigen hier op het forum. Die schijnen er nog net eentje bij te mogen :ok:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

jip007 schreef:
Rob* schreef:

zeker mensen met doggen, die nemen dubbel plek in....wat zeg ik??4 dubbel zelfs :mrgreen:
essiedepessie
Vaste gebruiker

jip007 schreef:
essiedepessie schreef:

:neenee: :neenee:
Mijn oplossing is anders veel beter dan er vijf te vermoorden! Ik verwacht je rond vier uur, en nou niet meer miepen!!! :pffff: :mrgreen: :mrgreen:
Liefs Esther

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:
jip007 schreef:
Misschien kun je ze verdelen onder de 1-hondigen hier op het forum. Die schijnen er nog net eentje bij te mogen :ok:[/quote]

Ligt eraan he?
wat verdien jij eigenlijk dat je zo makkelijk meerdere honden kan hebben? :denken:
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Ik heb inderdaad maar 1 hond, dat werd gevraagd , en waarom maar 1?
Nou, dat vind ik genoeg, ik dacht dat jullie dat wel wisten, toch?

En waarom ik dan een hond heb?
Dat zit zo

Mijn vader was net overleden, die heb ik 3 jaar , na het overlijden van mijn moeder een beetje geholpen met alles , en toen ik dacht :

"eindelijk, ik heb weer tijd voor mijzelf , ik kàn weer alles doen wat ik leuk vind"
Maar ipv dat nou eens ècht te gaan doen ( een wereldreis of zo) , hèb ik dus iets gedaan, wat ik mijn leven lang wilde doen, ... een hond te nemen.
We hadden vroeger ook 1 hond in huis en dat was leuk, dus ik wilde er ook eentje in mijn eentje eens hebben !\

Maar inderdaad , dat hebben jullie goed gezien: een èchte hondenliefhebster ben ik niet, en nooit geweest ook, en er zéker niet eentje , die er gelijk maar 7 in huis haalt !

Maar met 1 hondje ben ik al heel content !!

Ik hoef er geen 2de , 3 de , 4de 65de , om mij èn de honden beter te laten voelen, het is góed zo... eentje maar !

En voor Bauke?
Die hoeft het oók persé niet, er een vriendje of vriendinnetje bij, , hij heeft nu àlle aandacht van mij en geniet daar de hele dag van !!
En speelt al genoeg met de honden hier uit de buurt of nòg beter :
..op het strand: een mekka voor honden, zoals jullie wel weten.. :ok:

Ik ga zowat elke dag naar het strand met hem, dus hij heeft een prima leven !

Dus... wat willen we met z'n 2tjes nog meer ??
Wij , Bauke en ik, zijn erg tevreden met ons leventje en geen papagaai hoeft erbij , vinden we !! :wink: :wink:

Zo, is dit nu eens goed uitgelegd?

En dáarom was ik nieuwsgierig naar jullie ideeen , om er meerdere op na te houden, verder niet .
Nog bedankt voor jullie eerlijke antwoorden, (op een paar na, dan :19: )
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik zou niet snel weer 1 hond nemen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar de meeste honden vinden het fanatastisch als er eentje bij komt. Benno kan niet zonder en ik vind het heerlijk om te zien hoe ze met elkaar spelen. Dat is iets wat je als mens nooit kunt vervangen.

Ik heb overigens 3 honden gehad. Ik wilde graag een border en had al 2 honden dus kwam er een derde bij. Praktisch is het niet, zeg altijd maar 3 is gezellig en 2 is praktisch. Ik sluit niet uit dat er nooit meer een derde komt maar dat is op zijn vroegst als Benno bejaard is :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik mag eigenlijk niet antwoorden (boerderij) maar doe het toch. Ik heb 4 honden waarvan 3 herplaatsers. Waarom? Omdat ik een groot dierenliefhebber ben en ons erf maar vooral ons hart er groot genoeg voor is :19: .
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

bauke schreef:Ik heb inderdaad maar 1 hond, dat werd gevraagd , en waarom maar 1?
Nou, dat vind ik genoeg, ik dacht dat jullie dat wel wisten, toch?

En waarom ik dan een hond heb?
Dat zit zo

Mijn vader was net overleden, die heb ik 3 jaar , na het overlijden van mijn moeder een beetje geholpen met alles , en toen ik dacht :

"eindelijk, ik heb weer tijd voor mijzelf , ik kàn weer alles doen wat ik leuk vind"
Maar ipv dat nou eens ècht te gaan doen ( een wereldreis of zo) , hèb ik dus iets gedaan, wat ik mijn leven lang wilde doen, ... een hond te nemen.
We hadden vroeger ook 1 hond in huis en dat was leuk, dus ik wilde er ook eentje in mijn eentje eens hebben !\

Maar inderdaad , dat hebben jullie goed gezien: een èchte hondenliefhebster ben ik niet, en nooit geweest ook, en er zéker niet eentje , die er gelijk maar 7 in huis haalt !

Maar met 1 hondje ben ik al heel content !!

Ik hoef er geen 2de , 3 de , 4de 65de , om mij èn de honden beter te laten voelen, het is góed zo... eentje maar !

En voor Bauke?
Die hoeft het oók persé niet, er een vriendje of vriendinnetje bij, , hij heeft nu àlle aandacht van mij en geniet daar de hele dag van !!
En speelt al genoeg met de honden hier uit de buurt of nòg beter :
..op het strand: een mekka voor honden, zoals jullie wel weten.. :ok:

Ik ga zowat elke dag naar het strand met hem, dus hij heeft een prima leven !

Dus... wat willen we met z'n 2tjes nog meer ??
Wij , Bauke en ik, zijn erg tevreden met ons leventje en geen papagaai hoeft erbij , vinden we !! :wink: :wink:

Zo, is dit nu eens goed uitgelegd?

En dáarom was ik nieuwsgierig naar jullie ideeen , om er meerdere op na te houden, verder niet .
Nog bedankt voor jullie eerlijke antwoorden, (op een paar na, dan :19: )
Maar wat ik dan toch niet begrijp....als jij vindt dat Nederland al vol genoeg is met honden....waarom heb je er dan zelf wel 1? Omdat je dat altijd al wilde? Andere mensen wilden er misschien altijd al meerdere...Jij mag jouw wens van 1 hond wel in vervulling laten gaan maar als andere mensen die van hun in vervulling willen laten gaan is het niet goed? Ik snap dat dus echt niet! En vol? Wat is vol? Misschien moet je op het platteland gaan wonen! Ruimte zat hoor!! :mrgreen:
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb drie honden, waarvan er twee groot zijn en ik woon niet op een boerderij en ook niet in een groot huis, maar geen een van de honden loopt mij ooit voor de voeten of zit mij in de weg. En waarom ik er drie heb, omdat ik het leuk vind :cheer:
Mijn grens is trouwens nog niet bereikt, maar die van mijn echtgenoot wel :mrgreen: in ieder geval in dit huis (en daar heeft hij ook wel gelijk in).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Marion. schreef:
Gonny schreef:We hadden Sindy...We wilden graag een Duitse Dog...dus kwam Boris...alleen Sindy wilde niet spelen met Boris...vonden wij zielig voor Sindy en voor Boris dus kwam Mienepien....en voila...ineens heb je 3 honden :mrgreen:
En nu nog even precies de begroting. Waar betalen jullie dat van? Hoeveel hondenbelasting betalen jullie? Klus jij 's avonds bij ofzo, want ik met mijn eerlijke baantje zou geen 3 honden kunnen onderhouden bv :smile: :smile: :smile:
:pffff: privé...
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

:piew: geen grote hondenliefhebber en dan toch eentje nemen? Laat me raden egoïsme?

Als ik geen hondenliefhebber ben ga ik naar bart smit en koop me een speelgoedhondje.

by the way: we hebben er 3!!!! Hartstikke gezellig zou er nog wel meer willen, maar ja VOL = VOL HÈ :smile:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

jores schreef::piew: geen grote hondenliefhebber en dan toch eentje nemen? Laat me raden egoïsme?

Als ik geen hondenliefhebber ben ga ik naar bart smit en koop me een speelgoedhondje.

by the way: we hebben er 3!!!! Hartstikke gezellig zou er nog wel meer willen, maar ja VOL = VOL HÈ :smile:
Leuk discriminatie! Zal de discussie nog wat verder opstoken met wat rascisme. 3 Nederlandse honden is de max. Maar hoeveel buitenlanders mogen daar tussen zitten?

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”