Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nog steeds 1 melktandje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

nog steeds 1 melktandje

Ongelezen bericht door Silvia »

diesle is nu 10 mnd en heeft nog steeds 1 melktand voor/ boven zijn grotehonden tand zal ik maar zeggen.

de DA zegt dat ik het kan laten trekken als zijn gebit er onderlijdt maar alles staat netjes recht en hij lijkt er geen last van te hebben.
hebben een van jullie honden dit ook zo lang gehad en wat heb je er mee gedaan?

hij moet onder narcose voor te trekken en dat zie ik niet zo zitten als hij er geen hinder van heeft eigenlijk.

Oh ja het is trouwens boven de tand voor zijn bovenhoektand, snijtand heet dat geloof ik)
Groetjes Silvia en Diesel
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nou als hij er geen last van heeft zou ik het niet laten doen hoor :wink: Bij Quincy hebben ze 1 tanden eruit getrokken. Die wilde niet los gaan zitten maar door de nieuwe tand die doorkwam ging anders alles scheef groeien. Nieuwe tandje ging al op de verkeerde plaats zitten. Toen heb ik hem er dus wel uit laten halen :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Sylvia,

Als het tandje tegen de volwassen tand aan staat, kan er vuil tussen blijven zitten wat kan gaan ontsteken met alle gevolgen van dien. In dat geval zou ik het tandje wel laten trekken.
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Bij een van mijn hondjes is het melktandje er na twee jaar vanzelf uitgegaan. Het stond al die tijd wel tegen een blijvend tandje aan maar die heeft er absoluut niet onder geleden. Een keer heb ik met negen maanden een melktandje laten trekken bij een hondje, later nooit weer. Ik ben er achter gekomen dat het er vanzelf wel uitgaat en schade aan het blijvend gebit heb ik niet mee gemaakt. Ik heb het dus wel altijd goed in de gaten gehouden.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Suzan schreef:Ik ben er achter gekomen dat het er vanzelf wel uitgaat en schade aan het blijvend gebit heb ik niet mee gemaakt. Ik heb het dus wel altijd goed in de gaten gehouden.
Een persisterend melktandje gaat er zeker niet altijd vanzelf uit!
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

Scooby schreef:Hoi Sylvia,

Als het tandje tegen de volwassen tand aan staat, kan er vuil tussen blijven zitten wat kan gaan ontsteken met alle gevolgen van dien. In dat geval zou ik het tandje wel laten trekken.

hier ben ik het helemaal mee eens ik zou hem ook laten trekken :wink:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Bantam heeft dit ook en dit tandje zit de nieuwe min of meer toch een beetje in de weg, de dierenarts heeft mij hierop gewezen en gezegd dat het mogelijk voor problemen kan gaan zorgen, misschien niet nu meteen maar wel in de toekomst.

Ik kijk het nog even aan en hou het in de gaten maar ga hem waarschijnlijk wel laten trekken.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Suuz schreef:Bantam heeft dit ook en dit tandje zit de nieuwe min of meer toch een beetje in de weg, de dierenarts heeft mij hierop gewezen en gezegd dat het mogelijk voor problemen kan gaan zorgen, misschien niet nu meteen maar wel in de toekomst.

Ik kijk het nog even aan en hou het in de gaten maar ga hem waarschijnlijk wel laten trekken.
ja dat doe ik nu ook al een tijd. als hij voor zijn entingen moet dan vraag ik het wel meteen aan de DA.
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”