Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

estelle

Carnibest

Ongelezen bericht door estelle »

Ghaya heeft ontzettende huidproblemen.
Sinds een paar weken heb ik haar nu op Carnibest staan afgewisseld met pens en kippennekken. Wonderbaarlijk hoe er weer haar komt op dr totale kale buik/hals. :eek:
Ook dr oorproblemen lijken af te nemen.
We zijn er nog lang niet maar dit gaat echt de goede kant op. :cheer:

Nu vroeg ik mij iets af.
Het 'winkeltje' waar ik de carnibest koop, verkoopt ook wat rauwspul, niet veel maar bijv. wel kippennekken, ruggen, geitenribben, runderkopspul en wat orgaanvlees.

Ik wissel nu de carnibest dus al af met dat nekken en pens maar hoe moet die verhouding minimaal zijn?
Ik bedoel, hoeveel dagen moet ze daadwerkelijk alleen carnibest krijgen om goed te blijven voorzien in dr voedingsstoffen e.d?
Ze staat nu zeg maar 4 dagen carnibest en de rest nekken/pens. Kan dat ook 3 dagen en de rest met wat rauwspul? Of komt ze dan tekort?

En kan je bijv. ook sochtends 500 gr carnibest geven en savonds 250 gram rauwspul? of andersom?

:denken:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik wissel idd af op 1 dag zeg maar.
's ochtends CB en dan 's avonds een beetje CB met wat stukken lever/long/hart of kopvlees erdoor.

Pens geef ik als volledige maaltijd/extra,
Dan heeft hij 's ochtends zeg maar CB gehad, normale hoeveelheid en dan krijgt hij 's avonds pens, en dan behoorlijk wat...eigenlijk een dubbele maaltijd bijna...extra dus.

Eigenlijk geef ik hem nooit alleen een bak vol met hart en kopvlees bijvoorbeeld.
Hetzelfde met zalm, die krijgt hij bijvoorbeeld om 16.00 en dan 's avonds nog gewoon zijn portie CB.

Maar ik moet er bij zeggen dat al het "barf" gebeuren hier ook extra is...bovenop zijn CB dus eigenlijk.
Ik geef weleens iets minder...100 gram minder CB op 300 gram Barf spul zeg maar..
Voor Rimpel is het dus extra.

Maar het lijkt mij geen punt om 's ochtends CB te geven.
Hoeveel dagen je hond CB moete hebben ten op zichte van Barf om aan "alles" te voldoen, dat durf ik niet te zeggen.
Ik durf het ook niet goed aan om echt hele dagen Barf te geven en dan geen CB...voor mijn gevoel (en dat zal dan wel niet kloppen hoor...) krijgt hij dan toch niet "alles"

maar hartstikke fijn dat Ghaya het er zo goed op doet joh! :ok: :cheer:
Ik vind dat altijd zo fijn om te lezen dat een hond het goed doet op KVV en Barf dingetjes!
estelle

Ghaya krijgt dus soms een dag alleen pens met nekken en dan de volgende dag weer CB.

Ik merk wel dat ze meer nodig heeft van CB.
Brokken kreeg ze krap 500 gram op een dag , nu met CB en barfprut moet ik toch echt zo'n 750 gram voeren want ze werd wel erg mager en ze was al aan de magere kant.

Ik heb hetzelfde als jij, ben dus ook bang dat ze wat tekort komt.
Dat Barf is ook niks voor mij maar zo vind ik het dus wel leuk dat ik weet dat ze via de CB alles binnen krijgt en ik daarnaast wat dagen 'aanrommel'.
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

Hier krijgen ze de helft vd maaltijd CB en de andere helft BARF dingetjes.
Ook ik wil niet fulltime BARF-en voorlopig. Vind het makkelijk zo en daarbij is het makkelijk Gandor's medicijnen in de CB te duwen :wink:
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

estelle schreef:Ghaya krijgt dus soms een dag alleen pens met nekken en dan de volgende dag weer CB.

Is op zich niks mis mee, maar houd er rekening mee dat cb ook al een redelijke hoevelheid pens bevat en aangezien ze van pens niet vet worden zou ik liever wat spiervlees en/of vette vis bijvoeren. In ieder geval dat wat in kvv niet ruimschoots aanwezig is

Brokken kreeg ze krap 500 gram op een dag , nu met CB en barfprut moet ik toch echt zo'n 750 gram voeren want ze werd wel erg mager en ze was al aan de magere kant.

Waarschijnlijk heeft jouw hond wat last van het "atkinseffect" wat vaak optreed wanneer je je hond overzet van brok (koolhydratenverbranding) op vlees (vetverbranding). Dit kan tot wel 3 maanden zo gaan en dan zo ineens kunnen ze vrij vlot dichtgroeien. Het is dus nog niet gezegt dat jouw hond altijd deze 750 gram nodig zal hebben om op gewicht te blijven.

Dat Barf is ook niks voor mij maar zo vind ik het dus wel leuk dat ik weet dat ze via de CB alles binnen krijgt en ik daarnaast wat dagen 'aanrommel'.

Als je 'smorgens kvv geeft en 'savonds wat zelfgemaakte maaltijden en daarbij probeert juist die dingen te geven die niet in de kvv zitten dan zal je hond geen tekorten oplopen.
[/b]
estelle

Angelique25 schreef:
estelle schreef:Ghaya krijgt dus soms een dag alleen pens met nekken en dan de volgende dag weer CB.

Is op zich niks mis mee, maar houd er rekening mee dat cb ook al een redelijke hoevelheid pens bevat en aangezien ze van pens niet vet worden zou ik liever wat spiervlees en/of vette vis bijvoeren. In ieder geval dat wat in kvv niet ruimschoots aanwezig is

Waarschijnlijk heeft jouw hond wat last van het "atkinseffect" wat vaak optreed wanneer je je hond overzet van brok (koolhydratenverbranding) op vlees (vetverbranding). Dit kan tot wel 3 maanden zo gaan en dan zo ineens kunnen ze vrij vlot dichtgroeien. Het is dus nog niet gezegt dat jouw hond altijd deze 750 gram nodig zal hebben om op gewicht te blijven.

Als je 'smorgens kvv geeft en 'savonds wat zelfgemaakte maaltijden en daarbij probeert juist die dingen te geven die niet in de kvv zitten dan zal je hond geen tekorten oplopen.
[/b]
okay duidelijk!
Met witte vis bedoel je daadwerkelijk vis wat er wit uitziet??
Zaterdag maar weer eens langs de visboer.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

estelle schreef:
Angelique25 schreef:

[/b]
okay duidelijk!
Met witte vis bedoel je daadwerkelijk vis wat er wit uitziet??
Zaterdag maar weer eens langs de visboer.
Ik bedoel vette vis, dus Sardien, Makreel, zalm e.d. Witvis zal ze ook wel lusten maar is niet zo waardevol als vette vis. Laat wijting maar liggen (of koop er 1), dat vinden de meesten niet te knagen.
estelle

okay.
De visboer hier houdt, als ik het vraag, een zak achter met 'troep' zeg maar daar zitten ook altijd zalmkoppen tussen.....
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”