Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zwarte huid
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
zwarte huid
Toen het een tijdje geleden zo heet was hadden al mijn beesten ineens last van vlooien. Inmiddels zijn we zover dat ons huis weer vlo vrij verklaard is, maar ik zit nog wel met het volgende;
Tommie heeft op zijn achterpoten ineens een hele zwarte huid, en word er ook wat kaal. Hij heeft (westie hè) een gevoelige huid, en reageert volgens mij wat erger op anti vlooienspul. Nu konden we daar natuurlijk niet aan ontkomen, dus hij is gewassen met vlooienshampoo en heeft druppels in zijn nek gekregen. Voorheen kreeg hij bij vlooien altijd exil druppels vloeibaar in zijn bek, maar ik had nu het idee dat dit niet voldoende werkte en heb dus ander spul gekocht wat op zijn huid gedruppeld werd. Hij heeft erg lopen krabben (op 1 vlo reageert hij al heel heftig) en had op dat moment veel korstjes. Die zijn ondertussen weg, maar zijn huid is nog wel geïrriteerd en dus ook ineens zwart.
Wat kan ik nu het beste doen. Ik wil wel graag nog een tijdje vlooienmiddel blijven geven, omdat ik niet weer die vlooien in mijn huis wil. Maar hij reageert er dus best heftig op. Iemand nog tips?
Tommie heeft op zijn achterpoten ineens een hele zwarte huid, en word er ook wat kaal. Hij heeft (westie hè) een gevoelige huid, en reageert volgens mij wat erger op anti vlooienspul. Nu konden we daar natuurlijk niet aan ontkomen, dus hij is gewassen met vlooienshampoo en heeft druppels in zijn nek gekregen. Voorheen kreeg hij bij vlooien altijd exil druppels vloeibaar in zijn bek, maar ik had nu het idee dat dit niet voldoende werkte en heb dus ander spul gekocht wat op zijn huid gedruppeld werd. Hij heeft erg lopen krabben (op 1 vlo reageert hij al heel heftig) en had op dat moment veel korstjes. Die zijn ondertussen weg, maar zijn huid is nog wel geïrriteerd en dus ook ineens zwart.
Wat kan ik nu het beste doen. Ik wil wel graag nog een tijdje vlooienmiddel blijven geven, omdat ik niet weer die vlooien in mijn huis wil. Maar hij reageert er dus best heftig op. Iemand nog tips?
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Probeer eens producten die bol staan van de TEA TREE...
Geen vlo of teek of ander dier dat er nog op afkomt
Ik heb vlo-teekspray van de Groene os..maar die is nogal aan de prijs.
Ik heb een flesje tea trea spray bij de Tuinen gekocht en daar spuit ik Rimpel mee in, daarnaast krijgt hij druppeltjes in zijn nek van de dierdrogist (via internet kan je dat bestellen) waar citronelle, kruidnagel etc inzit...houdt de beesten ook op afstand.
het zijn dus natuurlijke producten en zelfs Rimpel kan er tegen met zijn gevoelige huid...dus ik zou dat eens proberen en de chemische spullejtes even laten voor wat het is.
Wel even
je hondjes meuren straks een uur in de wind naar pepermunt achtige en citronella achtige geurtjes 
Geen vlo of teek of ander dier dat er nog op afkomt
Ik heb vlo-teekspray van de Groene os..maar die is nogal aan de prijs.
Ik heb een flesje tea trea spray bij de Tuinen gekocht en daar spuit ik Rimpel mee in, daarnaast krijgt hij druppeltjes in zijn nek van de dierdrogist (via internet kan je dat bestellen) waar citronelle, kruidnagel etc inzit...houdt de beesten ook op afstand.
het zijn dus natuurlijke producten en zelfs Rimpel kan er tegen met zijn gevoelige huid...dus ik zou dat eens proberen en de chemische spullejtes even laten voor wat het is.
Wel even
-
miekmiek
Meuren vind ik niet erg, en de prijs is ook niet zo van belang. Als die vlooien maar op een afstand blijven.
Tot nu toe is mijn ervaring met biologische middeltjes dat ze net niet zo goed werken als je zou willen. Zo hadden we eerst ook een biologische omgevingsspray, maar een week later ben ik naar de winkel gerent om het meest chemische goedje te kopen wat ze hadden. En die werkte wel.
Maar nu het grootste gevaar geweken is, is het misschien wel goed om over te stappen naar iets biologisch. Tea tree dus. Ik ga er eens voor kijken.
Tot nu toe is mijn ervaring met biologische middeltjes dat ze net niet zo goed werken als je zou willen. Zo hadden we eerst ook een biologische omgevingsspray, maar een week later ben ik naar de winkel gerent om het meest chemische goedje te kopen wat ze hadden. En die werkte wel.
Maar nu het grootste gevaar geweken is, is het misschien wel goed om over te stappen naar iets biologisch. Tea tree dus. Ik ga er eens voor kijken.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik moet toegeven dat ik voor de omgeving ook Excil gekocht heb, maar het is hier niet nodig, ik heb namelijk geen vlooien in huis en op heel Rimpeltje is ook geen 1 vlo te vinden...maar hij is er hyper allergisch voor, dus die krengen moeten gewoon op AFSTAND blijven...miekmiek schreef:Meuren vind ik niet erg, en de prijs is ook niet zo van belang. Als die vlooien maar op een afstand blijven.
En hoe harder ze meuren, hoe harder ze uit de buurt blijven denk ik dan maar
Rimpel gaat hier als een wandelende en plakkende pepermunt naar buiten...maar het werkt wel
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- boemerang
- Zeer actief
ik was onze westie wel eens met dreft citoen
tegen vlooien maar dat zwarte pootje is mischien afweer van een vlooie beet of teken beet
rex had ook een zwart plekje waar een teek had gezeten
het haar werd daar ook dunner later korstjes er op met een fijn kammetje geborsteld en nu is het weg mischien dat het dat is anders zou ik het ook niet weten begin van oliefanten huid maar dat mag je niet hopen
tegen vlooien maar dat zwarte pootje is mischien afweer van een vlooie beet of teken beet
rex had ook een zwart plekje waar een teek had gezeten
het haar werd daar ook dunner later korstjes er op met een fijn kammetje geborsteld en nu is het weg mischien dat het dat is anders zou ik het ook niet weten begin van oliefanten huid maar dat mag je niet hopen

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Is dat zo? Want Kenzo zijn huid is het laatste half jaar echt heel donker geworden, van lichtroze naar zwartStang schreef:Komt die zwarte huid wel van dat vlooienspul?![]()
Ik weet bv bij schildklieraandoeningen dat de huid ook donker/zwart wordt, dus ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat het door het vlooienspul komt.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
miekmiek
Ik weet het, maar toch heb ik het sterkte vermoeden dat het door het vlooienspul komt. Het is wel erg toevallig allemaal. Maar ik ik zal even inlezen over schildklieraandoeningen en wat voor symptonen daar nog meer bijhoren, zodat ik het goed in de gaten kan houden.Stang schreef:Komt die zwarte huid wel van dat vlooienspul?![]()
Ik weet bv bij schildklieraandoeningen dat de huid ook donker/zwart wordt, dus ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat het door het vlooienspul komt.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja zo ver ik weet is dat zoDemi schreef:Is dat zo? Want Kenzo zijn huid is het laatste half jaar echt heel donker geworden, van lichtroze naar zwartStang schreef:Komt die zwarte huid wel van dat vlooienspul?![]()
De hond van mijn moeder heeft een bijna zwarte huid, vooral zijn buik en haar dierenarts zegt dat dit komt door zijn schildklieraandoening.
Nu wil dit vast niet zeggen dat een zwarte huid standaard een schildklieraandoening betekent, maar het kan wel, het is één van de symptonen.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, het kan 1 van de symptomen zijn.Stang schreef:Ja zo ver ik weet is dat zoDemi schreef:Is dat zo? Want Kenzo zijn huid is het laatste half jaar echt heel donker geworden, van lichtroze naar zwartStang schreef:Komt die zwarte huid wel van dat vlooienspul?![]()
Ik weet bv bij schildklieraandoeningen dat de huid ook donker/zwart wordt, dus ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat het door het vlooienspul komt.![]()
De hond van mijn moeder heeft een bijna zwarte huid, vooral zijn buik en haar dierenarts zegt dat dit komt door zijn schildklieraandoening.
Nu wil dit vast niet zeggen dat een zwarte huid standaard een schildklieraandoening betekent, maar het kan wel, het is één van de symptonen.
Naast b.v. snel dik worden, slechte vacht, sloom en 'depressief' zijn, onverklaarbaar mank lopen, veel prut in de oren/infecties.

- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou ook niet zomaar uitgaan van een vlooienprobleem. Ik moest ook direct aan een schildklierafwijking denken... Bij een reactie op een vlooienmiddel verwacht je toch niet direct een zwarte huid... Ik zou er een dierenarts naar laten kijken en eventueel een bloedonderzoek laten doen. De andere symptomen hoeven zich niet allemaal of allemaal even duidelijk te manifesteren, dus een bezoekje aan de dierenarts lijkt me toch wel raadzaam.
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke

-
miekmiek
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Donkere verkleuring van de huid kan idd met de schildklier te maken hebben maar de huid (vooral de buik, oksels en liezen) kunnen ook zwart/grijs verkleuren door jeuk en irritatie, zogenaamde 'olifantenhuid'.Stang schreef:Komt die zwarte huid wel van dat vlooienspul?![]()
Je ziet het vaak bij honden die al langere tijd jeuk hebben. Ik weet niet of Tommie veel krabt of bijt, of andere tekenen van jeuk en/of irritatie laat zien?
Toen Billy twee jaar geleden nog zo'n last had van zijn mijten-allergie was zijn huid op buik, oksels en liezen ook donkergrijs/zwart. (Inmiddels verkleurt het weer langzaam maar zeker naar roze, duurt dus wel lang).