Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergietest Vegas (update pag. 2)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Fijn dat je nu wat meer weet, hopelijk is Vegas er spoedig van af.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

UItslag van het bloedonderzoek:

- Engels Raaigras
- Vlooien (150 geeft een allergie aan, Vegas had een waarde van 3185 :eek: )
- Mijten (Copramijt, Farinamijt, Meelmijt, Hooitmijt, Huisstofmijt)

Vegas zijn huid is er op het moment erg slecht aan toe. Zijn benen liggen helemaal open en hij krabt zich er een ongeluk aan.

In overleg met de dermatoloog en de holistisch dierenarts heb ik besloten de sensibiliteitstherapie te gaan volgen. Het slaginspercentage ligt volgens de dermatoloog op zo'n 75%, dat klinkt dus wel hoopvol :wink:

Verder ben ik weer begonnen met de pollenmiddelen (voor het Engelse Raaigras), met Smilax tegen jeuk en ga ik Vegas insmeren met vlooiwerende (homeopathische) middelen voordat ik met hem naar buiten ga. In huis heb ik nog nooit een vlo gezien dus hij heeft er tijdens wandelingen last van.

In huis gaan er ook ingrijpende veranderingen plaatsvinden. Vloerkleed gaat eruit, zijn bolletjeskussen moet weg, kleden e.d. ga ik met ander wasmiddel wassen en de stoffen fauteuils gaan de deur uit.

Geheel voorkomen dat hij met de diverse mijten in aanraking komt is niet mogelijk maar ik ga er alles aan doen om het zoveel mogelijk te beperken.

Ik zat er goed doorheen nar de uitslag omdat ik eigenlijk dacht dat het bloedonderzoek enkel nog het verschil in mijten aan zou geven. Toen de vlooien en het gras er ineens bijkwamen was dat een flinke tegenvaller, en dan druk ik me voorzichtig uit.

Ik zie het inmiddels wel weer positief in en ik hoop dat de sensibiliteitstherapie snel binnen is zodat we daarmee kunnen beginnen :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een ellende, arme Vegas.
Gelukkig weet je nu wel precies wat het is en kun je maatregelen gaan nemen, maar het is wel erg ingrijpend allemaal zeg.

Sterkte ermee!
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

tjee, ik heb nog een tip van Dr.Vogel....vitamine C geven, Mn ouders hebben een Duitse Herder die ook een allergie heeft, vanalles gedaan, maar ze kon niet zonder iedere dag een halve prednison, nu geeft mn moeder al een tijdje vitamine C1000 en ze heeft nu een halve prednison per week! :ok:
Afbeelding
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Goed te weten waar de klachten vandaan komen, maar hetgeen Vegas allergische reacties door vertoont, is niet mis, pfoeh ! Zo te lezen pak je het goed aan, zelfs je huis neem je onder handen. Hopelijk brengt de therapie en de medicatie en zalf hem verlichting, en verder maar hopen dat het snel winter is, haha. Succes en sterkte !

Groetjes, Femmy
Kyra, Farras & Donau
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Sterkte Reini, ik zou ook even slikken als ik dat allemaal te horen zou krijgen. Ik hoop dat het snel wat beter gaat met Vegas.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Oei, dat is wel een lange en ingrijpende lijst geworden.
Succes, ik hoop dat Vegas snel baat heeft bij alle maatregelen!
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Poeh,meis.....dat is heavy allemaal.
Ik ga duimen hier! :knuffel:
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Inge O schreef:
Reini schreef:en ga ik Vegas insmeren met vlooiwerende (homeopathische) middelen voordat ik met hem naar buiten ga. In huis heb ik nog nooit een vlo gezien dus hij heeft er tijdens wandelingen last van.
verkijk je hier niet op, reini :wink: . vlooien brengen een groot deel van hun leven door óp de hond, dat wil dus zeggen dat áls hij buiten een vlo opscharrelt, die echt ook meegaat naar huis.
wat je hier waarschijnlijk al vaker gelezen hebt : een hond met vlooienallergie hoeft er geen tig te hebben om zich kapot te krabben, ééntje volstaat al :wink: .
1 beet is al voldoende om de hond gek te maken. :jank: .....ik heb vroeger een hondje gehad met een vlooienallergie.....vreselijk!
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Jeetje Reini. Dat zijn geen berichten die je graag hoort.

Hoop dat de sensibiliteitskuur aanslaat en dat Vegas zijn huid snel beter wordt. :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Dat is niet niks zeg :(: Ik hoop dat de kuur snel gaat helpen en dat het snel wat beter gaat met hem!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

huisstofmijt zit overal in huis en ze zijn nu weer het actiefst. ben er zelf allergiesch voor en ik kan weer goed merken dat het weer eind van de zomer is
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

zo dat is niet weinig waar hij allergisch voor is. :eek: Wij hebben 2 jaar lang de desensibilisatiekuur gedaan,helaas zonder resultaat (weten nu natuurlijk ook waarom :idea: ) Prikken deden wij zelf, is heel makkelijk, gewoon een dikke nekplooi pakken, prikje en klaar. Anders oefen je idd. op een sinaasappel, voelt hetzelfde aan ongeveer.
vlooien zijn rotbeesten zitten echt overal hoor, helaas.

Sterkte ermee.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Jeetje Reini, dat is even een flinke klap die je te vewerken krijgt.
Het is nogal een lijst en vergt toch heel wat aanpassingen.
Uiteraard doe je dat voor je mannetje en doe je het met liefde, maar je moet jezelf wel elke weer weer oppeppen en je bent al een tijdje met 'm bezig :(:

Sterkte ermee, en ik duim voor een goede afloop!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Pfff... valt niet mee Reini. Ik hoop echt dat de desensibilisatiekuur wat voor Vegas gaat doen!

Zo veel mogelijk stof-veroorzakers (kleden, kussens, dekens etc.) het huis uit is een goed plan! Heb ik toendertijd ook gedaan. Zorg er ook voor dat de hoes van het kussen of de deken uit Vegas' mand van zulk materiaal is dat je het vaak uit kunt wassen.

Nog een tip: koop een goede stofzuiger met HPA filter. Bosch heeft er een, 't is een speciale anti-allergie stofzuiger. Je moet het filter wel één keer per jaar vervangen (en is niet goedkoop) maar goed, het helpt wel.

Verder hoop ik dat in ieder geval de jeuk (en de kapotte plekken) snel overgaan. 't is en blijft kl*te!
Sterkte voor jullie allebei...
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:
Reini schreef:en ga ik Vegas insmeren met vlooiwerende (homeopathische) middelen voordat ik met hem naar buiten ga. In huis heb ik nog nooit een vlo gezien dus hij heeft er tijdens wandelingen last van.
verkijk je hier niet op, reini :wink: . vlooien brengen een groot deel van hun leven door óp de hond, dat wil dus zeggen dat áls hij buiten een vlo opscharrelt, die echt ook meegaat naar huis.
wat je hier waarschijnlijk al vaker gelezen hebt : een hond met vlooienallergie hoeft er geen tig te hebben om zich kapot te krabben, ééntje volstaat al :wink: .
Dat heb ik inmiddels ook al begrepen, ik vind/krijg steeds meer informatie en het is allemaal even wat veel om goed onder de knie te krijgen. Die vlooien, daar baal ik het meest van omdat die waarden zo schokkend hoog waren. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar allemaal aan moet gaan doen, dat ga ik met de dermatoloog doornemen en met de holistisch dierenarts. Enkel en alleen de sensibiliteitstherapie vind ik niet voldoende omdat dat geen 100% verbetering garandeerd. Ik wil dus meer doen om een zo groot mogelijke verbetering te krijgen.

Ik kan inmiddels wel zeggen dat ik vlooien haat en ik heb ze uitgeroepen tot vijand numero uno :evil:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Rami schreef:Pfff... valt niet mee Reini. Ik hoop echt dat de desensibilisatiekuur wat voor Vegas gaat doen!

Zo veel mogelijk stof-veroorzakers (kleden, kussens, dekens etc.) het huis uit is een goed plan! Heb ik toendertijd ook gedaan. Zorg er ook voor dat de hoes van het kussen of de deken uit Vegas' mand van zulk materiaal is dat je het vaak uit kunt wassen.
Vegas zijn geliefde DoggyBag gaat de deur uit zodra ik iets anders voor hem heb. Het lijkt mij het best om een kunstof mand te kopen en daar dan een wasbaar kussen in te leggen. Dan koop ik een paar kussens en kan ik het regelmatig wassen terwijl ik dan wel een ander erin kan leggen.
Nog een tip: koop een goede stofzuiger met HPA filter. Bosch heeft er een, 't is een speciale anti-allergie stofzuiger. Je moet het filter wel één keer per jaar vervangen (en is niet goedkoop) maar goed, het helpt wel.
Mijn oude stofzuiger is aan vervanging toe dus het komt prima uit dat ik een nieuwe moet aanschaffen :ok: Ik zal dan inderdaad zo een stofzuiger kopen :wink:
Verder hoop ik dat in ieder geval de jeuk (en de kapotte plekken) snel overgaan. 't is en blijft kl*te!
Sterkte voor jullie allebei...
Ik hoop ook dat we snel verbetering gaan zien want momenteel is het echt om te janken :(:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Bedankt allemaal voor de reacties :ok: :ok: :ok:

Gelukkig was mijn dip na de uitslag maar van korte duur want er moet veel gebeuren. Ik hoop dat de kuur snel binnen is zodat we daarmee kunnen gaan beginnen. Ik heb het idee dat de kruiden hem inmiddels al verlichting geven tegen de jeuk dus dat is een mooi begin :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef: als hij zo graag in die doggybag ligt zou je toch ook een tweede hoes kunnen kopen voor als er ééntje in de was moet? en dan eventueel met een binnenhoes, en daar een plastic bescherming overheen - geeft hetzelfde resultaat als een mand met kussen :wink: :ok: .
De DoggyBag bestaat uit een binnenzak en een buitenhoes. De buitenhoes is wasbaar en in de binnenzak zitten allemaal bolletjes. Zitten daar niet heel veel mijten in? Het is daar natuurlijk lekker broeierig van binnen. Een plastic hoes om de binnenzak heen is wel een goed idee :ok: Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ze zoiets niet standaard in de winkel hebben liggen, dan hoef ik het niet zelf te maken en weet ik zeker dat het goed is :wink:

Bedankt voor de tip :ok:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik had je al uitgebreid gesproken :wink: , maar hier ook nog een hart onder de riem!
Succes hoor! :ok:

En je hebt mijn nummers nu, dus je belt maar :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zo das nogal een uitslag zeg...vooral van die vlooien daar zou ik ook heel heel erg van balen ja!
Gelukkig zie je het weer wat positief in....ik hoop dat de behandelingen gaan aanslaan en dat al je voorzorgsmaatregelen gaan werken.
Sterkte ermee, en ik hoop dat Vegas heel snel baat heeft want de hele dag jeuk is ook niet echt prettig....volgens mij wordt die daar zelf ook gestoord van!

Jacqueline
Afbeelding
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Jeetje wat een lijst waar Vegas alergies voor is. :roll:
Dat wordt een heel nieuw interieur voor jou :denken: Sterkte Reini,in ieder geval weten ze nu wel wat er aan scheeld.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Sjee, da's een waslijst aan allergieën (+ akties en therapieën). :19:

In ieder geval fijn dat de kruiden verlichting geven aan de jeuk.
Heel veel sterkte voor Vegas en voor jou... :ok:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

He gatsie.
Wat ontzettend vervelend voor vegas en voor jullie natuurlijk.
Ik weet wat het met rimpel ( van hilje) doet.
En dat is bepaald geen pretje.
Als je alles een beetje op de rit hebt gaat het vast prima, maar ik had al gehoord dat jij en hilje kontakt hebben gehad :wink:
Ook even van mij een hart onder de riem voor jou en vegas natuurlijk.
Hoop dat het snel een beetje beter voor hem word.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”