Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Barfbestellingen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Als de vriezers weer leeg zijn :mrgreen: :mrgreen:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

tineke schreef:Als de vriezers weer leeg zijn :mrgreen: :mrgreen:
En?? Is de bodem al in zicht??

Heb inmiddels al een flinke bestel lijst gemaakt...... :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Het ligt er maar net aan wat je had denk ik. Ik had o.a. geitenribben en die vond ik ook erg vet. De rest (geitenhart, schapenpens, etc.) was niet vet. Vooral de kalkoennekken zijn goed bevleesd en vallen hier erg in de smaak. Het rundvlees (pens, kopvlees, spiervlees, nek en rib, en kippenvlees wat ik hier zelf haal is niet ook niet vet. Maar jij moet toch in A'dam alles makkelijk en niet te duur kunnen krijgen?
Afbeelding
tineke

Sandro schreef:
tineke schreef:Als de vriezers weer leeg zijn :mrgreen: :mrgreen:
En?? Is de bodem al in zicht??

Heb inmiddels al een flinke bestel lijst gemaakt...... :mrgreen:
Ja maar ik ga eerst verhuizen anders is het zo zwaar meetillen zo'n volle vriezer :wink:
Het duurt voor mij dus nog zeker een week of drie voordat ik weer ga
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

En bij mij heeft de grootste van de 5 vriezers het begeven en ik heb al veel weg moeten gooien :jank: . Ik ben ook og niet aan de beurt dus.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Martijn schreef: Redelijk makkelijk maar geiteribben (die waren het inderdaad) minder makkelijk.
die zijn in omgeving Amsterdam in Purmerland goed te koop
+/-2 euro 50 per kilo,verpakt in pakken van 2 kilo en je kan dus zelf zoeken/kijken naar hoe vet je het wilt hebben.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Martijn schreef:Het lijkt me gewoon handiger als de inkopers zelf kijken wat er goed te krijgen is en wat op dat moment een goede kwaliteit heeft en dat dan nemen in plaats van geiteribben kopen omdat er geiteribben besteld zijn terwijl die op dat moment niet zo erg mooi waren.
En hoe zie je dat voor je? Tineke die o.a. 20 kilo geiteribben bestelt, en als ze die 's morgens om 6 uur op komt halen gaat zeggen "nou slager, die mag u zelf houden hoor, die zijn me te vet". Denk dat je snel van je adresjes af bent op die manier :19:
Bovendien wordt het dan echt marktkramen-verkoop op de parkeerplaats? Dat iedereen daar pas uitzoekt wat hij wil hebben? En dat de "inkoper" het restant weer mee naar huis mag nemen? Dan haak ik snel af hoor, want ik wil niet weer met 50 kilo kalkoennek naar huis terug.

Voor mij werkt het trouwens als een tierelier. Ik had ook alleen maar mooie spullen. Maar ik had ook niet geselecteerd op goedkopigheid.
Overigens is goedkoop spul voor mij niet de reden. De reden voor mij om mee te doen, is om gevarieerde vriezers vol te hebben wat me relatief weinig tijd kost.
ien
Erelid
Contacteer:

overigens varieert geit heel erg

er kan dus echt een oude bok tussen zitten en dan hebben zelfs mijn honden er moeite mee en 1tje vreet hem dan ook niet.
Helaas weet je dat dus nooit vooraf! :19:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het scheelt enorm per keer wat voor vlees je krijgt. De geitenribben (of geitenvlees) koop ik juist omdat ze lekker veel vet hebben. Ze smullen ervan en ze blijven makkelijker op gewicht. Als je het compenseert met mager vlees een andere dag kan het toch ook geen kwaad ?
Jes had de ribben bij mij gekocht en Martijn bij Tineke. Het ligt dus niet eens aan de leverancier.

Het paardenvlees was nu met erg veel pees zag ik en ik voelde me een beetje genept door de slager. Volgende keer zeg ik dat dus van te voren en als het nog eens gebeurt haal ik daar gewoon geen vlees meer.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marion.

Martijn schreef:Ik begrijp je aangebrande toontje niet.
Milder dan dit kon ik het echt niet maken.
En mijn vriezer vol vet vind ik dus helemaal niet zo practisch.
Aangebrande toontje? Stel je niet zo aan zeg. En als jij in je vriezer alleen maar geitenribben hebt liggen en dus een vriezer vol vet, dan doe je daar misschien iets fout.

Zoals ik al zei, ik heb 2 gevarieerde vriezers vol mooi spul en ik ben erg blij met dit initiatief.
tineke

Martijn schreef:Het lijkt me gewoon handiger als de inkopers zelf kijken wat er goed te krijgen is en wat op dat moment een goede kwaliteit heeft en dat dan nemen in plaats van geiteribben kopen omdat er geiteribben besteld zijn terwijl die op dat moment niet zo erg mooi waren.
Dat word op het laatste moment inderdaad wel moeilijk want het ligt dan al klaar wel kan ik aangeven dat er mensen zijn die wat minder vette ribben willen en of dat mogelijk is ik denk dat dat op zich wel bespreekbaar is met de slager.
Verder kan ik ook moeilijk bepalen wat de een wel oke vind en de ander niet ,mijn doggies zijn dol op het geitenvlees en Orson kan wel wat vet gebruiken dus dat is ook weer heel persoonlijk :wink:
Martijn schreef: Maar ik heb het al begrepen dat het niet zo zeer aan deze lading ligt maar aan het produkt zelf. Geitenribben zijn kennelijk erg vet.
Volgende keer neem ik die dan gewoon niet. Probleem opgelost.
Marion en ik hadden een geit gedeeld de afgelopen keer dat was wel wat duurder vlees maar van een uitstekende kwaliteit ,misschien een ideetje voor de volgende keer om een halvegeitenpartner te zoeken :mrgreen: en dat eens te proberen :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dan meldt zich hier eventueel iemand voor de andere halve geit.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Martijn schreef:Mens, ga in therapie ofzo.

Ik stelde een normale vraag over een initiatief wat ik zelf ook ontzettend leuk zit en heb geen zin in jouw verwijten omdat jij het niet voor elkaar krijgt om gelukkig te worden.

Dag Marion...zoek een ander plekje om je sneuie gezeik kwijt te raken.
Zielepoot.
:zwaai
Sneue vent.
ien
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef:[.

Maar ik heb het al begrepen dat het niet zo zeer aan deze lading ligt maar aan het produkt zelf. Geitenribben zijn kennelijk erg vet.
Volgende keer neem ik die dan gewoon niet. Probleem opgelost.
Als ik een vette partij heb geef ik dit samen met een mager karkas of zo.
dus dan wat minder geit in 1 keer.
Afbeelding
Marion.

Martijn schreef:Ik zie wel. Heb allang spijt dat ik uberhaupt iets gezegd heb.
Goed zo! Want je hebt mij niet te betichten van het feit dat ik mijn honden inferieur voedsel geef.
En zoals je in dat eerste klaag-bericht al zei. Je bent een zeikerd :pffff:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Vet vlees heeft niets met goed of slecht te maken.
Maar alleen maar met wat een hond nodig heeft en kan verdragen.
Vet maakt onderdeel uit van het eten van een hond, maar teveel vet is inderdaad niet goed. Een bot met vlees en vet is echter een goede maaltijd. Inderdaad, wat ineke ook aangeeft, gedoseerd geven is het beste. Weet even niet meer waar ik dat van de week las maar een wolf eet (bij een wat groter prooidier zoals schaap/geit etc) eerst de ingewanden zoals lever en pens, dan spiervlees en dan bot, met daarbij vet. Als je er vanuit gaat dat een hond 1/3e bot/vlees met vet, 1/3e orgaanvlees/spiervlees en 1/3e overige zaken nodig heeft, dan blijkt wel dat vet noodzakelijk is, maar geen grote hoeveelheid.
Toby gaat bijvoorbeeld goed op wat vetter vlees, terwijl Yentie er soms van moet overgeven en er ook erg dik van wordt.
En ik heb ook wel eens een miskoopje gehad. Het materiaal was niet slecht, maar gewoon niet zo geschikt voor mijn honden. Lamsbotten die veel te hard bleken (waarschijnlijk al iets meer een schaap geweest :mrgreen: ) zodat mijn honden ze niet binnen een normale tijd konden opeten en ik dus hele stukken kon weggooien. Kalfsstaarten idem, was blijkbaar toch al een wat groter kalf en dus hele harde botten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
tineke

Martijn schreef:

Het was trouwens sowieso niet als klacht of aanval bedoeld hoor. Ongeacht van wat iemand anders er nu van probeert te maken.:
Zo heb ik het ook niet opgevat hoor :wink:

Tineke schreef:Marion en ik hadden een geit gedeeld de afgelopen keer dat was wel wat duurder vlees maar van een uitstekende kwaliteit ,misschien een ideetje voor de volgende keer om een halvegeitenpartner te zoeken :mrgreen: en dat eens te proberen :wink:
Martijn schreef:

Ja, kan ook nog.

Ik zie wel. Heb allang spijt dat ik uberhaupt iets gezegd heb.
Anders moet je volgende keer lekker vroeg opstaan en meegaan voor mij wel handig ivm mijn schouder om er een zeulmaatje bij te hebben en dan kan je zelf zien wat ze hebben en evt. vragen stellen want ik weet er ook niet zoveel van natuurlijk :wink:
Als je een hele geit neemt krijg je ook ander vlees dan alleen de ribben dus ook wat magerder vlees erbij.
Sommige honden vinden hoe dan ook geit niet lekker hoor maar mijn honden doen er een moord voor ,een geitenmoord wel te verstaan :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

oeh geit! daar kan ik die van mij 's nachts voor wakker maken!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

massam schreef:oeh geit! daar kan ik die van mij 's nachts voor wakker maken!
Nelson wil het alleen als Sonja het hem aanreikt. Als ik het hier in zijn bak leg kijkt ie me aan alsof ik hem poep te eten geef. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Eline* schreef:
Nelson wil het alleen als Sonja het hem aanreikt. Als ik het hier in zijn bak leg kijkt ie me aan alsof ik hem poep te eten geef. :19:
uhmmm :denken:
:idea: Sonja iedere week laten komen :mrgreen:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

mercedes2803 schreef:
Eline* schreef:
uhmmm :denken:
:idea: Sonja iedere week laten komen :mrgreen:
Gezellig :cheer:

Nelson was gewoon echt verliefd op mij dus! Het lag niet aan de geit :pffff: :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Gezellig :cheer:

Nelson was gewoon echt verliefd op mij dus! Het lag niet aan de geit :pffff: :mrgreen:
Ja, hij wilde je berijden hè? :smile2:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Eline* schreef:
lola kan ik het helaas niet meer geven want die gaat aan de waterpoep....

sam heeft het nu als eliminatiedieet en die staat trillend te wachten tot zijn bak klaar is...

helaas mag ik het van de DA niet rauw geven dus het is gekookt..
Afbeelding
tineke

Eline* schreef:
sirene schreef:Gezellig :cheer:

Ja, hij wilde je berijden hè? :smile2:

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Liep je te geiten dan Son dat Nelson je wilde berijden :mrgreen: :mrgreen: :smile: :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

waar halen jullie dat allemaal zo goedkoop :eek: ik betaal het 4 voudige bij de islamiet.... wil ook iets goedkopere schaapjes en geitjes :boos: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Of zelf kijken of er een slachter in je buurt werkt of een slachthuis, en kijken of je daar kan kopen.
En anders even wachten totdat we weer een dooiedierenmeeting hebben en mee bestellen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Roelfien schreef:Of zelf kijken of er een slachter in je buurt werkt of een slachthuis, en kijken of je daar kan kopen.
En anders even wachten totdat we weer een dooiedierenmeeting hebben en mee bestellen. :ok:
is alleen kalf in de buurt bij mijn weten en dat is ook erg prijzig.... maar goed beter iets dan niets...
ja dan kom ik zeker ook! :ok: moet het alleen dit keer wel lezen... heb het de vorige keer gemist :oeps:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ik vroeg me van de week al af wanneer we weer gingen handelen. Niet dat ik er al doorheen ben hoor :mrgreen:, maar sommige dingen gaan best hard.
Een van de honden van mijn moeder is wat ziekelijk op het moment (ouderdom) en die valt in rap tempo af. Ze doet wel een moord voor allerlei lekkers uit mijn vriezer, dus dat krijgt ze dan ook. Mijn pens is op, het hondengehakt gaat errug hard en het kopvlees is ook bijna weg. Haar favoriete maaltje is op dit moment kopvlees met hondengehakt en wat Carnibest kruidenmix erdoor. De andere dag heeft ze dan graag een lap schapenpens. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

De poelier op de markt in Stad heeft ook hondengehakt. :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben een beetje dom geweest. Ik heb alles wat ik had verdeeld in portiezakjes en ik weet dus nu eigenlijk nog niet goed wat bv Nelson iedere keer zijn bak uittuft en niet hoeft. Ik vermoed geitenvlees, maar het beurse vlees en kopvlees moet ie ook niet. :19:
Vis lust hij niet en eigenlijk het enige waar hij een moord voor doet is kip en pens. Best een beetje lastig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”