Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Liefde voor 1 ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Voor mij is de Landseer nr. 1 Het is een hond die bij mij past met z'n eigenzinnige karakter. :mrgreen: Verder hou ik erg van langharige grote honden die er wat lomp en beerachtig uit zien.
Het is niet zo dat ik andere honden niet leuk vind hoor, maar hier gaat toch mijn voorkeur naar uit.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
sarah.
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sarah. »

Ik vind vele honderassen leuk, maar eentje steekt er echt bovenuit : zij hebben gemiddeld alles wat ik in een hond zoek : de border collie!
Laatst gewijzigd door sarah. op 15 jan 2008 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik heb wat mijn voorkeur betreft echt mazzel gehad!
Ik ben allergisch voor vrijwel alle honden, behalve Airdale, Westy en Poedel.

En geluk voor mij, want ik ben gek op Westy's!
Vreselijk eigenwijs maar met een gouden hart (net als ik :sst: ) en lekker compact.
Wij kregen thuis een Westy toen ik 10 was en die is helaas overleden toen ik 18 was aan een hersentumor. Toen ik 20 was (vorig jaar) en inmiddels samenwoonde heb ik een nieuwe (of eigenlijk oude, inmiddels 11) uit de opvang gehaald en we hebben het fantastisch samen!
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Anouschka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anouschka »

Voor mij is de Tervuerense Herder dé hond. De dingen die mij aanspreken zijn: altijd in voor een spelletje, wil graag voor je werken, supertrouw en last but not least, een prachtige verschijning. Kijk alleen maar naar de foto in mijn onderschrift. Dat zegt toch genoeg :I:
Groetjes van Anouschka en Faolin

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb al meer dan 20 jaar langharige schotse herdershonden en ik zou ook geen ander ras willen. Het zijn ontzettend lieve, zachtaardige en trouwe die heel makkelijk te trainen zijn en heel baasgericht zijn.

Qua uiterlijk vind ik sierlijke (langharige) honden heel mooi, dus Afghaanse windhonden, barzoi's, ierse wolfshonden, deerhounds en ierse setters vind ik ontzettend mooi maar ik zou ze niet kiezen omdat ze niet bij mij passen. En een aantal herdershonden vind ik ook heel mooi zoals de oudduitse herder en de tervuerense herder.
Afbeelding
whiterockcrest
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door whiterockcrest »

uhm nou bij is et ook wel duidelijk met 8 hihihi

Maar ik heb een groot liefde voor de duitse herder,ben erme opgegroeid en ze blijven echt gedeelde plaas met de staff en de pit :mrgreen:
Afbeelding
Am Staffs the best!!
Yunyah
Zeer actief

lieke schreef:Ik heb al meer dan 20 jaar langharige schotse herdershonden en ik zou ook geen ander ras willen. Het zijn ontzettend lieve, zachtaardige en trouwe die heel makkelijk te trainen zijn en heel baasgericht zijn.
Ik was vroeger doodsbang voor honden. Toen kregen mijn achterburen een Collie puppy en die vrouw betrok mij bij de opvoeding ervan. Na een tijdje was ik niet meer bang, sterker nog...toen hield ik van honden! Ik heb die hond nog jarenlang opgezocht en uitgelaten :smile1:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Yunyah schreef:
lieke schreef:Ik heb al meer dan 20 jaar langharige schotse herdershonden en ik zou ook geen ander ras willen. Het zijn ontzettend lieve, zachtaardige en trouwe die heel makkelijk te trainen zijn en heel baasgericht zijn.
Ik was vroeger doodsbang voor honden. Toen kregen mijn achterburen een Collie puppy en die vrouw betrok mij bij de opvoeding ervan. Na een tijdje was ik niet meer bang, sterker nog...toen hield ik van honden! Ik heb die hond nog jarenlang opgezocht en uitgelaten :smile1:
Maar later nooit een collie genomen :wink: ?
Maar effe zonder gekheid, wat lief van die buurvrouw dat ze jouw zo over je angst heeft heengeholpen :ok: ! Zouden meer mensen moeten doen.
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief

lieke schreef:Maar later nooit een collie genomen :wink: ?
Maar effe zonder gekheid, wat lief van die buurvrouw dat ze jouw zo over je angst heeft heengeholpen :ok: ! Zouden meer mensen moeten doen.
Nope, want ik ben allergisch voor ze. Niet als ik er eentje aai hoor, maar als die bij me in huis woont. Ik kan alleen in één huis wonen met Airdale, Westy en Poedel (misschien nog wel eentje hoor maar dit is tot nu toe bekend). Anders stond 'ie zeker ergens bovenaan mijn lijstje. Shelty vind ik ook erg leuk, ik noemde dat vroeger baby-Donja's (die buurhond heette Donja) :smile:

En ja heel lief! Ik ben blij dat ze dat deed anders was ik nu misschien nog bang geweest. Ik heb nog wel wat angst soms voor drukke, grote honden maar vorige week aaide ik wel mooi een over-speelse Bouvier dus dat vond ik wel stoer van mezelf :mrgreen:
Suusje is gek op kinderen dus als kids haar willen aaien dan gaat ze er meestal zelf al naartoe. Ik laat ze wel altijd want dan zien ze dat honden lief zijn en niet alleen maar eng. Laatst vroeg een kind van zo'n 3 jaar aan me of die babyhond nog zou groeien!
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Yunyah schreef:
lieke schreef:Maar later nooit een collie genomen :wink: ?
Nope, want ik ben allergisch voor ze. Niet als ik er eentje aai hoor, maar als die bij me in huis woont. Ik kan alleen in één huis wonen met Airdale, Westy en Poedel (misschien nog wel eentje hoor maar dit is tot nu toe bekend). Anders stond 'ie zeker ergens bovenaan mijn lijstje. Shelty vind ik ook erg leuk, ik noemde dat vroeger baby-Donja's (die buurhond heette Donja) :smile:

En ja heel lief! Ik ben blij dat ze dat deed anders was ik nu misschien nog bang geweest. Ik heb nog wel wat angst soms voor drukke, grote honden maar vorige week aaide ik wel mooi een over-speelse Bouvier dus dat vond ik wel stoer van mezelf :mrgreen:
Suusje is gek op kinderen dus als kids haar willen aaien dan gaat ze er meestal zelf al naartoe. Ik laat ze wel altijd want dan zien ze dat honden lief zijn en niet alleen maar eng. Laatst vroeg een kind van zo'n 3 jaar aan me of die babyhond nog zou groeien!
Fijn dat je niet allergisch bent voor alle honden :ok: . Shelties zijn trouwens ook heel leuk, ik vind ze alleen een beetje druk en minder zachtaardig dan de collie. Heb je wel eens gedacht aan een kortharige collie (zijn iets actiever dan de langharige versie maar verder even lief). Misschien ben je daar niet allergisch voor.
En leuk dat je kinderen laat kennismaken met je hond. Ik doe dat ook altijd. Bij mij in de buurt zijn nogal wat allochtone kinderen en het leuke is dat de meesten niet bang zijn voor mijn honden. Als ik langs de speeltuin loop, dan wordt er al geroepen 'Kyra, Lyndie, Cody!' en dan staan ze al met stokken te zwaaien 'mag ik eerst?'. Geweldig vind ik dat. Alleen als hun ouders er bij zijn dan worden de kinderen vaak teruggeroepen :roll: .
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief

lieke schreef:Heb je wel eens gedacht aan een kortharige collie (zijn iets actiever dan de langharige versie maar verder even lief). Misschien ben je daar niet allergisch voor.
Het gaat niet om de haren, maar om de huidschilfers. Ik kan bijvoorbeeld meer allergisch zijn voor een naakthond dan voor een langharige hond. Geldt overigens bij alle dieren met vacht (inclusief naaktdieren waarvan soortgenoten wel behaard zijn), dus ook katten, knaagdieren, etc. ben ik allergisch voor. De ene erger dan de ander, maar toch :(:
Afbeelding
AnjaJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door AnjaJ »

Boxer :mrgreen:
Veel liefs Anja

R.I.P Tyson en Harry
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

AnjaJ schreef:Boxer :mrgreen:
:eek: :eek: :eek: ....jij een boxertje????Anja???.....daar geloof ik nou niks van :mrgreen:
Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

ik ben eigenlijk gek op de friese stabij heb er zelf ook 1 :mrgreen: ! Waarom nou ze zijn erg lief slim leergierig, baasgericht (soms :roll: ). zij komt me altijd lekker knuffelen op de bank, en je kan er zo heerlijk mee wandelen, ik geniet er van hoe zij geniet om lekker achter een haasje aan te sprinten of vogels ze denkt dat ze die te pakken krijgt :mrgreen: ! En ze zijn hartstikke mooi!!

Ook ben ik gek op gezelschapshonden zoals: De lhasa apso, boomers, coton de tulëar en ga zo maar door.

welke hond zou ik absoluut niet nemen dat zijn:
Herders, beagle , jackrussels. en nog een paar. Ik vind het hele leuke honden hoor maar niet geschikt voor mij. Trouwen vroeger was ik gek op de duitse herder. En waarom dat kwam met name door de serie rex hahah :mrgreen:
sprokkel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): collie en sheltie

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik vind de pembroke fantastisch, slim, baasgericht, leergierig, en toch pittig. Door zijn formaat ook makkelijk mee te nemen. Een kleine hond met een groot karakter. Maar ik vind meer rassen prachtig, langharige schotse herder, sheltie, herderachtigen in het algemeen. Hier op het weiland lopen vaak twee witte herders, ook een prachtig gezicht.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

sprokkel schreef:Ik vind de pembroke fantastisch, slim, baasgericht, leergierig, en toch pittig. Door zijn formaat ook makkelijk mee te nemen. Een kleine hond met een groot karakter. Maar ik vind meer rassen prachtig, langharige schotse herder, sheltie, herderachtigen in het algemeen. Hier op het weiland lopen vaak twee witte herders, ook een prachtig gezicht.
Als je een hond met een pittig karakter zoekt, kun je beter geen schotse langhaar nemen, die zijn alleen maar lief :wink: . Ze zijn wel slim, erg baasgericht en leergierig. De sheltie is wel een stuk pittiger (en actiever).
Afbeelding
hattumpie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door hattumpie »

De Mastino Napoletano met stip op nummer 1 hier :cheer:
Verander wat je niet kunt accepteren ,
accepteer wat je niet kunt veranderen.

Afbeelding
sprokkel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): collie en sheltie

Ongelezen bericht door sprokkel »

Nee hoor Lieke, ik vind lief heel leuk. Maar ik bedoel eigenlijk meer dat een corgi klein is maar wel stoer, veel hond eigenlijk, niet bang of zo. Leg ik het nu een beetje beter uit?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ja de mechelaar... alhoewel ik heel veel honden prachtig vind (wel voornamelijk grotere rassen) blijft deze er toch met kop en schouders bovenuit steken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Contacteer:

sprokkel schreef:Nee hoor Lieke, ik vind lief heel leuk. Maar ik bedoel eigenlijk meer dat een corgi klein is maar wel stoer, veel hond eigenlijk, niet bang of zo. Leg ik het nu een beetje beter uit?
Nee hoor, je legt het prima uit hoor! Ik ben alleen (maar een beetje :mrgreen: ) colliegek, vandaar mijn opmerking. Nou vind ik de collie de meest ideale hond ter wereld... en geen andere hond kan eraan tippen :wink: , maar stoer... nee, zo kan ik ze echt niet noemen :smile: !
Wel ontzaglijk lief, trouw, baasgericht, grappig, speels, zachtaardig, gehoorzaam, kind- en katvriendelijk en intelligent en knuffelig.
Kortom, iederéén zou aan de collie moeten... :mrgreen: (en nee, ik ben niet fanatiek hoor :smile: ).
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

sprokkel schreef:Nee hoor Lieke, ik vind lief heel leuk. Maar ik bedoel eigenlijk meer dat een corgi klein is maar wel stoer, veel hond eigenlijk, niet bang of zo. Leg ik het nu een beetje beter uit?
Nee hoor, je legt het prima uit hoor! Ik ben alleen (maar een beetje :mrgreen: ) colliegek, vandaar mijn opmerking. Nou vind ik de collie de meest ideale hond ter wereld... en geen andere hond kan eraan tippen :wink: , maar stoer... nee, zo kan ik ze echt niet noemen :smile: !
Wel ontzaglijk lief, trouw, baasgericht, grappig, speels, zachtaardig, gehoorzaam, kind- en katvriendelijk en intelligent en knuffelig.
Kortom, iederéén zou aan de collie moeten... :mrgreen: (en nee, ik ben niet fanatiek hoor :smile: ).
Afbeelding
lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door lunatje »

vind heel veel honderassen geweldig
mijn rasloze luna spant wel de kroon
maar hebben van huis uit altijd jackrussels en engelse bull terriers gefokt
mn zus heeft een engelse stafford waar ik super gek op ben
en mn buren hebben een witte boxer ook een schat
maar als ik ooit nog een ras hond neem
wil ik graag een australian cattle dog
of een bull terrier
Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

hier staat ook de mechelaar op nr 1
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Ik ben ook helemaal mechelaar gek , met of zonder stamboom , als ze maar werklustig zijn , de gedrevenheid in alles wat ze doen , dat beetje gekke dat de meeste wel hebben en dan die blik in de ogen als ze aan het werk gaan , daar smelt ik voor , ik heb veel rassen gehad , maar zou nu geen ander ras meer willen
Joseline
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Joseline »

Bij mij staat de boxer wel op nr 1.
Maar vind veel andere rassen ook errug mooi!!

Een duitse dog, een cane corso, een weimaraner, een old english bulldog, een frans bulletje, een bordeaux dog en een boerbull vind ik ook wel erg mooi. En daar zou ik zeker over twijfelen mocht ik een tweede hond erbij willen.
Groetjes, Joseline
aika
Actief

Re: Liefde voor 1 ras

Ongelezen bericht door aika »

golden-retrievers :I: :I: :I:

geweldige honden gewoon en zeker die van mij ! :smile:
Afbeelding
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Ik hou van redelijk groot en harig. En de Oudduitse herder is wel helemaal favoriet!

gr jemima
ukkie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ukkie »

ik hou van alle honden :wink:

Mijn favoriet zijn kruisingen(is ook een ras, maar dan een paar door elkaar :mrgreen: )
Verder vind ik de cao da serra da estrela, de epagneul breton, en de toller leuke honden. :wink:
LindaS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zie onderschrift..

Ongelezen bericht door LindaS »

Maakt niet uit, als ze maar draadharig zijn! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”