Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Incontinente jonge reu (niet Bono)
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Incontinente jonge reu (niet Bono)
Hoi allemaal,
Een vriendin van me mailde me vanmiddag met de volgende vraag:
"Onze jongste reu is incontinent, d.w.z.: hij verliest urine als hij slaapt. Soms veel (en is het hele kussen nat), soms iets en soms helemaal niets. Hij is inmiddels 7 maanden en verder gewoon zindelijk. Hij drinkt wel behoorlijk veel.
Nu moet ik binnenkort toch naar de dierenarts en ben van plan om bloed af te laten nemen voor een nier- en leveronderzoek. Ook neem ik wat urine mee om te laten onderzoeken. Ik heb geen idee wat het verder kan zijn, weet ook niet of het voorkomt bij jonge honden dat ze nog niet voldoende controle hebben over hun sluitspier? Vooralsnog ga ik er van uit dat het niets ernstigs is, maar helemaal lekker zit het me niet."
Heeft iemand hier ervaring mee en ideeen wat dit zou kunnen zijn?
Een vriendin van me mailde me vanmiddag met de volgende vraag:
"Onze jongste reu is incontinent, d.w.z.: hij verliest urine als hij slaapt. Soms veel (en is het hele kussen nat), soms iets en soms helemaal niets. Hij is inmiddels 7 maanden en verder gewoon zindelijk. Hij drinkt wel behoorlijk veel.
Nu moet ik binnenkort toch naar de dierenarts en ben van plan om bloed af te laten nemen voor een nier- en leveronderzoek. Ook neem ik wat urine mee om te laten onderzoeken. Ik heb geen idee wat het verder kan zijn, weet ook niet of het voorkomt bij jonge honden dat ze nog niet voldoende controle hebben over hun sluitspier? Vooralsnog ga ik er van uit dat het niets ernstigs is, maar helemaal lekker zit het me niet."
Heeft iemand hier ervaring mee en ideeen wat dit zou kunnen zijn?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, daar dacht ik dus ook al aan.MoniqueDM schreef:Kan het geen blaasontsteking zijn?
Dan plassen ze ook veel meer en vaker.
Groetjes, Karen
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, volgens mij alleen in zijn slaap?bulletjebe schreef:Lekt hij alleen in zijn slaap of ook overdag na het plassen, wat uitdruppelen?
Groetjes, Karen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Nou ik dacht zo, dat als hij zijn blaas niet goed leegt, blijft hij nadruppelen ook overdag na het plassen. Dat is niet het gevalScooby schreef:Nee, volgens mij alleen in zijn slaap?bulletjebe schreef:Lekt hij alleen in zijn slaap of ook overdag na het plassen, wat uitdruppelen?
Alleen 's nachts zou idd tijdens het uitschachten kunnen zijn, dus tijdens een erectie want de geslachtsrijpheid begint bij ongeveer 6 maanden
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, het is urine. Die vriendin van mij herkent wel de verschillen tussen urine en andere zaken. Het is niet haar eerste hond en ook niet haar eerste reu.ranetje schreef:Een reu van 7 maanden....
Heeft die kennis hem zien plassen?
Is het wel urine?
Groetjes, Karen
- ranetje
- Zeer actief
Ok OKScooby schreef:Ja, het is urine. Die vriendin van mij herkent wel de verschillen tussen urine en andere zaken. Het is niet haar eerste hond en ook niet haar eerste reu.ranetje schreef:Een reu van 7 maanden....
Heeft die kennis hem zien plassen?
Is het wel urine?
Het is wel de eerste die zijn kussen nat maakt?
Tenminste dat had ik begrepen.
Dus òf blaasontsteking (zou best kunnen)
óf het uitschachten
óf nog iets anders
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat klopt ook.ranetje schreef:Het is wel de eerste die zijn kussen nat maakt?![]()
Tenminste dat had ik begrepen.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
Zou ook nog kunnenmarian* schreef:Bij niet goed ingestelde diabetes kun je enorme dorst hebben en dus veel drinken.Tenminste......bij mensen is dat zo,en naar ik aanneem ook bij dieren.Scooby schreef:Ja? Uit dat zich ook zo?marian* schreef:Diabetes?
Of gewoon veel drinken, dat doen sommige honden ook.
Een plas na laten kijken is dan in ieder geval stap 1 denk ik.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het goed is, gaat ze dat morgen laten doen.ranetje schreef:Een plas na laten kijken is dan in ieder geval stap 1 denk ik.
Groetjes, Karen
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
En dat is...?!paulemieke schreef: erger: ectopische ureter.
Groetjes, Karen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://www.tollertales.nl/Ectopische%20Ureter.htmScooby schreef:En dat is...?!paulemieke schreef: erger: ectopische ureter.
ik zou dan toch denken, dat dit zich niet pas op 7 maanden openbaart
oh edit: dat staat er ook niet in de openingspost
Laatst gewijzigd door yamie op 12 aug 2006 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- -Mieke-
- Zeer actief
Een slechte verbinding van de nier naar de blaas (aangeboren). Dit kan alleen operatief behandeld worden, bij Zeus was de ingreep niet geslaagd. Zeus was zeven maand en is geopereerd in de universitaire kliniek in Merelbeke. Maar het kan ook goed verlopen.Scooby schreef:En dat is...?!paulemieke schreef: erger: ectopische ureter.
Als de hond zindelijk is, maar toch steeds wat druppels urine (en meer) verliest, en het is geen blaasonsteking, kan het dit zijn.
Honden met een ectopische ureter hebben ook gemakkelijk blaasontstekingen, die dus na behandeling toch weer terugkomen.
Komt bij bepaalde rassen eerder voor.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

Momo en Kiki

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar deze reu verliest alleen urine als hij slaapt. Verder niet overdag als hij wandelt, staat of speelt.paulemieke schreef:Een slechte verbinding van de nier naar de blaas (aangeboren). Dit kan alleen operatief behandeld worden, bij Zeus was de ingreep niet geslaagd. Zeus was zeven maand en is geopereerd in de universitaire kliniek in Merelbeke. Maar het kan ook goed verlopen.Scooby schreef:En dat is...?!paulemieke schreef: erger: ectopische ureter.
Als de hond zindelijk is, maar toch steeds wat druppels urine (en meer) verliest, en het is geen blaasonsteking, kan het dit zijn.
Honden met een ectopische ureter hebben ook gemakkelijk blaasontstekingen, die dus na behandeling toch weer terugkomen.
Groetjes, Karen
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dan kan dat dus idd niet.Scooby schreef:Maar deze reu verliest alleen urine als hij slaapt. Verder niet overdag als hij wandelt, staat of speelt.paulemieke schreef:Een slechte verbinding van de nier naar de blaas (aangeboren). Dit kan alleen operatief behandeld worden, bij Zeus was de ingreep niet geslaagd. Zeus was zeven maand en is geopereerd in de universitaire kliniek in Merelbeke. Maar het kan ook goed verlopen.Scooby schreef:En dat is...?!paulemieke schreef: erger: ectopische ureter.
hij kan natuurlijk wel wat slappe sluitspieren hebben ( kan ook aan de leeftijd liggen) en in zijn slaap de controle helemaal verliezen.
als hij dus behoorlijk veel drinkt, kan dit hem "op breken"in zijn slaap
- -Mieke-
- Zeer actief
Ik ben geen dierenarts hoor
, maar deed me wel denken aan wat ik met Zeus heb meegemaakt.
Die is dus uiteindelijk op 7 maand geopereerd, en verloor liggend/ slapend ook meest urine. Als hij rondliep merkte ik er nauwelijks iets van. Werd ook erger naarmate er een blaasontsteking bijkwam. Toen die behandeld werd, verbeterde het (tot bijna niets meer), maar kwam terug enz...
Ik heb even gezocht of dit topic nog terug te vinden is, maar het is blijkbaar te lang geleden. (2001)
Als ze morgen naar de dierenarts gaan , zal die wel meer kunnen zeggen.
Die is dus uiteindelijk op 7 maand geopereerd, en verloor liggend/ slapend ook meest urine. Als hij rondliep merkte ik er nauwelijks iets van. Werd ook erger naarmate er een blaasontsteking bijkwam. Toen die behandeld werd, verbeterde het (tot bijna niets meer), maar kwam terug enz...
Ik heb even gezocht of dit topic nog terug te vinden is, maar het is blijkbaar te lang geleden. (2001)
groetje, Mieke
Momo en Kiki

Momo en Kiki

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
maar als het om deze aandoening gaat, dan heeft een hond toch 24 uur minder controle? en zal er buiten alleen het slapen toch urine verlies moeten zijn?paulemieke schreef:Ik ben geen dierenarts hoor, maar deed me wel denken aan wat ik met Zeus heb meegemaakt.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
amos is ook een bedplasser
vanaf het begin
niet alleen s nachts maar als hij ligt te slapen laat hij urine lopen
het is wel zo dat sinds ik naast de brokken ook rodi en/of smuldier ben ga voeren het wel vermindert is hiervoor heeft de da geen verklaring
amos krijgt hiervoor enurace maar sinds ik dus vlees geef is het haast niet meer nodig
amos heeft nooit blaasontsteking gehad
niet alleen s nachts maar als hij ligt te slapen laat hij urine lopen
het is wel zo dat sinds ik naast de brokken ook rodi en/of smuldier ben ga voeren het wel vermindert is hiervoor heeft de da geen verklaring
amos krijgt hiervoor enurace maar sinds ik dus vlees geef is het haast niet meer nodig
amos heeft nooit blaasontsteking gehad
Fenneke en Baloe

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Fenneke,fenneke schreef:het is wel zo dat sinds ik naast de brokken ook rodi en/of smuldier ben ga voeren het wel vermindert is hiervoor heeft de da geen verklaring
Drinkt Amos niet minder nu je hem vers vlees geeft? In vers vlees zit namelijk al veel vleesvocht en daardoor gaan honden vaak minder drinken en hoeven ze dus ook minder te plassen. Dat zou een verklaring kunnen zijn?
Groetjes, Karen
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn