Hij kreeg Royal Canin Urinary voorgeschreven. Na een week heb ik zelf de pH getest en die was flink aangezuurd en al gauw was hij weer helemaal zindelijk.
Zoals afgesproken heb ik 6 weken lang alleen dat dieetvoer gegeven. Toen heb ik weer urine opgevangen en laten controleren. De struviet was weg
Hij mocht weer terug op zijn normale voer alleen moesten we het wel goed in de gaten houden want er was kans dat het terug zou komen.
Natuurlijk was ik heel hoopvol maar hij is nu weer een week of 6? op zijn normale voer en vanmorgen was er dus weer in huis geplast. Bij controleren van de urine blijkt de pH ook weer aardig hoog te zijn (8 a 9) dus dat wordt weer urine wegbrengen en eigenlijk weet ik dus al wat ze vinden
Nou ben ik bang dat het advies zal zijn om hem weer op Royal Canin Urinary te zetten, alleen omdat het weer terug is gekomen bij hem zouden ze hem misschien constant op dat voer willen zetten? Ik heb het daar verder nog niet over gehad dus ik weet niet zeker wat ze zullen zeggen, maar ik heb dat weleens van anderen gehoord. Op de verpakking staat echter dat je het maximaal 6 maanden moet geven en dat zal toch niet voor niets zijn.
Verder heb ik gelezen dat het veroorzaakt kan worden door bepaalde bacteriën, het kan genetisch zijn en aan het dieet liggen en het ontstaat in een basische urine.
Hij krijgt Farmfood te eten, zou dat in dit geval nou slecht zijn dus dat het daaraan ligt?
Struviet is magnesium, ammonium en phosphaat en in het dieetvoer zit weinig magnesium, zit dat in Farmfood misschien teveel?
Of zou het eiwitpercentage te hoog zijn?
Bij de eerste controle was er geen sprake van blaasontsteking dus bacteriën zal het wel niet aan liggen denk ik.
Hoop dat iemand me meer kan vertellen.