Ik loop wel weer gewoon de boswandelingen, maar achter de bal aan heb ik nog niet gedaan. Kan dan al? Ze gaat namelijk inmiddels wel wat gek doen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
1 week na castratie
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
1 week na castratie
En ik word gek van Kiki..ze is druk en neurotisch aan het worden, Net heeft ze 5 minuten lang grommend en grauwend achter haar eigen staart aangezeten.
Ik loop wel weer gewoon de boswandelingen, maar achter de bal aan heb ik nog niet gedaan. Kan dan al? Ze gaat namelijk inmiddels wel wat gek doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
-
Baily
Ik heb Balou ook na een week weer laten rennen, en toen is er een inwendige hechting ofzo los gegaan en daardoor is er een infectie bij gekomen waarvoor ze een a.b. kuur moest. Tenminste zoiets begreep ik uit het verhaal van de d.a. Dus ik denk dat je nog voorzichtig moet zijn met onverwachtte bewegingen.
Kan je niet iets geestelijk vermoeiends verzinnen...... 1 koekje verstoppen onder drie bekertjes ofzo, of iets verstoppen, of zo'n bal waar je kleine beloninkjes in doet en die er uit rollen als ze er mee speelt.
Dino wordt daar ook altijd doodmoe van, maar hij is helemaal wild van die bal. Kan er wel een half uur zoet mee zijn. en dan valt hij in slaap met zijn pootjes om die bal.
Kiki lijkt me net zo'n tiepje als Dino
Kan je niet iets geestelijk vermoeiends verzinnen...... 1 koekje verstoppen onder drie bekertjes ofzo, of iets verstoppen, of zo'n bal waar je kleine beloninkjes in doet en die er uit rollen als ze er mee speelt.
Dino wordt daar ook altijd doodmoe van, maar hij is helemaal wild van die bal. Kan er wel een half uur zoet mee zijn. en dan valt hij in slaap met zijn pootjes om die bal.
Laatst gewijzigd door Baily op 16 aug 2006 00:18, 2 keer totaal gewijzigd.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- Annelies
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet. Ik heb oplosbare.Annelies schreef:Ik zou toch even wachten tot de hechtingen eruit zijn, Eline...
Wanneer moet Kiki weer naar de DA..??
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga gewoon uit, maar zij heeft aan twee uur gewoon lopen echt niet voldoende.mercedes2803 schreef:geen idee of het alweer kan....maar ik kan me voorstellen dat je er graag weer lekker uit wilt met haar..
Ik hoop op wat zinnige tips voor je zodat je zo snel mogelijk weer lekker gek kan doen met haar en ze niet meer achter haar eigen staartje aangaat
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Annelies
- Zeer actief
Ow...ehm...nou, Noa's hechtingen worden na 10 dagen verwijderd, dus dan zal ook bij Kiki de boel daarbinnen toch sterk genoeg moeten zijn om weer wat te kunnen hebben na die 10 dagen...Eline* schreef:Niet. Ik heb oplosbare.Annelies schreef:Ik zou toch even wachten tot de hechtingen eruit zijn, Eline...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, mijn gevoel zegt dat ook. Ik zit te denken..zou ik niet kunnen fietsen met haar?Baily schreef:Ik heb Balou ook na een week weer laten rennen, en toen is er een inwendige hechting ofzo los gegaan en daardoor is er een infectie bij gekomen waarvoor ze een a.b. kuur moest. Tenminste zoiets begreep ik uit het verhaal van de d.a. Dus ik denk dat je nog voorzichtig moet zijn met onverwachtte bewegingen.
Nou ja..Kiki is niet gemakkelijk moe te krijgen. Geestelijk bezig zijn betekend voor haar volkomen gefuckt obstinaat iets doen en daar wordt ze pas na lange tijd moe van, want dat is ze gewend zo te doen! Zo'n bal is dus niet iets voor haar want ze flipt erop.Kan je niet iets geestelijk vermoeiends verzinnen...... 1 koekje verstoppen onder drie bekertjes ofzo, of iets verstoppen, of zo'n bal waar je kleine beloninkjes in doet en die er uit rollen als ze er mee speelt.
Dino wordt daar ook altijd doodmoe van, maar hij is helemaal wild van die bal. Kan er wel een half uur zoet mee zijn. en dan valt hij in slaap met zijn pootjes om die bal.![]()
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
ik bedoelde ook dat je weer lekker kunt ballenEline* schreef:Ik ga gewoon uit, maar zij heeft aan twee uur gewoon lopen echt niet voldoende.mercedes2803 schreef:geen idee of het alweer kan....maar ik kan me voorstellen dat je er graag weer lekker uit wilt met haar..
Ik hoop op wat zinnige tips voor je zodat je zo snel mogelijk weer lekker gek kan doen met haar en ze niet meer achter haar eigen staartje aangaat
Misschien idd ook de tip van Baily gebruiken?
lekkere stukjes kaas verstoppen onder bakjes en dan heel enthousiast roepen waar is de kaasssssssss
EDIT...maar als ze daar helemaal hyper van wordt is dat ook niet wat nee....
hmmmm lastig...
Ik hoop voor je dat alles snel weer mag/kan
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke!bulletjebe schreef:Ik zou eventjes wachten tot 10 dagen want dan gaan de normale hechtingen eruit, dus dan is het wellicht veiliger voor de binnenhechtingen als ze onverwachte bewegingen maakt
Fietsen lijkt me overigens geen probleem, vooral niet omdat het al een week geleden gehecht is.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
pepim
- Zeer actief
Ik neem aan van Kiki, beetje flauw moet ik toegeven. Overigens fijn dat alles goed is gegaan. Heb je vorige topic gemist, dus bij deze, wilde ik je nog even laten weten.Eline* schreef:Niet. Ik heb oplosbare.Annelies schreef:Ik zou toch even wachten tot de hechtingen eruit zijn, Eline...
-
Dorien
- Zeer actief
Bij mijn dierenarts gebruikten ze ook oplosbare hechtingen zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant, maar die buitenste werden wel na 10 dagen verwijderd. Bleef er dan nog 1tje zitten dan was dat geen ramp, want ze waren oplosbaar.Eline* schreef:Niet. Ik heb oplosbare.Annelies schreef:Ik zou toch even wachten tot de hechtingen eruit zijn, Eline...
Voordeel van zo'n nacontrole is dat hij even kan kijken of het genezingsproces goed verloopt. Ik vind zo'n stukje nazorg eigenlijk niet meer dan normaal eerlijk gezegd.
Zelf zou ik Kiki in ieder geval 10 dagen niet laten rennen achter een bal aan. Het is al zo'n woelwater en bij haar is de kans dat er iets losgaat groter dan bij een 'normale' hond.
Groet,
Dorien
Dorien
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja, we kijken samen wel even naar de hechtingen dan een keer om die aan de buitenkant eruit te poeren. Kiki houdt niet van de dokter! :N:
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer: